Sivut

Kommentit (58)

MARY

Jännityspää/niskansärky aiheuttaa juuri näitä hyvin voimakkaita oireita. Ja pelko moninkertaistaa oireiden voomakkuutta. Itse kärsinyt enemmän ja vähemmän jo n. 15 vuoden ajan. Välillä ei oireita ollenkaan mutta varsinkin henkinen pahoinvointi aiheuttaa mulla eniten oireita. Mulla auttaa vaivaan rentoutuminen ja positiivisiin asioihin keskittyminen sekä liikunta. Joskus luulin kuolevani tähän kun luulin sairastavani vähintään aivokasvainta. Magneettikuvaus kuitenkin totesi kaiken olecan hyvin. Mut pelot oli järkyttävät oireiden voimakkuuden takia. Olen luullut saacani kasvogalvauksen, sydänkohtauksen, aivokasvaimen, verisuonikatkoksen, infarktin. Ehkä terapia olisi ollut parasta siinä kohtaa kun oli tutkittu että elimellistä vikaa ei ole. Olwn hyvin herkkä ihminen ja reagoin asioihin voimakkaasti joten tasapaino elämässä on tärkeää. Toki teen niskoille raskasta työtä suuhygienistinä, joten joutuvat ne koetukselle. Tsemppiä kaikille ♡

Vierailija

Niska ja hartiakipujen lisäksi, kipua takaraivolla, korvakipua, jalkojen / käsien puutumista, pahoinvointia, maku ja hajuaisti häiriöitä, pyörrytystä, palan tunne kurkussa ja ahdistuneisuus. Tälläisiä oireita itsellä silloin kun menee niskat jumiin ja aika samantapainen lista näkyy muillakin olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
kipu poissa

En lukenut koko ketjua, mutta kannattaa miettiä pureeko hampaita tietämättään nukkuessa. Itsellä oli niin ja hammaskiskot (hammaslääkärin kautta) yöksi, niin aivan valtava apu. 

Nainen 59

Mulla paljon samoja oireita. Nyt on alkanut tulla vielä sydämen rytmihäiriöitäkin. Mahtaako nekin kuulua asiaan jos on oikein niskat ja yläselkä jumissamissa.

Rouva 47

3 kertaa käynyt nyt hierojalla ja kerran kirolla. Niska ja lapaluiden väli ja pitkät selkäfileet kuulemma aivan jumissa. Takana äskettäin tehty vatsaleikkaus ja tähystys niin olen joutunut nukkumaan monta viikkoa miltei samassa asennossa kipeän leikatun vatsani vuoksi. Nyt kuitenkin todella ärsyttävää kihelmöintiä lapaluiden välissä, vasemmassa käsivarressa ja kainalon kohdalta ja hivenen vasemman rinnan reunaa.  voiko nämä kaikki todella johtua kireistä lihaksista ?

Välillä on oikein paha olo ... kuvottava ja menee taas ohi. Pala kurkussa ja aivan älytön paniikki päällä, että tämä on jotain muuta paljon vakavampaa.

Olen vajaatoiminnan kilpirauhaspotilas ja tiedän, että sekin sekoittaa pakkaa , kun arvot olivat menneet taas sekaisin. CRP otettiin se ja oli normaali.

Vierailija

Liittyykö myös kuumeinen olo jännitysniskaan? Pari päivää ollut kaula ja niska kipeä ja olo kuin kuumeessa. Kuumetta ei siis ole oikeasti, mutta hiki valuu välillä pitkin naamaa, kun jotain joutuu tekemään. Muutaman kerran aikaisemminkin ollut samanlaisia oireita. Kannattaako käydä lääkärissä?

Vieras

Onko kellään tullut verenpaineen nousua niskajumituksessa? Mulla kauhean kipeä niska ,välillä päätä särkee verenpaine nousi viikko sitten tosi korkealla. Lääkärissä mitään ei löytynyt sirdaludia sain ja sillä paineet laski paineet hyvät yli viikon, kun taas yhtenä aamuna pulssi nousi ja verenpaine korkealle hieronnassa kävin kaksi viikkoa sitten ja se ei sopinut mulle ollenkaan olin ihan valkoinen ja päässä tuntui ihme olo. Oon myös kova jännitämään.

Kisu

Itsellä alkanut samanlaiset oireet n. 6 kk sitten; hirveä ajoittainen väsymys, oksettavan huono-olo, huimaus, päänsärky -etenkin takaraivolla, välillä tuntuu ettei näe kunnolla ja nyt vasta lähiaikoina alkanut niska- ja päänsärky. Oudoimpia oireita on ollut kuitenkin vatsavaivat! Välillä maha ihan sekaisin ja jossain vaiheessa kärsin kamalasta refluksista. Ja kyllä, näitäkin jännitysniska kuulemma aiheuttaa. Kamala ahdistus on ollut päällä jo pitkään ja vähän väliä keksin olevani raskaana tai sairastavani mystisesti saatua HIVtä yms muuta naurettavaa, mutta sitäkin kuluttavampaa, kun oireiden lähteestä ei ole selkeää tietoa. Kamalia paniikkikohtauksia olen saanut ja sydän tykyttää välillä ihan hirveän kovaa ilman syytä. Henkisesti olen jo ihan loppu, mutta osittain kamalan diagnoosin pelosta en ole vielä hakeutunut lääkäriin. Netistä kuitenkin paljon lukenut jännitysniskasta ja monilla siitä kärsivistä on samanlaisia paniikin/ahdistuksen oireita.Ei vaan oikein tiedä kumpi aiheuttaa kumpaa. Kamalinta varmaan on tuo ahdistus, kun se häiritsee jo joka päiväistä elämää. Kaverit ihan kypsiä kun soittelen kahden aikaan yöllä sairastavani aivokasvainta. :D Alkaa tosiaan mennä jo naurettavuuksiin tämä. Ahdistus johtaa myös univaikeuksiin, mikä taas ahdistaa lisää ja muutkin oireet pahenevat.
Muutamia vuosia sitten kävin fysioterapeutilla polvien takia ja sain ohjeita myös niskan jäykkyyteen ja aloitin pitkän tauon jälkeen ohjeiden noudattamisen taas puoli vuotta sitten. Harmikseni en muista alkoivatko oireet ennen vai jälkeen. Nyt kuitenkin uuden vuoden jälkeen aion hakeutua lääkärin juttusille, suurimmaksi osaksi oman mielenrauhan takia. Vaikka oireet on ajoittain erittäin kovia niin luulen niiden helpottavan jo pelkän diagnoosin myötä. Hyvää jatkoa kaikille kohtalotovereille! Hyvä täällä huudella, mutta koittakaa olla murehtimatta turhia. Tuntuu että muutama hyvin vietetty stressitön päivä helpottaa enemmän kuin mitkään lääkkeet.

Vierailija

Teidän oireenne aiheutuvat kofeiinin aineenvauihduntajäämien kertymisestä sidekudoksiin. Itselläni oli samt vaivat yli 20 vuotta ja jouduin eläkkeelle. Nyt olen lopettanut kofeiinin käytön ja parantanut elämäntapani toiminnallisella ruokavaliolla ja olen lähes täydellisesti toipunut.

V

Hei,
Jos haluatte päästä eroon jännitysniskasta,niin menkää sellaiselle hierojalle,joka tekee oikeasti kunnon ja kovan hieronnan ja vaikka kyyneleet valuisivat,kannattaa kestää,koska vain näin saa paikat auki.itselläni ollut jännitysniska,käynyt osteopaatilla,akupunktiossa ja fyssärilla,mutta tällaiset ns.lempeät hoidot eivät avaa niitä jumeja.pyytäkää myös,että hieroja hieroo kaulalihakset,koska ne on usein syynä näön heikkenemiseen ja siihen että on korvat lukossa.Varatkaa aika väh.1,15 h ja pyytäkää hieroa kunnolla hartiat,olkapäät,niskan,kaulan ja pienet rintalihakset. Itse tiedän kaksi hyvää hieroojaa, yksi Lappeenrannassa,toinen Helsingissä. Voin suositella,jos tarvii ;)

reumatiikko

Anopilla puskalääkäri eli fyssari väitti niskakivun johtuvan kulumista
No,siellä oli kasvain niskassa ja koko rangassa
Itsellä huimausta,puutumista selkärankareumasta ja sen tuomasta sydänviasta.Tulee rytmihäiriötä kun ryhti huono
Seison väärässä asennossa,lantio edessä kun oikee asento tuottaa tuskaa alaselkään
Magneettikuvat S1 nivelestä kertoi totuuden

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat