Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Auttakaa! Minulla on ollut samoja oireita ja olen vasta 14... Lihakset todella jumissa. Voisiko olla jännitysniska? Ahdistaa ihan kauheasti, että olisi jotain vakavaa... Vastauksia nopeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ullervo

Mä en kestä tätä enään. Kokoajan tulee vaan lisää yhä ja toinen toistaan pahempia oireita uusia.

Joka päivä sattuu, repivää kipua päälaella, kipupisteitä ja päänsärkyä. Päänsärky vaihtelee, joskus se on vannemmaista kiertää koko pään. Joskus se kohdentuu vain ja ainoastaan toiselle ohimolle.

Puutuneisuuttaa ja tikkuilua kasvoilla. Toisella ohimolla on kohta, joka tuntuu kuin siinä olisi kiriälle vedetty jousi.

Korvat soi, korvat menevät lukkoon v.

Käsiä särkee ja ne puutuvat monesti öisin.

Niska on osittain niin jäykkää ja kovaa kamaa että vertaisin sitä jo tiiliskiveen. Rintarangan alueella myös jäykkyyttä ja pistävääviä rintakipuja. Rytmihäiriöitä.

Pahoinvointi, yleinen kuvotus silloin kun niska on kaikista pahimmassa kunnossa.

Välillä päälle iskee vielä migreeni ja ne ovat yhdessä silkkaa helvettiä. Oksentaminenkin voi olla vaikeaa, kunnåå pää alaspäin ollessa kivut vain pahenevat ja tuntuu kuin joku vetäisi jostakin ihonalaisista naruista lyöden niihin sähköä välillä mukaan joka tuntuisi ikään kuin kipuna

Lisäksi vielä mainittakoon leuka joka on ihan jumissa varsinkin pahimpina niskakipu päivinä. Todella kovaa hermosärkyä tuntuu leukaluun alueella, ja se säteilee välillä myös koko suuhun ja korvaan asti

Tuli tosi sekava viesti. Halusin vaan purkaa, ja ehkä joku jolla uudet oireet löytää tämän tai nämä viestit täältä ja huomaa ettei ole yksin. Eisitä kyllä heti uskoisi, että niskalla voi olla näin moniulotteiset vaikutukset. Päivä kerrallaan, toivon meille kaikille edes vähän parempaa kevättä siis

Ullervo

Lisään vielä, että kasvojen kihelmöintiä lisäksi myös kasvot tuntuvat olevan jatkuvasti todella turvoksissa. Kulkee käsikädessä sen kanssa miten jumissa niska siis

Mikrobialtistuminem

Kosteusvauriomikrobeille altistuminen? Kannattaa selvittää varsinkin jos oireet alkaneet yllättäen ja voi liittää jonkun ympäristön vaihtoon, koulu, työ, asunto.
Itsellä oli päänsärkyjä, huimausta, epätodellista oloa, moninaisia vatsavaivoja (ripulia, vatsakipua), lisääntynyttä hikoilua, huulten ja kielen kihelmöintiä, silmien ärsytystä, poskiontelon kipua/painetta, korvien soimista ja ajoittaista lukkiutumista. Ja siis syynä mittava kosteusvaurio ja sille altistuminen useamman vuoden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Migreeni pahenee fyysisessä rasituksessa ja jännityspäänsärky helpottuu.

Lainaus:

Mulla diagnosoitiin jännitysniska 15-vuotiaana (oon nyt 33v). Fysioterapiat tai mitkään noi ns pehmeät hoitomuodot ei enää auta. Seuraava vaihe on magneettikuvaus mahdollisten luutumien ja kalkkikertymien löytämiseksi rajujen kohtausten vuoksi. Mut tän raskauden aikana sitä ei tietty tehdä.
Mulla oireet on mm: niska- ja hartia särky, säteilee olkavarsiin, koko yläselkään, koko niskarangan pituudelta päälaelle saakka, silmien taakse säteilevä kipu niin et tekis välillä pitää aurinkolaseja sisällä tai silmät kiinni koko ajan. Huimaus on varmaan yleisintä. Sit kun kaularangan puolelta tilanne on pahimmillaan, kiristyy kaikki jänteet niin et niistä saisi kiinni, ja tuntuu kuin koko alaleuan hampaita särkisi. Kipu säteilee myös korvien taakse, ja jos painaa sopivasta kohtaa, kipu helpottaa hetkeksi. Leuat naksuu tosi lujaa, ja kalkkeutumia/kaularangan kulumia epäillään koska niska ei enää taivu kunnolla sivuille ja tosissaan paukkuu todella kovaäänisesti.

Tiedän että noi voi ajoittain pelottaa ja on todella inhottavia. Oon tosiaan käyny hieronnat, jumpat yms, välillä kovillakin särkylääkkeillä tehostettuna, mut nyt tarvii jatkotutkimukset ottaa kehiin.

Tsemppiä sinulle, tiedän mitä käyt läpi...

Kyllä se usein akuuttivaiheessa alkuun nimenomaa pahenee. Kun lihakset hyvässä kunnossa ja urheilua harrastanut säännöllisesti esim. raskailla painoilla kuntosalilla yli 6kk niin alkaa helpottaa. Sen jälkeenkin liikuntaa jatkettava monta kertaa viikossa. Ensi alkuun kun paikat jumissa niin liikunta ne saa ne vielä enemmän jumiin. Särky on järkyttävää ja päässä vain humisee. Mulla ollut jännitysniska 10 vuotta. On myös oiennut rintaranka ja muita ongelmia.

Vierailija

V kirjoitti:
Hei,
Jos haluatte päästä eroon jännitysniskasta,niin menkää sellaiselle hierojalle,joka tekee oikeasti kunnon ja kovan hieronnan ja vaikka kyyneleet valuisivat,kannattaa kestää,koska vain näin saa paikat auki.itselläni ollut jännitysniska,käynyt osteopaatilla,akupunktiossa ja fyssärilla,mutta tällaiset ns.lempeät hoidot eivät avaa niitä jumeja.pyytäkää myös,että hieroja hieroo kaulalihakset,koska ne on usein syynä näön heikkenemiseen ja siihen että on korvat lukossa.Varatkaa aika väh.1,15 h ja pyytäkää hieroa kunnolla hartiat,olkapäät,niskan,kaulan ja pienet rintalihakset. Itse tiedän kaksi hyvää hieroojaa, yksi Lappeenrannassa,toinen Helsingissä. Voin suositella,jos tarvii ;)
Suosittele! Asun Helsingissä.

kärsimysten valtakunta

Moikka! Tää on toooooosi vanha ketju, mut silti. Oon 14, kohta 15 vuotias tyttö. Mul itelläni on tullu painetta niska,hartia,pää alueelle. Niskoihin on jo yli puol vuotta jatkuvasti sattunu ja ollu iha jumissa, tuntuu ettei hieronnat eikä venytykset auta. Lämpötyyny ois seuraavaks testissä. On ollu myös huimausta, epätodellisuuden oloo huonoo oloo ja muuta sellasta. Musta tuntuu ettei mikkää tätä vie pois, mut kipua voi yrittää lievittää.

Tsemppiä kaikille, jotka samasta vaivasta kärsii, muistakaa positiivinen ajattelu ja vaivojen lievittämisen yrittäminen nii kyl tää tästä! Eihän tää kuitenkaa sinänsä "vaarallista" ole mut tuskaa se on! Ootte vahvoja ja selviätte! ♡

terve

Mikäli tunnette puutumisia, kihelmöintiä jasvoilla ym. Ja lihasnykäyksiä on tod.näköisesti magnesiumin puute. Syökää ainakin se 600mg/vrk ja pian oireet helpottaa..

Vierailija

Minulla kauhea niska/hartiajumi ja kun taivutan päätä taakse, pulpahtaa niskaan semmoinen muljahteleva, joustava pallero. Ei näy ulospäin, kun hieron niskaa tuntuu...lääkäri sanoi, että liittyy niskavaivoihin, outo juttu. Eikö kenelläkään tämmöistä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat