Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

meillä kaksivuotiaalla on iho pitkään pysynyt hyvänä, mutta nyt on syönyt liikaa " luvatonta" ja iho on kuiva ja joistainkohti ruvella. Mitä käytätte ns.järeämpinä konsteina? kortisonia?

Kommentit (14)

..ja rasvoja on tosi monen moisia kokeiltu. Toissapäivänä kuulin lääke-esittelijän kehuneen Ceridalia atooppiselle iholle, sillä vie kuulemma kutinan pois. Oon nyt laittanut pari päivää tuota aamuin illoin ja poika on ainakin nukkunut paljon paremmin. Iho on ehkä aavistuksen parempi (meill äkyllä on ollut näin aina heti merkin vaihtamisen jälkeen..), mutta kutina näyttää selkeästi vähentyneen. Kannattaa koittaa. Näissä jutuissa vain se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä tehoa toiselle..:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minua kiinnostaa mitä tarkoitat tuolla " luvattomalla" ?, meidän 2v on otettu allergia.test mutta puhdasta kaikki näytti. Olen itse ruvennust epäilemään vettä tai ilmastoa... ollut ympärivuotisesti kuiva iho, joten talvi ei ole pahentanut asiaa... Ihan apteekista saatavilla rasvoilla olen hoidellut. Niitäkin täytynee vaihdella ettei iho totu tiettyy rasvaan...

Tuo on reseptillä saatavissa,todellä hyvä rasva,mutta lääkärikin sanoi,että sitä ei tosiaankaan saa laittaa,kuin ohuen ohut kerros ja ei päivittäin.

Mutta ei sitä tarvitsekkaan laittaa,kun yhtenä päivänä pari kertaa,niin on taas iho kunnossa.

silloin oli myös yliherkkyyttä perunalle, viljoille, kananmunalle ja ihan kaikelle mahdolliselle. Nyt sitten maalaisjärkeä käyttäen ollaan selvitty tähän asti soijatuotteita käyttämällä maidon sijasta, perunoita ja viljoja onneksi voi syödä normaalisti. Kananmunaa vältellään myös,jonkin verran saa esim. pullaa ja semmoisia missä kananmunaa on suhteessa vähän ja kypsennettyä.

Mutta sehän se alkaa olla nyt ongelmana että poika alkaa olla aika itsenäinen ja saattaa syödä huomaamattani vaikka mitä. Esim eilen yllätin hänet dippikastikkeen kimpusta, oli jäänyt isoveljeltä vähän vartioimatta ja siellähän tämä sankari dippaili pätevänä sipsejä kermaviilissä!

Toinen hankaluus on siinä hmisten asenteessa että " eikö sille ihan vähän saisi antaa" . Kyllähän me itsekin joskus saatetaan antaa maistaa jotain, mutta kun vieraat ei aina tiedä mitä se vähän tarkoittaa ja ottavat sitten tavaksi. Huonomuistisuutta esiintyy lähipiirissä myös. Tietyt ihmiset aina " unohtaa" mitä ei saa poika ei saa syödä...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat