Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

meillä: kananmunankantaan, kovaan ruisleipään. Ikää 1v2vk.

Sivut

Kommentit (43)

tai enko tiedä olisiko tukehtunut, jääpalahan sulaa. Joi minun kokislasistani jämät ja vetäisi sellaisen puoliksi sulaneen jääpalan kurkkuunsa. Yritin roikottaa jaloista, ei auttanut, kädellä sitten sain kaivettua jääpalan pois. Kyllä jalat tärisi sen jälkeen...

Vierailija:

Lainaus:

nykyäähän alle 2 v ei suositella MITÄÄN raakoja juureksia tukehtumisvaaran takia :(

siis ei edes raasteena.

asiasta oli mm. joulukuun 05 vauva-lehdessä (vai oliko marraskuu).

Itse pelkään myös appelsiinin ja mandariinin lohkoja, kun olen meinannun kans tukehtua. Onneksi isä osasi Hemlichin otteen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun oli ensin sattumalta kiilannut sen pystyyn sängyn ja seinän väliin !

Joku vaisto sai miehen vielä kurkkaamaan miten on nukahtanut !

Mandariinista tehty kuitupallo on meilläkin kaivettu kurkusta samoin isohko irtolaku.

vielä 6v piti vahtia, kun tykkäsi kyllä poppareista, mutta aina (poikkeuksetta) väärään kurkkuun meni. Nykyään poika jo 17v ja asiast vitsaillaan lempeästi. Silloin aikoinaan ei kyllä hauskaa ollut, kun piti silmä tarkkana vahtia ja komentaa, että laittaa yhden kerrallaan suuhun.

Poika istui about 1½vuotiaana Gracon rattaissa eikä ollut kiinni vöissä. Kaulassa oli BabyBjörnin ruokakaukalo. Lapsi laittoi itsensä kaarelle niin että valahti istumasta ja tietysti rattaissa oli se hemmetin turvakattitarjotin. Joten meinasi tukehtua siihen, kun jäi siitä ruokakaukalosta kiinni.... mummo oli asialla.....

3vuotiaana hapankorpun palaseen, ripeästi pistin pojan ylösalaisin ja taputin selkään -> oksenti palan pois.

Vauva köllötteli lattialla sen makuupussin päällä, ja oli itse saanut revittyä sen lapun siitä irti. Itse asiassa se lappu ei ollut hyvin kiinni, vaan lähti aika kevyesti nyhtäisemällä irti (kuulin muilta, kun olin kertonut jutun täällä).

Oli aika järkytys, kun lapsi vaan kakoo ja haukkoo henkeä, eikä sillä ollut ollut mitään pientä lähettyvillä, eikä osannut vielä ryömiä. Ja lappu oli liimaantunut tosi tehokkaasti sinne limakalvoille ja tukki hengitystiet.

siis ei nyt tukehtunut, mutta meinas kuristua. Lapsi kiipes sohvan selkänojalle, oli pyörittänyt laskosverhojen narun kaulanympärille ja putos selkänojalta. oli siinä juu paniikki kun en meinannut tajuta miten se sen narun oli pyörittänyt kaulan ympärille. oli pujottanut ja pyörittänyt.

SIIS alkää jättäkö laskosverhojen naruja roikkumaan jos vedätte verhot ylös!

Hain lastani välipala-aikaan ja näin kupissa porkkanapalat!! Meinasin alleni laskea! Otin asian myöhemmin puheeksi, koska lapsemme on oikea sihtikurkku.

Onkohan päiväkodeissa paljon näitä " meinasi tukehtua" tapauksia!?

kanamunaa, oli siis allerginen.. nappasi kakkupalan pöydästä 2v synttäreillään ja sitten saikin lähte kiireen vilkkaan lekuriin. Itse olen meinannut todella tukehtua pikkutyttönä " merkkariin" . Merkkarithan oli silloin -70 luvulla vielä niitä isoja...

tosi helposti menee väärään paikkaan. kyllähän se tietysti sulaa ajan kanssa mutta pelottavaase on odotella että millonkahan pystyy hengittämään normaalisti!

kaikkia tuttujani kirjoituksesi perusteella.

Vierailija:

Lainaus:

Vauva köllötteli lattialla sen makuupussin päällä, ja oli itse saanut revittyä sen lapun siitä irti. Itse asiassa se lappu ei ollut hyvin kiinni, vaan lähti aika kevyesti nyhtäisemällä irti (kuulin muilta, kun olin kertonut jutun täällä).

Oli aika järkytys, kun lapsi vaan kakoo ja haukkoo henkeä, eikä sillä ollut ollut mitään pientä lähettyvillä, eikä osannut vielä ryömiä. Ja lappu oli liimaantunut tosi tehokkaasti sinne limakalvoille ja tukki hengitystiet.

monta viimehetken pelastusta on käynyt. Tyttö meinasi tukehtua lelusta irronneisiin karvoihin olessaan 5kk vanha, sitten meillä on kaksi poikaa jotka laittavat suuhunsa kaiken mitä löytää. Eli leluihin on meinannut tukehtua, lihan palaan, vaahtokarkkiin, joka jäi todella tiukasti kiinni. Sipseihin, ja näitä riittää. Tämä toinen poika on hirveä ahmatti ja yrittää aina kiireellä saada syötyä kaiken. Sen takia hän on meinanut tukehtua ties mihin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat