Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

nyt rv 36 ja kauhee ummetus!

oon syöny luumuja,luumupilttiä,luumunektaria,lakuja,paljon kuitupitoista ruokaa,paljon vettä.....

täytyykö ruveta jotain lääkitystä harkitsee kun mikään em.keinoista ei auta?

en mielelläni lääkitystä harkitsis,mut kai se on pakko.vatsa toimii kerran viikossa eikä siltikään tule kaikki ulos vaikka kuinka pakertaa.

Kommentit (15)

2dl vettä

0,5 desiä kauranlesettä

1 ruokalusikkallisen pellavaruohetta

1 tl suolaa.

Kun on muutaman päivän syönyt niin yleensä ainakin mulla alkaa vatsa toimia. Ihan ok makuista varsinkin jos laittaa jotain marjoa/hilloa.

apteekin magnesiumia (Emgesan 250mg). Otan kaksi/pv ja jos tuntuu, ettei ummetus laannu, voi huoleti ylittää tuon annoksen. Eli neljällä tabulla kakka irtoaa varmasti seuraavana päivänä. (Saattaa kyllä olla aika vetistä...mutta mun mielestä parempi joka tapauksessa kuin pinnistellä tappokakkaa..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mut jos noin harvoin toimii maha, niin kannattaa ottaa jo jotain ulostuslääkettä. Tulee aika herkkään peräpukamiakin jos on ummetusta raskaana ollessa.

Vierailija:

Lainaus:

apteekin magnesiumia (Emgesan 250mg). Otan kaksi/pv ja jos tuntuu, ettei ummetus laannu, voi huoleti ylittää tuon annoksen. Eli neljällä tabulla kakka irtoaa varmasti seuraavana päivänä. (Saattaa kyllä olla aika vetistä...mutta mun mielestä parempi joka tapauksessa kuin pinnistellä tappokakkaa..)

kiitti vinkistä,täytyy kokeilla!

Silloin harvoin, kun mulla on ollut ummetusta - tai lapsillani - niin ei siihen ole luumut ja luumumehut auttaneet. Enkä ole vauvoilla ruvennut suttaamaan sen mallasuutteenkaan kanssa. Levolac' ia vain aluksi isompi annos ja sitten ylläpitoon tarvittava annostus. Meidän perheessä ei ole koskaan tarvinnut käyttää kuin ihan muutaman päivän.

Jos on oikein kova tulppa peräsuolessa, niin Metalax peräruiske auttaa niin aikuisia kuin lapsiakin. Ei tarvitse pylly verillä päkistellä.

eikä ruvennu muuta kuin pierettää....otin sen 35ml.sit seuraavana päivänä otin sen 45ml,eikä mitään vaikutusta,ilmavaivoja vaan.

sit oli pakko hakee microlaxia,ja sain sen avulla kakistettua pienen pipanan,mut sekin oli työn takana....

Mä toitotan tätä aina täällä; sen avulla olen ite päässyt vuosia piinanneesta ummetuksesta eroon. Nyt olen myös raskaana (rv36 ja risat) ja magnesium tehoaa paitsi ummetukseen, myös estää suonenvedot.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat