Sivut

Kommentit (113)

Vierailija

Itsellä alkoi oireet väsymyksenä, rinnat kipeytyi, vatsa turposi(varsinkin iltaisin turvotus on todella suurta, aivan kuin ois jo paljonpaljon pidemmällä raskaana), sekä munasarjoissa oli/on kramppi kohtauksia ja vihlontaa.
Raskaustestin tein, negatiivinen.

Uus raskaustesti viikko edellisestä, ja haamuviiva. Juoksin ostamaan uuden testin josta näkyy viikot, ja Testi näytti viikot 2-3.

Itsellähän ei ole viime syksyn jälkeen kun minipillerit lopetin niin kuukausia ollut, joten ei osaa yhtään laskea kuinka pitkällä on.. vähän jännittää.

Mutta kääk, nyt toivotaan että kaikki menee hyvin. :)

Vierailija

Ihmettelin kun kaapissa ollut pepsimax alkoi yhtäkkiä ällöttämään, samoin kaikki muut limsat sekä kahvi ja tee. Alkoi olla myös pientä pahoinvointia ja etovaa oloa. Myöskään makea ei maistu. Väsymys astui kuvaan pari viikkoa plussan jälkeen. Täällä yllätysvauva ja esikoinen rv 7-0

Vierailija

Aina on kahvi ruvennut kuvottamaan pari päivää sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Samoin järkyttävä oksetus on alkanut samoihin aikoihin, siis kaikki mitä olen suuhuni laittanut on tullut ulos. Joka kerta raskaus on voitu päätellä viikolla 5+, ja korostan että minulla on aika hyvä kroppatuntemus ja säännöllinen rytmi. Kolme lasta.

Vierailija

Toivon todella että haju- ja makuaistin herkkyysmuutokset olisivat minulla ne ensimmäiset merkit raskaudesta.

Ikinä ennen ei ole oma kainalonhiki haissut omassa nenässä vahvasti ilman mitään urheilua. Kissan uloste haisi toiseen huoneeseen asti ja haju oksetti todella kovin. Tänään viimeksi kebab maistui todella suolaiselta miltä se ei ikinä ole ennen maistunut. Miehen mukaan kebab maistui normaalilta.

Vieras

Ei mitään oireita ennen plussaa. Tai en ainakaan osannut yhdistää mitään raskauteen. Hieman ovulaation jälkeen huippasi yhden päivän todella pahasti, mutta en tiedä liittyykö tähän mitenkään. Epäily heräsi, kun kuukautisia ei vain kuulunut. Tein testin, kun menkat olivat myöhässä kaksi päivää-> negatiivinen. Tein testin uudestaan seuraavana aamuna, kun menkat ei edelleenkään olleet alkaneet->positiivinen!! Kuukautiset olivat siis myöhässä kolme päivää, kun sain aamutestiin plussan. Eikä se ollut enään kuvitelmaa. Sinä aamuna, kun testi näytti plussaa oli myös vihlaisevia alavatsakipuja, kun nousi esim nopeasti sohvalta. Ei aina, mutta välillä. Tähän saakka olo ollut kuin menkat olisi alkamassa ja menkkamaisia kramppeja ja kipua ollut 1,5vko ovulaatiosta lähtien. Ei siis käynyt mielessäkään, että raskaana ollaan. Kävin ostamassa jopa siteitä, että nyt ne menkat alkaa ja laitoinkin paikoilleen sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt tulla. Yllätys oli iloinen ja odotettu. :) 9kk yritystä takana ja molemmat perusterveitä 28 vuotiaita. Kaikenlaisia vippaskonsteja kokeiltu vehnänalkioöljystä greippimehuun. Ei toimi. Vehnänalkioöljyn käyttöä tosin jatkoin sekä rakausvitamiinien ottamista koko yrityksen ajan. Ei niistä haittaakaan ole. En kuitenkaan usko, että näillä oli mitää tekemistä raskautumisen kanssa. Mieheni myös alkoi syödä monivitamiineja yrityksen puolivälissä. Ovulaatiotikut käytössä, että tiedettiin ainakin, että väärään aikaan ei yritetä. Kierto säännöllinen ja tämän vuoksi meinasi epätoivo tosiaankin iskeä. 9kk yritys palkittiin viimein plussaan. :) Nyt toivotaan, että tyyppi pysyy matkassa mukana. Viikkoja siis kasassa vasta 5.

Vierailija

Rinnat aristivat ja olivat turvonneet. Kuvotuksen tunne alkoi vasta vähän myöhemmin, raskaustestin jälkeen. Tiesin heti rintojen arkuudsta toisen ja kolmannen kohdalla että olen raskaana, ei olisi tarvinnut testiä tehdä.

Haaveissaan

Minä hölmö tänään testasin AIVAN LIIAN AIKAKSIN, mutta tiedättekö.. kun ei vaan malttanut olla kokeilematta kun oon lukenu et jotkut saanu jo dpo10 ees haamuja. Mulla täysin puhdas nega :'( kp 27/31

Oireita:
Etovaa oloa
NÄRÄSTYS!! Siis mulla ei KOSKAAN oo..
Väsymys
Hieman turvonneet nännit, ei kipeät rinnat kuitenkaan
Jatkuva nälkä ja jatkuva pissahätä...

Pahoin pelkään, että kuvittelen kaiken tai saanut oireet aikaan kuvittelemalla.. niin ois pieni toiveissa <3 pian lähtö viikoksi reissuun. Malttaiskohan sitä testata uudelleen vasta reissun jälkeen.. menkoista en voi nyt tietää kun ne on siirrettävä lääkkeillä reissun ajaksi - olen varmistanut että tämä ok, vaikkakin kävisi niin onnellisesti, että plussa tulisi..

bb

Kävi himottamaan kaikki sellainen mikä yleensä ei himota, kaikki haisi oudolta. Miehen hiki oli ihan vastustamattoman hajuista (kunnes se aamupahoinvointi iski). Vilutti, oksetti ajoittain. Rintoja jomotti. Lopputuloksena nyt 3,5kk tyttönen :)

Ansu

Oireina järkky väsymys joka ilta klo 21 nukkumaan kun normaalisti kukutaan 01 asti. Kylmissäni olen ollut normisti hikoan talvellakin. En syö enää paljoa. Tissit arat ja seksikin tuntuu siltä et aristaa sisältä.Hajuherkkyys joitakin ruokia ja parfyymeja kohtaan.piereskelen ja huimannu Joinakin päivinä vaikka syönyt ja juonut hyvin. Ja se isoin asia kuukautiset myöhässä ja paljon nyt kp70. Tehnyt testiliuskaa ja yhden verikokeen toissaviikolla. Veren arvo oli 1. Aikaisempina vuosina menkat epäsäännölliset mutta viimeisen vuoden olleet säännölliset ja kp ollut sen 26-34. Perjantaina tein liuskan näytti negaa. otin kavereiden kanssa 3 siideriä ja yö ja aamu vietetty oksennellen ja pahin krapula ikinä. Mulla ei helposti krapulaa tule vaikka juonut raskaastikkin. 3siideriä ei yleensä tee vaikutusta olooni varsinkaan tuolla tavalla.
Raskaana vai valeraskaana ärsyttää epätietoisuus

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä on 9kk ikäinen tyttö, mutta nyt toista kuumeillaan ja yritetään. :)
Ensimmäinen tuli niin huomaamatta, että oireita ei enää muista.

Nyt menossa kp 22/ 28-30. Ollut jo 5päivää alavatsa omituisen kipeä ja arka. Rinnat aristavat kauttaaltaan, tyttö vielä tissittelee. Muutenkin olo on on aika omituinen ja ainakin kakkavaipat alkavat etoa. Aiemmin ei tehnyt pahaa.. Jotenkin sellainen keinuttava olo. Palelu ei oo ainakaan vielä alkanu.

Jännityksellä odotetaan miten käy, vai tekeekö mieli tepposiaan ja valeoireita..

Anteeks vaan, mutta miten joku voi puhua tai kirjoittaa oksentamatta kuinka meillä kuumeillaan ja tissitellään?!😵

Vierailija

-Arat rinnat

- Alaselkä kipu

- alavatsan pistely ja kipu

Positiivinen näkyy melkein vasta kolmannella viikolla ensimmäisestä yhdynnästä. 

Tietty jos tärppää ekalla. ;) 

Vierailija

Arat rinnat, siinä sen. Ehkä muitakin, mutta en kiinnittänyt huomiota , kun en oireita kytännyt millään lailla. Ajattelin vaan , että kun kuukautiset jää pois niin siinä on oiretta tarpeeksi ja voi alkaa testailla.

Vierailija

Ajattelin nyt kirjoitella kun on tuoreessa muistissa:

- kp 20 aavistus vuotoa pyyhittäessä (kiinnittymisvuoto?)
- normaalia aremmat rinnat ja pisteli välillä
- öisin kuvotusta pari kertaa
- repäisykipuja alavatsalla esim. tuolilta ylösnoustessa
- palelu (voi johtua myös kylmästä syksystä :) )
- nännien lievä tummuminen (ei niin paljon kuin ensimmäisessä raskaudessa, mutta vähän)

- tässä raskaudessa ei ollut ollenkaan lämmönnousua, ensimmäisellä kerralla oli jonkin aikaa 37,4.

Nyt siis rv 4+2 ja plussa kaksi päivää sitten.

Vierailija

Plussaa en ole saanut, mutta menkat 4 päivää myöhässä ja oireita tottakai kauhea liuta :D Kierto siis 32/28, ja huomenna lähteekin jo 33/28.. Menkat tulleet siis aina 27-28 kierrolla. Stressiäkään ei ole normaalia enempää. Oireina on ollut jäätävät menkkakivut jo melkein 2 viikkoa, jotka tosin on helpottaneet 5 päivää sitten, oikean puolen munasarjassa kovia repäisykipuja kun esim aivastaa, väsymys on järkyttävää, iltasin on kylmä, nälkä on olevinaan koko ajan, vatsaa turvottaa, tissit turvoksissa muttei kipeät ja kaikki kiukuttaa.

Joko oon raskaana, tai menkat alkaa pirusti myöhässä tai sit on jotain vikana.

-Hulda

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat