Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vain sen takia, että lapsella ADHD.

Sivut

Kommentit (40)

Siis jos luokalla on vaikka 12 poikaa ja kutsuille kutsutaan aina vain 10 + kutsuja itse tietenkin. Silloin syrjitään sitä yhtä.

Toisaalta on oikeus kutsua juhliinsa ketä haluaa. Siis ne parhaimmat kaverit voi kutsua jos tarkoitus on juhlia vain parhainpien kavereiden kanssa. Mutta kutsua kaikki paitsi yksi on törkeää. Ja sen salliminen opettaa lapsille kiusaamisen mallin pienestä pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapset pelätäkkin.Jyräävät toisia lapsia minkä kerkeävät.Enkä tarkoita että ap lapsi on sellainen,mutta työni puolesta tällaista olen nähnyt/näen.Jotkut vanhemmat ovat myös vihaisia tällaiselle lapselle omien lastensa puolesta. On myös jotkut vanhemmat ottaneet lapsen hoidosta pois,ettei lapsen tarvitse kärsiä tällaisen terrorin takia.Surullista lapsen kannalta joka ei välttämättä omalle käytökselleen mitään voi. Myös jotkut lapset käyttävät vallanvälineenä näitä synttäreitä. -Kutsuthan mut synttäreille?Ethän kutsu Mikkoa?Tällaista kuuntelin joku päivä vierestä.Johon kyllä kommentoin että sinä et sitä päätä vaan vaan synttäri-sankari vanhempineen.

Mutta ketään ei voi pakottaa synttäreilleen kutsumaan.Ja vaikka lapsi haluais niin valitettavasti vanhemmat välttämättä ei

lapsellani oli hiljan synttärit ja hän jakoi kutsuja päiväkodissa. Joku kaveri heitti kutsun suoraan roskiin, eikä hänen äitinsä sitä koskaan saanut lukea/ tietää synttäreistä. Näinkin voi käydä.

Sellainen, joka aina on kahvipöydässä suuna päänä, haluaa puhua joka aiheesta, vaikkei oikein asioista ole perillä, tuppautuu joka paikkaan väkisin mukaan tyyliin: " Menen huomenna ostoksille XX:ään" " Ihan tosi? Kuule tulepa meidän kautta niin minä lähden kyytiin. Olen valmiina kello 9." Ja niin edelleen. Erittäin rasittava äiti, jolla on kaksi aivan ihanaa lasta.

Jos vaikka siellä on vain yksi aikuinen vahtimassa, hänellähän on kädet täynnä työt että saa sen lapsilauman pidettyä aisoissa, ei varmaan usko selviävänsä jos siellä on sitten vielä joku riehuja. Lisäksi voi tosiaan olla et synttärisankari vaikka pelkää poikaasi, tai vanhemmat ovat kypsiä siitä että muutenkin joutuu kärsimään erityislapsen käytöksestä joten eivät halua häntä synttäreitä pilaamaan

Tämä on tosi ikävää lapsen kannalta joka ei itse mitään käytökselleen voi, mutta karu totuus.

...hän pystyy ne selkeästi nimeämään. Katsoin toki, ettei käynyt niin, että yksi tai kaksi jää kutsumatta vaan kutsutuksi tuli sopivasti puolet pojista. Ulkopuolelle jäävät automaattisesti riehujat ja kiusaajat. Olen ainoa aikuinen ja en voi ottaa seitsemän vieraan joukkoon yhtä tai kahta, joita joutuisin vahtimaan ja komentamaan koko ajan. Tunnelma menee pilalle ja minä ohjaan pojille leikkejä ja askartelua.

Jos poikani parhaisiin kavereihin kuuluihi " hankala" lapsi, jonka hän haluaisi välttämättä kutsua, niin saattaisin soittaa äidille ja pyytää hänetkin kahville. Miltä se kuulostaisi sinusta?

Siis synttäreille kutsutaan toki ne, joiden kanssa leikkii ja joista tykkää. Mutta YHTÄ ei jätetä kutsumatta. Vaikka siitä yhdestä ei pidettäisikään, muutenhan se on kiusaamista, eristämistä :(

Meidän poika on kutsunut aina muutaman, noin puolet luokasta tai pk-ryhmästä. Tänä vuonna hän olisi kutsuttuja olisi tullut 12, ja vain 3 luokasta olisi jäänyt kutsumatta. En suostunut. Sitä varten lapsilla on vanhemmat, että opastaisivat huomioimaan muitakin ihmisiä, ettei lapsi olisi vain MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ.....

Tavallaan ymmärränse, jos kiroilee ja käyttäytyy huonosti, mutta silti on todella kurjaa jos vain yksi jätetään ulkopuolelle. Itse olen pitänyt sellaista linjaa, että joko kaikki tai vain muutamat parhaat kaverit. Viimeksi oli kaikki, eli kaikkiaan noin 17 poikaa juhlissa, mekkala oli kyllä aikamoinen!

En silti itsekkään kutsuisi lasta jolla olisi käyttäytymisongelmia. Ei tosin olla koskaan kutsuttu koko ryhmää/luokkaa synttäreille, ainoastaan muutama lapsen hyvä kaveri.

tai mikä tahansa muu, eikä häntä kutsuttaisi sen takia juhliin (ja hän olisi ainoa, jota ei kutsuttaisi).... ottaisin asian puheeksi synttärisankarin äidin kanssa. Jos ei olisi liian myöhäistä (ettei juhlia ole pidetty), pyytäisin synttärisankarin äidilta, jos minä voisin tulla lapseni kanssa sinne juhliin, tai myyntimies kun olen, myisin tietysti meidät sinne ;O)

Ehkä synttärisankarin äitiä jännitti se, ettei hän pärjää kaikkien kanssa, jos joukossa on " erityislapsi" . Silti todella törkeää, jos tuo on totta. Äidin olisi oikeastaan itse pitänyt itse ottaa asia puheeksi ADHD-lapsen vanhemman kanssa.

jos on ilkeä toisille, ei sellaista haluta synttäreille kutsua. Olisi kuitenkin ystävällistä jättää joitain muitakin pois, eikä vain yhtä. Meillä poika sai kutsua 6-vuotis-synttäreilleen kuusi kaveria ja valitsi päiväkodin pojista 5 seitsemästä, yhden entisen päiväkotikaverin ja tyttöjä ei halunnut kutsua. Itse sai kutsua, ketkä halusi.

ikäryhmästään poika joka hakkaa ja kiroilee...tuli vain mieleeni, että onpa ikävää, että lapsi eristetään jo näin pienenä. Jokuhan hänellä on vinossa joko kotona tai sitten joku sairaus. Mietin, että meidän muksujen synttäreille kutsun pojan kyllä.

Anteeksi nyt vaan. Ymmärränhän minä erityislapsen aseman, koska omallakin pojallani on asperger.

Mutta ota sinäkin huomioon, että a) synttäreille ei ole PAKKO kutsua kuin miellyttäviä ja kivoja ihmisiä ja b) jos lapsesi todellakin käyttäytyy noin siinä sakissa, niin hän ei ole miellyttävä ja kiva vieras.

Kannattaisiko keksiä lapsellesi jotakin muuta kivaa tekemistä sille päivälle?

Vierailija:

Lainaus:

Ei mun 12-vuotias voi ylivilkkaudellensa mitään.

Joko kutsutaan kaikki tai vain osa. Yhtä ei jätetä ulkopuolelle. Jos lapsi on hankala voidaan erikseen hänen kutsuunsa laittaa, josko äiti tai isä voisi olla myös paikalla konfliktien varalta tai voisiko ottaa yhteyttä ennen synttäreitä, jotta keksitään kuinka tilanteesta selvitään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat