Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä tyttö on nyt 14v ja tuntuu siltä, että jatkuvasti on riidoissa jonkun kaverinsa kanssa.

Onneksi noita kavereita on enemmän kun yksi, mutta silti tuntuu kurjalta kuunnella noita riitoja. Ja tytön mukaan vika on tietty aina muissa paitsi hänessä itsessään.

Kommentit (17)

tyttö on aina ollut tosi äkkipikainen ja itsepäinen, mutta toisaalta myös sosilaalinen ja pidetty kaveri.

Nyt vuoden sisällä on riidellyt muutaman kaverinsa ja luokkatoverinsa kanssa tosi rajusti jo usempaan kertaan.

Tähän mennessä ovat onneksi aina sopineet riitansa, mutta väkisinkin kai tuollainen vaikuttaa kaveruuteen??

Ja oikeasti, meidän tytön mukaan riidan aloittaja on aina se toinen osapuoli. Ja syy on vielä joku ihan pieni ja tyhmä!

- ap

eihän me märehditä niitäkään riitoja, joita käymme esim. omien lastemme kanssa. Ja heille osaamme antaa anteeksi. Miksi emme sitten muille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Harvinaista kyllä, näillä tytöillä tuntuu olevan isompi porukka, jossa ovat milloin milläkin kokoonpanolla. Mutta ainahan sinne porukkaan mahtuu niitä, jotka eivät juuri nyt saaneetkaan olla just SEN kanssa, jonka kanssa tänään olis ollut kiva olla... HUH HUH!

No, pitää vaan toivoa, että edes joku kaveri on vielä jäljellä ennen kun yläaste loppuu! Kaverit kun on kuitenkin tosi tärkeitä tuossa iässä!

- ap

16-vuotiaalla tyttärelläni on ollut sama paras kaveri ekasta luokasta alkaen, eivätkä hekään ole koskaan riidelleet (olemme jutelleet tästä tyttäreni kanssa). Eikä hän kyllä pahemmin riitele muittenkaan kanssa, on sellainen sopuisa luonne, kuten me vanhemmatkin.

Luonnekysymys taitaa olla tuo riiteleminen/riitelemättömyys. Jotkut tulevat toimeen kaikkien kanssa, jotkut eivät kenenkään kanssa.

Mökötimme päiväkausia ja yhtenä päivänä riita sitten vain oli ohi. Juttu sovittiin, pyydeltiin puolin ja toisin anteeksi, eikä niihin asioihin enää koskaan palattu. Aikuistenkin kannattaisi ottaa näistä vielä oppia, nykyään sitä jää märehtimään loukkauksia ja riitoja jopa sen jälkeen, kun ne on sovittu.

teiniä mutta olen itse ollut sellainen vielä muutamia vuosia sitten.

Ei kuulosta normaalille, en minä ainakaan muista että kukaan olisi tapellut yläasteella (siis tytöistä).

Kyllä sinun tyttöäsi joku nyt risoo.

Koska läheisen ihmisen kanssa voi näyttää ne omat huonotkin puolensa!

Vähän vieraamman kanssa on koko ajan rooli päällä ja ollaan NIIIIIN ystävällisiä että...

on vieläkin kun yläasteelta päästään. Tämä on jokin vaihe tyttöjen iässä. Itse en enää muista oliko kinaa vai ei, nyt vaan itsellä ajankohtaisena tuo " ongelma" kun kerran teinitytön äiti olen. Ehkä kaikki tyttäret ei äideilleen edes noista kerro, meillä vaan sellainen pehmotyttö, että itkua tihruttaa heti kun joku hänelle suuttuu. T:6

Minulla myös 14 v tyttö, ja jonkun kanssa " yleensä silloin tällöin" kismaa. Ehkä juuri tuon ikäiset haluaisivat ettei olla muiden kanssa, vaan ole sinä tänään minun kanssa, toinen kaveri lähettää viestin että ollaanko tänään koulussa kahdestaan. No jonkun mieli pahoittuu aivan varmasti. Eli meillä ainakin menee näin. Minun tyttöni nimi on Maija. Hänen hyviä kavereita on Jenni ja Minna. Molemmat haluaisivat olla vaan Maijan kanssa, koska Jenni ja Minna eivät tule keskenään toimeen. No jos Maija on Minnan kanssa, Jenni suuttuu, ja taas jos Maija on Jennin kanssa, Minna suuttuu.

Eikä minun tytäreni ole ainut, juuri eilen oltiin vanhempain illassa ja opettaja kertoi että tämäntyylinen on juuri tyypillistä yläasteikäisillä tytöillä. Ei paniikkia, antaa tyttöjen setviä omat sotkunsa.(jos nyt ei mitään hälyyttävää kiusantekoa ala ilmaantua)

minä taas muistan että ylä-asteella ne " kovikset" riitaantu millon mistäkin.. Ja olivat mustiksia kavereistaan. " kun Maija on enempi Satun kanssa." Me " pehmo" tytöt kikattelimme ja pidimme hauskaa sulassa sovussa.. Tietysti joskus jotai väittelyä tuli..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat