Seuraa 

Hei,

olisiko kellään faktaa tai omakohtaisia " tutkimustuloksia" siitä, miksi kierrosta toiseen oireet vaihtelevat niin, että joskus on heti oviksen jälkeen tosi kipeät nännit ja joskus jopa ihan oireettomat rinnat menkkoihin asti? Nii ja joskus eivät nännit juurikaan kipeydy, vaan itse rinnat, eniten sivuilta. Tuon jälkimmäisen olen kuullut olevan raskausoire toisilla. Niin, että vaikka limat löytyisivät joka kuussa ja lämmötkin ainakin jossain vaiheessa nousisivat, niin jos rinnoissa ei tunnu yhtään mitään, niin onko ovis kuitenkin jäänyt välistä? (jos siis kierrot suht samanpituisia)... Kaikkea sitä tulee pohdittua, kun on 20. yrityskierto menossa ilman ensimmäistäkään plussaa tai haamua. Raskausoireita sitä vastoin on ollut vaikka muille jakaa...

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei, hyvän kysymyksen olet esittänyt. Et todellakaan ole ainoa, joka näitä pohtii löytämättä sen kummempaa vastausta. Ihan samat tuntemukset minullakin - välillä nännit kipeytyvät heti oviksen aikaan, välillä eivät kipeydy ollenkaan. Välillä kipeytyvät rinnat kainaloiden puolelta sivulta ja joskus eivät kipeydy ollenkaan. Joskus kipeytyvät niin pahasti etten voi nukkua mahallaan ja joskus kipeytyvät vain hiukan. Uskon ovuloivani useimmissa kierroissa. Joskus taas minulla on menkkakipuja, useimmiten ei ole ollenkaan. Joskus tulee finnejä oviksen aikaan, joskus ei. Joskus finnejä ennen menkkoja, joskus ei. Menkat ovat säännölliset ja ' normaalit' .

Mielestäni tälle täytyy olla joku selitys, sellainen mitä lääketiede ei vielä ole keksinyt. Eli hormonien erilaiset kombinaatiot aiheuttaa rintaoireita ja varmasti niillä on jotakin tekemistä kaiken kanssa. =) Siis että kaikki vaikuttaa kaikkeen, näin minä ainakin uskon.

mulla kipeytyy ihan joka kierrossa rinnat, niin että juuri ennen menkkoja ovat jo hyperarat. Mutta ovulaatiota mulla ei kai tapahdu juuri ollenkaan, tai sitten ainakin harvoin (tulin juuri gyneltä, joka sanoi etten tod. näk. ovuloi ollenkaan)

että näin.

Mulla välillä kipeytyy ja välillä ei.Ovistestit näyttää aina selkeän huipun kuitenkin.Myös ultrassa on katsottu, että ovulaatio on tapahtunut (yhden kerran ultrattu).En usko, että on mitään suoraa yhteyttä ovulaatioon sillä kipeytyykö rinnat vai ei.

Viimeiset neljä kiertoa olen erittäin aktiivisesti kirjannut ylös kaikki tuntemukseni juuri tarkoituksena löytää jotain järkeä tähän oireiluun. Aiemmin kirjasin satunnaisemmin. Selvyyttä en ole saanut.

Mitään järkeä näissä tissituntemuksissa mulla ei ole:

joskus kipeytyvät oviksen aikoihin ja ovat kipeät menkkoihin asti. Joskus kipeytyvät oviksen aikoihin, mutta kipu häipyy palatakseen taas pari pv ennen menkkoja. Joskus kipeytyvät vasta pari pv ennen menkkoja. Joskus ei ollenkaan mitään kipua missään.

Yleensä mulla kipeytyy nännit, mutta joissain kierrossa lisäksi rinnat sivuilta.

Oletan näissä viimeisimmissä kierroissa ovuloineeni, mikäli ovistesteihin ja aamulämpöihin on luottamista.

Raskaana en vielä ole ollut, parissa kierrossa testannutkin negan, joten tuskin edes mistään kemiallisesta olisi kyse.

En ymmärrä tätä meininkiä ollenkaan!

ainakin rinnat kipeytyy muutama päivä oviksen jälkeen. Ja kun kipu loppuu niin pari päivää siitä ja menkat alkaa. Näin on ollut aina ja jo ennen pillereiden syöntiä.

Siinä kierrossa kun sain haamun rinnat kipeytyi vasta muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt tulla ja olivat paljon kipeämmät kuin yleensä.

En kyllä ole miettinyt tuota aikaisemmin, mutta jos nyt alan muistelemaan niin silloin kauan sitten kun kierto oli vielä normaali niin välillä tuntui et rinnat paisuu ja paisuu ja kipeytyy menkkoihin päin mennessä, ja välillä ne oli ihan normaalit siihen asti kun menkat alkoi. Tai päivää aikaisemmin olivat vain vähän arat.

Voisikohan olla merkki ovulaatiosta???

Mulla meni kierto ihan sekaisin ja vasta viime viikolla olleet menkat olivat normaalit. Vuoden ajan on kaikilla keinoilla yritetty palauttaa tuota kiertoa... Nämä menkat taas oli mulle lähes kaaos. Rinnat kyllä paisui ok, mutta toinen paisui enemmän kuin toinen joten minulla oli täysin erikokoiset rinnat, joka taas aiheutti ongelmia liivien suhteen. Maha oli turvoksissa ja naksui ja poksui ja osa ruokien hajuista sai melkein oksentamaan. Jos en olisi vuotanut niin äärettömästä voisin vannoa että olisin ollut raskaana.

Kummallista. Voisi luulla että nauttisi elämästä ilman joka kuukautista side/tamponirumbaa, mutta ei... :)

itsellä näin: Ikinä ei ole rinnat kipeytyneet ennen menkkoja, mutta kahden viimeisen kierron aikana ne on kipeytyneet. Luulisin kuitenkin, että olen ovuloinut aijemminkin, vaikkei edes kipeytyneet ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat