Kommentit (9)

Oltiin juhannuksen yli reissussa, joten olen ollut pitkään pimennossa. Mitähän täällä lienee tapahtunut??? Oma vointi on yökkäilyä ja syömistä, maha on tosi turvonnut. Eikä tuo 1500km:n autokyyti tässä juhannuksen yhteydessä ainakaan parantanut oloa...

No, lueskelen aikaisemmat ketjut ja jatkan sitten!

t. eikkuli 9+5 (tai olenkohan mennyt laskuissa sekaisin kun ei ole tullut mietittyä viime päivinä?)

Mulla on toi niskaturvotusultra viikon päästä...Vähän kyl jännittää mitä siellä näkyy mut luotan et kaikki on hyvin ja vauva pidetään vaikka riskit oliskin olemassa!

Tässä just kotona kuuntelen vauvan sydänääniä,on se niin mahtavan kuuloista :)

Varhaisultrassa kävin rv8 ja sillon kaikki oli kunnossa,pituutta huimat 1,2 senttiä...senkin takia odotan tota seuraavaa ultraa et tietää minkä kokoinen olio siellä asustaa.

nyt rv 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kysymys: Onko kenelläkään "naksunut" kohtu kun olette noussut ylös sängystä jos selällä makanut?? Mulla pari kertaa naksunut vasemmalta puolelta ja se tuntuu aika ilkeeltä!!!

Tänään taas reissuun mut eka pitäisi taas saada tämä kaaos siivottua....

Ensi viikolla sit tullaan varmaan kotiin ja mä tänne lukemaan kaikkien kuulumisia.

Mulle on kanssa muuten iskenyt osto vimma kaikkia ihania vaatteita aina näpertelen kaupassa...olen 4 bodya ostanut huutonetistä ku olivat halvat.Mulla kävi niin että annoin melkeen kaikki vauvan vaatteet pois kun yhdellä tuttava perheellä syntyy vauva( ovat nuoria vasta 17 v) niin halusin auttaa toisia alkuun. Silloin ei ollut viellä itsellä tietoa kolmosesta.

No ne vaatteet oli jo ollut kahdella muksulla että ihan mukavaa hankkia uusia:)

Sit täytyisi ne vaunut hommata..en vaan tiedä viellä millaset ja kun ei saa olla niin kauheen kalliitkaan...

Taas tuli kirjoitettua romaani!

Aurinkoisin Terkuin: Lootuskukkanen ja pörriäinen 10+2

Marie pohti tuota np-ultraa, mä en myöskään sen seulonnan vuoksi sinne mennyt vaan ihan vaan katsomaan onko pikkuinen yhä hengissä ja päällisin puolin elinkelpoinen, neuvolan th oli minusta hieman jopa seulavastainen ja kätilö taas niiden puolesta...

No tavallaan kompromissiin päädyttiin miehen kanssa, eli käytiin ultrassa mutta päätettiin kieltäytyä veriseuloista. Kätilö tosin sanoi että he haluavat niskaturvotuksen mitata, ei niinkään down-riskin vaan mahdollisen sydänvian vuoksi, en oikein ollut innokas siihenkään mutta ei ollut oikein pointtia kieltäytyäkään siitä sen mahdollisen sydänvian selvittämisen takia mitä kätilö piti tärkeänä, mutta siis siitäkin olisi saanut kieltäytyä ja katsella ihan vaan vaavia ja onko päällisin puolin kunnossa tyyppi siellä.

no tänään sitten käytiin ultrassa ja kätilö todella ihanasti esitteli pikkuista meille ja mittasi siinä sivussa sitten sen turvotuksenkin, ensin kyllä otti kokonaismittaa pikkuisesta ja katsoi sydämen sykkeen ja liikkeet...

Totesi sykkeen hyväksi ja liikkeet hyviksi noin kehittymättömälle tyypille :)

Niskaturvotusta oli 0,8mm eli normaali (mitä lukuja muilla mahtanut olla?), sitten antoikin pontevasti lähetettä labraan veriseulaan, aloin kieltäytyä ja vetosin siihen että eihän sieltäkään mitään varmaa tietoa saa ja en kestä sitä odottelua ja piinaa, varsinkin kun lapsi on meille tulossa sellaisena kun tulee, en ole harkitsemassa aborttia ellei vika ole sitten sellainen joka sitä ehdottomasti vaatii.

Kätilö sanoi, että se päätös on hyvä mikä on minun päätös ja sillä selvä, ei siitä enempää :)

En siis itse eikä mieheni koe niitä seuloja sen kaiken huolen ja odottelun ja pelon arvoiseksi, kun tulos on silti vaan epävarma ja sitten seuraa jatkotutkimuksia jne...Jotka ei myöskään voi olla 100% varmoja kuten ei elämässä toki mikään ;) Menee puolet raskaudesta odotteluun ja panikoimiseen, kun mä oon niin stressaava ja ahdistuvakin vielä että ei todella tee hyvää mun psyykkeelle :/

No, tänään siis oli hyvä päivä, kuukautisten mukaan oli viikot 12+1 ja pikkuinen vastasi koon perusteella viikkoja 12+0, eli samassa mennään eikä muutella mitään :)

LA on 6.1.2009 eikä 9.1. kuten lääkäri merkkasi alussa, sitähän mäkin ihmettelin jo täälläkin että miten voi viikot vaihtua tiistaisin jos LA on perjantaina niin tuossa selitys että eihän ne voikaan :D

Nyt pitäisi kai jo huokaista vähän helpottuneemmin ja alkaa iloita raskaudesta, mutta en mä osaa kun on niin mieletön epävarmuus että jos tuo pikkuinen kuitenkin väsyy eikä jaksakaan kasvaa, kai joku trauma jäi syksyisestä keskenmenosta mutta yli pitäisi jo päästä kyllä pikkuhiljaa, sehän tuli itsestään ulos rv7+ ja nyt mennään jo 12+ että ei sama ainakaan toistu...

No, nyt menen esikoisen kanssa katselemaan ultrakuvia, esikoinen ihan innoissaan puhuu meidän vauvasta ja katselee mun masua sillä silmällä mutta eihän tuolta vararenkaiden alta vielä mtiään näy :)

Ja vielä jaksan kysellä, Lila82 kuulumisia, en edelleenkään ole löytänyt mitään viestejä siitä uusintaultrasta, ja jotenkin vaan pyörii mielessä että mitä kuuluu ja onhan kaikki silti ok?

amber rv12+1

En oikein tiedä pitäiskö mennä tuohon vapaaehtoiseen ultraan, jossa katsotaan niskaturvotus yms. Neuvolassa terkkari esitti asian niin, että luulin sen ultran olevan pakollinen ja lääkäri puolestaan sanoi, että turhaa touhua (kummankaan mielipidettä ei kysytty).

Ensimmäinen kun on mahassa, niin olis kiva nähdä sydämenlyönnit taas ultrassa jne, mutta toisaalta miettii, että miksi menisi, vaikka lapsella olisi Down tai vastaava, niin edelleenkin se on meidän lapsi. Vaikea juttu. Aika pitäisi varata tämän viikon aikana.

Onko muilla ollut samanlaista pohdintaa?

Marie rv 10+3

Luin aikaisemmat viestiketjut ja osanottoni Senniinalle! Samoin voimia Kimmille ja Salsattarelle!!!

Kimmi: Tiedän tapauksen jossa niskaturvotus oli 4,6mm (työkaveri juuri kertoi viime viikolla, oli hänen ystävällään). Kävivät lapsivesitutkimuksen ja siinä paljastui että lapsella oli täysin normaalit kromosomit ja terve vauva syntyikin. eli voi siinä vielä käydä niinkin, pidän ainakin täältä peukkuja kovasti asian puolesta!!! Hekin valmistautuivat pahimpaan, kertoivat yhtäaikaa odottavansa ja että todennäköisesti lapsi ei olisi terve.

Mutta nyt ulos, meillä on yksi lainalapsikin tämän päivän joten touhua riittää...

t. eikkuli kera katraan 2, 4 ja 8v + tietysti masukin, jonka toivoo vielä olevan olemassa...

niinkuin ei muuta tekemistä talosta löytyisi... Vähän väliä pitää käydä kurkkimassa onko mitään uutta keneltäkään. Kodinhoitajakin perui eilisen tulonsa ja sovittiin tänään uusi päivä ensi viikolle. No, onpahan vähän lisää aikaa saada tämä sekasotku vähän parempaan kuntoon, ettei heti ovelta käänny takaisin. :)

Kimmille voimia tulosten odotteluun. Toivon minäkin, että kaikki on hyvin.

Jaa, pitää varmaan käydä tiski- ja pyykkikone tyhjäämässä ja täyttämässä taas.

t: Äippä ja kirppu rv 10+6

Limoviikuna: minäkään en ole käynyt alkuraskauden ultrassa vaan odottelen viel reilu viikon, että näen pikkusen. Kyllähän sitä usein mietti aluksi, että josko tilaisi ajan, mutta päädyttiin odottamaan kuitenkin.

ON: vitsi et on ollut raskasta palata taas töihin loman jälkeen. Kun jää päivä unet väliin niin meinaa töissä nukahtaa. Olen siis iltavuorossa lähes aina. Aloitin lisäksi autokoulun joten sen vuoksi pari kertaa viikossa viimestään seittemältä aamulla ylös. Toki niinä päivinä ehdin tunnin tirsat ottaa ennen töihin lähtöä.

Tänään huomasin, että kun olen pitkään eteenpäin kumartuneena alkaa alavatsassa tuntua painemaista kipua. Ja ikävä kyllä kun palvelutiskillä työskentelee joutuu vähän väliä olemaan siinä asennossa.

No mutta nyt nukkumaan.

VauhtiViuhti ja Pikkunen rv10+4

jälleen kerran...

Tuntuu et kaikki muut on käyneet varhaisultrassa.... Oonko ainut, joka ihmettelee ja odottelee np-ultraan asti??

Mun piti kyllä jotai kirjottaa muutaki, mut nyt on aivot sen verran narikassa (ollu koko päivän ulkona), että anti olla... Huomenna ehkä muistuu mieleen.

-Limo

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat