Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (113)

Vierailija

Minulla aiemmin ollut tarkka 28 pv kierto, mutta nyt kierukan poistamisen jälkeen en ollut varma kierron pituudesta. Myös ovulaation tarkkaa ajankohtaa en tiedä, mutta raskautumiseen johtanut yhdyntä ollut tod. näk. kp 14 tai kp 15.

Sitten oireisiin ennen plussaa...

kp 15 vatsa löysällä, väsytti ja kipua oikealla munasarjojen kohdalla

kp 16 väsytti, janotti ja metallin maku suussa 

kp 17 kylmä, palelua, janottaa, metallin maku suussa, hengästyttää helposti, selkäkipua, valkuaisimaista vuotoa, seksihalut voimakkaat

kp 18 tumma pissa aamulla, palelua, hiukset rasvoittuneet normaalia nopeammin, seksihalu voimakas, nippailua vatsassa

kp 19 metallin maku, palelu, voimakas nälän tunne

kp 20 väsymys, NÄLKÄ, hengästyttää, palelua

kp 21 väsyttää, mieliala vaihtelee

kp 22 väsymys, vatsakipu, vatsa löysällä, tumma pissa aamulla, hengästyttää, hiukset rasvoittuneet tavanomaista nopeammin, janottaa ja pyörryttää

kp23 flunssa alkamassa ja tästä johtuen kurkkukipu, hengästyttää, nälkä, pyörryttää, nippailua ja kipua oikeassa nivusessa

kp24 flunssa päällä, nälkä, raskaustesti nega

kp 25 flunssa, vatsa- ja pääkipu, turvottaa, uni että olen raskaana, kipua emättimessä, raskaustesti nega

kp 26 flunssa, turvottaa, arat rinnat, raskaustesti nega

kp 27 flunssa, nännit arat ja nöpöttää, raskaustesti nega

kp 28 flunssa, hiukset nopeasti rasvoittuneet, rinnat arat

kp 29 flunssa, uni että olen raskaana, hiukset rasvoittuneet, itkuherkkä, raskaustesti nega

kp 30 flunssa ja päänsärky jatkuu

kp 31 flunssa, päänsärky, itkuherkkä, voimakas näläntunne, kaksi haaleaa plussaa raskaustestillä

-

Havaittuja oireita ennen plussaa: Huippaus, rintojen lievä turvotus (ihan perus ennen menkkojakin), pieni kuumeolo parina päivänä, väsymys, pieni etomus silloin tällöin. Voimakkaitakin kuukautismaisia kipuja oli jopa viikon ajan ennen plussaa. Jos en olisi vahtinut oireita, en olisi välttämättä huomannut. Oireiden lievyyteen kuitenkin saattoi vaikuttaa myös 1,5 viikon loma, jolloin ei tarvinnut herätä aikaisin töihin, eikä ollut muuten niin väsynyt.

Eka haalea viiva tuli kp 28/28. Toinen vähän vahvempi 29/28.  Clearbluen digitaalisella tuli "raskaana" 32/28 . Nyt on menossa rv 5+3 (siis about 10 päivää ekasta plussasta) ja oireet ovat voimistuneet huomattavasti. Rinnat kipeämmät ja turvonneet, huimausta lisää, heikkoa oloa, jäätävä väsymys ja tänään (keskellä päivää) ekan kerran olin lähellä oksentaa. Aikaisemman "vain kahvia aamupalaksi" sijaan pakko syödä aamulla, vaikkei juuri maistukaan. Myös kuukautisnipistelyjä silloin tällöin vatsassa, ei tosin niin paljon kuin ennen plussaa. Virstaamisentarve on hieman lisääntynyt, samoin jano ja nälkä. Suoli toimii lähes joka päivä. :D

S

En ole vielä plussannut, testin tein eilen illalla hätäpäissäni kp34/40 näytti negaa. N. Viikko sitten alkoi paha olo joka tulee ja menee, samoin järjetön röyhtäily joka kerta kun jotain syö tai juo. Vatsa löysällä ja ilmavaivoja. Normi lämpö n. 36,5 ja aamuisin sama mutta illasta eilen nousi jopa 37.8 ilman kuumeista oloa. (Normaalisti 37 jo tuntuu kuumeelta) Neljä päivää sitten raivostutti kaikki ja itku meinas tulla kun oli niin nälkä 😂 Tissit ei oo kipeät mutta nännit erinäköiset, ehkä vähän tummemma ja rauhasia noussut (en oo aiemmin huomannut) Toissapäivänä ovulaatiomaista pistelyä enemmän vasemmalla puolella vähän oikealla. Eilen tuli menkkamaisia kipuja ilman menkkoja joka on mulle outoa (yleensä kivut alkaa kun menkatkin) keskelle vatsaa pisteli/nipisteli ja se lämpö nousi korkeelle. Nyt jännittää... kaikki oireet viittaa siihen että olisin raskaana mutta silti oon hyvin epäuskonen. Voiko näin selkeitä oireita tulla näin nopeasti ennen plussaa vai oonko vaan luulosairas? 😅 nyt vaan odotellaan..

Lilly

Hei,

Tämän ja monta muuta ketjua läpi luettu ja yritelty selitellä oloja.
Lopetin Nuvaringin käytön ihan tarkoituksena saada jälkikasvua aikaiseksi 😊
Pillereitä tai rengasta käyttänyt 15v joten kierrosta ei mitään tietoa. Kaikki omituiset olotkin voivat johtua vain renkaan lopettamisen aiheuttamasta hormoonimyrskystä? Tyhjennysvuoto tuli normaalisti ja olot normaalit 13.päivään asti. Kierto ennen hormooneja ollut kohtalaisen säännöllinen ja lievät pms oireet, eivät tälläisen mitä nyt luettelen.
Luulisin että ovuloin 13-14.1.
Naitatti ihan järkyttävän paljon mikä on mulle täysin poikkeuksellista. Kenties nuvaring tappanut halut? Myös runsasta kirkasta vuotoa. 13.1. seksiä ilman ehkäisyä.
Jo pari kolmepäivää siitä outoja oloja. Viluttaa, viluttaa, viluttaa mutta kainalot hikoaa ja haisee pistävästi pesuista ja dödöstä huolimatta. Omituisia tuntemuksia ja kipuja vatsassa sekä tuikkaisuja alaselässä. Eilen illalla närästi. Ruokahalu kateissa ja aamumurot, jotka ovat olleet vuosia ainoa mikä on aamulla maistunut, ällöttävät.
Eilen alkoivat rinnat aristamaan sekä tuntuvat vähä turvonneilta. Kihelmöintiä rinnoissa ja nännit todella kipeät ja kovat. Eilen illalla suihkussa huomasin että alapääkin on turvonnut. Pinna kireällä ja itku herkässä.
Vähän huimannutkin mutta voi laittaa myös vähäisen syömisen piikkiin.
Inhottavaa odottelua että voi testin tehdä, kun en edes tiedä milloin mahdollisia menkkoja tulisi odottaa alkaviksi. Toiveena tietysti että eivät alkaisi 😁

Lilly

Lilly kirjoitti:
Niin plus vatsa ollut tänään sekaisin ja turvottanut 😏

Niin ja pissattaakin enemmän ja omaan nenään se ainakin haisee voimakkaasti. Näitä on niin paljon etten edes muista kaikkia yhdeltä istumalta 😂
Voiko sitä vaan kuvitella ihtelleen näin paljon oireita 😳

catlady
Seuraa 
Liittynyt17.1.2019

Näitä keskusteluja pitkään seuranneena pääsen itsekin kirjoittamaan omat oireeni vihdoin :) Eli mulla oli lyhyehkö kierto, 25-27 pvää, ja muutaman kerran aiemminki "tuntenu raskausoireita" tai kuukautiset olleet myöhässä jopa 4 päivää. Nyt tässä tärppäyskierrossa en osannut yhtään ajatella/toivoa olevani raskaana, koska en ollut tuntenut ovulaatiota millään lailla. Oireet myös olivat lievemmät kuin joissain noissa kuvittelemissani tärpeissä.

Sillä viikolla, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, palelin paljon ja olin väsynyt. Tosin oli tosi kylmiä kelejäkin, joten en osannut ajatella sen olevan mitenkään erikoista. Plussasin kp 31 haalean viivan, ja seuraavana päivänä digitestillä tein plussan.  Oireita ennen tuota oli tosi vähän. Sen jälkeen aloin tuntea niitä mahajomotuksia enemmänkin. Lisäksi heti parin tunnin kuluttua syömisestä maha murisi tyhjyyttään. Väsymystä myös ollut, edellisyönä nukuin 11 tuntia ja iltapäivällä vielä 2 tuntia. :D Nyt kai joku 6+2 ja ei juuri mitään muita oireita vieläkään. Tsemppiä kaikille yrittäjille :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat