Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Morjens!

En löytänyt pinoa, joten aloitellaan..

Kommentit (14)

Nyt saatiin tännekin lunta! Poika katto silmät pyöreenä parvekkeen ovelta eikä meinannut saada siitä pois=)

Joku sanoi, että issias vaivaa. Täällä myös! Miehelle aina nauran, että nyt on perskramppi päällä, kun selältään nousu tekee kipeetä. Vielä ei ole liitoskipuja ollut ja luojalle kiitos jos ei tuliskaan. edellisessä raskaudessa oli aivan järkyttävät liitoskivut=( Vaan suonikohjuja olis täällä vaikka muutama lahjoitettavaksi. Jalat on kuin pakanamaan kartta! Seisomatyöstä ja ed. raskaudesta niitä tuli ja taidanpa TAAS tulevana kesänä jättää hameet kaappiin. Aika kovasti on kiinnikkeet koskenut, kun kohtu kasvaa ja yhtenä päivänä pelästyin jo, että onko alkava umpisuolentulehdus tai jotain, mut lääkäri rauhoitteli mieltä ja sanoi, että kiinnikkeet ne siellä juilii..

Oikein kateellisena kuuntelen teidän syke juttuja ym. täällä lääkäri ei ole sanonut mitään sykkeistä eikä mitään sf mittauksia tehty. Varmaan täällä aletaan tarkkailla tota sf:ää myöhemmillä viikoilla..

Nyt kyllä maha mouruaa siihen malliin, että taidanpa lähteä väsäämään oikein jättiläis leipää=)

oi oi kun teki hyvää käydä ulkona kävelee.on aivan mahtavan keväinen ilma! nyt laitoin pojan nukkuu ja saan hetken olla rauhassa.

pojalle pukkaa hampaita ja ne vähän haittaa yö unia. viime yönä jouduin neljältä nousemaan ja olin ihan rikki... meillä on tähän asti yöt ollu niin helppoja.nukkunut 12h putkeen! noh pakko kait alkaa taas valmistautua yö heräämisiin...

oma olo on parempi eikä tarvii koko ajan syödä jotain. eikä huippaakaan enää niin kuin alussa. mut päänsärky mua vaivaa edelleen. en sit tiiä onko niskat vaan jumissa vai mitä! ei oo kiva herätä aamulla kun päätä särkee. ja ei oo kiva popsii särkylääkkeitä.

mulla ei vielä liikkeet tunnu.esikoisesta tunsin 15 viikolla eli kait tää kaveri kohta alkaa tuolla masussa riehumaan. kovasti ainakin ultrassa heitti kuperkeikkaa!!!

ensi viikolla on taas neuvola ja oispa kiva jos kuulisi sydän äänet.

mä oon jo hurahtanut ostaa muutaman pienen bodyn vaikka niitä on kyl kaapit täynnä!

näin tää aika vaan menee nopsaa ja kohta meil kaikilla on omat pienet nyytit sylissä :)

katjuska rv 14+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mullakin on ollut noita liitoskipuja. Erityisesti ne säikäytti muuton yhteydessä, kun yritin olla kantamatta ja purkamatta laatikoita ja kuitenkin vähän tein ja sitten koski :(

Verta ei ole tullut lauantain jälkeen ja pikkuinen potkii jo aika säännöllisesti :) Tänään pääsen neuvolaan kuuden viikon jälkeen, ihan tuskaisan pitkä tauko! Rakenneultraa odotan jo ihan täpinässä, varattiin se yksityiseltä ystävänpäiväksi. Jännä vaan kun mies ei haluaisi tietää sukupuolta ja musta olis hauska tietää... Voihan olla, että se ei edes näy. Luulis yksityisen sen silti kertovan, jos näkyy ja kysytään, kun kerta maksetaan tästä palvelusta.

Mulla maha näkyy jo niin, että kerään katseita ja lähikavereilta on jo kysytty, että odotanko vauvaa :) Ihan hauskaa, kun ajattelee, että itse ollaan tiedetty lokakuun lopusta ja nyt tammikuun lopussa muutkin alkaa huomata. En ole vieläkään kertonut kaikille kaukana asuville kavereille ja sukulaisille, mutta eiköhän tuon voisi kertoa jo, kun huomenna on täynnä jo rv 18! Ihan uskomatonta.

Meillä on kova ongelma, kun tyttö 2v2kk hyppii syliin ja kohti ihan arvaamatta. Kerran istui sohvalla sylissä jalat sohvan reunalla. Yhtäkkiä pomppas seisomaan siihen reunalle ja lysähti vauhdilla takaisin syliin suoraan mahan päälle. Auuuuuuu! Inhottavaa koko ajan varoitella lasta tyyliin " et voi tehdä noin, kun äidillä on vauva mahassa, ei äiti jaksa enää kantaa, kun äidillä on vauva mahassa" . Nyt jo joutuu pieni kärsimään toisesta. Mutta ehtiihän hän kasvaa vielä kovasti ennen kesää. Ja ihanaa ihanaa, että tyttö saa kaverin. Muuten, laitoin muuttaessa tytön pieniä vaatteita varastoon ja uskallan tunnustaa, että toivon toista tyttöä sen takia, että ne kymmenet ja kymmenet ihanat muistorikkaat vaatteet saa toisenkin käyttäjän. No, jos vauva on poika niin saanpa shoppailla urakalla :)

Terveisin Liinaharja 17+6 ja pikkuinen, joka potkii juuri terveisensä :)

Tämä aamu meni ihan hyvin linkissä, kun ei syönyt mitään lähtiessä. Piti sitten syödä mukana ollut aamupala täällä koululla ;) Aivan kamala räkätauti päällä ja yskä! Olo on todella heikko. Huomisen olen kyllä kotona jos ei yhtään tästä helpota. Tänään on sellaiset tunnit, että niistä ei voi olla pois..No, ehkä hätätapauksessa..

Onko teillä muilla ollut persuus kipeänä? Tätä on todella vaikea selittää, mutta pitkän istumisen jälkeen, kun nouset ylös, tuntuu ettet pääse eteenpäin vaan olet ihan " jäykkä" . Ja sitten on sellaista vihlovaa ja repivää kipua jalkovälissä, mutta kuitenkin niinkuin tuolla nivusissa.. Ja aivan pepun alapuolella takareisissä. Siis suurinpiirtein yhdellä alueella. Onko nämä nyt sitten niitä liitoskipuja vai mitä?! Olen nyt " kärsinyt" näistä 2-3 vk ja se ei todellakaan ole mitenkään mukavaa.. Enkä muista esikoisestakaan tällaisia! Kun ei ne oikein ole mitään suppareitakaan muistuttavia (mutta nyt täytyy muistaa, että en tuntenut synnytyksessä suppareita..) ja välillä on kuin painontunnetta..

Olen yrittänyt olla ihan iisisti ja odotella ihan rauhassa sitä ensi viikon neuvolaa.

Mutta nyt kyllä yritän tehdä yhden ohjelmointiharjoituksen ennen tuntien alkua..

~suviande ja öttiäinen 17+4~

jospa ne olisi sitten VAIN niitä liitoskipuja ja kasvukipuja, mutta kivoja ne ei todellakaan ole! Välillä pääsee vähemmällä, mutta välillä särkee kunnolla.

Sain äsken aika hyvin tehtyä sen ohjelmointiharkan, mutta ei se nyt ihan täydellinen ole..Olkoon, ei jaksa enää.. Kohta alkaisi tuntikin, tylsää tämä odottavan aika ;) Tämä raskausaika on kyllä mennyt ihan siivillä, mutta nyt tämä aivan ihastuttavan kamala räkätauti on kyllä lyönyt niin mahan kuin vain voi olla. En tiedä mistä tuli voimat lähteä tänäkin aamuna tänne.

Kiva, kun olette saaneet kuunnella niitä vauvojenne sydänääniä! Ehkä minäkin ensi viikolla kuulisin ekan kerran..

Voi rähmä.. muksut TAAS hirveessä räkätaudissa ja esikoisella mennyt hengitys ihan sörsseliksi.. lekuriin lähdetään pian! Siitä on vajaa viikko kun kaikki tervehdyttiin ja nyt taas.. todella rasittavaa.... Valituksia valituksien perään..

Mullakin ajoittain noita liitoskipuja- todella ikäviä.. ja suonikohjut alapäässä..kivaaa!! senkun lisääntyy. Tunnen itseni todellä seksipommiksi.. :-(

No, viikonloppuna lähdemme käymään Sverigessä, jos lasten kunto sallii.

Nyt lekurille!

marynne+kolmonen rv 16+2

Kävin eilen neuvolassa kuunteluttamassa ne sydänäänet ja niinhän se pikkuinen pumppu hakkasi, että esikoinen sai slaagin! Oli pakko ottaa hänet sängylle mukaan äidin viekkuun, että rauhoittui:) 150 tasaisesti tuo syke on ollut. Esikoispojasta oli harvoin noin korkealla, usein jäi jopa 130 paikkeille. Oisko siis tytteli tulossa?;) No ei, mä en lähde tuohon leikkiin mukaan!:)

Huonojakin uutisia saatiin: verenpaine edelleen koholla. Th antoi vieä ' armonaikaa' ensi vkon perjantaihin...että jos silloin vielä tuollaisia lukemia (140/86), passitus äippäpolille seurantaan...jaiks. En todellakaan jaksaisi sitä rumbaa taas, nyt kun on vielä tuo taapero matkassa...

Mulla on alkanut särkeä alaraajoja, lähinnä pohkeita iltaisin ja alavatsaa nippailee mös välillä. On nostettava useammin koipia kattoon...ja ne mahakivut taitaa olla niitä kasvukipuja ja liitoskipuja ja ties mitä kipuja, kun kohtu raivaa tietään siellä mahassa. Pois risut ja männynkävyt, here I come!

Ruoka maistuu taas...voivoi toisaalta..taitaa viime viikolla menetetyt 4kg tulla pian takaisin;) Sitä en nyt toivoisi, koska ollaan lähdössä Dubaihin vajaan 3 viikon päästä ja muutenkin tuo bikinikunto ei ole ihan kohdallaan...

Hauskaa päivää kaikille,

sitruska rv 16+3

Tänään on ensimmäinen aamu kun ei tarvitse kovin paljon enää niistää. Noi kuivat ilmat oli tosi pahoja, vaikka kosteustippoja olenkin käyttänyt monta viikkoa.

Eilinen oli muutenkin tosi kummallinen päivä. Hain lapsia hoidosta, niin 4v teki kaiken mahdollisen vitkuttelun. Kesti 20min saada edes puku päälle. En rupea väkisin noin isoa pukemaan. Uhkailu oli paras keino taas. 1, 2, 3 ja äiti menee ulos odottamaan eikä auta. :) No, pihalla lapset rupesivat keskenään tappelemaan ja kiilaamaan mun eteen, etten päässyt liikkeelle. Se selvitettiin nopeasti. Sitten 4v päätti, ettei hän jaksa kävellä. No, jää sitten siihen, en jaksa perässäkään vetää. Kiltisti käveli lopunmatkaa. Kotiin päästiin niin varoittelin jo miestä, että on sitten ihana ilta tulossa... Mutta... Rupesin ruuanlaittoon, niin lapset rauhoittuivat piirtämään ja loppuilta meni niin, ettei kukaan, edes se temperamenttinen 6v, korottanut ääntään. Saivat pelata koneella sen aikaa kun isi piti soittotunnin, eikä kumpikaan kiukutellut yhtään kun kello pirisi lopettamista. Iltapala meni mutinoitta, samoin iltapesut. Kumpaakaan ei tarvinnut hoputtaa yöpuvun laitossa. Valot sammui vähän jälkeen 20 ja kumpikin nukahti heti.

Miten toi on mahdollista??????? *edelleen äimänä*

Oman navan alta tuntuu välillä kuin olisi liikettä, mutta en ole varma vielä. Neuvola on vasta viikon päästä, viimeksi kävin ennen joulua! Sitten vasta kuulee ne sydänäänet ja ne on minulle ollut aina se, että ok, kaikki kunnossa. Nyt on koko ajan olo, että ihan kaikki ei ole ok. Viimeksi neuvolassa verenpaine oli koholla ja lääkäri sanoi, että kattellaan miten menee, hän voi antaa kotiin mittarin lainaan, että saadaan ne todelliset arvot. Oma olo kyllä sanoo, että vähän on laskenut, mutta mittarille on paha valehdella. Se on sitten ensi viikon murhe...

Oli pakko aloittaa tekemään vauvalle villasukkia kesäksi. Kyllä se vastasyntynyt tarvitsee sellaisia pilvisellä säällä. Noi on syötävän söpöt ja menee varmaan ihan polviin saakka, mutta on niin söpöt!!!

Oletteko jo miettineet vauvalle nimeä?

Heddastiina 16+5

Kääk, mulla on ollut nuhaa, huimausta ja päänsärkyä jo pidemmän aikaa. Eilen kävin lekurissa ja sain antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen. Toivottavasti auttaa.

Maha alkaa oikeesti kasvaa kohinalla ja eilen otin käyttöön mamma-alkkarit, koska muut tuntuu kiristävän pahasti. Vielä kuljen kyllä " tavallisissa" housuissa"

Vieläkin on jotenkin pelkoa siitä onko kaikki kunnossa..kun liikkeitä ei vielä tunnu ja np-ultrassa pikkukaveri oli koovin väsynyt. Vasta reilun viikon päästä on neuvola, jossa toivottavasti sydänäänet rauhottais.

Esikoinen täyttää vajaan viikon päästä 2v ja viikonloppuna pitäis juhlia synttäreitä. Aikaa menee kauheeta vauhtia ja neiti senkun kasvaa.

-Tiziana rv 15+0

Suviande: voi olla kyllä liitoskipuja. Minullakin niitä on mutta vähän, ja ovat sellasia vihlovia. Kuulemma niitä voi tulla ekan raskauden jälkeisissä raskauksissa vielä enemmän. Paranemista flunssasta!

Ensimmäinen vauvauni nähty :). Unessa sain älyttömän helpon raskauden ja synnytyksen jälkeen pojan, joka osoittautuikin myöhemmässä tarkastelussa tytöksi, jolla oli jotain häiriötä, ettei sukupuoli ollutkaan ihan selvää :/. Joopa joo ;)

Liikkeitä on tuntunut välillä, mutta harvoin, ja aina välissä kun ei tunnu mitään, huolestuttaa. Töissäkin pitäisi kohta kertoa (ääk), ilmeisesti piankin, sillä kurssikaverini sanoi eilen että Nyt sun raskaus kyllä näkyy. Itse olen sitä mieltä, että ei, mutta kai sitä muut näkee paremmin.

t. Meri05 16+5

Ja juuri tuolla pakaran/takareiden alueella. Välillä oli tosi pahanakin, kun sängystä nousi niin meinasi mennä jalka alta. Venyttely helpotti. Nyt ollut kyllä muutamaa päivä paljon parempi, että kai se voi helpottaakin tai mennä jopa ohi, mitä tietenkin toivon.

Mulla tulikin sitten yllärinä jo huomiselle seuraava neuvola.

Ajattelin että se on vasta joskus helmikuussa joten en pitänyt kiirettä ajan varaamisessa, ja nyt kun soitin niin sainkin ajan huomiselle. No ihan kiva näin. Monestihan kun sydänääniä kuunnellaan, ei sitä sykettä terkka sano, ei ainakaan mulle viime raskaudessa sanottu kun pari, kolme kertaa yhteensä. Näkeeköhän ne sen sykkeen suoraan siitä doplerista vai täytyykö se mitata kellon kanssa? Mulla on kyllä kiva terkka, voisi ihan mielenkiinnosta kysäistä jos voisi sen sykkeen siitä laskea.

Aika hiljaiselta vaikuttaa tämä vauveli vielä, välillä tuntuu pientä möyrimistä, mutta mitään kovin selkeitä potkuja ei vielä.

2Jenni2: Oletkohan kuulolla?

Ajattelin kysäistä, että muistatko pitikö sinne rakenneultraan mennä rakko tyhjänä vai täynnä, sanottiinko sulle sitä? Kun niissä lappusissahan luki että tyhjänä, mutta eikös rakenneultra yleensä tehdä rakko täynnä? ööh.. Ja tiedätkö tehdäänkö tämä ihan kokonaan vatsan päältä?

Eipä tässä muuta, huomenna sitten neuvolakuulumisia.

t.myy rv 16+6

Suviandelle ihan ensimmäiseksi: minulla on myös liitoskipuja ja lisäksi pientä issias-vaivaa. Issias-vaiva tuntuu juuri pakarassa ja takareidessä ja joskus alempanakin jalassa. Tuo sinun vaivasi kuulosti vähän samanlaiselta. Minulla tähän auttaa takareisien ja pakaralihasten venyttely. Kannattaa kokeilla!

Meillä oli viime viikolla np-ultra, kaikki hyvin ja laskettu aika varmistui 25.7. Jännitti aika tavalla, kun takana kaksi keskenmenoa (myös kaksi onnistunutta raskautta). Huvitti, kun kätilö kysyi, että monesko raskaus ja vastasin, että viides! Huh, huh, että on oltu raskaana. Ei sinänsä keskenmenot tietenkään huvita, mutta viides raskaus kuulostaa jo aika paljolta. Minulla tuntuu jo vauvan liikkeet ja neuvolassa vko 12 kuului sydänäänetkin. Mukavalta siis tuntuu, vähän kuitenkin haikealta ajatella, että tämä on nyt se viimeinen raskaus. Täytyy yrittää ottaa kaikki irti tästä ajasta!

Terv. Vipsilä rv 15+2

No niin, tuli sitten koko päivä vietettyä lastenklinikan päivystyksessä. Vanhempi mun lapsosista kärsii pahasta infektioastmasta ja hengitys oli tänään todella vaikeaa.. voi pikkasta. Mutta neljännen spiran jälkeen tilanne laukesi, juuri ennen kuin meidät oltiin siirtämässä osastolle! Joten kotiin päästiin ja mäkkärin kautta ajettiin.

Pienelläkin todettiin korvatulehdus, joten antibioottikuuria pukkas. Toivottavasti molemmat paranisi pian!!!!!!

Disney on ice- show jäi tänään väliin, mutta onneksi isäntä voi hoitaa uudet liput!!

Ruotsin risteilyn kohtalo ratkeaa huomenna lasten vointiin!

Raskas päivä oli, kun toinen oli huonona ja toista (1v) yrität viihdyttää lekurissa 6 tuntia.. päiväunet jäi väliin ja sen mukasta oli myös touhu... aikas poikki ollaan koko poppoo... Onneksi ollaan kotona nyt ja mies tulee tunnin päästä kotiin!!

Ehkä huomenna on parempi päivä!!

maryanne

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat