Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämä aihe tuli mieleen kun vanhempani kävivät kylässä. Isäni saa minut raivon valtaan melkein aina lasten kanssa ollessaan.

- Isäni neuvoo minua aina lastenkasvatusasioissa vaikka ei ole kummoinen kasvattaja itsekään.

- Ei katso lasten perään yhtään niiden kanssa ollessaan. Jos muksu kiipeilee jonnekin niin ei komenna lasta pois, sanoo vaan että siinäpähän oppii kun putoaa.

- Voi antaa lapsille mitä vaan ruoka-ainetta maisteltavaksi kysymättä minulta

- Pelottelee lapsia tahallaan

Sivut

Kommentit (83)

-"vahtiessaan" lapsia ukki katselee sohvalta, mitä tekevät ja jos on käynnissä joku kielletty tai vaarallinen juttu, sanoo laiskasti "Älä Helmi mene sinne" muttei liikauta eväänsäkään sen varmistamiseksi että kielto menisi perille

-lasten kanssa ollessaan isovanhemmille tärkeintä se, että itse saavat siitä mieluisia elämyksiä, ei se, mikä olisi lapsen toiveiden, kehitysvaiheen tai päivärytmin kannalta järkevintä

-se että mamma syöttää lapsille jatkuvasti omia käsityksiään siitä, minkälaisia lapset ovat: "Sinä se Onni olet sitten niin urheilullinen, sinun pitäisi kyllä alkaa pelata jalkapalloa kuten isäsi" ja usein nuo eivät oikein millään tavalla liity siihen, minkälainen lapsi oikeasti on tai mikä lasta itseään kiinnostaa, vaan siihen, mitä mamma itse toivoo

toiminnassa ärsyttää. Mikäli tavat eivät muutu, niin katkaiskaa välit (vertaa parempi kuollut kuin välinpitämätön)

t. Se "marttyyri" joka toivoi edesä elävää isovanhempaa vaikka ilkeääkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyllä voisi pussailla vaikka poskelle välttääkseen siirtämästä omien mätähampaidensa kariesta eteenpäin. Elämä ilman kariesta on huomattavasti miellyttävämpää ja terve suu edistää terveyttä yleisestikin.

Jos tästä huolimatta isovanhempien on pakko suukotella suulle, kyse ei todellakaan ole rakkauden osoittamisesta vaan itsekkäästä käyttäytymisestä, joka lähtee pelkästään isovanhempien omista tarpeista. Toisekseen meidän perheessä suulle suutelu on aikuisten välinen eroottinen ele.

Karieksen siirtäminen on ihan sama kuin minkä tahansa pysyvän, parantumattoman sairauden tartuttaminen lapseen tahallaan.

että ensin meitä painostetaan, pyydetään, anellaan tekemään lapsia (ihan kuin ne tekemällä niin vain tulisi) ja sitten kun niitä tulee, niin nämä isovanhemmat, jotka niitä niin kovasti halusivat, eivät koskaan ehdi / halua / jaksa niitä hoitaa. Siis KOSKAAN. Voisivat edes pari kertaa vuodessa hoitaa pari tuntia kun niitä niin kovasti halusivat!

Kyllä valittaa saa. Kirjoitinkin tähän aikaisemmin. Appivanhempieni kanssa tulen kyllä toimeen ja lastenhoito sujuu ihan ok sopivissa suhteissa.

Sen sijaan omien vanhempien kanssa menee hermo, erityisesti äidin. En edes kysy apua sieltä enää, kun tulee vain marttyyrimainen vastaus "no katotaan nyt sopiiko"!! Ja sitten tietysti jälkikäteen valittaa toisille sisaruksilleni kuinka raskaita hoidettavia lapseni ovat!!!

Nyt viimeksi äiti kritisoi sitä kun lykkäämme tyttären kouluumenoa. Kun tyttö on kyllä äitini mielestä fiksu! Voi jee kyllä kai mekin sen tiedämme mutta ei se lykkäys nyt siitä vain johdu!! Äitini on niin outo ihminen ettei oo tosikaan.:(((.

Anoppi pukee lapsen mintunvärisiin vaatteisiin, vaikka tietää, että torstai on "pinkki-päivä".

Appi-ukko ostaa mansikkapuikon lapselle, vaikka tietää, että Nico syö vain suklaata.

Anoppi käy liian harvoin kampaajalla ja täten rumalla frisyyrillä aiheuttaa lapsille elinikäisiä traumoja.

Appi-ukko puhuu rumaa savon murretta, vaikka olemme kaksikielinen perhe (vain suomen kirjakieli ja ruotsi käytössä)

tuska että ärsyttää nämä "meidän mummit kuolleet, olkaa iloisia, että teidän elossa, vaikka tunkisivat lastenne päätä vessan pönttöön, niin silti ovat sentään elossa" argh!!!! ei perkule voi taas verrata keskenään, ihan oikeasti!! saa nyt asiat ottaa kupoliin!!!!!!!!

meillä famu ja fafa eivät huomioi lasta ollenkaan, siis lapsen hakiessa huomiota, vaan höpöttävät vaan aikuisille. eivät myöskään kunnioita mitään meidän sääntöjämme jne, joten eipä oo tullut hoitoonkaan jätettyä kersoja, kun ei luottoa.

mun puolelta taas mummo ei tajua vahtia tarpeeksi, vaan pitää joka asiasta sanoa. että jos on sanuttu, että mökillä ei saa jättää lasta yksin pihalle, niin ei tajua, että se on sama asia, kuin jos jättää lapsen yksin terasille.. että kyllähän vajaa 3 vee tottelee, jos siihen yksinään jättää, ettei rantaan lähde, juu juu.

ja ukki tekee sitä samaa mitä minulle aikoinaan, eli esikoista komennetaan joka asiasta ja pienempää ei "älä yllytä pikkusiskoa" voi pee.

ja kyllä, olen sanonut ääneen kaikille näistä ;)

No onneksi suurin osa on suht normaaleja, mutta oma äitini ei valitettavasti näihin kuulu. Taitaa useampien mielestä olla aika kummallinen outoine ja jyrkkine kommentteineen. Joka kerta kun tapaamme niin laukoo kyllä kaikenlaista.

Olen kiitollinen siitä että lapseni saavat tutustua edes toisiin isovanhempiinsa. Siksi puren hammasta kun lapseni tapaavat isääni etten sano mitään ja vahdin haukkana etteivät lapset kuole isäni huolimattomuuden takia. Ja purnaan tänne AV-palstalle kun ottaa päähän :-)

Lainaus:

hiukan miettiä asioita laaja-alaisemmkinkin eikä hermostua kovin pienistä asioista.

* lasten ei saisi KOSKAAn katsoa TV:tä tai pelata tietsikalla/pleikalla "kun ei sitä ennenkään pelattu"

* lapset 12 ja 10 v ja eivät todellakaan pelaa paljon, mutta sadesäällä vaikea keksiä muuta tekemistä

"Nyt kun isä on pois kotoa, sinä pidät huolta äidistä ja pikkusiskosta" (4-v:lle)

"Menepäs nyt ulos MIESTEN töihin"

"MIEHET istuvat tuolla puolella pöytää"

.Olisin iloinen jos olisivat elossa, vaikka antaisivatkin lapselle ruoka-aineita kysymättä minulta. Hei haloo, miettikää hiukan, mistä te oiken vedätte herneen nekkuunne!

Siinä onkin kyse sitten jo hengenvaarasta, ei ärsyttävyydestä. Moista käytöstä en ainakaan itse kuvaisi adjektiivilla "ärsyttävä".

Tarkoitan kommentilla lähinnä sitä, että tämä turhasta valittaminen on niin sairasta.. Ja näköjään niin yleistä. Minulla ei ainakaan olisi edes sydäntä haukkua isovanhempia, sillä heidän joskus ärsyttävienkin tapojensa taustalla on lähes poikkeuksetta hyvä tarkoitus ja rakkaus lapsenlapseen.

Mutta jos haluaa olla supernegatiivinen, niin siitä vain. Omaan elämänlaatuunnehan se vian vaikuttaa! :D

Aurinkoa ja hymyä toivotellen

79

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat