Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (31)

Tulin vain kertomaan, että täällä kaikki hienosti! :) Lääkärissä otettiinkin tänään taas ultra ja taas sain kuvan mukaan miehelle näytettäväksi. Sydämen lyönnit näkyi taas ja minä sain mielenrauhan! :) On niin mietityttänyt tämä täysin oireeton raskaus..Mutta nyt siis tiedän kaiken olevan ok! Hiukan alle 1cm on meidän wurmeli.

Sain kanssa sen äitipassin. Millainen se suomessa on? Muistan vain nähneeni oman äitini neuvolakortin, hänen ollessa raskaana ja se oli vain sellainen pahvinpalanen. Tämä minun äitipassi on sellainen kunnon vihkonen ja siellä sitten on ties mitä tietoa. En ole ehtinyt vielä edes tarkemmin lukasta.

Seuraava aika on sitten kuukauden päästä ja silloin tulee sitten mieskin mukaan! :) Täällä se ei taida olla kovin yleistä, suomessahan se on jo ihan normaalia.

Seirana rv7 +0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on aihetta juhlaan, mulla ei oo pahaa oloa. Eilen taas oli niin niin paha olo ja oksentelin koko ajan. Tänään ei mitään. Pystyin jopa juomaan kupin kahvii jota en oo juonu pariin viikkoon.

Jännään huomista neuvolaa! Onko kellään kuulunut sydän äänet rv 8-9?

Toivon niin että ne kuuluuisi.

Joku tuossa sanoi että jätskii tekee mieli tai se auttaa. Se on totta ja tein yksi päivä mansikka rahkaa voi, että se oli hyvää ja helpotti pahaa oloa.

Mä oon huomannu, että ainakin itselläni piimä on helpottanut oloa ja sitä tekee mieli kokoajan.

Nyt tartteekin mennä laittaa tytölle teletapit pyörimään.

Hyvää keskiviikon jatkoo!

Mami ja masuasukki 8+4

Täällä paha olo yllätti täysin aamulla. Sängystä noustessa ei mitään tietoakaan pahasta olosta. Söin hyvällä ruokahalulla aamiaisen ja hetken päästä tuli kaikki ulos. Nyt tuntuu koko ajan siltä, että vielä jotain olisi tulossa... Yritän pitää ajatukset muualla kuin pahassa olossa ja kestää tämän päivän töissä!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

=) Sippu ja pikkutikru 5+5

Väsyttää ihan kamalasti! Olivia nukku viime yön tosi levottomasti, joten itselläkään ei kovin hyvin tullu nukuttua... Onkohan sille tulossa lisää hampaita... ?! Söin aamupuuron ja join kupin kahvia, niin eiköhän tullut sen jälkeen hetkellinen kuvotus, mutta meni pian ohikin. Toisaalta tuntuu et onkohan kaikki kunnossa kun viime alkuraskaus meni oksennellessa ja nyt ei vielä mitään. Nimittäin niillä kerroilla kun mulla on tullu keskenmeno, ei oo ollu pahoinvointia. Saapas nyt nähdä...

Joku kyseli valkovuodosta, ihan normaalia mullakin on. Se oranssin värinen kuulostaa kyllä aika omituiselta, eihän ois jotain tulehdusta päällä? Jos jatkuu pitkään niin kannattaa varmaan soittaa neuvolaan. Niin ja sitten aamupalavinkkejä... Makeaa ei tosiaan varmaan kannata kovin syödä ekaksi, ruisleipä ja hapankorppu on hyviä vaihtoehtoja. Mielellään jotain hapanta. Jos jogurttia haluaa syödä, niin puolukkajogurtti oli mulle hyvä vaihtoehto pahoinvointiin.

Hyvää oloa kaikille! =)

Mutsi-82, neitonen 8kk ja masuasukki 5+2

Minäkin kömmin juuri sängystä... Nukkuminen maistui! Täällä kello tosin tuntia vähemmän kuin suomessa.

Eilen sain hiukan maistaa pahaa oloa, kun oli iltaruuan aika. Toissapäivänä sain päähän, että haluan ehdottomasti hotdoggeja. Ja niitä sitten eilen tein. Olen ollut yli viisi vuotta kasvissyöjä ja nyt sitten loppusyksystä asti olen syönyt lihaa, joten on ihan hauska syödä ruokia, joita ei ole moneen vuoteen syönyt.

Hotdog sämpylöitä en löytänyt meidän kaupasta, joten ostin tavallisia hiukan pitkukkaita sämpylöitä ja tein sitten iltaruuaksi hotdoggeja ja sitten kun alettiin syömään niin iski kunnon etotus! En saanut alas kuin puolikkaan hotdogin vaikka oli tosi nälkä ja nyt ei kyllä hotdoggeja meillä syödä ainakaan vuoteen!

Tänään haen äitipassin lääkäriltä! :)

Seirana rv7 +0

Mä oon ollu tähän asti tuolla lapsettomien vasta-alkajissa, mutta nyt sitten aattelin, että josko jo uskaltaisin itteni tänne ilmottaa. =) Pelkään kovasti keskenmenoa ja sillä tuntuu ihan oudolta liittyä tänne. Jospa tää vähän auttais miettimään toisella tavalla?!

Nyt taitaa olla rv 5+5 ja huomenna menen vielä Väetöliittoon verikokeeseen saamaan varmistuksen varmistuksen tälle. =) Tää ei tunnu yhtään todelliselta, kun rintojen kipeyden lisäksi ei ole mitään varmoja raskausoireita mitä yleensä muilla on. Helmikuun ekalla viikolla (vko6) olis sitten alkuraskauden ultra Väestöliitossa ja oon sillon rv:llä 7 - toivottavasti!

Onko kellään ollu sellasta, että kun on syöny, ni jonkun aikaa siitä on tullu mahakipuja...? Mulla on ny kahdesti käyny niin... voikohan se liittyä tähän raskauteen. Millasia muita oireita teillä on ollu rintojen arkuuden, pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi?

T.Burde

Eilen oli sitä selkäsärkyä ja pahaaoloa, josta kirjoittelin iltamyöhällä vielä tiistaipinoon. Tänään sitten pahaolo hävinnyt pois. Ainut oire on selkäsärky. Tosin ei onneksi niin paha kuin eilen. Mutta nyt sitten stressaan että mihin mun kaikki oireet on kadonneet. Mä olen tuntenut alavatsassa sellaista turvotusta, mutta nyt en tunne sitäkään. No ei auta eteenpäin mennään ja toivotaan että jotain oireen poikasta tulis takasinpäin. Tosin se eilinen pahaolo fiilis vois tulla vähän lievempänä.

rv 8+2

Kirjoittelempa minäkin välillä, meinaa jäädä pelkäksi lueskeluksi muuten.

Joku kyseli neuvolaan soitosta (en enää millään muista kuka - pahoitteluni), minä soittelin heti päivä plussan jälkeen eli juuri kun rv 5 alkoi ja sain ajan 22.2 eli vasta 10vkolle - ei malttaisi odottaa!! Eilen varasin ajan alkuraskauden ultraan, se olisi vuorossa ensi viikon tiistaina, sillon pitäisi alkaa 7.raskausviikko, toivottavasti sieltä jotakin kuuluisi, mennään miehen kanssa yhdessä kuulostelemaan :) Onko kukaan muuten käynyt ko.toimenpiteesä Tampereella Koskiklinikalla? (Tuukka Tarkkinen tais olla gynen nimi)

Ällötysaaltoja tulee ja menee pitkin päivää, oksentamaan en ole (vielä) joutunut.... Kovasti janottaa koko ajan, musta onkin tullut makuvichyjen suurkuluttaja, yritän korvata niillä tuota limsa-puolta joka maistuisi vähän liianki hyvin... Tänään kävin ensimmäistä kertaa hypistelemässä äitiysvaatteita H&M:lla, olisi niin kovasti tehnyt mieli ostaa jotain kun oli vielä alennuksessakin paljon tavaraa, mut hillitsin sitten itseni kun eihän mulla ole mitään mahaakaan - kai? Joka päivä tulee kyllä tiirailtua olisiko jotain muutosta tapahtunut, mutta taitaa vaan muuten turvottaa :) Sellanen turvonnut olo on kyllä joka päivä ja alavatsassa on sellanen jännä jomotus + paineentunne. Alaselkääkin vähän väli' särkee.

Sellasen olen huomannut, että välillä kun syö ei tarvi syödä paljoakaan kun tulee tunne että olis kaulaa myöten täynnä, täys ähky siis :/ Onko kukaan muu huomannut samaa? Tietääkö kukaan muuten milloin ei saisi enää tehdä jumpatessa liikeitä vatsallaan maaten? Entä onko vatsalihasliikkeiden tekemisessä jotain rajotuksia? Kovasti on nuo jumppa-asiat ollu mielessä viime päivinä, toisaaltahan sitä sanotaan että liikkumista saa jatkaa normaalisti jos se ei tunnu pahalta, mut toisaalta syke ei saisi nousta yli 140 eikä pitäisi kai tehdä kovasti liikeitä missä kohtu hölskyy....aarg! Menee pää ihan sekasin kun ei oikein tiedä miten olis hyvä, pitää varmaan jutella liikuntakeskuksen ohjaajien kanssa jos osaisivat neuvoa. Vai tietäiskö teistä joku aiheesta jotain?

Johan tuli taas tuota omaa napaa, eiköhän tämä riitä tällä erää!

:) elaine + papu rv 6+1(vissiin)

kun yleensä (siis ei raskaana olessakin) eli onkohan tuo sävy luonnonvalkosen ja kermansävyn vivahde, mutta minusta se näyttää aivan normaalilta.

Mukava lukea teidän muiden juttuja, koska ootte mua edellä... Kuulee, mitä on odotettavissa :)

Täällä on edelleen hieman epätodellinen olo. Oireita alkaa olla kai vähän, janottaa ja nälkä on jatkuvasti, palelee ja väsyttää. Eilen oli hieman huono olo illalla, mut tänään ei sitäkään. Välillä pelottaa, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin masussa... Mut turhahan sitä on etukäteen murehtia.

Minä ajattelin soitella neuvolaan ensviikolla. Tuntuu, että päivät menee tosi hitaasti!

Lumiella rv 4+4

Tosin me ollaan oltu hereillä jo seitsemästä asti, mutta...

Täällä pieni pahoinvoinnin poikanen aamusta, mutta meni taas samantien ohi! Voi kun jatkuis näin koko loppuraskaudenkin ajan =)

Tosin nyt alkoi jo selkä reistailemaan. Se aloittaa joka raskauden myötä aikasemmin =( Äsken läikkyi kahvit lattialle, kun meinas mennä jalat alta, tuli niin kova kipupiikki alaselkään! Täytyy varmaan pikkuhiljaa totutella tukivyöhön =(

Minkä väristä teidän valkovuoto on? Itse olen ollut ihmeissäni tänään, valkovuotoni on ihan oranssia??

On nyt pidemmän aikaa ollut niin huono olo ja väsymys todella syvää, etten ole paljoa jaksanut kirjoitella. Nyt olo pikkasen parempi.

Eka neuvola oli tänään ja la sen mukaan olis 30.8. Pysyn kuitenkin keijuissa mukana, koska la varmaan ultrassa tulee syyskuun alkuun. Neuvolalääkärille olis aika kahden viikon päästä ja sitten kuunnellaan, josko sydänäänetkin kuuluisivat. Sieltä laitetaan samalla lähete OYS:iin tarkempaan seurantaan. Eli käyntejä siellä tulee sitten olemaan useampiakin tihentyen loppuraskautta kohti. Minullahan on sellainen tausta, että 2004 tyttö syntyi hätäsektiolla istukan irtoamisesta johtuen.

Eli nyt mä vaan odottelen, että kaksi viikkoa kuluis ja sais kuulla ne ihanat sydänäänet.

Meillä muuten on Toyota Avensis ja ainakin mä tykkään siitä kovasti. On mukava ajettava ja mahtuu tavaraakin mukaan.

T. Költtänä 9+0

Ihana keli täälläkin. Tosi mukava olla ulkona. Öklötys jatkuu edelleen, mehujäät on in. Ja pakkasesta teen mansikat murskaksi ja tuoremehulla blandaan sitä, tulee aivan mahtavaa " pirtelöä" . Tuo mansikka, appelsiiniyhdistelmä kuulostaa varmaan ihmeelliseltä, mutta on tosi hyvää. Pitäisi vain muistaa jaksaa syödä säännöllisesti aina jotakin pientä. Ja nyt himotta hirveenä suklaata, mutta ei kehtaisi kun menee heti iho huonoksi. Mutta tällaisia täällä.

Heikkopeikkonenrv 7+6 ja neiti 1v 9 kk (tänään!)

täällä siis satelee lunta taivaan täydeltä.

Taas kerran olis voinu nukkua vaikka kuinka kauan, mutta pakotin äsken itseni ylös, kun pitäisi tänään mennä illaksi töihinkin eikä ihan silmät ristissä voi lähteä.

Muuten tavanomainen vointi jatkuu, nippailuja alavatsalla toisinaan, hieman eilen ja tänään alaselkä kipujakin, runsasta valkovuotoa, hieman äklötystä ja rintojen arkuutta, sekä melkein koko ajan nälän tunne.

vauva06 rv6+2

Tänne ei kuulu mitään sen ihmeempää, olo aikas lailla samanlainen kuin muinakin päivinä. Eli erittäin lievää pahaaoloa (jee ei taida enää kunnon pahoinvointi alkaa!) ja valtavaa väsymystä. Kaikki läheiset taitavat jo raskaudesta tietääkin, saas nähdä koska esikoinen möläyttää asiasta päiväkodissa...;)

Sitten tuohon valkovuotoon: ainakin mulla se on nimensä mukaisesti aika valkoista, ehkä hieman kellertävää.

Rv 8+1 (7+5)

Väsyttää... Yritin nukkuu päikkäreitä, mut heräsin, eikä uni enää tullut silmään. Se on nyt ollu sama juttu kaikki nää viikot. Jo ennen ku plussasin, ni ei päikkäreillä tullu nukuttuu ku 10-20 min.

Eilen tuli vanha koulukaveri yllätysvisiitille ja jäi sitte yöksikin. Ja pikkusiskokin tuli avuksi kun ukko on siellä työreissulla. Ni eihän sitä illallakaan tullut aikaisin mentyä petiin ja aamulla herätys 6.30 ku pikkusiskolle piti puurot keittää ennen koulua.

Vaikkei sisko oo ku 12v ni on siitä paljon apua kun se jaksaa ton tytön kanssa leikkiä. Saa ite rauhassa vietyä koiria ja tehtyä muita kodinhuoltohommia. Vaikka en mä kyllä niin kauheen innokas ole tätä kotia kunnossa pitämään, mut täytyy se aina välillä yrittää. Ja itseasiassa nyt tämän raskauden alettua se on ollut yllättävästi helpompaa. Johtuuko sitten siitä " pesänrakennus" vietistä.

Juu, pitipä mies mua vähän pöljänäkin, ku sinä iltana ku tyttö lähti sinne mummulaa yökylään, ni minäpä tokaisin ukolle seitsemän aikaan illalla että nyt siivotaan keittiön kaapit!! :) No, en sitte yksin ruvennu sitä urakkaa hoitaan kun ei ajatuksella ollut kovin innostunut vastaanotto.

Mutta eiköhän senkin tässä syksyyn mennessä vielä kerkiä.

Saman tein viime raskauden aikana, reilu vuosi sitten. Pysyypähän kaapit järjestyksessä :)

Rocka01: Hyvinkin voitais jokukerta lähtä koiria ulkoiluttaa! :)

Pistäppä vaikka mailia tanjanousiainen@suomi24.fi

Saa sitä muutkin halukkaat kirjotella.

Täällä on ollut niin kiirettä etten ole ehtinyt tännekään kertomaan kuulumisia. Ne oudot kivut vasemmalla puolella vatsaa ovat loppuneet, ja muutoinkin vointi ollut hyvä. Pahoinvointia olen odotellut, mutta sitä ei vaan ole kuulunut, ja hyvä niin mikäli kaikki on kuitenkin kunnossa. Rinnat edelleen ajoittain aristavat. Huomenna mennään 1. neuvolakäynnille, ja täytyy myöntää että hieman jo jänskättää huominen.

-F- rv. 7+3

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat