Vierailija

Mun 1v ei suostu millään juomaan mukista. Oon ostanu taikamukin yms mutta ei tajua imeä siitä! Pullosta maito menee hyvin ja tykkää juoda. Annan iltaisin edelleen maissivelliäkin tuttipullosta. Lapsi ei vielä kävele eikä hänellä ole mitään halua opetella itse syömään! Ei lusikalla, eikä pitämällä pullosta kiinni. Kuulostaako tämä normaalilta?

Kommentit (19)

Kävelee tällä hetkellä varovaisesti itse. Maidot juo pullosta. Ja jonkun verran ihan tavallisesta mukista. Nokkamuki ei oikein kelpaa. Osaa kyllä hyvin juoda siitä esim. vettä. Jonkun verran syö itse lusikalla, mutta oikeastaan syö mielummin käsin. Esim. käsikurkku mieluinen. Joillakin auttaa nokkamukista juomiseen, että jättää aluksi sen venttiilin löysemmälle, niin, että maitoa tulee ilman imemistä.

Millon on oppinut konttaamaan? Meillä ei vieläkään kävellä, vaikka tyttö 1v 3 kk. Ihan normaalia. Lusikan on tyttö saanut ruokaillessa käteensä noin vuoden ikäisestä lähtien, ja nyt viime päivinä tyttö on oppinut itse syömään lusikalla.

Tuttipullosta ei koskaan yrittänyt pitää kiinni tms ja juoda itse, pullo jätettiin pois 1v 2 kk ikäisenä. Meilläkään ei tyttö juonut paljoa mukista aiemmin, nokkamuki tai taikamuki ei kelvannut, mutta avonaisesta mukista tai lasista otti pikku hörppyjä, mutta vain vähän. Pullon pois jätön jälkeen alkoi parissa päivässä juoda ihan kunnolla lasista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neuvolan täti haukkui minut pystyyn, kun kerroin että tyttö juo vielä maidon pullosta. Olin niin järkyttynyt tädin haukkumisesta, että jätin pullot pois silloin.

Tutista luovutiin 2,5v iässä.

vielä juo tuttipullosta iltaisin. Ei kannata hötkyillä. Oppii varmaankin aikanaan kaikki tarvittavat taidot. Miksi hermoilla ja patistaa. Itse tein sen virheen, että hötkyilin turhaan kiinteiden alotuksessa painostuksesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat