Vierailija

Kannustakaa tai sanokaa vastalause...

Tilanne on tämä. Meillä on yksi viisi vuotias lapsi. Molemmilla vanhemmilla on vakityöpaikka. Maksamme omaa asuntoa, jossa olisi tilaa toisellekin lapselle. Miehellä on vauvakuume ja lapsikin haluaisi pikkusisaruksen.

Mutta... Minä haluan toisen lapsen, mutta mitä isommaksi esikoinen kasvaa, sitä vaikeampaa on rueta uudestaan siihen vauvarumbaan. En pitänyt kauheasti esikoisen vauva-ajasta, mutta olen nauttinut joka hetkestä, kun lapsi on kasvanut vähän isommaksi.

Kannattaako rueta lapsen tekoon, jos ei ole vauvakuumetta? Haaveilen kylläkin jo ajasta, kun meillä olisi pari lasta. Toinen olisi jo koulussa ja toinen taaperoikäinen. Kauhistuttaa vaan ajatus, että "joutuisin" olemaan kotona pienen vauvan kanssa.

Kerropa mielipiteesi, ruetako yrittämään toista lasta vai jäädä yksilapsiseksi? :)

Kommentit (11)

Mutta onhan se itsestäänselvää, että lapsilla on enemmän seuraa toisistaa, jos ikäeroa on mahdollisimman vähän. Vauva ja 10v ovat koko elämänsä aivan eri elämänvaiheessa.

Toki sisarus on sisarus vaikka 40v ikäerolla, mutta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nythän vauva-aika olisi kohtalaisen helppoa siinä mielessä, että esikoinen on jo noin iso. Ja jos nyt pian tärppäisi ei ikäeroa tulisi kuin n. 6-vuotta. Sen suurempi ikäeroa on ainakin minun mielestäni jo liikaa.

Jotenkin surettaa ajatus, ettei olisi enää pientä. Nuorempi nyt kaksi. Kotona olisin vuoden, kuten kahden ensimmäisenkin kohdalla - onko perusteltua haluta kolmas lapsi, jos ei kuitenkaan halua olla kauempaa kotona?

niin kannattaisi varmaan "tehdä" se nyt. Kuten kirjoititkin, niin esikoinen kasvaa isommaksi koko ajan. Mitä pitempään viivytät, sen isompi ikäero.

Eikä sinun kai tarvitse olla ikiaikoja kotona vauvan kanssa, voihan isäkin olla ja voisi varmaan halutakin, jos kerran on vauvakuumeessa :-)

Ja minua rupesi kauhistuttamaan! Mutta sitä nopeemminhan siitä vauva-ajasta selviää, mitä nopeemmin se lapsi tulisi.Onneksi oma ikä ei vielä paina, mutta en kyllä haluaisi lapsille 10 vuoden ikäeroa... Vaikeaa!

-ap-

kuin se että olis vaan kauhea vauvakuume. Kun se vauva-aika on tosi lyhyt ja

lapsi on kuitenkin sitten sun lapsi koko sun loppuelämän.

Kyllä sä sen 10-12 kk jaksat vauvan kanssa kotona sinnitellä. Sitten viet hyvään hoitoon ja arki lähtee rullata ja kohta teillä onkin kaksi "isoa" lasta.

tosin sitä vauvakuumetta on alkanut olemaan vähän mulla, mies sen sijaan on ihan ehdoton, EI missään nimessä toista lasta. Sääliksi välillä käy tuota pikkuvanhaa 5-vuotiasta, mutta minkäs teet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat