Sivut

Kommentit (113)

Supi

Tämä on nyt aikamoinen litanja mahdollisia mielikuvoitusoireita, mutta en osaa olla tarkkailematta itseäni kun niin jännän äärellä ollaan :P
Lokakuusta asti ehkäisy pois ja alkaa olla jo vähän luulotautinen olo kun niin odotan sitä plussaa. Esikoinen sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta jolloin yritettiin ihan tietoisesti osua ovulaatioon. Eli toisesta kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen.
Tämä kierto on ollut kyllä jotenkin kummallinen (mikä on minun mittapuullani melko normaalia, mutta jotenkin eri tavalla kummallinen). Kp 34/20-40 menossa (eli TODELLA epäsäännöllinen kierto).

Heti kuukautisten jälkeen oli muutaman päivän emätin ihan todella kuiva ja outo. Mitä lienee. Seksi tuntui tosi inhottavalta. Kp 13 alkoi niukka verivuoto. Ei ruskeaa tuhrua vaan ihan kirkasta verta tuli paperiin pyyhiettäessä. Kuppiin ei tullut koskaan mitään. Sitä jatkui muutaman päivän (kiinnittymisvuotoa?). SWamoihin aikoihin alkoi alavatsan juiliminen. Vähän kuin kuukautisten alussa, mutta paljon vaimeampana. Sellainen kipu jota ei koko aikaa edes ajattele vaikka se on siellä koko ajan. Jatkunut tuosta asti, mutta helpottanut. Nälkä iski melkein heti ruuan jälkeen uudestaan (ihan oikea nälkä, ei vaan mieliteko). Sitten oli kummia painajaisia. Kuun lopussa aloin huomata että kun raahasin risuja ja kannoin puita alkoi alavatsaan juilia vähän kuin viime raskaudessa, mutta silloin tuo tuli vasta joskus puolivälin jälkeen. Polvien nostaminen rintaa vasten tai mahallaan makaaminen tuntui epämukavalta. 28.3. tein negatiivisen testin (ei aamupissa). Kp silloin 30/20-40 (jos oikein laskin). Olen ollut kiukkuinen, itkuherkkä ja välillä super väsynyt. Mutta olen myös todella herkkä kaikille hormoonimuutoksille ja aina ennen kuukautisia muutaman päivän huomaan selkeitä masennusoireita ja sama taas vuodon loppuessa. Eli mielialan heittelyt voi olla mitä vaan. Nyt muutamana päivänä kaikki limakalvot olleet TODELLA kuivia. Henä kutiaa ja tuntuu että halkeilee sisältä, mutta ei ole verta kuitenkaan tullut, hampaita harjatessa tulee verta ja alapään kuivuus iski taas. Olen hölväillyt kookosöljyllä, mikä tekee olon siedettäväksi. Koko kierron ajan on valkovuoto ollut kohtalaisen runsasta, mutta se ei ole erityistä kun olen yleensäkin kuin tippumaan jätetty hana ja pakko käyttää pikkuhousunsuojia lähes jatkuvasti.  Rinnat olleet hiukan arat jo pitkään, mutta ei mitenkään tosi kipeät ja nyt ihan viime päivinä tuntunut vatsassa vähän samalta kuin silloin kun esikoisen ensimmäiset liikkeet alkoivat tuntua (en todellakaan ajattele että tuntisin nyt mitään liikkeitä vaikka raskaana olisinkin, mutta se kuvaa ehkä parhaoten tuota tunnetta). Vähän kuin joku hetkeittäin helläisti painaisi tai puristaisi sisukaluja sisältä päin.

Ja sitten se että kaikki nämä "oireet" voivat olla ihan mitä vaan, mutta tässä vaiheessa sitä kuvittelee kaikenlaista.

Ihan oikeita oireita esikoisen aikana oliVäsymys, runsas vuoto, nuha, rintojen aristus, vatsan juiliminen ja repäisyt sekä huonotuulisuus. Pari päivää ennen plussaa etova olo ja kuukautiskipumaiset tuntemukset. Muutama päivä plussan jälkeen kaikki oireet hävisivät muutamaksi päiväksi, mutta tuli ummetusta. Sieltä oireet kuitenkin pikkuhiljaa palailivat.

Esikoisen ajoilta muistan myös sen vahvan tunteen että plussa on tulossa ja testi olikin oikeastaan enemmän todistus miehelle että näin on asiat. Nyt tuota varmuutta ei ole ollenkaan ja se on ehkä suurin syy minulle epäillä että kuvittelen vain itselleni raskausoireita.

Vierailija

Plussasin juuri! Ti oli RFSU nega, ke haamu ja to selkeä mutta hailakan punainen viiva. Tänään kai 4+1.

Oireita on ollut paljon vähemmän kuin muissa kierrossa, nukuttanut on selkeästi enemmän ja vatsa tyhjänä ellottaa hieman ja toinen rinta tuli kipeäksi tänään. Pikkuhiljaa tulevat!

Muuten tosi vähän oireita tällä kertaa, vähän viluttanut mutta ollut rauhallinen mieli jotenkin. Aiemmassa raskaudessa oireita oli ennen plussaa jo paljon!

Vierailija

Eilen testasin haamun.

Oireita tähän mennessä:

Ensin tuli nännit kipeäksi päivä pari ovulaation jälkeen, sitten kipeytyi rinnat kokonaan, etenkin oikeaa rintaa jomotti, veti sivulta, suorastaan särki. Nyt molemmat rinnat tuntuu raskailta ja aroilta (etenkin nännit).
Alavatsaa on nippaillut joka päivä ovulaation jälkeen. Muutamana päivänä ollut "perhosia vatsassa" etenkin iltaisin. Oikeaa munasarjaa on jomottanut pari päivää ja alaselkä on välillä kuin "tulessa", ei pysty istumaan missään asennossa. Välillä masussa tuntuu riuhtaisu, jos käännyn äkkiseltään esim. sängyssä.
Yksi päivä lenkillä tuli navan alueelle outo "veto". Ihan kuin olisi vedetty navan sisältä. Álavatsa-/selkäkivut eivät kuitenkaan ole olleet mitään niin pahoja kuin ennen kuukautisia, jolloin syön särkylääkkeitä monta kertaa päivässä, eikä kipu silti hellitä. Nyt en ole ottanut yhtään lääkettä.

Muista oireista voisi mainita vielä sen, että yksi päivä ilman mitään syytä heitin lautasellisen kuuma keittoa päälleni, ottaessani sitä mikrosta. Onneksi ei käynyt pahemmin. Eli jotain ihmeellistä hajamielisyyttä olen huomannut.

Lämmöistä sen verran, että ovulaation jälkeen lämpö kohosi vain n. 0,4-0,5 astetta, kunnes sitten pari päivää sitten se oli noussut lisää. Nyt lämpö kokoajan sellaiset 37 astetta. Normaalisti minulla on 35,9-36,0 ennen ovulaatiota.

Mitään suoranaista kuvotusta tai etomista ei ole vielä ollut, eikä hajuyliherkkyyttä.

Aikalailla voin sanoa oireiden muistuttavan tavallisia pms-oireita. Outoa kyllä, en ole vielä ollut yhtään pahalla päällä, joten se nyt ainakin on jäänyt pois.

Toivon, että plussa vahvistuu.

Vierailija

Kummallinen alaselkä kipu pari päivää,yhden päivän heikotus ja yrjötys heti hedelmöittymisen jälkeen.
Siitä alko sit tasasen jäätävä väsymys mikä kaato maate heti aamupalan jälkeen.
Nyt viikkoja 15 ja rapiat päälle ja väsyttää edelleen..

Vierailija

Hei! Voisinkohan olla nyt raskaana? Mulla pitäis ens viikolla alkaa kuukautiset. Nyt ollu pari päivää outoja repäisy kipuja vasemmalla puolella ja alaselkää jomottaa. Tänään huomasin kans ku maha oli tyhjä nii oli tosi huono olo. Terolutit ollu nyt 3kk käytössä ja raskaus ois erityisen toivottu. <3

Vierailija

Testasin tänäaamuna haaleahkon plussan. Oireet on ollu aika vähäiset. Pieni väsymys ja flunssaisuus, hitusen ruokahaluttomuutta ja multa jäi kokonaan pois se menkkoja edeltävä ruuanhimo ja kärtyisyys :) niin ja lämpö on välillä ollut hiukan koholla ja alavatsaa on juilinu menkkamaisesti ja on tuntunu viiltomaista kipua.

Vierailija

Miten ihmeessä te ehditte kuulostella kropastanne jokaista vihlaisua ja tuntemusta? Minä ainakin teen päivät töitä ja iltaisinkin kaikkea muuta kuin mietin omaa kroppaani ym. Mitäs veikkaatte, ehtikö mummonne moisia päivisin miettiä?

Vierailija

Itsellä alkoi pahoinvointi jo ennen plussaa. Olo oli myös kovin väsynyt. Olimme vanhemmillani viikonloppuvierailulla. Äiti käski tehdä testin kun makasin sängynpohjalla koko vierailun ajan.

Vierailija

Kova pahoinvointi alkoi jo ennen plussaa. Muistan erityisesti hajuyliherkkyyden - kävelin oppilaitoksen ruokalan ohitse ja oksensin heti keskelle lattiaa siitä hajusta, vaikka ruokana oli tuolloin ihan tavallista lasagnea, eikä se ole koskaan ennen haissut mielestäni miltään erityiseltä. Myös oma virtsa haisi ihan järkyttävälle.

En osannut ensin ajatella olevani raskaana, sillä käytin e-pillereitä.

Vilppis

Täällä kans jännäillään, oireita ei kummoisesti ole ollut.. Rinnat vähän arat ja turvonneet, lämmöt 36,7 normaalisti alle 36. Väsymystä myös havaittavissa.. Ja oviksen jälkeen vuoto vaan jatkunut, ei "kuivaa kautta" nähnytkään

Viikon päästä pitäisi kuukautisten alkaa!

vauvatulee

Ei yhtään mitään oireita. Aikaisemmissa kierroissa kuvittelin aina itselleni kaikki mahdolliset oireet mutten ollutkaan raskaana. Kun ekan kerran tulin raskaaksi, ei ennen plussaa ollut oikeasti mitään oireita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat