Sivut

Kommentit (107)

Mama of 6

Rinnat näyttäneet erilaisilta. Nännipihat isommat ja tummemmat. Tämä ollut selkein merkki. Raskauksia takana 6.

Ovulaation jälkeen olen huomannut juilimista selässä (kiinnittyminen??)

Olof

Vielä näyttää kaikki testit negaa. Kp 26/27 ja dpo9. Dpo5 lähtien repäisykipuja ja menkkajomotusta sekä tosi kipeä alaselkä. Kuumeinen olo mutta ei kuitenkaan flunssainen olo, pikemminkin sellainen kolotus. Lisääntynyt valkovuoto, kokoajan vetisempää ja enemmän. Eilen vihloi rinnat hetken aikaa ja tänään tunsin miten alkoi herumaan; sitten ihan keltaista nestettä niin että laitoin liivisuojat. Olot on kyllä todella vahvat raskautumisen suhteen vaikka todennäköisyydet ja testit sitä vastaan ovatkin. Testejä kulunut jo yli 20 ja pää ihan sekoomispisteessä. Huomenna dpo10 ja herkät testit loppu... varmaan siis painun taas tuhlaamaan rahojani apteekkiin kun eihän tätä odotusta kestä millään!

Vierailija

Mulla ei ainakaan ollut yhtään mitään oireita ennen plussaa. Tavalliset menkkoja edeltävät oireet vain eli tuttuun tapaan kiukutti, leukaan nousi näppyjä ja tuntui menkkajuilimisia. Menkkoja ei vaan kuulunut, joten lopulta niiden ollessa 2 päivää myöhässä, tein testin ja viivojahan sieltä tulikin yllättäen kaksi! Vasta plussatestin jälkeen alkoi ilmetä erinäisiä oireita (jotka olisivat voineet olla yhtälailla flunssaakin) ja nyt 7. raskausviikolla on alkanut kuvotukset ynnä muut.

Eiminttu

Ensimmäisen lapsen kohdalla:
-Minttu oksetti(esim.hammastahna)
-Banaani oksetti
-Hb laski ja oli hengästynyt olo
- Muutenki sellane outo olo

Juoksin lääkäreissä ja kuudennella viikolla sitten gynelle menessä oli tällänen yllätys. Siitä alkoikin oikein kunnon olot.

Nyt taas huonoo oloo/ närästystä ja ruoat mitä ennen söin etoo. Varsinkin täysjyvä ja kahvi.
Raskaana tuksin olen kun oisin vasta 3+3 vkol. Jännä et nii sama ku raskaana ja lämmötkin koholla. Ois kiva tietää mistä noi olot raskaana johtuu nii voisin alkaa arpoon et mikä vaivaa. Ollu jo 4pv.

Vierailija1

Tätyy itsekin tulla kommentoimaan. Eli nega kierroista oli jos jonkinmoista oiretta, rinnat kipeät, lämmöt koholla, huimausta ja välillä yökotystä. Viimeisimmät menkat oli niin kova pettymys, että päätin, etten laske nyt ovulaatiota ollenkaan vaan mennään fiiliksen mukaan. 
Sitten reilu viikko ennen kuin seuraavien kuukautisten piti alkaa, niin alkoi menkkajuilinta. Kierto vaihdellut 29-37 välillä, niin olin vain siinä uskossa, että menkat alkaa hieman aikaisemmin. 1.5 viikkoa sitten seurailin ja odottelin menkkoja, kunnes eräänä iltana huvikseni ajattelin testin tehdä. Yllätys oli suuri, kun kaksi selkeää viivaa pärähti heti. Ei siis muita oireita kuin tuo menkkajuilinta aaltoilevana päivittäin. 

Vierailija

Alavatsan vihlontaa ja nipistelyä, menkat jäi pois. Ilmavaivoja oli paljon, pääkipua. Lisäksi tuli ihmeellisiä kuumia aaltoja tms. Tein kolme kertaa testin, vasta kolmas niistä näytti positiivista 😄 Siinä vaiheessa viikkoja oli jotain 6

Öttis

Dpo ~6 voimakas vihlaisu alavatsassa vasemmalla puolella ja nivusessa. Pari päivää sen jälkeen rinnat kipeytyi muutamaksi päiväksi, mitä normaalisti ei tapahdu. Yleensä menkkojen lähestyessä iskee parina yönä hikikohtaus, nyt ei. Nega kp 24/24, sitten alkoi tiputtelu, jota aina ennen menkkoja useampi päivä, mutta tiputtelu loppui eikä vuoto alkanutkaan. Pari viikkoa ovulaation jälkeen uusi vihlaisu samassa kohdassa kuin aiemmin. Lisäksi ihan holtiton väsymys, nukahtelin jopa töissä. Haalea plussa dpo kp 33/24, kun menkkoja ei alkanut vieläkään kuulua.

Vierailija

Ekasta menkkajuilintaa, joka ei sitten voimistunutkaan kuten tavallisesti kuukautisten lähestyessä. Lisäksi ihan holtiton palelu kesähelteellä. Olin ihan varma plussasta jo ennen testiä. Toisesta yhden päivän kova kurkkukipu ja flunssa kiinnittymisen aikaan. Tuo kesti siis yhden ainoan päivän ja katosi yhtäkkiä. Kesken pikkujoulun tuli ällötys alkoholista ja tupakanhajusta, tuolloin tajusin mistä on kyse.

Vierailija

Mä olin hervottoman väsynyt. Nukuin varmaan ekan kuukauden ajan joka yö jotkut 12 h yöunet. Luulin että kyseessä oli vaan kamala jet lag, josta toipuminen vei pidemmän aikaa.  Muuten ei ollut mitään suurempia oireita. Itse asiassa olin ihan varma etten ollut raskaana, ja join kiukkuuni jopa pari lasillista viiniä just ennen kuin plussasin.

Neiti 27 ja ylläri 11+0

Mä plussasin varhain mutta jos en ois tiennyt raskAudesta niin olis alkanut mietityttää oma reagointi joihinkin asioihin!! Olin niin niin herkkä :D jotku rv 5-6 itkin kaikesta ja sitten kaikki oli söpöä ja ihanaa.... huomasin heti että en oo yhtäön oma itseni :D ja tämä kolmas raskaus. Kaks ekaa ei kyllä ihan näin kovaa mielialan herkistelyä tehnyt. Sen jälkeen alkoi rintojen arkuus ja ihmettelin miten tällaiset imetyksestä pilalle menneet läpyskät saattoivat KASVAA YHDESSÄ YÖSSÄ valtaviksi!! Siis suorastaan sai ihailla peilistä että täytettä tuli :D ja sitten alkoi pahoinvointi ja väsymys. Edelliset raskaudet ei oo olleet yhtä oirepitoisia :) mutta ei tosiaan mitään radikaaleja oireita ihan alussa. Valeraskauksissa ja näissä joissa ei ole oikeasti raskaana ollut, vaikka siltä tuntunut, niin ollut sitten kaikki mahdolliset oireet :D

Jännittäjä

En tiedä noita termejä tarkalleen mut.. 
Ovulointi piti olla joskus 9.6 omien laskujen mukaan ja sillon olin suojaamatta. 
Nyt on 26.6 ja oireita on;
- Väsymys
- Vihlasut ja muljahtelut vatsassa
- Pahoinvointia, saunassa meinasin pyörtyä
- Hirveä himo hampurilaisiin 
- Menkat ei oo vielä alkaneet, periaatteessa vasta 3 pv myöhässä ja on tosi epäsäännölliset muutenkin
- Sellanen outo tunne/vaisto että olis 

Tein testin 24.6 ja tuli vaan yks viiva, joku "early prediction" testi, ei edes haamuviivaa. 
Koitan muistaa tulla kommentoimaan sit parin viikon päästä kun tiedän et onks se nyt tärpänny tässä kuitenkin.  :) 

Vierailija

Rakastan kahvia, mutta äkkiä se maistui niin pahalta, etten voinut enää juoda sitä.

Juuri kamala väsymys ja palelu, niin et luulin tulevani kipeäksi.

Sitten vielä metallin maku suussa ja jotkut hajut voimistui niin et oikeasti oksensi kun meni wc:hen kun joku muu oli eka käynyt p:llä.

Vierailija

- Rintojen kasvu
- Hiivatulehdus ensimmäistä kertaa
- Väsymys
- Muisti pätkii (tyhmä olo)
- Ylihuolehtivainen

Plussan jälkeen

- Turvotus ja ailahteleva mieli
- Tuntemukset vatsalla
- Mielialan vaihtelu, jos en syönyt tarpeeksi usein

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat