Vierailija

Älkääkä sanoko, ettei töitä ole. Olen yliopisto-opiskelija ja opintojen lisäksi teen töitä 20-40 tuntia viikossa. En nosta edes opintotukea.

Ymmärrän, että on poikkeustilanteita, joissa toimeentulotuki on aiheellinen, Tiedän kuitenkin pari ihmistä, jotka elävät vakituisesti toimeentulotuella eivätkä edes yritä.

Miksi elätte toimeentulotuella eli toisten siivellä? Miksette itse hanki elantoanne ja siinä samalla ota vastuuta myös yhteiskunnasta?

Sivut

Kommentit (51)

mennä töihin jos saa ihan surkeeta palkkaa...

jos on esim lapsia niin niistä joutuu kuitenkin maksamaan hoitomaksun ja sitten pitää vielä kulkea sinne töihin jollain ja joka paikassa (esim täällä maalla) on ainoa vaihtoehto oma auto ja siihenkin pitäisi siis ensin saada jostain rahaa (ja sitä ei sossusta saa)...

Aina työpaikkailmoituksissa vaaditaan jos jonkinnäköistä kokemusta ja koulutusta, mutta sen takia ei kannata jättää hakematta! En nyt puhu esim. sairaanhoitajista tms. mihin koulutus tottakai tarvitaan. Mutta jos kaupan kassalle kokeumus on " suotavaa" , pääset melko varmasti ilman kokemustakin jos muuten olet hyvä tyyppi. Ei ilmoituksia kannata säikähtää.

Ja sitten: suurin osa avoimsta työpaikoista ei tule työkkäriin! Suoraan aktiivisesti hakemaan ykrityksiltä töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on? Ja toisaalta, vaikea sieltä on muuttaa kaupunkiin työn perässä, mistä sen asunnon saa rahattomana. Se vaatii todennäköisesti sellaisia selvitymistaitoja ja nokkeluutta, joita omaava ei olisi toimeentulotuesta riippuvaiseksi joutunutkaan. Ja jos työttömyys on peruja lama-ajalta, tuskin ketään työnantajaa kiinnostaa palkata töihin.

Minusta osa porukasta on vain nykypäivänä vähän ylijäämää. Ei osata eikä kyetä. Ei kai niitä nälkiintymäänkään voi jättää.

Eikö suomalaisille vain kelpaa siivousduuni vai eikö niitä palkata siivoushommiin. Itse kyllä ottaisin mielummin suomalaisen siivoojan palkkalistoille kuin esim. venäläisiä tms.