Sivut

Kommentit (58)

Kärsivä

Hei! Löysin ihan äskettäin tämän keskustelupalstan ja haluaisin kysyä vähän kokeneimmilta jännitysniskaan liittyen!
Olen siis 17-vuotta täyttävä lukiolainen. Olen perinyt pyöreän yläselän isältäni. Harrastin lukiota ennen 8-vuotta kilpaurheilua (hiihtoa) ja lukion aloitettuani lopetin urheilun itse asiassa kokonaan vähäksi aikaa.
Tammikuussa 2016 alkoi sitten aikamoinen alamäki... Vaikka mitä on tapahtunut. Mulla on puhjennus mm. Refluksi ja siihen liityvää närästys paskaa jota siis kiertää suvussa. Olen menossa tähystykseen toukokuun alussa.
Olen kärsinyt närästyksen takia 4kk ja olen syönyt siis happosalpaajia pari kuuria ja esim. ystävänpäivän aikaan mulla oli ruokatorvi niin tukossa että kaurapuuro meni vain alas.. se oli täyttä paskaa. Ja tämän 4kk:n aikana mulla on myös tinnittänyt korvat ja tullut rytmihäiriöirä ja kaikkee muuta mukavaa... Kädet ja jalat puutuu, rintakipua, nielemisvaikeuksia...
Joka tapauksessa, nyt pikkuhiljaa on tullut uusia oireita:
-silmissä näkyy lumisadetta
-heikotus ja huimaus
-pientä päänsärkyä
-väsymys
Olen saanut siis lähetteen tähystykseen, sydänfilmiin, ja pääsen koululääkärin ja samalla fysioterapeutin vastaanotolle iha parin viikon kuluttua.
Haluaisinkin siis kysyä, että onko ketään samantapaisesta kärsinyttä ja miten on selvinnyt siitä?
Ja kyllä, stressiä on ollut jonkin verran lukion aikana :D, mutta se ei niinkään mun mielestä tätä kaikkee paskaa aiheuta.
Pääsen tosiaan ns. hoitoon, mutta haluan varmistusta tähän kaikkeen. Kertokaa siis että onko tän kaiken takana jännitysniska ja sen takana liikumattomuus eikä stressi, jotka oon tähän mennessä asettanut syyllisiksi..
Kiitos jo etukäteen!
Ps. Oon alottanut taas urheilemaan ;)

pää puuduksissa

V kirjoitti:
Hei,
Jos haluatte päästä eroon jännitysniskasta,niin menkää sellaiselle hierojalle,joka tekee oikeasti kunnon ja kovan hieronnan ja vaikka kyyneleet valuisivat,kannattaa kestää,koska vain näin saa paikat auki.itselläni ollut jännitysniska,käynyt osteopaatilla,akupunktiossa ja fyssärilla,mutta tällaiset ns.lempeät hoidot eivät avaa niitä jumeja.pyytäkää myös,että hieroja hieroo kaulalihakset,koska ne on usein syynä näön heikkenemiseen ja siihen että on korvat lukossa.Varatkaa aika väh.1,15 h ja pyytäkää hieroa kunnolla hartiat,olkapäät,niskan,kaulan ja pienet rintalihakset. Itse tiedän kaksi hyvää hieroojaa, yksi Lappeenrannassa,toinen Helsingissä. Voin suositella,jos tarvii ;)

Kärsin pahoista niskaongelmista. (oikoniska) todettu. Asun lappeenrannassa ja olisi kyllä hieronnan paikka. Olisiko siis suositusta? kasvotkin puuduksissa oikealla puolella leukaperään asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla jännitysniskasta johtuvat päänsäryt napsahtaa nopeasti Migreeniksi. Olen käynyt hieronnoissa, Akupunktiossa ja syönyt jos jonkinmoista lääkettä. Lähdin kokeilemaan kuntosalilla käyntiä ja sinne jäi suurin osa kivuista. Eli liikettä niskaan, niin jumit lähtee.😊

Jen

Alkakaa hyvät ihmiset venyttelemään levator scapulae- lihasta..googleen nimi ja stretching perään..aiheuttaa hyvin monenlaisia oireita ollessaan kireä tuo lavan kohottajalihas..

Vierailija

Mulla on jännitysniska ja siihen päälle paha migreeni, joka yleensä menee aika käsi kädessä sen kanssa, kuinka jumissa niskat on.

Kun niskat on tosi jumissa, silmät on valoherkät, ajatus ei vaan juokse ja olo on kuin olisit jossain lääkkeissä/unessa. Puhe ja ajatus pätkii, korvat menee lukkoon ja soi. Välillä tuohon korvien lukittumiseen tottuu niin ettei edes huomaa, ennenkuin korva "poksahtaa" auki ja tajuat että ompa ympärillä kova meteli. Mulla on toinen korva lähes kuuro, mutten usko että sillä on tekemistä niskajumien kanssa. Pahin oire tietty ovat  nuo tähän linkittyvät migreenit joihin onneksi on toimiva kohtauslääkitys.

Mulla lenkkeily on auttanut isosti. Juostessa/kävellessä automaattisesti liikutan käsiä mukana aika paljon. Se varmaan rentouttaa myös niskaa ja kun vaan jaksan lenkille suht säännöllisesti raahautua niin olo on aika hyvä niskan kanssa. Käytän myös foam rolleria, koitan kiinnittää huomiota asentoihin jne. Jos pitää kantaa läppäriä mukana, kannan repussa, en laukussa ettei niska jumitu jne. Fyssarikaverini antoi vinkin roikkua päivittäin minuutin, jos mahdollista. Usein tulee lenkillä roikuttua leuanvetotangosta ja tuntuu auttavan sekin!

Hampaanpurija

Kaikkien niska- ja hartiaseudun vaivoista kärsivien kannattaa keskustella asiasta myös hammaslääkärin kanssa. Varsinkin jos esiintyy myös kasvojen puutumista. Voit tietämättäsi purra hampaitasi yhteen joka aiheuttaa niskanseudun jännitystä ja purennassa saattaa olla korjattavaa. Moni on saanut apua hammaskiskosta.

Vierailija

Miltein täysin samallaiset oireet oli aikoinaan tosin nykyään paljon pahempia ja erilaisia, paitsi tuo närästys mulla se on "vaan"limaisuutta. En nyt jaksa listata omia oireitani tänne tuskin edes johtuvat niskojen jumisuudesta. Yli kahteen vuoteen en ole pystynyt juurikaan nukkumaan, yhtä helvettiä tää on :D en viitti myöskään pelotella jos sulla vaikka sattus oleen tää sama "tauti" mikä lie. Niin ja siis lääkereistä ei ollut aikoinaan mitään apua. Nyt taas oireet ovat pahentuneet niin paljon että pakko mennä lääkäriin. Mites sulla menee nykyään?

Vierailija

Kävin hierojalla jumiutuneen niskan takia. Siitä asti oikea käsi on ollut välillä puuduksissa ja oikean silmän takana nenän vieressä tuntuu kipua js painetta. Mitä tämä tarkoittaa?

JFK wannabe racing

Mulla tehty kaikenlaista testiä. Oireina nämä.

päänsärky,puutuminen kieli kasvot jalat ja kädet sekavuus huimaus särky nielemisvaikeudet niskan jäykkyys,alapurenta taju lähtenyt pari kertaa, verenpaine heittelee lapaluut perunapeltona, niska kuin kalliota. Hengitys katkoksia  tai hengenahdistusta tosin tämä on asento riippuvainen koska hermot kait niin pännissä.

pahoinvointi vitutus, näkö vaihtelee häikii ja sumeeta välillä,korvat kokoajan lukkoon ja monta muuta pikku vaivaa.

monta tälliä saanut niska moottori urheilusta.

mutta pää kuvattu noin 5 kertaa magneetti, trauma CT 2 kertaa sähköä annettu otettu testiä yms ihan helvetisti ja mitään ei ole kuulemma tosin rangan saavat tutkia nyt tarkemmin.... rusauttaja hieronta 2 kertaa viikossa niin näkee hetken hyvin vitamiinia ja magnesium voidetta päivittäin ja ruokavalio kunnossa yms

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat