Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tilanteeni on tämä:

Olen tällä hetkellä osa-aikatyössä iltaisin. Parin viikon päästä töihin tulee taas 6 viikon tauko ja sitten taas huhti-toukokuussa olen pari tuntia ma-to töissä. Päivät olen lasten (2 ja 4v.) kanssa kotona.

Nyt kuitenkin olisi työpaikka tarjolla kevääksi - päivätyötä. Siis ottaisin tuon päivätyön iltojen lisäksi. Palkka olisi aika iso - mutta miten käy sitten tuon sivutoimisen palkan verotuksen? Joudunko maksamaan hirmuiset verot? Lapset pitäisi laittaa hoitoon, joten hoitomaksuihin menisi rahaa. Sitten huhti-toukokuun olisin töissä sekä päivät että illat. Kesän olisin kuitenkin palkattomalla lomalla.

Olisiko mitään järkeä ottaa tuo päivätyö lisäksi? Mitähän tuo sivutoimisen homman työnantaja siitä ajattelisi (tuo päiväpaikka ei ole niin arvostettu kuin iltapaikka)? Jäisiköhän rahaa lopulta yhtään enempää käteen?

Jostain syystä vaan polte töihin olisi kova! Tiedän, että niitä ehtii kyllä myöhemminkin, mutta...

Kommentit (8)

Kun tosiaan työajat eivät ole ongelma - toinen on päivällä, toinen illalla. Tietysti töiden valmisteluun ei jäisi niin paljoa aikaa...

Sitä työpaikkaa pitäisi vielä hakea - mutta uskoisin, että mulla on siihen ihan hyvät mahikset, kun olen pätevä ja se on vain sijaisuus.

Laskeskelin tuossa, ja tulin siihen tulokseen, että nelisen tonnia saisin enemmän käteen rahaa tältä keväältä, jos toiseen työhön menisin. Perheeltähän se tosiaan olisi pois, mutta kuitenkin... Ääks, en tiedä! Kaipa sitä voisi hakemuksen laittaakin. Vaan mitenhän lasten hoitokaan järjestyisi näin äkkiä....

Sekaisin oleva ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanot vain työnantajalle, että sinulle on tarjottu tällaista mahdollisuutta ja olet ajatellut ottaa sen vastaan.

Eihän tuo tilanne kestä kuin pari kuukautta, sen ajan kyllä seisoo vaikka kepinnokassa. Pitempiaikaisena en kyllä suosittlisi, mutta kun oma polte on kova, niin minä ainakin ottaisin tilaisuuden vastaan, vaikka paikka ei olisi niin arvostettu. Eihän sitä sitäpaitsi tiedä, mitä yhteyksiä voit siinä paikassa luoda ja huomaatkin olevasi taas ihan jossain muualla töissä syksyllä!

Ja kai sinä itse tiedät mitä jaksat eikä se taatusti ole työnantajaltasi pois. Perheeltäsi se voi olla jollain tavalla pois, mutta kirjoituksestasi päättelin, että itse haluat tuon toisen paikan ja saisit siitä palkan lisäksi muutakin.

kun saa enemmän palkkaa verrattuna pienemmän palkan tilanteeseen, mitä moni tuntuu pelkäävän. Verotoimistossa voi sen veroprosentin laskea oikeaksi ja hakea juuri sellaisen ennakkoveron, ettei ennakkoonkaan mene liian suurta summaa veroa.

Ota työ vastaan, jos sen haluat ja tunnet jaksavasi! Voithan ohimennen mainita asiasta jo etukäteen työnantajallesi - siis sille ensimmäiselle. Uskoisin ymmärtävän, koska suolarahojahan nuo vaan ovat, pari tuntia illassa...

Lähinnä mietin enää tuota työnantajan näkökulmaa, koska tuo sivutoiminen paikka on mun tulevaisuuden työpaikkani, toivottavasti. Mutta olisiko se hyvä vain näyttää ahkeralta, vai annanko lähinnä epätoivoisen kuvan, jos otan tuon " alemman" työpaikan...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat