Seuraa 

Apua! Tänään on rv 23+6, ja äsken virtsatessa tuli paperiin hiukan ruskehtavaa verta. Soitin tietysti heti äippäpolille, siellä käskivät seurailla, jos muuttuu kirkkaanpunaiseksi, niin sitten pitää mennä sinne. Nyt olen huolesta aivan sekaisin! En ole harrastanut seksiä lähipäivinä tai ollut sisätutkimuksessa tmv. Vauvan liikkeitä olen tänäänkin tunenut ihan normaalisti. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa näillä viikoilla? Mistä voisi johtua? Uskallanko nyt varmasti jäädä seuraamaan tilannetta?

Kommentit (8)

Itselläni ei vielä viikkoja yhtä paljon kasassa, mutta minulla ollut samanlaista ruskeaa vuotoa ja viimeksi tänään olen käynyt lääkärissä. Kaikki oli minulla ja vauvalla hyvin. Lääkäri sanoi että toisinaan ruskea vuoto voi tulla limakalvoilta kohdun kasvaessa. Sinulla on juuri ne viikot menossa jolloin vauva kasvaa kovaa vauhtia, joten uskoisin vuodon olevan normaalia.

Ennen kaikkea minulle on neuvottu ottamaan rauhallisesti, lepäämään ja olemaan rehkimättä turhia. Kotona voi rusehtavaa vuotoa seurata. Minulle sanottiin myös että vuoto voi tulla istukan reunasta, mutta siinä tapauksessa vuodon tulisi rauhoittua itseksekseen muutamien viikkojen sisällä. Olen kuullut että vuotoa voi tulla pidempäänkin.

Kaikki neuvoloiden th:t ja lääkärit ovat kuitenkin sanoneet samaa: rusehtava vuoto on ihan ok ja sitä voi seurata kotona. Jos tulee kipuja tai vuoto tulee runsaaksi ja kirkkaan punaiseksi, on mentävä lääkäriin.

Olen tavallaan kohtalo toveri, joten otetaan rauhassa. Hyvää ja rauhallista odotusta sinulle ja vauvallesi.

Willi02 ja masuasukki rv 14+1

Olen rv 34, ja vuotoa (sekä ruskeaa että kirkasta!) on ollut koko raskausajan enemmän ja vähemmän. Minulla todettiin kohdunkaulalla polyyppi, joka herkästi vuotaa, varsinkin nyt kun sielläpäin on paljon verta liikkeellä. Hyvä aina käydä varmistamassa, että saa mielenrauhan, itsekin olin ihan hermona ennenkuin varmuus vuodon syystä saatiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos kerran olet jo äitipolille soittanut ja kertonut tilanteen, niin he kyllä osaavat varmasti sanoa kannattaako mennä näytille. Niin kauan kun vuoto ei muutu kirkkaan punaiseksi tai tule kipuja, niin voit ihan rauhassa seurailla tilannetta kotona.Ja sitten lähteä käymään, jos alkaa tosiaan oleen kirkkaanpunaista ja runsasta vuotoa. Huomenna voit sitten käydä neuvolassa tarkastuttamassa tilanteen jos vielä huolettaa. Näin minä tekisin.

Eggis

Minulla ollut hiivan oireita, mutta labra kokeessa ei hiivaa näkynyt. Lääkäri sanoi että voi olla hiivaa vaikka ei kokeessa näy. Eilen toinen lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi ettei mitään tulehduksen merkkejä ole. Mitä sitten tässä uskoo?

Th sanoi ettei käyttäisi nyt niitä emätinpuikkoja hiivan hoidossa, koska jos vuoto on limakalvoilta, voi se pahentua hoidosta.

Todella uskottavaa tämä lääkäri toiminta täällä. Minulla ollut lähinnä kirvelyä ei muuta ja sekin vain välillä, joten en usko että ainakaan pahasta hiivatulehduksesta olisi kyse. Tässä nyt yritän ottaa rauhallisesti ja toivon että vuoto häviäisi.

Minttuli79 jos ja kun menet lääkäriin tarkistuttamaan tilannetta, niin odotamme kuulumisiasi.

Joo, meikäläisellä on nyt nää vuodot kestänyt jo neljä viikkoa. Mulla siis alkoi vuodot rv 17+4 ja nyt huomenna on tasan rv 22. Välillä on päiviä välissä, ettei tule mitään, mutta sit taas alkaa ruskea tuhru ja kestää ainakin pari päivää. Välillä liittyy yhdyntään ja välillä tulee ilman mitään selvää syytä. Nyt vuoto on tänään alkanut haiskahtaa ja menenkin aamulla lääkäriin josko tekisivät jotain testejä. Itse epäilen että jossain on joku tulehdus joka vois nää vuodot aiheuttaa. Tää on vaan niin raskasta henkisesti yrittää vaan olla huoletta, vaikka neuvolassa (ja lääkärikin) on sanonu ettei ole hätää.

Jaxuja!

Canderel rv 21+6

Kiitos paljon lohduttavista vastauksistanne. Vuoto loppui eilisiltana, mutta tänään oli kipua alavatsassa ja alaselässä, joten kävin varmuuden vuoksi äippäpolilla tarkastuksessa. Lääkäri tutki kohdunsuun, kuulemma ihan kunnossa sekä katsoi ultraäänellä, ei ollut mitään syytä huoleen. Ei osannut sanoa, oliko vuoto tullut emättimen limakalvolta vai kohdusta, mutta kaikki oli kuitenkin kunnossa, ja minulla nyt kovin helpottunut olo. Siellä se pikkuinen potki kuten ennenkin.

Rv 23+1 tuli ruskeaa vuotoa, aika runsaastikin kerralla ja koska asun ihan äitiyspolin naapurissa, pyysivät näytille ettei tartte turhaan menettää yöuniaan. Ultrattiin ja vauva voi hyvin, eikä istukassakaan näkynyt mitään. Lääkäri totesi, että mulla on aika ärhäkkä hiivatulehdus ja määräsi kuurin. Vuotoa ei tuon jälkeen enää tullut, mutta mulla siis liittyi tulehdukseen ja kävin vielä labrassa testeissä varmuuden vuoksi.

t. Jonsku, rv 30+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat