Vierailija

Niin minä ainakin teen, jos joku tuo tullessaan jotain pullaa tms. Oletan, että hän on niin tarkoittanutkin eli haluaa kahvinsa kanssa niitä syödä.

Mutta eräs kaverini ei koskaan laita tarjolle mitään, mitä olen vienyt mennessäni. Kerran vein lasteni lempikeksejä, ei laittanut niitä tarjolle. Toisella kerralla pasteijoita, ei laittanut niitäkään. Ja on muitakin kertoja ollut eli ei ole kyse vain unohduksesta. Hänellä on tällainen tapa, ihmettelen vaan että onko yleinenkin?

Kommentit (14)

Jos pöydässä on jo keksejä, pullaa ja suolaista, voi olla etten enää sinun tuomaasi keksipakettia avaa. Jos tuot pullaa/pasteijaa, laittaisin tottakai pöytään heti.

Kaverini toi joskus tullessaan jäätelöä ja itse olin ostanut häntä varten jäätelöä. En viitsinyt enää avata toista pakettia pöytään sulamaan, olimme kahden... Silloin kaverin jäätelö meni pakkaseen suoraan.

Itse olen joskus vienyt toiselle kaverilleni kahvin kanssa syötäviä pullia. Hänellä ei ollut mitään tarjottavaa, muttei myöskään minun pulliani tarjonnut vaan säästi miehelleen.

sitten on tarjoamista ihan liikaa, kun meillä ja ystävillä tarjotaan kuitnekin jo kaikenlaista. Vien itsekin aina jotain, minkä voi laittaa kaappiin esim. keksejä, eikä niitä ole tarkoituskaan heti syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mikä tuliainen se on? Ymmärrän sen niin että sellainen vieras olettaa että minulla ei kuitenkaan ole mitään tarjottavaa, tai ainakaan sellaista mitä hän voi syödä. Yllätysvieraalta se on kauniisti ajateltu, koska välttämättä ei olekaan. Tai jos on erikoiruokavalio, silloinkin ajattelevaista.

Muuten tuokaa vaikka kukkia tai pari kynttilää ja lautasliinapaketti. Kukat laitan heti esille.

Jäi epäselväksi oliko se tuliainen meille vai heille tarkoitettu.

Kerran yksi vieras toi jäätelökakun mukanaan, se meni suoraan pakkaseen, pöydässä oli jo mansikat ja jäätelö.

Jos vie syötävää ja haluaa sen pöydään, niin siitä olisi hyvä mainita etukäteen. Tosin minusta olisi kyllä outoa, jos aina joku haluaisi tuoda meille pullat mukanaan, herättäisi kysymyksen emännäntaidoistani, eikö mikään minun laittamani ole syötävää.

ellei nyt satu olemaan vaikka samaa mitä meillä jo on tarjolla.

Mielestäni kaikki tuttummekin laittavat. Jos joskus on jäänytkin kyse on varmaan ollut unohduksesta.

jos olen varannut pöytään jo ennestää paljon ja tuliaisiksi tulee keksejä tai muuta säilyvää saatan laittaa ne kaappiin. Mutta jos tuliaisiksi tulee tuoretta pullaa tms laitan ne tietenkin pöytään.

kuinka paljon tarjottavaa on jo entuudestaan pöydässä. Eli jos mulla on jo esim. paria sorttia pullaa ja pipareita, saatan jättää vieraan tuoman avaamatta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat