Sivut

Kommentit (113)

Hei kaikki.

Tein blogiini top 10 oiretta raskauden alkamisesta. 

10. Ruoka tuntuu vastenmieliseltä 
9. Mielialan vaihtelut 
8. Vatsan alueen turpoaminen 
7. Jatkuva pissahätä 
6. Jatkuva väsymys 
5. Arat ja turvonneet rinnat
4. Pahoinvointi
3. Kuukautiset myöhässä
2. Ruumiinlämpösi on kohonnut, eikä laske
1. VARMISTUS: positiivinen tulos raskaustestistä. 

Lisätiedot löytyy : http://raskausopas.com/raskaus-oireet/

Vierailija

Ennen raskautta söin todella huonosti ja vähän.. Ennen testin tekoa minulla kumminkin oli jatkuvasti nälkä ja teki kaikkea mieli ja palelin koko ajan.. Yksi ilta otin yhden siiderin ja oksensin sen jälkeen heti mikä oli outoa. Seuraavana pvänä tein testin ja plussaa näytti.

Vierailija

Nälkä...nälkä ja nälkä, plus sitten mieltymys hampurilaisiin mistä en ennen ole niinkään piitannut :-D 

Itku pienistä asioista iloisista tai surullisista, yökötyksen tunne joistakin lempiruuista ennen raskautta, ja erityismainintana järjettömät ilmavaivat :-D :-D 

Mä & vaavi, rv 8+4  <3

Vierailija

Plussasin kun kuukautiset olivat noin viikon myöhässä ja oireita ennen testiä olivat menkkamaiset kipuilut alavatsalla.rinnat turvonneet ja herkät,pyörrytti ja pientä tuhruvuotoa.

Vierailija

Olihan silloin selvää väsymystä ja nenä vuosi. Kaikista selvin oire oli vaan sellainen varmuus, että nyt mä oon raskaana vaikka selvät oireet (mm.rintojen kipu+turvotus) alkoi vasta sen plussan jälkeen :)

Vierailija

Ekalla kerralla vain toistuva pieni pisto alavatsassa ja selittämätön "tieto" että tärppäsi. Tokalla kerralla lievästi etova olo, huimaus, uupumus ja menkkamainen olo alavatsassa. Myös nenän limakalvot rikkoutuivat (tätä ei tapahdu muuten juuri koskaan).

Saba

admin kirjoitti:
Hei! Kertokaa millasia oireita teillä on ollut ennen plussausta? Eli aika ovulaation ja mahdollisen tädin tulon välissä.. Mistä on voinut epäillä olevansa raskaana näin varhaisessa vaiheessa?
Kysyn teiltä odottajiltakin. :)

Hajuaisti parani, kahvia ei pystyny juomaan kun hais ihan hirveelle... molemmissa raskauksissa sama, toisella kerralla tiesin tästä olevani raskaana ennen testin tekoa :)

Juujuu

Yökytys refleksi alkoholista, kahvista ja tupakasta. Välillä jopa niitten ajattelusta. Ja vie kerran se "tieto". Maha sekasin, ruokahalu poissa. Menkat oli 5pv myöhässä ennen ku tajusin.

Stressaantunut yksilö

Tässä on itselläni nyt ollut viimeiset 5päivää alamahan turvotusta selkäkipua ja rinnat ovat arat. Mutta tähän se että on jatkuva närästys ja oksennus lentänyt.. Jatkuva väsymys ja huimaus.. Voinko olla raskaana vai kuvittelenko vain?

Kirppu

Mun oireet ei ollut mitenkään omasta mielestä selvät, mutta mies sano heti, että nyt on neiti paksuna. Mulla alko reilusti yli viikkoa ennen oletettuja kuukautisia samanlaiset kivut kuin ennen kuukautisia. Muutaman kerran oli repäisykipuja. Valkovuoto lisäänty ja tissit turpos ihan hurjana ja oli sivuilta kipeät. Kipu tosin hellitti hieman, josta mä epäilinkin, että en olisi raskaana. Turvotus silti jäi päälle. 

KP 25 kohdalla tuli ihan hieman verta, josta omat epäilyt heräsi vasta kunnolla. Sen jälkeen rupes tekemään hirmuisesti mieli salmiakkia, lohta ja perunaa. 

Odotin silti koko ajan kuukautisia alkavaksi ja samalla olin jossain sisällä varma siitä, että raskaana ollaan. Joku sisäinen tunne siitä tuli, silittelin masua ja hymyilin paljon. 
Monta kuukautta tuli silti yritettyä, joten ei hirveän varma uskaltanut olla. 

Uskalsin tehdä testin kp 33/30 ja vahva plussa sieltä tuli. <3 

Plussan jälkeen olo ollut todella hyvä, ehkä hetkittäin hieman väsynyt ja ruokahalu kadoksissa, mutta se on minulle normaalia. Iho on tullut parempaan kuntoon, suussa maistuu välillä tosi kitkerälle ja pissa haisee oudolle. 

Nyt jänskäillään ekaa ultraa! Hurjaa aikaa tämä alkuraskaus! 

Tsemppiä kaikille yritykseen! 

Lina

Plussasin tänään myös ja monta kuukautta yritystä takana. Oikeastaan mitään selvää raskausoiretta ei ollut. Tässä kuitenkin vähäiset omani:
-Rinnat ja nännit tulivat kipeiksi oviksen jälkeen (niinkuin joka kierrossaja kipu hellittää kun kuukaitiset alkavat) nyt kipu jatkuu ja jatkuu.
-Kuukautiskivutkin tulivat normaaliin aikaan ja odottelinkin niiden alkavan lähipäivinä
-Niinä päivinä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, vessassa pönttöön tuli n. T-lusikallisen verran verta, ja pyyhkiessä tästä n.
Tunnin ajan jäi paperiin haaleaa verta. Vuoto kuitenkin loppui kuin seinään jonka jälkeen tullut vain valkovuotoa.

Tässäpä oireet sitten olivatkin.. En ole tuntenut minkäänlaisia kiinnittymiskipuja missään vaiheessa enkä muutakaan epänormaalia. Vaikea uskoa olevani raskaana kaikkien niiden yritysten ja pettymysten jälkeen. Luulin jo että aloitamme lapsettomuushoidot ja etten ovuloi. Käsittämätön tunne. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ps. Tässä plussakierrossa otin joka päivä T-lusikallisen vehnäalkioööjyä. En tiedä oliko sillä vaikutista :)

Vierailija

Ei yhtikäs mitään oireita. oikein kuulostelemalla kuulostelin ja olinkin varma ettei tärpännyt kun juuri aloitimme yrittämisen. Testi näytti sit kuitenkin plussaa heti ekasta kierrosta :) plussaamisesta seuraavana päivänä alavatsassa alkoi kunnon tsempalot, ei kipua mutta jotain levottomuutta siellä oli ja tunsin että jotain tapahtuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei yhtikäs mitään oireita. oikein kuulostelemalla kuulostelin ja olinkin varma ettei tärpännyt kun juuri aloitimme yrittämisen. Testi näytti sit kuitenkin plussaa heti ekasta kierrosta :) plussaamisesta seuraavana päivänä alavatsassa alkoi kunnon tsempalot, ei kipua mutta jotain levottomuutta siellä oli ja tunsin että jotain tapahtuu.

Nro 13 lisää vielä että pahoinvointi alkoikin sitten järkyttävänä rv 6+4. Kesti viikolle 14 asti

Vierailija

Minulla oli vähän vatsa sekaisin ja lisäksi alkoholi ei maistunut (olin risteilyllä ja pysryin hädin tuskin juomaan molempina iltoina lasilliset viiniä ilman että oksensin). Kotiin tullessa tein raskaustestin n.9pv ovulaatiosta ja raskaana olin :).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat