Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulee uskoon?

Vierailija

Tälläista olen tässä viime päivinä miettinyt..

Oma levottomuuteni ahdistaa ja olen toivonut vaikka uskoon tuloa, jos se tekisi olon tasapainosemmaksi, paremmaksi.

Kommentit (7)

Vierailija

Jos on levoton ja ahdistunut niin ei kai sitä nyt tarvitse alkaa kaikkiin pikku-ukkoihin uskoa.

Joo kyllä sen rauhan varmasti saa uskomalla ihan mitä tahansa. Maailma on pullollaan kaikenmoisia satuolentoja. Kokeile vaan jokaista vuoronperään niin kyllä sieltä joku Lao Tze sullekkin löytyy.

Vierailija

Tunnusta olevasi syntinen ihminen ja tarvitsevasi Jeesusta. Jeesus on sovittanut kaikki syntisi ristillä. Hän on ylösnoussut Herra. Sinun kaikki syntisi, pahat tekosi ja ajatuksesi ovat anteeksi annetut. Pyydä Jeesusta elämäsi Herraksi. Hän tulee sydämeesi asumaan Pyhän Henkensä kautta. Hän rakastaa sinua ja tuntee sinun kaikki asiasi jo nyt.



Voit aina rukoilla, niin ilossa kuin surussakin. Voit huutaa avuksi Jumalaa. Voit lukea Raamattua. Uskovien yhteydessä seurakunnassa voit vahvistua uskossa.



Omasta kokemuksestani voin sanoa, että itselleni usko on ollut koko elämäni kantava voima, suurin ilon lähde ja vapautta. Tai oikeastaan Jeesus Kristus on kaikkea tätä. Todellakaan en ole kokenut uskoani ahdistavaksi millään tavalla. Päin vastoin: mitä lähempänä Jeesusta olen, sitä enemmän tunnen eläväni. Jeesus ei ole mikään kahlehtija, vaan Vapahtaja. Ihmiset, jotka eivät tunne Jeesusta henkilökohtaisesti tai jotka ovat vakuuttuneita omasta viisaudestaan, eivät ymmärrä näitä asioita. Mutta sinulle rohkaisuna voin sanoa, että anna rohkeasti koko elämäsi Jeesuksen rakastaviin käsiin, sillä hän ei sinua petä. Luota häneen niin hyvinä kuin huonoina päivinä. Luota hänen ristintyöhönsä.

Vierailija

Minä olen kristitty, mutta olen aina vierastanut termiä tulla uskoon. Olen varmaankin kuitenkin jollakin hetkellä elämässäni sitten tullut uskoon, mutta en voi sitä itse ainakaan määritellä. Mutta asiaan.



Varmasti elämäsi paranee ja levottomuutesi rauhoittuu, jos voit ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan Vapahtajanasi. Rukoile ja lue raamattua. Etsi itsellesi sopiva seurakunta, jossa tunnet olosi turvalliseksi ja jossa koet että siellä kerrotaan ja julistetaan evankeliumia siten, että sinun sitä helppo ymmärtää ja ottaa sanoma vastaan. Itse voisin sanoa näin äkkiä että etsi Vapaaseurakunta. Itse kuulun luterialiseen seurakuntaan ja aion kuuluakin, mutta olen monen etsivän ystäväni nähnyt viime vuosinä löyvän uskon ja rauhan elämäänsä nimenomaan vapaakirkon kautta. Tai aloita sillä että mene evankelisluterilaisen kirkon nettisivuille ja etsi sieltä sellaista toimintaa mikä on sinua lähellä. Herra varmasti johdattaa sinut oikeaan paikkaan. Ole rohkea. Rukoile ja lue raamattua. Saat rauhan ja voit olla enemmän vapaa kuin koskaan ennen! Siunausta.

Vierailija

Ootko varma, haluatko todella tulla uskoon vai vaan paremman olon? Käy vaikka www.netmission.fi sivuilla, jos uskonasiat kiinnostaa.



Ei uskoontuloa takaa hyvää oloa. Rauhan saa kyllä. Mutta sitäkään ei välttämättä...



Juttele jonkun uskovaisen kaverisi kanssa.

Vierailija

Kävelet vaikka luonnon keskellä ja tunnet miten sisälle tulee lämmin olo ja tunnet sen yhteyden Jumalaan...



Itselläni Luojan luoma luonto on parempi paikka saada Jumalaan yhteys kuin seurakuntasalit joissa on aika muodollista ja kaavoihin kangistunuttakin.

Vierailija

Uskonto saattaa kääntyä sinua vastaan ja aiheuttaa kaikenlaisia pakkoajatuksia ja sosiaalisia riippuvuuksia (jotka ahdistavat vielä enemmän). Uskoontulo on hino ja kaunis asia, jos olet juuri löytänyt itsesi, oman sisäisen tasapainosi ja olet erittäin tyytyväinen elämääsi. Toisaalta usko saattaa myös auttaa raskaissa elämän tilanteissa ja kriiseissä, mutta tuohon kuvailemaasi siäiseen rauhattomuuteen se ei varmasti auta.

Uusimmat

Suosituimmat