Mikä epäkohta Suomessa ärsyttää sinua ihan älyttömästi?

Vierailija

Ei tarvitse olla maailman tärkein asia, mutta sellainen mikä saa sappesi kiehumaan.

Minua ärsyttää se, että vanhuksilta viedään ihmisyys vanhainkodissa (olen ollut kahdessa töissä) ja se, ettei nainen saa valita synnytystapaansa (auta armias sitä syyllistämistä sairaalan ja toisten naisten taholta jos haluat sektion).

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

tässä maassa tulisi olla uskonnon vapaus, mutta kirkko harhaoppeineen, tunkee jokapaikkaaan.. päiväkoteihin ja kouluhin. Uskonnonkasvastus kuuluu koteihin, eikä ole valtion tehävä.

Vierailija

Kunnollista terveydenhoitoa saavat kärjistetysti vain ne, joilla on hyvä työpaikka (=hyvä työterveydenhuolto), ne joilla on paljon rahaa (=pystyvät käymään yksityisellä) ja ehkä vielä ne, joilla on henkeä uhkaava fyysinen sairaus.

Muut ovat arvauskeskusten armoilla, vailla kunnollista terveydenhuoltoa, saatikka sitten ennaltaehkäisevää hoitoa (paitsi lapset neuvoloissa).

Vierailija

Ihmisillä tuntuu olevan käsitys että hyvinvointivaltio kustantaa kaiken ja mistään ei pitäisi itse maksaa.

Ärsyttää loiset jotka ei elätä itseään ja vaativat kyllä että kaikki pitäisi heille hankkia tasavertaisuuden nimissä.

Vierailija

Ainakin meidän kunnassa säästetään kaikesta mahdollisesta mikä liittyy lapsiin. Koulut kituuttaa henkihieverissä säästöjen takia. Lapsiperheet ei saa kodinhoitajaa vaikka äiti makaa sairaalassa jne.

Ja kuitenkin kunnalla on varaa rakentaa palvelutalo ja paloasema (sinänsä ihan hyvä juttu mutta kunse on muualta pois). Yrityksiä tuetaan kohtuuttomasti et edes joku pysyis täällä tuppukylällä. itelle aivan sama vaikka muut loppuis kunhan ruokakauppa jää..

Vierailija

kun puhutaan vähä-varaisista perheistä tällä tarkoitetaan yleensä yh-äitejä!!

Entä ne muut esim: opiskelevat vanhemmat, työttömät lapsiperheet ja ne joissa toinen vanhemmista saa esim tapaturman takia pientä eläkettä..

Vierailija

Sitten ärsyttää se, että laiskat yhteiskunnan loiset saavat sossusta rahaa elämiseensä niin paljon ettei heidän tarvitse töiden tekoa ajatellakaan.

Vierailija

yhdyskuntarakenne, joka edellyttää yksityisautoilua. autojen palvominen ihmisille jäävän tilan kustannuksella kaupungeissa. nukkumalähiöt. huono julkinen liikenne maaseudulla.

Vierailija

eli ei tosiaankaan ole hyvät tuet lapsiperheille, vaikka kotihoitaminen maksaa kunnille huomattavasti vähemmän kuin päiväkotipaikat.

ja se ettei täällä ole mahdollista keskustella esim kasvatuksesta. aina täytyy olla kukin taplaa tavallaan mieltä tai saa kauheat haukut. rakentavaa keskustelua ei synny kun kaikesta vaan vängätään ja vängätään ja hoetaan, että täytyy ymmärtää että ihmiset on erilaisia, kukin tekee tavallaan, on monia hyviä tapoja, perheillä on eri tarpeita, äitien ratkaisuja ei saa arvostella.. vaikka juuri lasten hoitoa ja kasvatusta pitäisi voida arvostella ja keskustella vakavasti, mikä sen tärkeämpi aihe.

Vierailija

eli ei tosiaankaan ole hyvät tuet lapsiperheille, vaikka kotihoitaminen maksaa kunnille huomattavasti vähemmän kuin päiväkotipaikat.

ja se ettei täällä ole mahdollista keskustella esim kasvatuksesta. aina täytyy olla kukin taplaa tavallaan mieltä tai saa kauheat haukut. rakentavaa keskustelua ei synny kun kaikesta vaan vängätään ja vängätään ja hoetaan, että täytyy ymmärtää että ihmiset on erilaisia, kukin tekee tavallaan, on monia hyviä tapoja, perheillä on eri tarpeita, äitien ratkaisuja ei saa arvostella.. vaikka juuri lasten hoitoa ja kasvatusta pitäisi voida arvostella ja keskustella vakavasti, mikä sen tärkeämpi aihe.

Vierailija

Jäin jokin aika sitten työttömäksi. Työkkaristähän neuvotaan ilmottautumaan heille HETI ja sitten pitääkin toimittaa pitkä liuta kaiken maailman todistuksia ja palkkakuitteja ja jos sun mitä, sekä osallistua heidän infotilaisuksiin.

Kaiken tämän tein ja näin suuren vaivan toimitaakseni papereita heille ja kuinkas kävikään - tuli ilmoitus, että en ole oikeutettu korvauksiin, koska (vakioliirumlaarum) olen itse aiheuttanut työttömyyteni ja balabala.

Eli, kun saan kenkää, niin olen itse tilanteeni aiheuttanut? Millä perusteella? Työkkärille ainoa pätevä selitys on, että yrityksellä ei ollut tarpeeksi töitä tarjolla ja tästäkin pitää tietty olla todistus.

Onneksi työtön kauteni jäi lyhyeksi, mutta kyllä jäi ihmetyttämään!

Vierailija

opiskelevia lapsiperheitä ei tueta todellakaan riittävästi! Esim. jonkinlainen lapsilisä opintotukeen, lapsilisän korotus tai edes JOTAIN.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat