Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (66)

Hei kaikille,

vihdoin viimein saan aikaiseksi liittya seuraanne, vaikka olen jo jonkin aikaa lueskellut juttujanne. Eli meille mieheni kanssa syntyi tytto lokakuun 8., kyseessa ensimmainen lapsi. Hyvin on aika mennyt, tytto kasvanut ja kehittynyt hienosti. Nyt tosin murheena ollut parin viikon ajan tukkeutunut kyynelkanava ja sen seurauksena tulehdus. Nyt ab-voiteet menossa eika tuo tulehdus nayta kovin paljoa tytsi menoa haitata.

Minulla muuten nappiksesta puuttuvat nuo " suomalaiset" kirjaimet, joten alkaa ihmetelko hieman vaillinnaista tekstia ;)

Voisin tahan heti pistaa kysymyksen juoksurattaista. Eli onko joku ehtinyt jo sellaiset hankkia, jos on niin minka merkkiset, ovatko hyvat ja mita ominaisuuksia juoksurattaista kannattaa sevittaa? Paino ainakin, muuta?

Teveisin,

babytalk + tytto

käväisin hikivaunulenkillä! Huh, että tulikin kuuma. Liikaa mulla vaatetta päällä. No, mutta asiaan.

m.elli: mun käsittääkseni kun pissavaippa on edes jonkin verran märkä, se lasketaan mukaan. Ja jos se nyt on melk.kuiva niin ehkä sillon ei. En tiiä kyllä tarkemmin.

Suzu: kyllä iskän sylikin kelpaa, mutta loppupelissä äidin syli paras syli :)

Vallu: toivottavasti ei kunnon tauti iske!

Kaisa: Millonkas testaat? kerrohan meillekin...*jännittää*

Misuli79: Mulla kans hartiat jumissa, auts!

Minski: sama juttu täällä, peukku parempaa kuin tuti. Eipä ole meillä ainakaan keinoa estää syömästä sormia.

pepca: kiva kuulla sinustakin :)

Nuuskis76: Mukavaa kun pinoudut sinäkin ja kerroit itsestäsi :)

Puolukka77: Tällä hetkellä sisävaatteina päällä Nalle Puh body ja puolipotkarit. Kuten aina kotona samantyyliset vaatteet (body+puolipotkarit)

Mä lähden nyt päiväkaffen keittoon ja vähän syömään jotain. Pitäkää edelleen pino pystyssä :)

Hemulii_i

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitenkähän on paino [color=red]tippunut/noussut[/color] seuraavilla nimimerkeillä;

[b]beibi0905

Nelliina05

äitikolmelle[/b]

[b]tyttilii:

Lainaus:

poistut nyt listalta, kunnes tulee paino tiedot :)

[/b]

Äiti3:lle: ei täälläkään enää päivystetä takki päällä, vaikka Roope nukkuukin nyt ulkona... Jostain syystä nyt luotan et nukkuu... Katotaan vaan niin kohta tulee lähtö heh!

Vaatekyselyyn: Roopella päällä sininen body, sukkahousut ja sukat ja kollegepuku. Ja sitten tietty ulkovaatteet.

Kaisalle: kaikki siis hyvin vaikka testitulos negatiivinen? No kuten kerroit et ole valmis uuteen raskauteen. Joten onnittelut negasta paikoillaan?

Tervetuloa Suzu ja Nuuskis76! Nuuskiksen pojalla aika rankka elämän alku. Pääasia että kaikki hyvin nyt!

Nyt pittää mennä

Moi Moi!

[b][color=darkviolet]beibi0905[/b]

LP 65kg TP 60kg

[b][color=fuchsia]blacka[/b]

LP 87kg TP 65-70kg VMP 85,5kg

[b][color=darkviolet]Emily78[/b]

LP 106,4kg TP 90kg VMP 102,1kg

[b][color=fuchsia]Emppu[/b]

LP 67kg TP <60kg VMP 65,3kg

[b][color=darkviolet]hennajo[/b]

LP 62,1kg TP 55kg VMP 62,6kg

[b][color=fuchsia]Kaisa1977[/b]

LP 82kg TP 65kg VMP 83,6kg

[b][color=darkviolet]mamiko[/b]

LP 66,1kg TP 55kg VMP 63,5kg

[b][color=fuchsia]Minski-78[/b]

LP 60kg TP 55kg VMP 57,7kg

[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b]

LP 81kg TP 65-68kg

[b][color=fuchsia]NikkeH[/b]

LP 66,3kg TP 60kg VMP65,4kg

[b][color=darkviolet]Päippy71[/b]

LP 70kg TP 65kg

[b][color=fuchsia]Sinilainen[/b]

LP 62,8kg TP 55kg VMP 58,2kg

[b][color=darkviolet]tyttilii[/b]

Vielä ilman vaakaa :)

[b][color=fuchsia]Vallu[/b]

LP 72kg TP n. 60kg VMP 71kg

[b][color=darkviolet]Waimo72[/b]

LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg

[b][color=fuchsia]äitikolmelle[/b]

LP 68kg TP 60-63kg

[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino[/color]

*köhköh*

Yöllä oli tullut kurkkukipeeksi ja keuhkoputki araksi. Tän illan menot siis taidan jättää väliin :-/. Laitoin tytönkin isänsä kyydissä menemään mummolaan täksi päiväksi hoitoon, ihana rauha :). Saan levähtää ja NUKKUA univelkoja pois, jos nyt sitten saan unta. Heti tekis mieli siivoon yms. kun ssais rauhassa touhuta.... ;). Nyt kyllä pitää jättää ne väliin!

Meillä oli ihan ok yö. Otin pojan eka syötöllä viereen ja siinä se sitten nukkui loppuyön ja tissitteli silloin kun hänelle passas. Itsekin siis sain paremmin nukuttua, ei tarvinu koko yötä pomppia.

SAKSISTA: Ne äp:n kynsisakset on kyllä ihan surkeet, niin kamalan jäykät, etteihän niillä mitään tee! Onneksi on tytöllä sakset vielä äp:sta tallessa ja niillä voi leikkailla molempien kynnet.

HIUSTEN LÄHDÖSTÄ: Täysimetyksellä mennään ja hiukset on alkanu tippuun päästä. Mulla ois kampaamo tuossa - öööööööö - vähän ajan kuluttua, helmikuun alussa kai. Vissiin joudun sen perumaan tai ainakin soittamaan sinne, että hommaavat peruukkimalleja, mitä voin tulla kokeileen ;-/. Tätä menee on pian kalju!!!! Iiiiiiiik!

Mitähän muuta piti....Lähdenpä kahville, jospa se auttas vähän tähän karheeseen kurkkuun.

Mukavaa keskiviikkopäivää, täällä tulee lunta MELKO paljon ;)!

*Vallu ja Eemil*

HIUSTENLÄHDÖSTÄ: Mulla ainakin lähtee tosi paljon hiuksia. Kampaajani kertoi, että raskausaikana hiukset ovat " lepotilassa" , eli niitä ei lähde juuri lainkaan ja synnytyksen jälkeen sitten lähtevät nekin pois. Ja kun normaalisti päivittäin irtoaa 100 hiusta, niin kyllähän niitä nyt sitten lähtee!! Pääsin viime viikolla käymään 4 kk tauon jälkeen kampaajalla, ja kylläpä mielikin piristyi kummasti :)

KUOLAA valuu valtoimenaan, toisinaan on paidanetumus ihan märkä. Mutta turvonneita ikeniä ei ole, eikä siis hampaitakaan.

VAUVAN PUDOTTAMISTA pelkään välillä itsekin. Joskus on ollut läheltäpiti -tilainteita pyllynpesun yhteydessä, kun Eelis ponkasee oikein jaloillaan. Onneksi ei ole päässyt tippumaan! Lohdutukseksi kuitenkin Sinilaiselle ja muillekin: eräällä pahoipitelyluennolla lääkäri kertoi, että lapsia tippuu todella paljon ja todella harvoin he saavat murtumia/muita vakavia vammoja! (oisko ollut, että 5 % vauvoista saa murtumia hoitopöydältä tippuessaan)

TISSILLENUKKUMISTA harrastetaan täälläkin... En tiedä minkä karhunpalveluksen itselle teen, mutta Eelis ei suostu nukahtamaan kuin tissille (illalla/yöllä). Olen siihen nyt tyytynyt ja unikoulu on varmaan ohjelmassa parin kuukauden päästä :)

Vielä *onnea* kaikille painoaan pudottaneille ja vauvoille, jotka ovat oppineet uusia temppuja :)

m.elli

Tällä hetkellä pojalla päällä beige body ja beige potkupuku (tollanen pehmeä samettimainen) ja sukat jalassa.

Yleensä pojalla on kans body ja potkuhousut jalassa, josku myös ne puolipotkuhousut. Ja aina sukat, kun on jalat aika viileet muuten. Joskus joudun pitään sukkia myös käsissä et lämpenee varsinkin öisin. Lapaset kun tuppaa tippumaan helpommin! =)

Saa nyt nähdä koska teen sen testin... Pidän teidät jännityksessä! ;)

Kaisa ja Niko (joka huomenna tasan 3kk)

Sun Aleksis oli aivan valloittava *halaa pikkumiestä*!!!! Mulla kuva näkyi hyvin, aivan syötävän suloinen poika!

Yhteisön kuvien lisäämiseen saat ohjeet sieltä yhteisön sivujen ylälaidasta > ohje

Tämmöset tekstit siellä ylälaidassa:

Yhteisöjen kotisivu | Omat yhteisöt | Kieli | Ohje

Ohjeista haet kuvien lisääminen.

[quote]

*Nyt äkkiä saunaan juoksee hän*

Kyllä ANNU kuvat saapuivat, kiitän! Olisin lähettänyt vastinetta mutta tää kone ei suostunut laittamaan sun osoitteeseen, onko sulla muuta? Mulla kans vaikeuksia niiden kuvien kanssa siellä, jatketaan harjoituksia.

SAKSISTA piti sanomani, että minkäslaiset ne nykyään onkaan jos kerta huonot kun v.01 ja 03 pakkauksien sakset oli hyvät! Nyt en ottanut, joten beibillekään en osaa sanoa puvusta :) Kynsiä pitää kyllä alituiseen leikata.

Ja ne HAAMUPOTKUT.. kas että tuli puheeks kun mä jo luulin sekoavani :) Aina kun tulee puheeks synnytys niin mun kohtu supistelee myötätunnosta hirveästi ja sit potkujakin on tosiaan välillä. Karmivaa! Tää oli pikapika, nyt meen.

muistin juuri että poikkeuksellisesti jäi eilinen pino lukematta loppuun! Piti siis tulla sanomaan MAMIKOlle et kiinteiden aloittamisessa on tosi vaikea neuvoa ketään :) ihan mutulla vaan! Voi olla että Sampokin jo tykkäis mut ite aion odottaa silläkin uhalla ettei sit puolivuotiaana suostu syömään lusikasta mitään!

MINSKI kysyit loukkaantumisesta.. ehei meillä on t-o-d-e-l-l-a kärsivällinen ja lauhkea poika, on oppinut hyvät tavat :) ei siis katso pahasti vaikka tuleekin tarpeissaan usein viimeisenä! Onhan se aika söpöä että katseet on anovia ja loukkaantuneitakin ;)

Nyt hyvää yötä! Telkusta ei tuu mitään joten unten maille yritetään.

sai tänään siis eilen sen 3kk piikin jalkaansa. Ja ai että kun mun teki se pahaa. En voinut katsoa, ku piikki laitettiin. Poika huusi ihan kamalasti ja mä meinasin alkaa itkemään!!! :' (

Mut juu... palaan aamupäivällä sit taas uudestaan!

Öitä & Huomenta!

Kaisa ja Niko

Äkkiä tulin käväseen, kun Roope vielä torkkuu sängyssään. Eilen meni jo yhentoista aikaan nukkumaan, ja on nukkunut koko yön jälleen. Mutta... äiti on jostain syystä aivan rättipoikkiväsy. En tiedä mikä mua vaivaa... Varmaan tää pimeys tekee, kait

Onko muilla mammoilla ilmennyt niska-hartiaseudun jumiutumista? Mulla aivan jumissa, pää on kipeä kokoajan :( Ei hauskaa ollenkaan. Täytyisi päästä hierojalle...

Hiustenlähdöstä: Mulla lähtee kans vaikka en oo imettäny päiväkään, eli hormonaalinen juttu taitaa olla. Ei sentään ihan tupottain lähde, mutta suihkussa jää kääteen aika paljon hiuksia...

Minskin kysymykseen vastatakseni: Roope kyllä loukkaantuu. jos ei heti huomata... alkaa itkeä kauheita krokotiilin kyyneleitä, vaikkei sitä varsinaista hätää edes ole.

Menkoista: mullahan alko noin 8 viikkoa synnytyksestä ja tuli sitten kaks kertaa tän kuun aikana menkat... eli jos jollain tulee harvoin niin mulla sitten tosi tiheesti...

Jahas kyllä nyt täytyy alkaa ryhdistäytyä... 10.30 tulee kaveri lapsensa kans käymään ja sitten illalla tulee vielä pari työkaveria käymään... Ja kämppä on sen näkönen kuin ois pommi räjäytetty...

Misuli ja nukkuva Roope

Koululaisen sain jo matkaan, eskalainen hampaanpesulla ja Juho vielä nukkuu, joten minä kurkkaan tänne:)

Viime yönä oli taas syötöt 4 kertaa... eka unipätkä 3 tuntia, sitten 1½-2 tuntia HUHHUIJAA! Onneksi välillä on noita parempia öitä, niin ei väsy pääse niskanpäälle.

Eilen illalla oli joku...enkä muista nickiä, sorry... pohtinut että luumua kun oli antanut lusikalla vatsaa toimitellakseen, olikin vauva vaatinut lisää! Tuota mäkin pelkään tän pyhän päätökseni kanssa imettämisestä puolivuotiaaksi, että vauva alkaa oikeasti kiinnostua niin kovin syömisestä, että ahmii katseellaan kaikkien ruuat. Kyllä silloin päätös varmaan kumoutuu! KYSYMYS: osaako vauva itse ilmaista, milloin olisi soseisiin siirtymisen aika? Tai siis onko se ihmisrääkkäystä täysimettää jos vaavi vaikuttaa ahmivan lusikkaruokaa silmillään toisten syödessä?

Joops, pitää lähtee toi eskarilainen laittaan liikenteeseen.

Päippy

äitiliini29:lle:

Vilkutus!!!

Kiitti parannussäteistä! En mä vielä onneksi ihan kipee oo, kurkku on tosin ikävän karhee ja kipee :(.

*aska, nyt tuo poika alko itkeen, lähenpä vaipan vaihtoon! Meillä päällä tyypillinen sisävaatetus ;D: body ja puolipotkarit.

Palataan mammat, pitäkää keko korkeena!

Mitäs tänne.. Raskaustestiä ja vaklaajia :D Siitähän vois tulla vaikka elokuva, hehee.

Vaatetuksesta on puhuttu ainakin, täällä menossa jo monesko lie kerta tälle päivälle, mutta tällä hetkellä rinsessalla vaaleanpunainen body ja punainen mekko.

Meillä on aika kylmä tää asunto, tai lattialla vetää joten ollaan pidetty villasukkiakin sisällä pakkasilla. Joskus tuntuu että kun itsekkin suihkun jälkeen tuolla lattialla leikkii vaavin kans, että hiukset jäätyy kiinni mattoon *ei liioittele* :)

Äiti3:n kirjoituksesta pisti silmään tuo Sampo kohta 4kk!! Apua, että tää aika menee nopsaa!! Ekat lokalaiset on 4kk, missä ne meidän pikkukääröt on????

Wallu, juo kuumaa kovasti - tee rommitoti ;) Toivottavasti ei pahene..

Meniköhän se muuten kipeeksi siitä kun pyörit lattialla??? ;D

Ja mitä muuta *pinnistelee* äääh, ei muista.

Puh

Täällä mä tällingissä vieraita oottelen, ja arvatkaas mitä? ROOPE NUKKUU VIELÄKIN ULKONA!!!! Nukkunu piakkoin 3 tuntia! Tää ei oo todellista, herättäkää mut tästä unesta!!!

Meinasi tylsyys iskeä ku ei enää ollukkaan mitään tekemistä ja poika posottaa ulkona uniaan. No saipahan sitä kuuluisaa omaa aikaa ja tulihan tuossa lumityötkin tehtyä, sekä omat että naapurin...

Joo, ei mulla tän kummempia... menen nyt ja tervetuloa babytalk.

Misuli

Vastaillaanpa taas ajankuluksi, kun on masu täynnä ja Sanni päivänokosilla..

Vauvamahasta: kaiholla katsellaan kuvia, mutta kun tarkemmin muistelee loppuaikoja niin tunne hälvenee :) Mies kyllä eilen jo puheli, että Sannin täytyisi saada leikkikaveri niin ettei ikäeroa tulisi kuin parivuotta.. Katsastellaan nyt kuitenkin ihan rauhassa ja nautitaan Sannin seurasta täysin rinnoin.

NUUSKIS76 tervetuloa! Onpa pienellä miehellä riittänyt mutkia alkutaipaleella :( Mutta onneksi nyt kaikki on hyvin :)

Tämän hetkinen vaatetus: neidillä on päällä Espritin t-paita (työkaverit ostivat, itse en olis raaskinu) sekä potkarit. Ystävät on ostellu kaiken maailman hienoja vaatteita, hametta ja haalaria, mutta kyllä tämän ikäisellä body+potkuhousut on kätevimmät. Niin ja sukkahousut on ihan ehdottoman hyvät, lämpimät ja helpot pukea päälle.

MAMIKO: Ojentaa nipullisen punaisia ruusuja. Vau mikä pudotus!

KUUkupista: Itsellä ei kokemusta, mutta käytössä kuulemma kätevä. Itseäni vain ajatuksena puistattaa.. Kestositeet on kanssa kuulemma käteviä ja niitä tekisi itsekin mieli kokeilla.

Olikohan siinä taas kaikki.. Kun puhuitte noista äp:n mansikkapotkareista niin meikäläinen on unohtanut ne kokonaan laatikkoon. Lähdenpä siis niitä kaivelemaan :)

- Minski -

eilen ei kerinnyt käydä täällä,äkkii kävin vaan aamulla laittaa kuvan joelista sinne msn:ään,omankin laitan het kun löydän jonkun ees vähän fiksun..

en oo ees lukenu eilistä pinoo joten tää on omaa napaa,myöhemmin sit lisää,anteeks!

joel nukku viime yön toooosi hyvin,kävi unille 22.00 ja heräs eka kerran 4.30 ja sit nukkui vielä 7.30 saakka,nyt taas jaksaa vähä paremmin.

ihme et yöunet meni noin hyvin kun meillä oli eilen toka piikki siellä rokotetutkimuksessa.poika on nyt pitkä 64,5cm ja painoa huuurjat 8300g,et hienosti täällä kasvellaan.lääkäri kehui poikaa muutenkin tosi jämyks : )

mä oon myös tulossa pk seudun tapaamiseen,joten ruvetaankos päättää päivää..

moi ja myöhemmin uudestaan kun oon saanu luettua eilisen pinkan!

ja oon ihan pihalla kuin lumiukko. Täällä on ties mitä yhteisöä ja kuvien jakelua jne. Nooh, kiva, että kuulumiset löytyy yhä täältä.

Meillä Paavolla molemmissa korvissa tulehdus, eilen sai antibiootit, ja sit vetäskin yöunet vain yhdellä tissityksellä. Muutenkin on nukkunut tänään tosi paljon. Toissayön tosiaan itkeskeli, mutta tänään ollut taas oma vehnäinen itsensä. Toivottavasti korvat tulee pian kuntoon.

Paavo tilttas unille juuri, ja painun näin hurjan tekstimäärän jälkeen itsekin nukkumaan, palaan lähipäivinä taas asiaan...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat