Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

vaikka tammikuu onkin... Pinoilemisiin!

Kommentit (16)

Terveppä taas!

Lehtovi: eipä ole oikein kikkakolmosta tuohon siun ongelmaan.......?! Millähän tärpätillä se oikein lähtis. Niin ja eilen oli puhetta näistä ukoistamme. Meillä ukko ihme kyllä herää näin iltavuoroina silloin kun Noorakin...viikonloppuna yleensä la hän nukkuu niin pitkään kun nukuttaa ja minä sit sunnuntaina. Tosin aamuvuoroja ukolla on paljon enempi....ja herää sillon klo 2.30...iltapäivällä tulee sit kotiin nukkumaan. Mut on tää sata kertaa parempi kun edellinen jobi, mies oli n. 16 tuntia päivittäin töissä ja välillä 3-4 päivää pötkään rekkakeikoilla. Että se rassas kun ei tienny YHTÄÄN millonka ukko tulee kotiin. Saattaa tulla tiistaina tai sit perjantaina. Heh. Ja ei tienny että onko " normaali" työpäivä vai keikka tiedossa. Koskaan ei voinu mitään suunnitella. Nyt on sentää säännöllinen työaika, yleensä ainakin.

Eipä noiden miesten " käyttöön" ole käsikirjaa :) Omasta halusta se on heillä lähdettävä että miten sitä elää..lapsen vai omilla ehdoilla.

Marju: kiitos piristävästä viestistä! Niinhän se on että me naiset venymme mitä uskomattominpiin suorituksiin :)

Ukko lähti taas töihin ja tulee vasta illalla. Plääh! Mitään ohjelmaakaan ei täs oikein ole. Kaverini tulee ehkä lapsensa kanssa käymään...jos ei tule niin ajattelin sit käpötellä siskolleni kylään tuossa iltapäivällä. Matka sopivasti reilut 3 kilsaa ja lumipyrystä huolimatta ajattelin lähteä.

Eilen likka oli yhtä aurinkoa kun sai vaihtelua päiväänsä. Enste kävi minun vanhemmat ja isäni kanssa käytiin kaupoilla. Ostaa siskoni tytölle (15v) tietokoneen synttärilahjaksi ja lähdin ukkia vähän neuvomaan ostoissa. No sit illemmalla anoppini tuli tähän likan kanssa ja itse lähdin sinne kylpylään. Huh, olipa tiukka tunti treeniä. Maanantainen jumppa ja eilinen uinti on tehny tehtävänsä ja miulla nivuset huutaa hoosiannaa :) On vähän jäykkä olo.

Huomen aamulla ois parturi! Kivaa saada vähän väriä päähän :) Sieltä saakin juosta pikapikaa kotiin että mies pääsee lähtemään töihin.

Joo-o...likka tais uinahtaa ekoille päikkäreille. Kasilta tuo heräs kun ukolla soi kello parturiin. Mitähän täs tekis? Taidan vetäytyä makkariin kirjan kanssa. Oletteko muuten lukeneet sitä Lastani ette saa? Hyvä kirja, kertoo amerikkalaisesta naisesta joka on naimisissa Iranilaisen miehen kanssa. Lähtevät Iraniin ja mies ei suostu palaamaan jenkkeihin ja vaimo ja tytär jäävät vangiksi sinne. Karkaavat sit Turkin kautta kotiinsa erinäisten vaiheiden jälkeen. Pistää vihaksi lukea sitä kirjaa, mutta hyvä se on!

Moi taas!

Meillä taa Helmi nukkui poikkeukselliseti kahdeksaan asti. Kertaakaan yöllä inahtamatta. Mä kyllä itse heräsin jo vaille seitsemän, kun oli paha pissahätä, enkä sitten enää viittinyt mennä takasin petiin. Enhän mä voinut tietää, että Helmi nukkuisi tunnin normaalia pitempään! Alkaa varmaan antibiootit purra. Puree muuten myös ruoansulatuskanavaan, kun kakkaa tulee suuri määriä ja melko löysää sellaista.

Tälle päivälle ei sitten olekaan mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin vähän siivousta ja ehkä pullan paistoa. Pitkästä aikaa. Kumpaakin. :P

OOn tosi laiska siivoomaan, ja siksipä meidän kenneli kasvaakin päivä päivältä.

Hei osaisko kukaan kertoo, onko mitään keinoa saada se sulanut tuttipullonjämämuovi pois astianpesukoneen vastuksesta? Ihan kauhee löyhkä tulee aina, kun avaa kannen. Tietty, kun siellä on vielä likasia astioita ja se haju sekottuu palaneen käryyn. Ja nyt, kun sitä muovia siinä vielä on, niin joka kerta kun vastus kuumenee, niin kärtsää aina vaan lisää. Yök! En kyllä tollasen takia haluais uutta konettakaan ostaa, kun kuitenkin on muuten ihan toimiva.

No jaa, eipä kai tässä muuta olekaan sitten. Kun oikeen mitään ei tapahdu meidän taloudessa...

lehtovi ja Helmi 28.3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime yöstäkin siis selvittiin. Tyttö nukahti illalla klo.21. Pyöri kyllä yöllä mutta kunnolla tais herätä klo.5 aikaan. Tunnin protestoi kun äiti en antanut tissiä. Vain tuttia ja vettä tarjosin. Klo.6 sain sylissä rauhottumaan ja sit siirsin sänkyyn viereeni johon nukahti. Herättiin sitten klo.8.45. Nämä daisarit vaan oli poksahtaa kun oli niin maitoa täys, niin ikävän tuntusta! Mies oli yön ja ens yönkin onneks töissä niin ei tarvi kuunnella kommennttia " älä nyt kiusaa toista" , " eikö sitä tissiä jo vois antaa?" . Menee hermo kun se on niin lepsu! Jos en pitäis rajoja niin lellis ton tytön ihan piloille...

Lehtoville en minäkään osaa antaa vinkkejä ton astianpesukoneen kans...valitan.

TEL, me ollaakin nyt sitten samassa veneessä sen suhteen että ens viikolla loppuu kotiviikot. Mulla maanantaina ja sulla muistaakseni keskiviikkona. Oon aika paniikissa miten kestän olla erossa tuosta tytöstä!!

TUULIA: Missä ihmeen välissä sulle on tullut noin paljon viikkoja??????? Jos multa ois kysytty oisin aatellu sulla olevan about 13 viikkoa täys. Hui kun aika menee. Oot jo pian puolessa välissä....

Nyt kahville ja sit Näpsän viekkuun päikkäreille.

-miuqu ja nti näpsykkä pian 10kk-

Teille hyvät naiset!

Kuudes päivä - naisen luominen

Siinä vaiheessa, kun Jumala oli luomassa naista, hänellä oli menossa ylitöiksi jo kuudetta päivää. Paikalle ilmestyi enkeli ja kysyi:

Miksi sinä kulutat niin paljon aikaa juuri tähän tehtävään?

Jumala vastasi: Olet kai nähnyt naisen rakennemääräykset? Hänen on oltava täysin pesunkestävä, mutta ei muovinen; hänessä on oltava 200 liikkuvaa osaa, joista kaikki uusiutuvia; hänen on pysyttävä käynnissä mustalla kahvilla ja ruuantähteillä; hänellä on oltava syli, johon mahtuu kaksi lasta kerrallaan, mutta vatsan on kadottava naisen noustessa seisomaan; hänen suudelmansa on parannettava kaikki vaivat polven naarmusta särkyneeseen sydämeen, ja hänellä on oltava kuusi paria käsiä.

Enkeli hämmästeli tämän luotavan yksilön vaatimusten

määrää: Kuusi paria käsiä! Ei kai sentään! enkeli huudahti.

Enkeli yritti keskeyttää Jumalan touhut. Tässä on kyllä liikaa töitä yhdeksi päiväksi. Tee loput huomenna.

Mutta kun minä en voi! Jumala vastusteli. Olen ihan juuri

saamaisillani päätökseen tämän luomistyön, joka on niin lähellä omaa sydäntäni. Nainen pystyy jo parantamaan itsensä ollessaan sairas ja ruokkimaan perheensä.

Enkeli hivuttautui lähemmäs ja kosketti naista. Oletpa sinä tehnyt hänestä pehmeän, Herra.

Pehmeä hän kyllä on Jumala myönsi, mutta olen minä tehnyt hänestä kovankin. Et voi kuvitellakaan, mihin hän pystyy.

Pystyykö hän ajattelemaan? enkeli tiedusteli.

Jumala vastasi: Ei ainoastaan ajattelemaan - hän pystyy myös järkeilemään ja neuvottelemaan.

Silloin enkeli huomasi jotain, ojensi kätensä ja kosketti naisen

poskea.Hupsista. Mallissasi näyttää olevan jokin vuotokohta. Sanoinhan minä sinulle, että yritit saada liikaa juttuja mahtumaan tähän yhteen kappaleeseen.

Ei se ole vuoto, Jumala kiisti, se on kyynel!

Mikä tarkoitus kyyneleellä on? enkeli kyseli.

Jumala vastasi: Kyynel on naisen tapa ilmaista iloa, surua, tuskaa, pettymystä, yksinäisyyttä, murhetta ja ylpeyttä.

Enkeli oli vaikuttunut. Sinä olet nero, Herra. Olet ottanut kaiken huomioon, sillä naiset toden totta ovat ihmeellisiä.

Naisilla on voimia, jotka saavat miehet ällistymään. He kantavat lapsia, he kantavat taakkoja, he kamppailevat vastoin käymisten kanssa, mutta säilyttävät silti onnen, rakkauden ja ilon. He hymyilevät silloin, kun haluaisivat huutaa. He laulavat silloin, kun haluaisivat itkeä. He itkevät ollessaan onnellisia ja nauravat ollessaan hermostuneita. He taistelevat sen puolesta, mihin uskovat. He vastustavat epäoikeudenmukaisuutta. He eivät suostu luovuttamaan

silloin, kun uskovat, että asiaan on olemassa ratkaisu.

He jättävät ostamatta uudet kengät itselleen, jotta heidän lapsensa saisivat kengät. He menevät lääkäriin pelkäävän ystävän seuraksi. He rakastavat ehdoitta. He itkevät ilosta, kun heidän lapsensa kunnostautuvat; he riemuitsevat, kun heidän ystävänsä saavat palkintoja. Heidän sydämensä murtuu ystävän kuollessa. He surevat perheenjäsenen menetystä, mutta ovat vahvoja vielä silloinkin, kun luulevat kaikkien voimiensa jo loppuneen. He tietävät, että suukko voi parantaa särkyneen sydämen.

Ojenna tämä viesti naispuolisille ystävillesi muistuttaaksesi heitä siitä, kuinka ihmeellisiä he ovat.

Justiinsa tulin kampaajalta.Ihanaa taas vähäksi aikaa!! Käyn kaverilla 50km päässä,jotta kuulen kaikki mehevät juorut ;)

RYTMI/YÖ: Suhteellsien hyvin näyttää menevän.Mimmi nukkui eilen 2.45min päikkäreitä klo 12-14.45 ja oli ysiltä valmis menemään nukkumaan. Nukhati taas kiltisti vajaassa 5minuutissa. Klo 23.06 heräsi itkemään ja 20min rauhoittelun jälkeen nukahti. Aamu alkoi klo 8. Ehkä ois nukkunut pidempäänkin,mutta koirat kävi meuhkaamaan.

Luottavaisin mielin siis ollaa!!!!

MARJUlle kiitos!!!

LEHTOVI: en minäkään osaa auttaa asiaa.Olet varmaan sitä yrittänytkin raaputella pois.Tosi ikävää!!

Muuta ohjelmaa ei sitten olekaan tälle viikolle.Pyrin nyt ihan tieten tahtoen olla kotosalla,että Mimmi oppii nämä yhdet päikkärit.

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv18+4

Parina päivänä on tyttö maistellut raejuustoa ja kyllä se näyttää maistuvan.

Mitenkäs monta ateriaa teidän pienet syö? Tämä likka just jaksaa syödä 5 teelusikallista lounasta, aamupuuroa en ole edes yrittänyt. Välipalaa menee noin desi samoin kuin päivällistä. Iltapuuroa pari desiä. Eli nippa nappa neljä ateriaa. En sinänsä ole huolissani pienistä ruokamääristä, kun likka painaa kohta 12 kg, eli jostain se imee sitä ravintoa.

Oho, nyt löytyi vinyylilevyhylly!--->

En olekaan ollut vähään aikaan pinoilemassa, kun kone on rikki. Mies tuo aina koneen, kun tulee töistä, joten pääsen vasta iltasella nettiin, jos vielä jaksan.

Meillä ollaan menty nyt 1,5 vkoa ilman yötissiä. Hyvin on mennyt. Yhtenä ainoana yönä poika on protestoinut tunnin verran, mutta muuten tyytynyt silittelyihin herätessään. Yleensä vieläkin poika herää n. yhden kerran yössä, mutta parina yönä on nukkunut koko yön läpeensä. Olen tosi tyytyväinen siitä, että jätin yösyötöt pois. Iltanukahtamisetkin ovat helpottaneet. En tiedä liittyykö se yötisun poisjättöön vai mihin, mutta olen joka tapauksessa tyytyväinen.

Meillä syödään myös hyvin pieniä annoksia. Tänään lounaalla ei mennyt pieni purkki sosetta kokonaan ja puurot eivät maistu mitenkään päin, vaikka olisi hedelmä- tai marjasosetta mukana. Ruokailua on helpottanut se, että poika on oppinut syömään myös rakeisempaa ruokaa. Siitä äiti on tyytyväinen.

Mutta hyvät yöt kaikille.

vuokko ja poika

joten tehtiin se sitten itse.

Kaisa totuttuun tapaan nukkumassa. Tänään ollaan tunnin verran liian aikaisessa, kun aamu alkoi jo klo 7. Vähänkö mua väsytti?!!

Ei ole totta, likka herää jo. Taidan koittaa josko selvittäisiin pelkällä tutin laitolla.

kua

Ai että on mukavaa, kun se jääkausi väistyi ja taas pääsee ulkoilemaan. Oltiin juuri Jennan kanssa tekemässä lumityöt. Nyt on molemmilla punaiset posket.

Jenna harjoittelee vähän laiskemmin konttausta kuin aiemmin. Meniköhän neidillä hermot, kun ei päässyt eteenpäin vaikka kuinka yritti. No, eiköhän tuo opi jahka aikaa kuluu.

Äh, nyt ei tule mitään järkevää mieleen. Taidan mennä siis keittämään päiväkaffeet.

Marju ja Jennukka

mä en mausta sitä juuri mitenkään, kun useimmiten oon maustanut mukaan tulevan lihan. Käytän kaikkia muita mausteita paitsi kovin tulisia ja sellaisia seoksia (esim. curry), joissa on suolaa. Eli vettä ja maizenaa vaan pakkauksen kastikeohjeen mukaisesti 1/2 rkl desilitraa kohti.

Lisään " kastikkeen" muun pöperön sekaan sen jälkeen kun olen käyttänyt pikaisesti tehosekoittimessa. Näin on valmistuneet riisi+broileripöperöt ja makaroni+jauheliharuuat. Muita en ole vielä kokeillut, kun me vasta opetellaan taas syömään äidin valmistamia murkinoita. Ja mä teen niitä vaan silloin, kun helposti saan irrotettua omista ruuista.

kotikokki kua ja Kaisa

Me olimme aamupäivän taas harjoittelemassa hoitopaikassa. Oltiin ensiksi hoitajan pihalla, sitten vähän aikaa vielä sisällä. Hienosti meni. Tänään Saana jo painatteli pitkin asuntoa tutkailemassa, eilen pysyi vielä tiiviisti lelujen (ja äidin) luona. Nopeasti siis reviiri kasvaa. Kävi vieläpä pyytämässä hoitajalle syliin, mistä olin tosin positiivisesti yllättynyt. Hoitajalla ei tänään ollutkaan ollenkaan muita lapsia, joten meidän penskat saivat sitten leikkiä rauhassa. Esikoinen halusi jäädä hoitoon (alkoi vissiin äitin naama kyllästyttää...), eli jäi sinne hoitajan kanssa kaksin (arveli kaiketi saavansa hoitajan kaiken huomion - toisin kuin täällä kotona...), haen klo 15 aikaan.

Lehtoville ei mullakaan oo mitään viisasten kiveä... Mä varmaan yrittäisin varovasti vaan rapsutella esim. ruokailuveitsellä. Sillain oon saanut hellasta palaneen muovin pois, mutta tietysti vastuksen kanssa saa olla tosi varovainen.

Marjulle kiitokset siitä, että muistutit, kuinka hyviä me naiset ollaan ;-)

Ja ruoasta: Meillä on menossa supersyömärikausi. Aamiaiseksi ja iltapalaksi menee lautasellinen puuroa (ainakin 2 dl), lounaaksi ja päivälliseksi iso purkillinen ruokaa, välipalaksi 1,5-2dl jugurttia tai pieni hedelmäsosepurkki. Eli 5 kertaa päivässä ja ihan hirveät määrät... Mutta epäilen, että nyt on menossa joku tankkauskausi ja kohta aletaan taas nirsoilla...

Tällaista tänne...

Terhi&Saana, 10 kk ja 1 pvä

tutin laitto auttoi, mutta vain 20 minuutiksi. Käytiin äsken sitten pitkällä vaunulenkillä naapurin kanssa. Teki hyvää ja Kaisaakin konttailu kotona taas jaksaa innostaa.

Palaillaan,

kua ja kaisa 10kk

Moi!

En ole juurikaan kirjoitellut, ahkerasti kyllä seurannut teidän muiden juttuja, jotka ehditte ja jaksatte kirjoitella. Yleensä mulla aika menee siihen, kun muiden jutut saan luettua niin ei sitten jää aikaa enää ite kirjottaa. Mutta ihan oikeeta asiaakin mulla nyt oli tällä kertaa, kun olen yrittänyt kunnostautua ja olen alkanut tekemään itse enempi ruokia pojalle. Tuntuu vain, että olen aika avuton kokkailija ja helposti tekee vain samanlaisia ruokia aina tyyliin perunaa ja porkkanaa. Täällä joskus joku mainitsi, että tekee Maizenasta jonkin sortin kastikkeen niin saa pöperöt paremmin maistumaan. Mitenköhän se kastike tehään? Siis mihin ja mitä kaikkee siihen laitetaan? Ja mitä mausteita ootte käyttäny? Ja kaikkia muitakin pöperövinkkejä otetaan vastaan. Onkohan täällä joku pino jo olemassa, mistä löytäsin vinkkejä?

Meillä herra siis jo kävelee, ensi askeleet otti 9 kk:n ikäsenä ja heti 10 kk:n ikäsenä lähti käveleen. Aika hassun näköstä tuo meno. Helpotti kummasti minua, kun poika viihtyy nyt hyvin itsekseen. Ei tarvii niin olla koko aikaa viihdyttämässä kun kuljeksii ympäri kämppää ja löytää aina jotain uutta mielenkiintosta kun kädessä olevat lelut menettää mielenkiintonsa. Ei ooneksi vielä ole tajunnut kiipeillä sohville tai muualle niin ei tartte tippumita pelätä. Ja kävellä osaa niin hyvin, että pepulle tiputtautuu varovasti, jos sellanen paikka tulee.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat