Vierailija

Heti kun on pienekin lumisade niin liikenne on ihan sekaisin...parasta kaikessa oli viime syksyinen päivä: tavallista kovempi TUULI ja liikenne ihan sekaisin. Menkää autokouluun

Sivut

Kommentit (76)

nokka kiinni toisen perseessä. Miksi ei voi ajaa edes rajotusten mukaan, esim. motarilla 100 km/h?? Tai erittäin huonolla kelillä vieläkin hitaammin?? Itse ajan päivittäin Hämeenlinnan väylää kork. satasta ja aina muut menee ohi, eikö silloin ajeta ylinopeutta ja sitä kautta tulee onnettomuuksia kun ei osata suhteuttaa keliä ja nopeutta?

Ihan turhaan puolustelette ajotyyliänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis sen että tie on aikas tyhjä.Autot ajavat 5-6 auton letkoissa kiinni toisissaan ja seuraavaan läjään on matkaa pitkästi.onko se turpa persauksessa ajaminen niin kivaa että sitä on tehtävä vaikka tilaa olisi?

Tätä tyyliä näkee jokapäivä täällä pk-seudulla.Aina löytyy selitys miksi saa ajaa ilman turvaväliä tai se sää on huono. Aika outoa sekin että vilkkuja käyttää 66% kuskeista, pelkäättekö niiden kuluvan? kaikien kaikkiaan olisi syytä itsekunkin miettiä omaa asennetta ja ajotyyliä.

Olen maalta kotoisin (Tampereella ja sen lähikunnissa asunut) ja aina kotipuolessa käydessä hämmästyn kuinka junttia sikäläinen autokulttuuri on, pahinta kaikista on se, ettei kiihdytysrampilta tulevia KOSKAAN päästetä eteen, pakko on mennä edelle vaikka mikä olisi.

Pk-seudulla toisten huomioon ottaminen on itsestään selvyys kun ymmärretään, että ilman sitä ei liikenne suju. Ei ole esim. mitään ongelmaa päästä ruuhka-aikaan lyhyeltä kiihdytysrampilta kehä I:n sekaan, saa olla täysin varma että tilaa annetaan.

Huvittavia ovat myös maalaiset, jotka kuvittelevat ajavansa Helsingin rajalta kaupungin läpi vaikka laivasatamaan puolessa tunnissa. Tai ihmetelllän, kun Hämeenlinnasta Helsinkiin kannattaa varata 1,5 h aikaa. Sehän on moottoritie, kuuluu ihmettelyä....

Vierailija:

Lainaus:

Minusta se osoittaa vain tyhmyyttä jos ajetaan kesäkelillä tai lumupyryssä tai jäisellä tiellä samaa vauhtia toisen puskurissa kiinni!

Eikä siihen liity mitkään liikennevalot, automäärät yms. Jokainen voi ajaa kelin mukaan, kolareitten määrä laskisi huimasti.

Aloittaja ihmettelee ihan aiheesta!

Kyllä pääkaupunkiseudulla suurin osa autoilijoista hidastaa huomattavasti vauhtiaan kelin mukaan. Joukkoon mahtuu silti muutama " kiireinen" jotka sitten autoineen penkassa.

Mutta kun täällä on pikkasen enemmään porukkaa kuin siellä teidän kylätiellä niin luonnollisesti kaasuttelijoitakin mahtuu suhteessa enemmän joukkoon.

Itse asiassa suuri osa esim. viime keväisissä ketjukolareissa Porvoon väylällä ja Lahdentiellä mukana olleista olivat juuri tulossa sieltä landelta pääkaupunkiseudulle!

Siis te jotka ajatte alle sallitun motarilla hyvälläkin kelillä ootte niitä turvallisuusriskejä: lähdette ohittaan rekkaa kilometrin päästä nopeutena 80 km tunnissa. Sitten kun perässä tulee reilut 100 km tunnissa ajava, niin hellureijaa. Opetelkaa ajamaan tai pysykää etelän teiltä poissa

Ei noudata sääntöjä, ei anna tietä, kaasuttaa ja on vain minä-minä asenteella liikkeellä! Toisin kuten kotikaupungissani Tampereella, jossa vielä hyvät tavat ovat kunniassa ja kaunis käytös kukoistaa joka kulmassa!

Vierailija:

Lainaus:

Aivan samanlaisia kokemuksia mullakin. Olen maalta kotoisin ja aina siellä käydessäni tyrmistyn siitä, kuinka surkeaa sikäläinen autokulttuuri on ja ajotaito on.

Maalla toisia autoilijoita ei huomioida lainkaan, vaan ajellaan kuin yksin oltaisiin maailmassa. Helsingissä (ja varmaan muissakin isommissa paikoissa) on pakko ottaa toiset ajajat huomioon - mutenhan hommasta ei tulisi yhtään mitään.

Kolari- ja onnettomuus sumiin huonoilla keleillä vaikuttaa tietysti se, että täällä Helsingissä autoja ja liikennette on " jonkin verran" enemmän kuin maalla.

Täällä Suomessa ei voi edes ruuhkista puhua.

Totta on se että maaseudulla vasta todellisia törttöjä on liikenteessä. Ei minkäänlaista kohteliaisuutta tai muiden huomioon ottamista liikenteessä. Johtuen varmaan juuri siitä liikennemäärän vähyydestä. Menkääpä maalaiset jonnekin todelliseen suurkaupunkiin autoilemaan niin voitte oppia jotain.

Taidatte muuten olla aika sokeita kun lehdissä on uutisia jossain Keski-Suomessa sattuneista kolareista. Ja niitähän on taas riittänyt tänäkin talvena.

Vierailija:

Lainaus:

Pääasia että häivyt. Tuun vaikka heittämään sut..

Millanen auto sulla on? Ethän vaan jätä turvaväliä ja ajathan varmasti ylinopeutta? Mulla on katos kiire pois täältä...

Vierailija:

Lainaus:

Sunkin kannattaa ottaa vaikka laskukone kätösiisi, jos et muuten osaa laskea. Jos tunget 10 kilsan matkalle vaikka 2 000 autoa, niin niiden väliin jää viisi metriä. Eikä sitäkään, kun autojen oma pituus lasketaan mukaan. Siihen väliin ei millään saa jokainen noista kahdesta tuhannesta liki sadan metrin turvaväliä, joka olisi tarpeen onnettomuuksien ehkäisemiseksi kehäväylien 80 km/h vauhdissa.

jos jokainen autoilija (4000 autoa tunnissa keskimäärin kehäteillä) pitäisi 100 metrin turvavälin toiseen autoon, autoletka ei yksinkertaisesti mahtuisi tuolle väylälle.

Helsingin ruuhkissa sattuu ehkä enemmän peltikolareita, kun teillä siellä jossain ei missään. Mutta enemmän te maalaistollot autolla toisianne tapatte.

Onneksi kohta pääsen pois eikä tarvitse täällä enää ajaa henkensä kaupalla.

Turhaan täällä ruuhkista tehdään syypäitä onnettomuuksiin, kyllä se kuski se syypää aina on. Se on totta että täällä on ruuhkia, mutta sitten pitää ajaa sen mukaisesti, kyllä sen tietyn turvavälin voi jättää myös ruuhkassa. Enkä puhu nyt keskustan liikenteestä vaana kehien ja sisäätuloväylien.

Eivät kuitenkaan meinaa uskaltaa ajaa täällä Helsingissä. Aina saa itse olla kuskina jos ei mennä julkisilla.

Hyvä se on sieltä kaukaa huudella!

Miksi ne jotka ei asu Helsingissä, asuvat landella tai ovat maalaisia?? Siis eihän se niin ole, on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki...jopa Suomessa!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat