Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ok vaatteen, mun mielestä, ja halvalla lähtis!

Sivut

Kommentit (40)

1. Erinomaisen hyvä kuva tai lisäkuvia ilmoituksessa, esim. lähikuvia kuvioista, koristeluista, vioista, jne. Kuvissa kannattaa olla kirkas päivänvalo ja ilman salamaa. Itse olen töissä ja lauantait harrastuksissa, joten näin talvisaikaan ainoa kuvausaika mulla on sunnuntaipäivät.

2. Otsikossa vaatteen merkki, mikä vaate kyseessä ja koko. Siis jo otsikko oltava informatiivinen.

3. Postikulut kerrottu euroina. Tämä on ehkä se kaikkein kriittisin ehto. Pitää myös oikeasti osata postittaa halvalla, eikä laiskuuttaan laittaa aina vaan sillä minkä on juuri ja juuri itse oppinut postitustavoista. En esim. koskaan vie postiin selviä kirjeitä, vaan laitan laatikkoon. Postissa perivät mitan hipaisustakin lisähintaa. Postilaatikkoon voi runtata paksummankin. Eikä koskaan ole tullut ostajilta valituksia. Jos joskus tulee, niin sen kerran sitten maksan ostajan kulut siitä anteeksipyynnön kera. Olen jo niin paljon päässyt kaupoissa voitolle näin toimimalla, että tuollainen kerta tai pari ei tule tappioksikaan, paitsi ehkä sen yksittäisen kaupan tasolla arvioiden. Erityisesti aikuisten vaatteissa yksittäin postitettu vaate saattaa viedä saman verran postikuluja kuin muovikassillinenkin. Joten kannattaa niissä harkita pieninä paketteina myymistä.

4. Ja ihan olematon lähtöhinta ja vielä olemattomampi korotus. Esim. en voi käsittää niitä lastenvaatehuutoja, joissa on euron korotus. HUI!

5. Ja ei missään nimessä hv:tä. Huutonet-käyttäjille on oikein tehty erikseen ohjelma, jolla voi blokata pois kaikki hv-kohteet. Sen saa ilmaiseksi netistä. Korkeintaan hv sopii vaatepaketteihin.

6. Ja aikuisten vaatteista mitat. Ne ovat kyllä TOSI pakolliset, jos todella haluaa, että joku ostaa vaatteen.

7. Ja tietenkin hyvät kauppatavat, eli palautteet positiivisia. Ei kannata mokailla siellä ja ruveta esim. julkisesti kinaamaan jostain neutraalista ostajan kanssa. Pistää ostajalle palautteeseen vaan anteeksipyynnön eli vähän nöyrtyy ja sitten jatkaa elämäänsä eteenpäin unohtaen koko jutun.

8. Tuotteen sulkeutumisaika loppuiltaan. Parhaimmat maksukykyiset ostajat käyvät töissä. Ajankohdan voi merkitä murto-osinakin. Esim. 1.5 siihen kohtaan, joka tarkoittaa 1 vuorokauden ja 12 tunnin kuluttua.

9. Luulen, että myöskin yksi kriteeri näyttäisi olevan maksuajan myöntäminen. Ainakin minulta kysytään usein, sopiiko maksaa vasta lapsilisäpäivänä tai miehen palkkapäivänä. Olen aina suostunut. Ja näin olen saanut eräänlaista vakiasiakaskuntaakin.

10. Laatukin vaatteissa vähän vaikuttaa, mutta ennenkaikkea rehellisyys kuvailuissa. Itse haukun ainakin niin kovasti myymääni tuotetta kuin pystyn ja kas kumma, nehän juuri käyvät melkein parhaiten kaupaksi.

Kaiken kaikkiaan ilmoituksen pitää näyttää siltä, että sen eteen on nähty vaivaa ja ostajaa on ajateltu sitä tehdessä. Ostajalle annetaan informaatiota, josta hän heti pääsee selville - ilman miettimättä itse - asiat, jotka tarvitsee ostopäätöksen tekemiseen. Helposta siis mahdollisimman paljon ostajan työtä.

Varmaan joku tärkeä juttu jäi pois. Muut lisäilkööt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On käytännössä vain 3 hintaa.

0.85

1.40

ja 1.70

Ja joskus harvoin 2.60.

Eli osta kahta kokoa helpostikuoria. Yksittäinen vauvan paita menee sellaiseen pieneen 0.85. Kaksi paitaa kannattaa pakata samaan kuoreen ja veikkaisin, että pysyy 1.40 arvoisena. Isoon helpostikuoreen saa pakata aina 500g asti!! Kaksi paitaa ja vauvan potkarit voivat mahtua hyvinkin 1.70 kuoreen. 30 sentin ero noissa ei ole ostajasta enää iso.

Helpostikuoret vastaavat ikimerkkejä, joten ne eivät vanhene koskaan. Ei ole siis edes riskisijoituskaan, vaikka joudut niitä paketin ostamaan kerralla. Kyllä sinä varmaan joskus voit joutua postittelemaan vaikka jotain omia asiapapereita yms. jos ei nuo huutonetissä kulu.

Tuo 2.60 tarvitaan, kun joskus tarvitsee rakentaa lisäpala kirjekuoreeseen, eli tuote ei mahdu 3 cm paksuisenakaan tuohon isoon helpostikuoreen, vaikkapa nuo potkarit olisi niin paksut. Sitten vaan jostain vanha iso käytetty kuori ja siihen n. 10 cm lisäpala päähän. Vauvan 2 puseroa ja potkari menee takuulla jo sellaisen. SItten merkit 2.60 ja runttaus postilaatikkoon. Ei todellakaan kande viedä postin niuhoille tädeille.

Postista saa ilmaiseksi pyytämällä itselleen kotiin sellaisen samanlaisen mitan kuin ne sielläkin käyttävät. Näin voi vähän kotona arvioida, että josko on pakko luovuttaa ja mennä sittenkin postiin lunastamaan kirjeeseen maksikirjemerkit. Maksikirjettä ei kannata käyttää mihinkään yli 500g lähetykseen, sillä silloin on jo paketti halvempi.

Ensin kyttäilen huutoja pari viikkoa ja sitten käyn vielä sähköpostinvaihtoa hinnasta pari päivää päälle. Yleensä en viitsi moista.

En osaa kirjoittaa s-postiviestiä siten, että se olisi kohtelias, mutta hintaa alaspäin vetävä ja liian usein sorrun vaan ottamaan siten sen hv:n hintaan, kun sitä myyjä kysyy ekaksi. Ja sitten mulla on vaan paha mieli, kun jouduinkin maksamaan muuta kuin halusin. Olenko liian kohtelias tai jotain... mutta ei jää kiva tunne. Eli en jaksa joka ikisestä vaatekappaleesta sitten vielä käydä tiukkoja hintaneuvotteluja, kun en edes osaa sellaista.

Ja minustakin yhden euron korotukset ovat järkyttäviä lastenvaatteissa, vaikka olisi kuinka merkkivaate. No siihen saa sen yksi tai kaksi huutajaa normaalivaatteelle, saipa se sitten riittää myyjälle. Sitten se huuto on auki kaksi viikkoa ja tuo ainokainen huuto tulee ekana päivänä. Mitä ihmettä sitä sitten roikottaa enää siellä huudettavana. En siis oikein myöskään ymmärrä näitä kerrasta poikki -huutoja. Eikös sen myyjän kannata sitten sulkea kohde jo pois kun sen yhden huutajan siihen saa?

vaikka kahteen eri kuoreen.... tai pakkaamalla muovipussiin johon tuotteen saa liitteämmäksi kuin kirjekuoreen. Aikuisten farkut esim pakkaan vaikka kappahlin muovipussiin teippaan kii ja postiin maximissaan postikulut 3,90! Normaali kirje saa olla 25 cm * 40 cm *3 cm!! Tavallinen C4 kirjekuori on tästä paljon pienempi. Maksikirjeeseen ei tarvitse postista mitään erillisiä postareita, sekin menee ihan " tavallisilla" postimerkeillä 5,75 alle 500 g.

Kuten jo joku mainitsi, mitään ei kannata postiin viedä, sillon voi olla varma että hinnat nousee ties mihin, koska jos kirje painaa 100 g sian 102 niin ottavat heti korkeamman maksun... Tilaan kätevästi postarit aina Postin nettikaupasta ja käytän sitten niitä.

Sun ilmoituksissa ärsyttää heti nuo huutomerkit ;)

Toisekseen tuollaisen retromekon postikulut EI voi olla 3 ¿.

Retrovaatepaketissa ongelmaksi muodostuu kolme erikokoista vaatetta samassa paketissa + postarit on taas aika kovat.

Pienen tytön vaatepaketissa on koot 74-86 cm... Tarkemmat kuvaukset puuttuvat vaatteista eli jonkun yksittäisen ominaisuuden mainitseminen kustakin vaatteesta. Postikulut 10 ¿?

Ei huutajat ole tyhmiä.

Kyllä ne tajuaa milloin niitä vedätetään.

Huonot kuvat, huono tavara, epämäärinen kuvaus, rahastus postikuluilla - vielä ihmettelet ettei mene kaupaksi.

ei ole hintavarausta sellaisille tuotteille joiden hinnan tiedän nousevan

ja sellaiset tuotteet mitkä kelpaavat vain muutamalle laitan suoraan kerrasta poikki systeemillä

esim jos puhelimen laittaa myyntiin tai jonkun muun millä on enemmän kuin yksi halukas ostaja niin aina 0e lähtö ja vaikka euron korotuksella, nousee kyllä omaan arvoonsa, eihän kukaan halvalla halua sitä muille antaa

vaatteet kannattaa laittaa kyllä hintavarauksen kanssa ja pieni lähtöhinta jos ei halua niitä halvalla antaa, niitä meinaan on siellä niin paljon. Ostaja sitten ostaa sen hv:lla tai ei osta jos se ei ylity

itse en ole paljon vaatteita myynyt mutta luulen että niihin kyllä ehkä kannattaa se hv laittaa kumminkin koska kysyntää juuri sille vaatteelle ei välttämättä ole kovin paljoa mutta missään nimessä ei kannata millään euron korotuksilla mitään vaatetta laittaa

Ensinnäkin jo pelkät lähtöhinnat on järjettömät ja päälle vielä Euron korotukset. Olisitko markka-aikana laittanut pikkutavaroille 6 markkaa minimikorotukseksi? Ja postikulut... Ei mene läpi, että mekon postikulut on 3 Euroa.

Miksi laittaa myyntiin ylipäätään, ellei halua tavarasta oikeasti eroon?

aika usein sillä 20 sentin korotuksellakin huutaa vain yksi huutaja, vaikka olisi tuote hyvässä kunnossa.Vierailija:

Lainaus:

ja vain pienillä korotuksilla niin halukkaita tule enemmän

jos lähtöhinta on 5e arvoisessa tuotteessa 4e ja 1e kototus niin ei siihen saa kuin KORKEINTAAN sen yhden huutajan

nim. ei koskaan hv:ta ja lähtöhinta aina 0 ja yleensä vielä 0,20 korotuksilla

Alkuhinta 4-5 eur ja korotus 1 eur. Postikulut aina selkeästi ja tuotteen kuvaus tiukalla seulalla.

Vaatteet menevät kuin kuumille kiville.

Isoimmissa lasten vaatekoissa on postitusongelma. Tavallista collagepuseroa voi olla mahdoton saada menemään kirjeenä -> kohtuuttomat postikulut.

innokkaana huuto.netin käyttäjänä voisin sieltä jotain ostettavaa löytääkin! minä juuri möin tytön viime kesän vaatteita paketin ja sain todella hyvän hinnan! kyllä kesäkamppeitakin kannattaa jo myydä! ja keväthaalaria tms. =)

ja vain pienillä korotuksilla niin halukkaita tule enemmän

jos lähtöhinta on 5e arvoisessa tuotteessa 4e ja 1e kototus niin ei siihen saa kuin KORKEINTAAN sen yhden huutajan

nim. ei koskaan hv:ta ja lähtöhinta aina 0 ja yleensä vielä 0,20 korotuksilla

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat