Seuraa 

En ole nähnyt vielä kenenkään aloittavan tätä pinoa..

Aloitan sumut ensi vkolla 9.2. ja siitä lähdetään liikkeelle. Tämä on eka IVF meille. Viime vuonna tehtiin VL:ssä kolme IUI - kaikki negoja. Siirryimme Naistenklinikalle IVF:ää varten, kun hoidot vievät pienen omaisuuden yksityisellä.

Nyt on kiva, kun alkaa vähän tapahtumaankin, koska odotimme tätä IVF -hoitoa viime toukokuusta lähtien. Odottavan aika on pitkä tässäkin. Joka kuukausi sitä toivoo, että mitäs jos nyt tärppäisi, ja vielä sitä ihmettä ei ole tapahtunut. Olemme selittämättömästi lapsettomia. Varsinaista vikaa meistä ei ole löytynyt.

Olisi kiva jakaa hoidon vaiheita muiden kanssasisarten kanssa, joille osuu IVF / ICSI ko. vkolle. Tulkaa mukaan!

Sivut

Kommentit (94)

Huomenta naiset! Ja Peltohiirelle ja Iidaleenalle tervetuloa joukkoon!

Hope66 ja Possukka: mitä ultrassa paljastui? Minä olin aamulla ultrassa ja munarakkulat ovat aika kookkaita, mikä lääkärin mukaan selittää tukalan olon. Rakkuloita ei kuitenkaan ollut kovinkaan paljon: toisella puolella neljä ja toisella viisi. Toivottavasti laatu kuitenkin korvaa määrän, koska viime kerralla kävi juuri toisinpäin. Viimeksi rakkuloita oli reilu 30, mutta munasolu oli vain seitsemässä (niistäkin vain viisi oli käyttökelpoisia), loput olivat tyhjiä. Mutta näin se kuulemma lääkärin mukaan on: laatu kärsii suuresta määrästä. Toivotaan, että nyt ei tyjiä rakkuloita olisi, että edes siirtoon päästäisiin.

Punktio on maanantaina ja siirto sitten toivon mukaan keskiviikkona. Tänään pistän vielä menopuria ja huomiseen iltaan asti sumuttelen synarelaa. Pregnylin (10 000 IU) pistän lauantai-iltanan klo 21.30.

Muistakaa kaikki juoda reilusti vettä! Se siis ehkäisee hyperiä, kuten Iidaleena kyseli.

Eli nyt pp8....vasta! ei oikein mitään oireita ole. Maha turpoaa, mutta mistä sen tietää mikä sen aiheuttaa...jotenkin ei uskalla antaa itsensä ajatella että siellä todella voisi jotain kasvaa.... en kyllä taida perjantaihin jaksaa odotella testiä! Plaah!

Mutta tehkää te muut nyt paljon plussa testejä niin jos se vähän antais toivoa.....

sanamaaria ja kirput pp8

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hope66: kirjotettiin edelliset viestit näköjään ihan samaan aikaan, nyt vasta huomasin kirjoituksesi, luulin että omani oli viimeinen=)

Hoidon varmistuminen lukeekin tuossa edellisessä viestissäni. Tänään siis alkoi sumut ja ensimmäiset suihkaukset vetäisin aamulla. Kohta on toisten suihkausten aika. Jännittää että muistanko aina varmasti samaan aikaan, lääkäri tähdensi että heittoa ei tosiaan pitäisi olla yhtään ja 12 tunnin välein pitää ottaa. Puhelin on siis pirauttamassa seuraavat 4 vk aamulla ja illalla=)

Pistoskoulutus on parin viikon päästä, eli vähän alle kaksi viikkoa vedän sumuja ja sitten on kontrolliultra ja samalla pistoskoulutus. Katsotaan sitten alkaako pistokset siitä. Mikä teillä muilla on aikataulu?

Ensimmäinen hoito menossa joten kovasti jännittää ja täytyy yrittää pitää tassut maan pinnalla ettei pety liikaa jos epäonnistutaan...

Pahoittelut saanamaria, parempaa onnea seuraavalle kierrokselle!

Possukalle varovaiset onnittelut, eipä meillä kellään hcg-arvot päätä huimaavia olleet. Pidetän peukkuja ylhäällä, että kaikki menisi hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Aivan ihanaa että sinullakin kävi noin hyvin. Nyt paljon vauvaliimaa mukaan että masuasukki pysyy mukana loppuun saakka.

Testasin eilen taas pp12, ja nyt tikkuun tuli heti kaksi viivaa! Toinen viiva oli himmeämpi, mutta ei mikään haamujen haamu enää, vaan ihan vaaleanpunainen pimeässäkin selkeästi erotettava. Viikonloppunahan piti eri kulmista tiirailla tikkua että näkyykö siinä mitään=) Eli positiivista on se, että hcg on selvästi koko ajan noussut.

Mutta pelottaa tuhrun alkaminen, eilen tuhrutti jonkun verran mutta onneksi tänä aamuna ei näkynyt mitään. Pelkään että menee kesken. On tuolla masussa jotain ihan selvästi, täytyy vaan toivoa että tuhru lakkaa ja asukki pysyy matkassa. Perjantaina on vasta veritesti joten sinne asti pitää jännätä. Lopetatteko muuten luget nyt heti? En mitenkään uskaltaisi lopettaa niitä varsinkin kun tuhrua tulee, täytyy kysyä lääkäriltä että saisinko uuden reseptin. Jos siis raskaana ollaan. Vielä ei uskalla liikaa toivoa!

Onnea vielä WAW ja Hope66, toivottavasti me muutkin seurataan perässä! Viikko 10 näyttäisi olevan aika hedelmällinen! =)

Olen palstaillut taustalla ja seuraillut teidän viestejänne, kun meilläkin hoito osuu viikolle 10 - tosin meillä on vuorossa ensimmäinen hoito luovutetuilla munasoluilla. Yritystä meillä on takana nyt melkein viisi vuotta. Meille on aiemmin tehty neljä tuloksetonta IVF/ICSI hoitoa omilla soluilla. Minulla on kohonnut FSH, joten siksi munasoluni ovat niin huonoja, ettei niiden kanssa enää edes yritetä. (Mulla oli hoidoissa mm. maksimi kertapistosannokset eli 450 iu...)

Olen siis valmistellut itseäni tulevaan siirtoon Suprecurin ja Zumenon- estrogeenien avulla. Ultra on pe 3.3. jolloin saamme tietää luovuttajan punktiopäivän ja minulle siirtopäivän.

Päätin osallistua keskusteluun kun teillä oli pohdiskelua sairaskoodista. Minulle annettiin hoidoissa koodiksi Z54.8 eli Muun hoidon jälkeinen toipumisaika. Siinä ei näy mistä asiasta toivutaan, joten vaikka palkanlaskija utelijaisuuttaan sen tarkistaisikin niin ei hän voi siitä palkanmaksua lopettaa. Valitettavasti oikeastihan lapsettomuushoitojen sairausajasta ei tarvitse palkkaa maksaa.

Tsemppiä hoitoihin ja hyvää munimistulosta teille!

t. Peltohiiri vm ' 70

Onneks töissä menee aika nopeemmin ja joutuu ajattelemaan muitakin asioita. Olen oikeen ahkera ollut töissä tällä viikolla jotta selviän tervejärkisenä viikonloppuun asti. Meinaan testata sunnuntaina pp10 ja päätin että sillon se raskaus näkyy testissä jos on näkyäkseen. =)

Voi sitten varautua veritestiin jo ettei tule liian kova järkytys sitten. Täytyy muuten joka tapauksessa varautua veritestin tulokseen niin, että lähtee töistä ennen sitä puhelua, en pysty kummassakaan tapauksessa olemaan töissä mitenkään enää tuloksen kuulemisen jälkeen!

Negamielellä ollaan, vaikka pitäisi tietty pitää toivoa yllä. Eilen illalla tuli niin omituisia tuntemuksia masussa että vähän toivo nosti jo päätään ja reisissäkin asti oli ihan ihme nippailuja. Kun ei tiedä mitä luget aiheuttaa, niin oireiden seuraamisesta menee hauskuus pois ihan totaalisesti! Tänä aamuna alkoi menkkamaiset kivut, ne olikin jo päivän pari poissa ja alkoi nyt uudestaan. Tietty pelkään että menkat on tulossa, ilman lugeja niiden pitäisi alkaa lauantaina, saa nähdä miten käy.. pidän sormia ja varpaita pystyssä että tämä yksi 3-luokan alkio-reppana olisi kiinnittynyt.

Tissit on edelleen tosi kipeä ja nännit tosi arat ja kutiavat. Vatsa on tosi pallo vieläkin, tai sitten mä vaan oon lihonu=) Kaikki nämä oireet ovat siis menkkaoireita mutta ehkä pari kertaa voimakkaampina.

Mites muilla piinailijoilla?

-Possu pp 6-

Kävin siis eilen Naikkarilla. Kaikki ok ja pääsimme pistosvaiheeseen heti. Varsinaista pistosharjoitusta meillä ei ollut ollenkaan, vaan pistimme eilen aamulla samantien ekan annoksen sairaanhoitajan läsnäollessa. Annokseni määrä on sama kuin teilläkin, se 150 IU. Synarelan määrä puolittui eli nyt yksi suihke aamuin illoin.

Verikokeet otetaan ensi ma 27.2. aamuna ja niiden vastaukset saan samana iltapäivänä, niin sitten tiedän millä annoksilla piikitän ekan kuuden päivän jälkeen. Ultra on 3.3.

Pitkän odottamisen jälkeen on tosi hieno tunne, että nyt alkaa oikein kunnolla tapahtumaan. Koko iso ruljanssi on ohi jo parin vkon päästä! Toivottavasti me kaikki pääsemme siirtovaiheeseen ja tulee mahd. moni plussa!!!

Ihanaa, kun huomenna on perjantai ja sitä saa levätä kunnolla. Olen hoitanut koko vkon kahden kollegani töitä omieni ohessa ja kieltämättä väsymystä on kehossa.. Mutta nyt menen tekemään jo hyvää iltapalaa ja sit on virkeämpi olo.

Tsemppiä =)

Minäkin pinoudun tähän pinoon! Meillä käynnistymässä toinen ivf:mme, hoidossa olemme Helsingin nkl:lla. Synarela-sumut aloitan ensi maanantaina 6.2. Olen syönyt e-pillereitä nyt tauotta putkeen 5kk, ja sumuja ja pillereitä otan kolme päivää samanaikaisesti ja sitten torstaista 9.2. jatkan pelkkiä sumuja. Menopur-pistokset aloitan näillä näkyminen 22.2. ja punktio sitten alkuviikosta viikolla 10.

Taustaa: minulla hankala endo ja pco-maiset munasarjat + ovuloimattomuus. Miehestä ei suurempaa vikaa ole löytynyt, simpat ei nyt aivan priimaa kai ole, mutta normaalin rajoissa kuitenkin. Lapsettomuutta takana nyt neljättä vuotta, joista kolmatta vuotta ravataan nkl:lla. Endoa on leikattu kahdesti laparoskopiassa ja nyt marraskuussa oli laparotomia, jossa jouduttiin myös suolta poistamaan. Ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta kemiallinen raskaus ja yhdestä pakastesiirrosta raskaus, mutta sikiön kehitys loppui viikolla 7. Keskeytynyt keskenmeno, jonka seurauksena ensin lääkkeellinen tyhjennys, jonka epäonnistuttua vielä kaavinta.

Nyt odotukset ovat korkealla, laparotomian ja 5kk:n endon kuivattelun jälkeen mahdollisuutemme ovat kai suuremmat kuin koskaan aiemmin. Toivottavasti ei taas tarvitse pudota korkealta.

Tsemppiä meille kaikille!

olisipa jo viikonloppu, niin voisi testata. Minä testaan joko perjantaina pp9 tai lauantaina pp10. Tämän piinailun lisäksi minua jännittää meidän koiran puolesta ;) Ollaan menossa sunnuntaina ensimmäiseen viralliseen kansainväliseen koiranäyttelyymme ja jännittää sekin kovasti!

Etsin tuossa äsken pahimpaan ahdinkoon hausta vanhoja tekstejäni vuoden takaa. Silloin plussasin pas-siirrosta ja halusin lukea, että mitä oireita oli ennen plussaa. Mutta kuten muistelinkin, niin ei minulla silloin ollut mitään oireita. Tämä täysin oireetonkin olotila antaa siis jotakin toivoa.

WAW ja käpyset pp77

Olipas tuo edellinen vastaukseni tönkkö kun viesti karkasi käsistä. Siis, menkkatuntemuksia löytyy myös, ja tarkoitin että se taitaa olla yleistä, ja harmi että on, koska on vaikea tunnustella alkaako menkat vai kuuluuko kipu piina-aikaan.

Hope, meillä tosiaan on sama aikataulu suunnilleen, pistän pregnylin sunnuntaina klo 22.50. Huono homma on se, että joudun menemään huomenna ostamaan puregonia lisää vielä yhden 300iu, koska tarvitsisin sitä vielä yhden annoksen ja tästä ampullista ei riitä kuin n. 75 iu. Mutta rahanmenonkin kestää kun miettii lopputulosta.

Kiva kun meitä on piinailemassa näinkin paljon, ensi viikolla onkin jännät paikat! Siirretäänkö muuten jollekin kaksi alkiota?

Heips, meille siirrettiin pieni maha-asukki eilen iltapäivällä! Kaikki seitsemän munasolua olivat hedelmöittyneet ja olivat eilen nelisoluisia, topalkioita. Olimme todella iloisia. Nyt saimme pakkaseen alkioita lääkärin mukaan neljää hoitoa varten. Toivottavasti maha-asukkimme kiinnittyy ja viihtyy! Tiedättekö kuinka pian tuon kiinnittymisen pitäisi tapahtua? Voiko alkio jatkaa jakautumista irrallaan ja kuinka pitkään ennenkuin sen pitää viimeistään kiinnittyä?

Lääkäri sanoi minun punktiokivun johtuneen hermosärystä, sillä ovulaation aikaan minulla on aina kovat alavatsasäryt + särky kulkee oikeassa jalassa aina varpaisiin saakka. Hermojahan kulkee jokapuolella, joten lääkärin toteamus vain vahvisti punktiokipuani. Helpottuneena kuitenkin tällä hetkellä, ettei tarvitse tästä syystä heti ajatella uutta punktiota..

Meille sanottiin, että verikoe tehdään ti 21.3. eli laskeskelin sen olevan 12:s piinapäivä. Aika aikaisin mielestäni, luulin että testaus tehdään jotain 14-15 pp paikkeilla. Aloitin Crinonet tänäaamuna. Otan niitä aamuin illoin.

Iidaleena ja WAW: pidän peukkua teille ja oikein paljon plussasäteitä!

Possukka: miten sinun siirtosi meni?

Peltohiiri: oikein paljon onnea sinun hoitoosi!

Ihanaa, kun on viikonloppu edessä, niin voi ottaa ihan lunkisti. Olen ollut edelleen kovin väsynyt. Hormonit vissiin vieneet voimiani jonkin verran. Toivottavasti piinailu menee nopeasti ohi..

Tsemppiä kaikille, hyvää viikonloppua & paljon plussasäteitä teille kaikille =)

Hope ja pieni maha-asukki, pp 1

Päivä alkoi huonosti, koiranäyttely meni meidän hurtan osalta aivan penkin alle. Mutta siitä on jo toivuttu.

Ja tärkeimpään... eli testasin hetki sitten taas apteekin testillä ja haamu siihen edelleen tulee. Ja viiva on ehkä jopa hieman vahvempi kuin eilen, mutta ei kyllä mitenkään merkittävästi. Kyllä se nyt kuitenkin oli selkeästi havaittava, ei tarvinnut käännellä valossa. Huomiseen nyt sitten pitäisi vielä malttaa odottaa. Kyllä minä nyt uskon, että jotakin on ainakin tapahtunut, mutta eniten tosiaan pelkään matalaa hcg-arvoa. Mieluummin ottaisin suoraan negan kuin epätoivoisen hcg-arvon seurannan ensin hitaasti ylöspäin ja sitten yhtä hitaasti takaisin alas. Se on kamalaa kidutusta; ensin herätetään vähän toiveita ja sitten niitä sammutellaan hitaasti kiduttaen. Kamalaa miten pessimistiseksi sitä on tullut...!

Possukka: toivon todella, että se plussa sieltä vielä löytyisi. Toistaiseksi tyhjän ruudun voi laittaa testin vaihdon syyksi, nehän ei tosiaan ole oikein vertailukelpoisia.

Muille myös onnea alkavalle viikolle, possukka ja minä taidetaan toistaiseksi olla ainoat testanneet vai?

WAW, pidän peukkuja että viiva tummuu!! Ihana että edes jotain näkyi. Myönnän että menin testaamaan tänään iltapäivällä acon10:llä, ja yksi viivahan siihen tuli vaan vaikka kuinka tiirailtiin miehen kanssa=( Oli kyllä ihan odotettavissa, niin pahoja menkkakipuja oli viime yönä. Mutta sitten mulla kävi kanssa niin, että kun olin heittämässä testiä roskiin niin näin siinä jonkunlaisen " varjon" eli ihan kuin viivanpaikan tosiaan. Mietin että onko se vielä pregnylin jämää, en uskalla yhtään toivoa mitään muuta kun menkkakivut on niin pahat.

Testaan huomenna apteekin testillä joskus illalla ja pidätän veskissä käyntiä tosi pitkään ennen sitä, jos siinä ei näy sitten mitään niin luovun toivosta kokonaan.

Tsemppiä kaikille piinailijoille, nämä viimeiset päivät on ihan tuskaa!=)

Possukka: kiitos kiinnittymiseen liittyvästä infosta. Eli sen mukaan kiinnittyminen on jo tapahtunut tai tapahtuu lähipäivinä, jos on tapahtuakseen. Onko sinun liikkumisesi / istuminen jo parempaa? Minun on edistynyt jo paljon. Juoksemaan tai mitään muuta sellaista rajumpaa aktiviteettia en kyllä pysty eikä ole tarviskaan nyt.

WAW: lääkäri sanoi tosiaan meidän pakastettujen alkioiden riittävän neljään hoitoon. Ymmärsin, että hänen suunnitelmansa oli pakastavaa kaksi paria erikseen ja sit kaksi yksittäistä eli juuri sen mukaan kuin laskeskelit. Toivotaan, että jokin näistä tai nyt siirretystä tuottaisi meille sen kauan toivotun lapsen. En vieläkään tajua, miten saimme noin hyvät alkiot aikaiseksi. Tämän IVF:n aikana otetut hormonit ja niiden vaikutukset kehoon ovat olleet niin kovia ja rankkoja, ettei sitä tajua mitkä kaikki tekijät esivaikuttavat munarakkuloiden ja munasolujen muotoutumiseen ja kasvamiseen. Miehen siittiöt olivat tässä hoidossa tosi hyviä, pesun jälkeen hyvien liikkuvuus melkein 80%. Hänellä on ollut välillä heilahteluita siittiöiden laadussa, mutta nyt saimme hyvät arvot.

Minulla on ollut jo parina päivänä pientä alavatsasärkyä, sellaista menkkamaista. En tiedä voisiko särky johtua myös Crinonien ottamisesta.. Onko teillä ollut mitään vastaavaa särkyä?

Sää on ollut tosi upea koko viikonlopun. On ihanaa kun aurinko on hellinyt kehoa ja mieltä. Toivottavasti megapakkaset ovat jo takanapäin.

Aurinkoa kaikille ja tsemppiä!

Olen virallisesti raskaana :) Tänään pp12 hcg oli 165,3. Hoitajan mukaan se on ihan hyvä luku, tosin omaan korvaan se kuulostaa matalalta, koska edellisen kerran se oli vastaavassa vaiheessa 376 (kesken meni siis myöhemmin). Toivotaan, että tämä alkava taival sujuisi paremmin kuin edelliset.

Ensimmäinen ultra on nkl:lla kolmen viikon päästä 10.4. Nyt vasta piinaava odotus alkoikin, koska juuri tuossa ekassa ultrassa onni kääntyikin viime kerralla suruksi.

Jostain on nyt vain kaivettava luottamus ja uskallettava nauttia tästä ihmeestä! Toivon sydämestäni, että saan teistä muistakin seuraa!

Koko viikonlopun käytin veden juomisen ja lepäilyyn (juoksutin miestä) kuten oli neuvottu. Mieskin osallistu omalla tavallaan :) Toi kaupasta mulle limpsaa, kivennäisvettä ja vitaminoitua mehua (jota tykkään juoda kivennäisveteen sekoitettuna), vaikken ollu pyytäny. Oli ajatellu että mun olis mukavampi juoda muutakin kuin kraana vettä.

Miehelle toi hoitoon osallistuminen taitaa olla konkreettisesti mahdollista vain sen punktiopäivän aikana. Mutta on sekin tärkeä vaihe, jos mies epäonnistuu omassa näytteen annossaan, niin kaikki on ollu turhaa. Käsittääkseni suomessa ei pakasteta munasoluja, ne ei taida edes kunnolla kestää sitä.

Punktio tehtiin mulle nukutuksessa kuten oli sovittu. Saaliiks saatiin 11 munasolua ja lääkäri oli toimenpiteen jälkeen sitä mieltä että mun munasarjat on sen näköset että tuore alkion siirto voidaan tehdä keskiviikkona.

Tosin lopullisesti se selviää vasta silloin, kaikki riippuu mun toipumisesta. Eli vesikuuri jatkuu. Vielä olen ihan optimistisella mielellä.

Koska mulla oli erilainen irrotuspiikki, sain erilaiset jatkolääkitys ohjeet. Käsittääkseni ei ole tavallista, että heti punktio päivänä alotetaan lääkitys alkion siitoa varten? Mulla määrättiin estrogeenilaastarit heti laitettavaks ja tänään illalla aloitan Lugesteronit.

Noiden laastareiden ostaminen oli aika hupasaa. Mulle osu apteekissa nuori mies proviisori, joka oli ihan ihmeissään mun reseptistä ja annostuksesta. Kyseli monta kertaa, että tiedänkö mä mihin ne on määrätty ja onko lääkäri varmasti kertonu käytöstä yms ja tiedänkö mä kuinka kauan mun pitää niitä käyttää. Olin ihan ihmeissäni, että miten se niin monta kertaa kysyy samoja asioita.

Kun pääsin kotiin niin aloin lueskelemaan sen lääkkeen käyttöohjeita. Selvis, että niitä käytetään nimenomaan vaihdevuosien aikana hormonikorvaushoidossa (muuta käyttöä niille ei tuo ohje antanut) Mulle oli määrätty vahvimmat laastarit, kaksinkertaisella annoksella.

Tais mies parka olla ihmeissään, miksi minä 25v niitä tarvin :) Ei kai osannu kuvitella mitään muuta käyttöä niille.

Onneksi olkoon Hope66 ja Possukka! Uskon, että veritesti vahvistaa sinunkin Possukka olevan raskaana! Eihän ne viivat testiin tyhjästä tule! Tuhru oli toivottavasti vain kiinnittymisvuotoa. Me taidetaan pistää kertaheitolla ivf:n onnistumisprosentit rikki, 10 viikossa taisi olla taikaa :)

Toivotaan vielä, että lopuillakin kymppiviikkolaisilla onnistuisi!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat