Vierailija

Itsellä korvien lukkiutumista, niskakipua, hartiakipua, lapaluiden välistä kipua, rintakipua, jalkojen ja käsien puutumista, pistelyä, tunnottomuutta, kasvojen pistelyä, huonoa oloa, huimausta, silmäoireet....yms.

Alkaa jo tuleen mieleen vakavammat taudit, mutta kyllä fysioterapeutti väittää, että mulla paikat niin jumissa, että em. oireet johtuu niistä.

Inhottavaa ja pelottavaa!!!

Sivut

Kommentit (58)

minulla on ollut teidänlaisia vaivoja vuosia kunnes löysin yhden fysioterapeutin joka kävi selkäkoulua ja hän antoi oikeat liikkeet venyttelyyn. Sen jälkeen niskat ja hartiat ovat olleet pelkkää puuroa ja sitä ennen kivikovia kovalla säryllä höystettynä.

Eli kyselkää kuka fysioterapeuteista on käynyt selkäkoulun muutaman vuoden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Myös erittäin kovaa korva- ja kasvokipua on. Mulla oireet alkoivat 19-vuotiaana ja nyt ikää on 48. Välillä olen ollut työkyvytön, kun en huimauksen takia ole pystynyt mihinkään. Mulla todettiin jo tuolloin 19-vuotiaana oikoryhti. Kiropraktikolta saan aina hetkellisesti apua, mutta mitkään jumpat ja punttien nostelut ei helpota yhtään.

Kivut ovat kovia ja olen käynyt usealla eri fysiatrilla, fysioterapiassa, OMT-fysioterapiassa ja magneetttikuviakin on otettu. Selässä on hyperlordoosi ja skolioosi, nivelet ovat yliliikkuvat ja nyt juuri tutkitaan, johtuuko huimaukseni niskanjännityksestä vai onko se hyvälaatuista asentohuimausta.

Särkylääkkeenä minulla on Tramal, muuten en pääsisi liikkeelle. Mitä särkylääkkeitä teillä muilla on. Välillä myös Sirdaludia ja tulehduskipulääkettä (jos vatsa kestää).

Ja kyllä ap, jännitysniska aiheuttaa kaikki mainitsemasi oireet!

Mulla diagnosoitiin jännitysniska 15-vuotiaana (oon nyt 33v). Fysioterapiat tai mitkään noi ns pehmeät hoitomuodot ei enää auta. Seuraava vaihe on magneettikuvaus mahdollisten luutumien ja kalkkikertymien löytämiseksi rajujen kohtausten vuoksi. Mut tän raskauden aikana sitä ei tietty tehdä.

Mulla oireet on mm: niska- ja hartia särky, säteilee olkavarsiin, koko yläselkään, koko niskarangan pituudelta päälaelle saakka, silmien taakse säteilevä kipu niin et tekis välillä pitää aurinkolaseja sisällä tai silmät kiinni koko ajan. Huimaus on varmaan yleisintä. Sit kun kaularangan puolelta tilanne on pahimmillaan, kiristyy kaikki jänteet niin et niistä saisi kiinni, ja tuntuu kuin koko alaleuan hampaita särkisi. Kipu säteilee myös korvien taakse, ja jos painaa sopivasta kohtaa, kipu helpottaa hetkeksi. Leuat naksuu tosi lujaa, ja kalkkeutumia/kaularangan kulumia epäillään koska niska ei enää taivu kunnolla sivuille ja tosissaan paukkuu todella kovaäänisesti.

Tiedän että noi voi ajoittain pelottaa ja on todella inhottavia. Oon tosiaan käyny hieronnat, jumpat yms, välillä kovillakin särkylääkkeillä tehostettuna, mut nyt tarvii jatkotutkimukset ottaa kehiin.

Tsemppiä sinulle, tiedän mitä käyt läpi...

Migreeni pahenee fyysisessä rasituksessa ja jännityspäänsärky helpottuu.

Lainaus:

Mulla diagnosoitiin jännitysniska 15-vuotiaana (oon nyt 33v). Fysioterapiat tai mitkään noi ns pehmeät hoitomuodot ei enää auta. Seuraava vaihe on magneettikuvaus mahdollisten luutumien ja kalkkikertymien löytämiseksi rajujen kohtausten vuoksi. Mut tän raskauden aikana sitä ei tietty tehdä.

Mulla oireet on mm: niska- ja hartia särky, säteilee olkavarsiin, koko yläselkään, koko niskarangan pituudelta päälaelle saakka, silmien taakse säteilevä kipu niin et tekis välillä pitää aurinkolaseja sisällä tai silmät kiinni koko ajan. Huimaus on varmaan yleisintä. Sit kun kaularangan puolelta tilanne on pahimmillaan, kiristyy kaikki jänteet niin et niistä saisi kiinni, ja tuntuu kuin koko alaleuan hampaita särkisi. Kipu säteilee myös korvien taakse, ja jos painaa sopivasta kohtaa, kipu helpottaa hetkeksi. Leuat naksuu tosi lujaa, ja kalkkeutumia/kaularangan kulumia epäillään koska niska ei enää taivu kunnolla sivuille ja tosissaan paukkuu todella kovaäänisesti.

Tiedän että noi voi ajoittain pelottaa ja on todella inhottavia. Oon tosiaan käyny hieronnat, jumpat yms, välillä kovillakin särkylääkkeillä tehostettuna, mut nyt tarvii jatkotutkimukset ottaa kehiin.

Tsemppiä sinulle, tiedän mitä käyt läpi...

mua pelottaa tällainen kaksiviikkoa kestänyt vasemman puolen kasvo-oire.. kihelmöintiä, pistelyä, kireyttä... mulle sanotaan et johtuu niskasta mut en sit tiedä.. apua :(

Muakin pelotti tosi paljon kun kasvoja alkoi pistellä ja puuduttaa varsinkin huulien ympäriltä lähinnä vasemmalta puolelta kasvoja, nipistely tuntui silmissä asti. Tätä kestänyt lokakuusta 2010 asti. Nyt on aivojen magneettikuva otettu, hermojen johtonopeusmittaus tehty, vatsa tähystetty (elämäni kauhein kokemus), verikokeita otettu hirveä määrä eikä mitään ole löytynyt. Olen varma, että tämä kaikki johtuu niskarangasta.Istumatyötä tehnyt 25 v. ja stressityyppi. Itse aion päästä niskarangan magneettikuvaan, tätä suositteli heti alun alkaen jo kiropraktikko.Neurologi löi hanskat tiskiin alkumetreillä. Kannattaa hakeutua sellaisen tosi hyvän neurologin vastaanotolle.

Noh kuka nyt vartavasten hakeutuisikaan umpisurkealle. Ongelma kun on että ei taida olla listaa Suomen top3 neurologia ja heidän yhteystiedot.

Minulla myös kihelmöintiä ympäri kehoa, kädet , jalat, kasvot ,hartoat,pää,rintakehä ja kieli. Välillä huimaava tunne ja todella väsynyt olo. Verikokeeta on otettu jos jonkilaista mutta kaikki on ollut kunnossa. Neurologille pääsin ja hän sulki pienten testien perusteella että ei ole ms-tautia mutta silti määräsi pään ja niskan mangeetti kuvan ja selkäydin neste näytteen joota vieläkin odottelen kun ovat vasta loppu kuusta. Lääkärit on laittanu ahdistuneisuuden piikkiin kaiken mutta jotenki en itse usko sitä koska en tunne oloani ahdistuneeksi. Ainut on että välillä pelottaa todella paljon mitä tämä on ja mistä johtuu onko jotain kuoleman vakavaa vai jokin minkä pystyy hoitamaan. Ja tätä on kestänyt puolivuotta melkein päivittäin..

Heips, minulla hartiaseudun kireys johtuu selkärankareumasta,koska se saanut rangan väärään asentoon.Tulehdukset alimmissa nikamissa.

Oireina : jalkojen ja käsien puutumista,polvisärkyä jos ei liiku,lonkkien särkyä,tinnitystä,huimausta.Selkäsärky paineen tunnetta häntäluussa.Nykyään ihan leposärkyä.Samassa asennossa ei voi nukkua kauaa.Kaikkea liikuntaa ei saa harrastaa.Voimistelu tai pilates.Pienet käsipainot ja terapiapallot.

Vierailija

Erittäin tuttuja oireita tässä ketjussa. Välillä aina luullut että oksennustauti alkamassa, mutta sitten huomannut että niska ja hartiat ovat vaan taas jumissa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat