Seuraa 

Samaa aikaa kun raskaustesti näytti positiivista sairastin hiivatulehduksen. Nyt tuosta on kolme viikkoa ja taas todettiin hiiva. Tuon väliajan olen välttänyt sokeria, vähentänyt vaalean leivän syömistä, napsinut maitohappobakteereja joka päivä ja muutenkin pyrkinyt eliminoimaan hiivan elinmahdollisuudet. Mutta ei auttanut näköjään...

Lääkäri totesi, että vaiva on lähinnä alkuraskauden ongelma. Onko muita joita on vaivannut jatkuva hiivakierre (alku)raskaudesta? Onko tilanne parantunut raskauden edetessä? Minkälaisia hoito-ohjeita olette saaneet?

Yksi keskenmeno takana ja muutenkin tämä alkuraskaus on henkisesti raskasta. Pelottaa onko näistä hiivatulehduksista haittaa, tai jos limakalvot on niin heikossa kunnossa, että se vaikuttaa myös alkion kiinnittymiseen kohdussa negatiivisesti. Ja eihän tämä muutenkaan kivaa ole. Nytkin on limakalvot tosi ärsyyntyneet ja kipeät. JOllain täytyisi saada limakalvot vahvemmiksi, mutta millä??

Ensimmäisessä raskaudessa hiivasta ei ollut suurempia ongelmia. Kertokaa please hyviä vinkkejä. Tämä alkaa masentaa ihan tosissaan. Olis kiva päästä nauttimaan pitkään odotetusta raskaudesta. (rv 7+4)

Kommentit (5)

Ensimmäisestä raskaudesta mulla alko hiivakierre rv 12. Mikään ei auttanut, ei gefilus-juoma, maitohappokapselit eikä -pillerit. Ei sokerin ja valkoisen leivän pois jättäminen. Siis ei mikään.

Tästä raskaudesta ihan sama juttu. Ainut mikä ensi alkuun autto, oli Molkosan-neste (saa apteekista). Vedellä kostutettuun pumpulituppoon kaadetaan nestettä ja sillä pyyhitään alapää sekä peräosasto. Tämä käsittely muutamana iltana peräkkäin. Auttaa pari päivää kutinaan ja vuotoon.

Kyllästysin toden teolla tähän asiaan ja jatkuvaan kutinaan, joten kävin homeopaatin vastaanotola ja sain sieltä sellaiset aineet, jotka nyt parin viikon jälkeen on poistanut tulehduksen, eikä ole uusinut kahden päivän sisällä, kuten kaikki muut konstit on aikaisemmin tehneet.

Triku

muhun iski nyt alkuviikolla hiiva. muuten siitä on kohta vuos kun on viimeksi ollu. tietääkö kukaan mitkä ruuat " ehkäisee" hiivaa? tietty vaalea leipä ja sokeri saa aikaseks hiivaa mut onko olemassa mitään mikä ehkäis sitä???

muuten ei oo vaivannu mut nyt tuli. kuparikierukka aiheutti ihan hirveet hiivat. hyi!

my_selene ja Remppa rv22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun kävin np-ultrassa ja mainitsin asiasta tutkivalle lääkärille (oli sellainen ylimääräinen vapaaehtoinen tarkastus) niin hän ehdotti minulle Pevaryl-puikkoja.Ne todellakin auttoivat ja niiden etu on että pakkauksessa on 15 puikkoa mutta hinta suurinpiirtein sama kuin apteekin reseptittömissä 10 kappaleen pakkauksissa.

Pyydä resepti vaikka neuvolalääkäriltä!

Mulla toi hiivaongelma iski esikoista odottaessa n. rv15--> ja sitten sitä riittikin, siis monta tulehdusta peräkkäin ja se oli karmivaa!!! Kokeilin kaikki puikot yms. ja mikään ei auttanut. Sitten joku neuvoi syömään maitohappobakteeria (niitä tabletteja) säännöllisesti ja kas kummaa hiiva oli poissa, eikä palannut!! Nyt olen jo valmiiksi aloittanut kuurin tässä toisessa odotuksessa, sillä muistan että oli kovin tuskasta aikaa toi hiivailu :(

Olen koko raskauden juonut veteen sekoitettavaa makeuttamatonta, säilöntäaineetonta suomalaista karpalomehua ja en ole kärsinyt ko. vaivasta. Karpalossa on ainesosasia, jotka estävät hiivan syntymistä elimistössä. Karpalomehua saa ainakin isommista marketeista. Helppoa, miellyttävää ja suht edullista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat