Seuraa 

Siis minua mietityttää, että maksetaanko kotihoidontukea, jos saa ansiosidonnaista päivärahaa? Kun vanhempainlomani loppuu, ja olen työtön niin kai minulla on oikeus sekä työttömyyspäivärahaan että kotihoidontukeen, kun hoidan lapsen kotona?

Kommentit (8)

saat, mutta kuten edellä oli jo maininta, ansiosidonnainen pienenee kotihoidontuen verran. Eli toisaalta ei mitään järkeä hakea kotihoidontukea, vaan hakee pelkkää ansiosidonnaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis olkoon vaikka useampi lapsi, niin lähes VARMASTI on kannattavampaa jäädä ansiosidonnaiselle, kuin kotihoidontuelle. Ellei sitten ansiosidonnainen oli häviävän pieni, mitä se ei varmaan ole.

yksi lapsi on ja mietin että onko kannattavampaa jäädä ansiosidonnaiselle vai kotihoidontuelle,kun en kuitenkaan enne syksyä ole töihin menossa.lasketaanko ansiosidonnainen vanhempainrahasta vai onko se sama kuin aikaisemmin?....jos joku sai selvää nii kiitos.

Kun jäin esikoisen kanssa kotihoidontuelle, kävin ensin työkkärissä ja sitten menin KELA:lle. Kyllä itketti, kun siellä selvisi, että tosiaan toinen tuki vähennetään toisesta. Virkailija laski, että mun kohdalla tulot olivat isommat, kun jäin pelkälle kotihoidontuelle. Se on tuntunut ihan hyvältä ratkaisulta, vaikka käteen ei jää kuin reilut 300 e nyt kahdesta lapsesta.

Eli maksetaan mutta se vähennetään työttömyyspäivärahasta eli käytännössä siis sitä ei saa:/ Korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin mutta näin ihanasti se mun mielestä menee... Är ja pur.

että silloinhan saatat jotua töihin (sinähän et sitä kai halunnut). Eli olet velvollinen ottamaan työtä vastaan, jos sitä tarjotaan. 3 kk:ssa menetät ammattisuojan, eli saatat joutua ottamaan vastaan sellaistakin työtä, mitä oma koulutuksesi ei välttämättä aivan vastaa. Ja kunta on velvollinen järjestämään lapselle hoidon 2 vko:ssa, eli melko lyhyellä varotusajalla saattaa joutua töihin. Jos ei ota työtä vastaan, saattaa joutua karenssiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat