Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ja soittaan viulua ja kanteletta ym. ja äidit kehuskelee sitten niillä kovaan ääneen ja sivussa kertovat kuitenkin kuinka meidän Matti ei taaskaan ois halunnut soittotunneille jne...

Kommentit (8)

Vierailija:

Lainaus:

...tärkeää on näissä tilanteissa tukea ja tarvittaessa patistaakin. Mä en taas ymmärrä niitä vanhempia, jotka vaihtaa lasten kans koko ajan niitä harrastuksia. Yleensä se into taas pian löytyy...notkahdukset kuuluvat asiaan. Minä pidän tärkeänä, että lapset oppivat sitoutumaan, ottamaan vastuuta ja keskittymään.

On hyvä antaa lapselle mahdollisuus harrastaa, mutta ei pidä pakottaa, jos ei kiinnostu harrastuksesta. Harrastamattomistakin lapsista tulee ihan hyviä aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuo pakottaminen on usein sitä että vanhemmat elävät lapsensa kautta.Kun ei itse saanut/voinut jotain harrastaa niin lapsi ainakin sitten.Eihän se saisi pakon asia olla.

että ehditään johonkin muskariin tai vauvauintiin. Olen herätellyt vauvaani vain esim. neuvola-ajan takia, jäi väliin muskarit kun olivat huonoon aikaan, mutta en mä nyt niin paljon virikkeitä tarvinnut.

notkahdus notkahduksena, mutta väkisin ei saa viedä jos kertakaikkiaan ei halua.Joskus tuli dokumentti jossa viulunsoitonope kertoi, että tunneille tulee lapsia joita homma ei nappaa ,mutta vanhemmat haluavat että maidän maija tai matti soittaa.Eipä se lapsi väkisin opi.

...tärkeää on näissä tilanteissa tukea ja tarvittaessa patistaakin. Mä en taas ymmärrä niitä vanhempia, jotka vaihtaa lasten kans koko ajan niitä harrastuksia. Yleensä se into taas pian löytyy...notkahdukset kuuluvat asiaan. Minä pidän tärkeänä, että lapset oppivat sitoutumaan, ottamaan vastuuta ja keskittymään.

Molemmat omasta tahdostaan, mutta viime aikoina niitä on ruvennut ärsyttämään niitten soitto-opettaja. Koska tunnen lapseni, en anna periksi. Puoli tuntia viikossa saavat luvan soittaa, ovat jo muutenkin edistyneet niin hyvin, ettei ole syytä antaa nyt periksi. Tosin sellaista pakottamista en itsekään hyväksy, jos lapsi ei kerta kaikkiaan halua jotain tehdä, se on jo eri juttu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat