Vierailija

Rokotusinfon, tämän ' puolueettoman' sivuston tiedän, joten siitä ei ole apua.

Kysymys on 1 vuoden ja 1½ vuoden ikäisenä annettavista rokotteista, joiden siirtäminen myöhemmäksi harkinnassa.

Kommentit (4)

Minua ei pienet rokotereaktiot (kuumeet tai muut varsin vaarattomat ja ohimenevät reaktiot) haittaa. Enemmän olen huolissani lapsen vaikeasta allergiatilanteesta, tiedän että monelle allergikolle nämä 1 ja 1½ vuoden ikäisenä annettavat rokotteet ovat pahentaneet kovasti jo ennestään vaikeaa tilannetta. Haluaisin siis odottaa rokottamista siihen, kunnes lapsen tilanne on vähän vakaampi, mutta pelkään toisaalta sitä riskiä mihin lapseni asetan, jos en rokota ajallaan.

Tuolla rokotusinfossa on niin puolueellista tietoa (puhutaan pelkästään rokottamisen haitoista, ei ollenkaan rokottamatta jättämisen aiheuttamista riskeistä) että sillä sivustolla saa heittää harakkaa :/.

ap

MPR-rokotusta, lapsi nyt 2,5 vuotta, ja odottanut löytäväni asiallista tietoa - mutta se tuntuu olevan kiven takana. Jos saisi pelkän tuhkarokkorokotuksen sen ehkä ottaisin, mutta kun niitä ei saa erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan infoa asiasta. Ensimmäisen lapsen kohdalla vain itse päätimme antaa rokotuksia myöhemmin. Esimerkiksi 1,5-vuotiaana annettavan rokotteen annoimme piikittää vasta 3-vuotiaana. Tyttö oli 3-vuotiaanakin viikon päästä rokotuksesta ärtynyt, poissaoleva ja kuumeinen useamman päivän. Saamme pian toisen lapsen ja pelkään todella paljon rokottamista. Valitettavasti olen tietoinen rokotusten vakavista, vaikkakin harvinaisista, haittavaikutuksista ja tieto lisää tuskaa. Neuvolasta on ainakin ollut mahdotonta saada rokotuksista tietoa, kun tuntuu siltä, että terveydenhoitajilla ei ole kiinnostusta (tietoa?) rokotusten haittavaikutuksista ja lykkäämisestä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat