Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ELOKUISET VIIKKOON 20 ++++

Vierailija

mä en osaa käyttää tätä uutta palstaa yhtään.mistä hiivatin napista te painatte kun kirjoitatte nyt mun alle? että viesti näkyy mun alla eikä uutena otsikkona koko palstalla?

mä en oo kirjottanu kun en osaa käyttää tätä =) nyt on helppo kun voi aloittaa uuden keskustelun ja uuden viikon.

Äitienpäivä tuli ja meni. Itte en kans välittäis yhtään siitä, mutta näin jälkikäteen ajatellen oli kiva käydä äitejä moikkaamassa,vaihtelua eikä tätä kotiympyröissä kökötystä.

Paitsi perjantai oli oikeen häsläyssählayspäivä.

Esikon hain tarhasta alkaa valittaa vatsaansa,oli ihan varma että alkaa vatsatauti. Mutta ei.hällä niinkuin sattui alavatsaan ja vängersi siellä. Tätä jatkui koko viikonlopun.ja eilen tajusin että syy-yhteys saattais olla maitoon, kun eilen joi kaksi kertaa maitolasin,meni puoltuntia ja alkoi tuo vängerrys.tämä päivä on mennyt tähän asti putkeen kun ostin laktoositonta maitoa,ja hänen syömänsä viili oli hylaa.Kokeilen nyt jokusen päivän näin,ja sitten taas tuota "raakaa" maitoa.

Ja sitten perjantaina pikkumies oli enempivähempi vinkuvanku ja mies lähti sen kanssa lääkäriin,kun vappuaattona alkoi kunnon korvatulehdus,ja eipä ollut antibiootti tepsinyt,ja sai uuden kuurin.Joten hyvä että menivät.

Vauhdikas perjantai siis oli,kun molemmat valittivat.

Viikonloppuna sitten kyläiltiin äitien luona,ja esikolla sattui vaihtelevasti vatsa.Mutta sopivasti tuo oli aina kotosalla,kun sitä maitoa oli sattumoisin juonut,ei tarvinnut kylässä olla kipeänä.

Miehestä...on mukava ja ei oo mukava =) meillä kärsitään näistä perus miehen geenivirheistä mitkä saa mut loputtoman raivon partaalle.eli tavarat jätetään just siihen mihin ne sattuu tippumaan (ja aivan kun mun riesaksi) eli kalsarit, ruokailuvälineet, kaljatölkki, avaimet ym ym mikä tahansa,on juuri siinä minne se on sattunut "tippumaan".

eilen tunki esikoisen vaatekaappiin radio-ohjattavan auton+ tykötarpeet niin etten saanut kaappia kiinni,meinasin räjähtää!!! ihan kun tuo auto kuuluisi kalsarihyllyyn ja toiseksi miksei sitä voinut laittaa kunnolla,niin että ovi menee kiinni.helvetti mä suutuin!!!

Tollasista pikku asioista meillä enempi avaudutaan.mutta kun en saa miestä tajuamaan,miten tollaset asiat vaan vaikuttaa kaiken sujumiseen,ja mulla olis puolet helpompaa kun ei tarvis siivota kolmen possun jälkiä. Mä en taas voi olla siivoamatta sen jälkiä koska mua risoo niin hujanhajan olevat asiat.

Meillä on 8kk neuvola torstaina,tosin ukkeli on silloin 8,5kk. Viikonloppuna on ystävän 30vee kekkerit,jonne on kutsuttu ilman lapsia.lapset menevät näillä näkyvin mummulaan yökylään.

Esikko jääkin kohta kotiin.ei ole tässä kuussa enää montaa tarhapäivää!

Sitten elämä on taas vähän erilaista =) mutta ihanaa kun kesä lähestyy,ja toivottavasti tulee lämmin ja aurinkoinen kesä (olen niin kesäihminen).

Miehen kanssa ollaan mietitty jotain pitkää viikonloppua kaksin jonnekin...mutta se on vielä mietinnässä...

jokos joku elokuisen äiti on aloittanut työelämän? joku ainakin oli aloittamassa.

neitiniiskunen ja pikkumies 8,5kk

kertokaas nyt mitä nappia te painatte kun aloitatte keskustelun mun alle??? =)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Tsemppiä kaikille uhmisten kanssa taisteleville siis myös itselleni, kyllä tuosta meidänkin 3 vuotiaasta löytyy kitinää ja vikinää, kun sille päälle sattuu.. ja äiti on kuulemme ihan tyhmä ja tyttö ti kuulemma tykkää äidistä yhtään.. kivaa kuulla tuollasta, no taitaa johtua siitä, että äit joutuu olemaan se komentelija, kun isi on paljon poissa töiden ja rakentamisen vuoksi. Ja muutenkin isäntä ei komentele tyttöä kovinkaan paljon. tosin joskun menee häneltäkin hermo ja sillon vähän tiukkenee äänensävy hänelläkin. Nani76! Sulle kans jaksamista allergioiden kanssa, se on kyllä välillä turhauttavaa kun oireet tulee muutamien päivien viiveellä ja ei oo aina varmuutta mistä johtuu. Imetys varmasti osaltaa vaikeuttaa tilannetta. Itse lopetin imetyksen tammikuussa juuri sen takia kun olisi pitänyt karsia ruokiaan aivan älyttömästi. Nyt kun poika on niin kovasti allerginen huomaan, että en olisi millään voinut karsia kaikkea pois omasta ruuastani, mille poika on allerginen. Sit vielä vinkkinä, jonka sain eilen kollegalta, jolla on kovasti allerginen poika eli kannattaa hakea kelalta alle 16 vuotiaan lapsen vammaistukea. Sitä voi saada myös allergioiden vuoksi, koska pahoista allergioita aiheutuu taloudellisia kustannuksia perheelle ruuan/lääkkeiden/lääkäreiden muodossa. Kelan sivuilta saa tulostettua hakemuksen. Voipi tulla ensimmäisen takaisin hylättynä (näin kävi kollegalle), mutta kun perustelee aiheutuneen kustannukset, niin voipi saada tukea. Alin määrä on noin 80 euroa kuukaudessa.Jotain edistystäkin tapahtuu eli poju on kova nousemaan kaikkea mahdollista vasten polvillee ja sit saakin olla koko ajan vahtimassa,että millä tyylillä tullaan alas,. Myös konttausta pikkaisen jo harjoitellaan, tosin kun kiire tulee niin sit ryömitään ja lujaa...Nyt tarvii alkaa siivoamaan kun iltapäivällä mentävä lääkäriin esikoisen kanssa, Hänellä on taas kerran häpyhuulet alkaneen "liimautumaan" yhteen ja pissaaminen on vaikeaa. Tämä on varmaan jo neljäs kerta kun pitää mennä lääkäriin asian vuoksi. Onko muilla elokuisten tytöillä ollut samanlaista. Ilmeisesti on olemassa jotain hormonihoitoa vaivaa jos se uusii jatkuvasti. Pitää kysellä siitä lääkäriltä tarkemmin.t. huhtikuunvauva

Vierailija

Tosi kurjaa huhtikuunvauva nuo teidän lapsen allergiat! Mahtaa olla rankkaa selvitettävää! Meillä tosiaan yli puoli vuotta kärvisteltiin, kunnes maitoallergia vahvistui ongelmien syyksi. Sekin oli kuusi kuukautta liikaa ja ihan turhaan typerien lääkärien ja neuvolan takia. Muita allergioita (ainakaan niin vahvoja) ei ole ilmennyt (kop kop). Tsemppiä teille!

Hannele96

Vierailija

korkeintaan siten, että vastaa siihen viestiin, jonka haluaa kopioida ja sitä kautta kopioi. Eli joko koittaa (onnistuu huonosti) kopioida viestistä mustaamalla ja copy+pastella tai sitten lainaa sitä viestiä ja sitten copy+paste onnistuukin paremmin.

Itseä huvitti tuo viesti tosi paljon nyt kun on lapsia. Olen kai sen joskus vauvakuumeisena lapsettomana ottanut talteen..

Tsemppiä uhmittelijoiden kanssa! On se oikeasti tosi takkuista usein. Meillä on myös ollut tuota matkimista ja sitten ihan selän takana olemista siten, että koko ajan meinaan kaatua ja kompastua tyttöön tai astua varpaille tai huitaista kyynärpäällä. On kai niin kivaa olla äitiä piilossa selän takana. Meilläkin tuota hoivainnostusta vauvaan on pakko rajoittaa. Välillä vauva ei saisi tehdä mitään itse, kun toinen olisi koko ajan raijaamassa johonkin/nostelemassa ja samalla lässyttää kuin paraskin mummo..

Meillä miehen kanssa alkaa kai kriisi olla ohi. Olikin aika kamala kriisi. Aika usein toukokuussa meillä kyllä kriiseillään, mutta nyt taas tähän oli kasautunut muutakin kuin koivuallergia ärsytystä..

Seuraavat päivät menevät varmasti aika tiiviisti tytön synttäreitä valmistaessa sen mitä tässä kaiken muun ohessa ehtii.. Vielä pitäisi keksiä mitä tarjota ruuaksi aikuisille vieraille, kun kala ja possu eivät käy. Meillä on tässä aikojen saatossa ollut vaikka mitä ruokia naudasta tai kanasta. Voi olla, että tänä vuonna mennään aika yksinkertaisella uuniruualla, jos vain saan pidettyä vauvan pois uunin luota (miksi ei ostattu sellaista uunia, joka ei kuumene ulkoapäin..). Jos saisi ehkä vielä väkerrettyä perunasalaatin. Tytölle haluaisin tänä vuonna tehdä lastenkutsuille nukkekakun, jossa nukke siis töröttää kakun keskellä ja se kakku on nuken hame. Saisi vielä siten yhden yllärilahjan.. Saa nähdä mitä kaikkea sitten tulen viikon aikana karsimaan. Tyttö kyllä on tiennyt jo pari kuukautta, mitä juomista pitää olla jne.. Kyllä tässä haikeana miettii noiden lasten kasvua. Toisaalta on niin hienoa katsoa näitä lapsia ja heidän uusia taitojaan. Ovat kyllä niin parhaita (suurimman osan).Tänään oltiin nyt sitten tytön 5v. neuvolassa ja meidän tyttö kasvaa pituudessa jo yli käyrien.. Ilmankos joudun koko ajan ostamaan uusia housuja.

Alkaa pian tulla tarinaa liikaakin.. Mutta vielä äitienpäivän jälkeen teille tällainen:

Ennen kuin minusta tuli äiti...

Ennen kuin minusta tuli äiti,

Tein ja söin lämpimiä aterioita.

Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.

Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä,

kuinka myöhään menin nukkumaan.

Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

Siivosin kotini joka päivä.

En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.

En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai

eivät.

En miettinyt koskaan rokotuksia.

Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu

kakattu

syljetty

pureskeltu

pissitty

eikä nipistelty pienillä sormilla

Minulla oli täydellinen mielenhallinta,

- ajatuksieni

ja vartaloni hallinta.

Nukuin koko yön.

En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit

voisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.

En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.

En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.

En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.

En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,

etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.

En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi

palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.

En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni niin paljon.

En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.

En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.

En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.

En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.

En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan

itseni niin tarpeelliseksi.

En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein

tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.

En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä

iloa

rakkautta

sydänsärkyä

ihmetystä

tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.

En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.

Mukavaa viikkoa!

Västis

Vierailija

Siis ihan oikeastiko sain vihdoin auki vauvapalstan???!!! Perhana kun on potuttanut, kun koneelle vain ilmestyy tyly "ei viestejä"-tiedonanto. Ja kun niitä oikeasti on!

Näpyttelen puolikätisenä, kun Samppa vetää kampaten ,aitopullollista. Aah, en haikaile yhtään imetyksen perään, sitä sorttia oli jo enemmän kuin tarpeeksi. Nyt olen heivannut virttyneet kolme vauva-aikaa sinnitelleet imetysliivit karkeajätteeseen ja lauantaina, kyllästyneenä siihen, etten muka ikinä irtoa täältä yksin rintsikkaostoksille, vedin koko riemutrion mukaani Citymarketiin, valkkasin korillisen liivejä ja aloin sovittaa samalla muksujani viihdyttäen, ohjastaen, uhkaillen ja lopulta kopistani seinän toiselle puolelle huutaen. Jätän tapahtumat mielikuvienne varaan... Onneksi lähelle osui avulias ja ymmärtäväinen myyjä, pienen lapsen äiti hänkin. Hänen aloiturepliikkinsä oli (sen siis kuulin tissiressuineni koppiin): "Hei ethän viitsi tökkiä toista noin silmään, se ei ole kivaa!" Alma siellä kokeili, mitne kauan Samuli on hiljaa hänen sitä hiukan kidutellessaan... Vaan nyt on tälläkin hetkellä ihanat uudet rintsut päällä ja olo muuten pönäkästä olemuskestani huolimatta ihan jees. Ü

Voi inha noita oksennustauteja ja tulehduksia korvissa ja muualla! Nani, ymmärrän kyllä korpeamisesi moisista kommenteista! Meikäkin vuosi sitten rotan tai noron näännyttämänä, raskaana, jäi yksin hoitamaan lapsia, kun miehellä oli ne elintärkeät LUENNOT! Jösses. Ja sitten kun sai itse taudin, oli niin kuollutta että.

Västiksellekin NAISVOIMAA, sisua ja sitä tunnetta, että perkele, me naiset selvitään kaikesta. Sillä niinhän meidän onv ain selvittävä. Meillä osui yhteiselomme yksi pahimmista kriiseistä tmamikuussa juuri tytön 2-v-synttäreiden aikaan, joten tunnelmat olivat jokseenkin ja kutakuinkin ankeat, mutta juuri tossa perussynttärihässäkässä sekin meni miltei huomaamatta. Sitä paitsi järjestelyistä sai tuota naisvoimaa ja ukkeli tajusi, kuka täällä on oikeassa ja saa asiat rullaamaan! Tätä tää on: muutama päivä sitten sapetti niin ja olin loukkaantunut kommenteista sydänjuuriani myöten, mutta parin päivän mykkis teki tehtävänsä ja mies on ollut oikein lämmin, osallistuva ja ymmärtävä. Äitienpäiväkin meni oikein leppoisissa tunnelmissa. En mä kyllä ymmärrä, miksi tilanteet vaativat aina tätä täysin turhaa ja typerää kärjistymistä, mutta näin se näköjään vain menee.

Samulin mielenhäiriö oli todentotta ohimenevää sorttia: Se on hillunut kaikki aamuyöt aamuun asti pystyssä, ja viime yön 3.30 aamuun asti itki. Seisomisen ja istumisen oppimisen lisäksi sille on nyt pukannut eka hammaskin, jotne josko se ja muu levottomuus ahdistaisivat pientä miestä yöaikaan, mene ja tiedä. Sen voimat vain alkavat olla oikeasti pelottavat, en saa sitä enää pideltyä öisin!

PAkko lopettaa ja toivoa, että tämä ilmestyy Neitiniiskusen viestin alle (tai jonkun muun, jos ehti ennen mua vastata). Mä vaan klikkasin tuota "vastaa viestiin"-kohtaa, niin kyllä sen siitä pitäisi viestiketjuun ilmestyä, hyvä Neiti N! Ainakin toivon niin...

Hyvää yötä teille, meillä satavarmasti valvotaan.

vitanova

Vierailija

nyt ollut taas pitkä väli kun täällä kävin. elokuuhun enään vajaa kolme kuukautta. mihin tämä aika katoaa.

meillä on ollutkin ohjelmaa,on ollu iso muuttokin takana. silloin ku kauhistelin papa tulostani niin mulla oli siinä tuloksessa huomattava muutos eli mulle tehtii se silmukka hoito ja samalla mulla ku laitettii jouluna kierukka niin se poistettiin tähystyksellä koska oli läpäissyt kohdun seinän ja oli mennyt vatsa onteloon. no siitä on toivuttu.. Nyt vaan mietityttää mitä ehkäsyä kayttäisi ku kondomi ei ole oikeen meijän juttu!

saako udella mitä ehkäsyä te muut eloisat käytätte?

meillä jätkä tuli äitienpäivänä 9kk ja kovasti noustaan tukea vasten seisomaan ;) ihana. poika on niin tyytyväinen ja ihana poika.

taitaa meillä konttaus jäädä väliin ku koko ajan pystyyn vaan ja jos tarvii vaihtaa paikkaa niin ryömimäl päsee kovaa ;)

ei mulla tässä taas kummempia taidan lähteä iltapesulle ja nukkuu.

ankka ja poika 9kk :) :p

Vierailija

Alkaa mennä hermo näitten sivujen kanssa! Kaikki muut palstat saan auki paitsi tän....

Nytkin TAAS löytyi uusimmista keskusteluista vahingossa tämä. Muuten en näille meidän elokuisten sivuille pääse ollenkaan!

Josko siis viitsitte välillä käydä ihan vaan nostamassa tätä meidän pinoa niin minäkin pääsen tätä silloin tällöin lukemaan! Kiitos!

Västikselle kiitos NIIN HYVÄSTÄ jutusta!!!!!! Nauroin ihan kippurassa! Toi on just tätä!!!

Esikoisen kanssa meillä tuntuu olevan koko ajan kiistaa!!

En käsitä kuinka hän voi, pieni ihminen, niin käydä hermooni?!?

Super ärsytyksiä ovat tällä hetkellä mm. jatkuva ja kaiken tekemäni matkiminen, sisältää puheen, syömisen ja Saanan hoidon ja sille puhumisen ja kaiken arrrgghhh!!!

Saanan esikko ei anna olla HETKEÄKÄÄN rauhassa, vaikka toinen olisi sen oloinen, että toisin kuin esikko hän saattaisi jopa viihtyä hiukan yksistään, niin eikös toinen roiku iholla koko ajan!!!

Ja yksi pidempään jo ärsyttänyt tekijä on tuo vinkuminen ja itkeminen!!! Esikoinenhan itkee heti pienenkin vastoinkäymisen kohdatessa! Välillä käy hermoon todella tuo turha poraaminen!!!

Pakko oli tästä nyt vähän vuodattaa teille rakkaat nettiystäväni, kun tämä on niin ajankohtaista.........

No Saana on sitten kanssa ollut tämän päivän vallan kummallinen ?:| ?:|

Nukkunut vain tunnin päikkäreitä vaikka on selkeästi nytkin väsynyt muttei nuku!

Kummaa touhua!

Kulkee ympäri kämppää ja ulisee...Ihanaa!!

Saanalla ei ole vieläkään yhden ainoaa hammasta: Reppana. Joudun varmaan ian kaiken soseuttamaan hälle kaikki ruuat!

Nyt ei enää ajatus luista kun yksi kiljuu puntissa kiinni...

Palaan taas kunhan joskus saan sivut auki!!

T:Mona ja lapset (isukki töissä isyysloman jälkeen ja kyllä ottaa koville...)

PS. Huhtikuun vauvalle tsemppiä allergia taistoon!

Vierailija

On nää sivut kyllä jostain ihan p...stä, miten voiki olla näin sekasin..? välillä tosiaan ei muka mitään viestejä ja välillä tulee...välillä taas kirjautumisessa häikkää...menee ihan ilo tästä hommasta :( viime viikolla tosiaa ku oli nää kamalat katkokset oisin just täällä pöpölandiassa tarttenu vertaitukea...sen verta meinas kyllä nuppi tuhahdella...nyt alko mulla nokkaki niiskuttamaan...tämäki vielä!!

Mää muuten vaan kopioihtin nuo tekstit niin että tummensin ja hiirestä oikeaa namiskuukkelia klikkasin ja kopioin ja lisäsin wordille..näytti menevän ihan ok..

Niin se vaan taas tuli kylmä...höh...nyt sitte taas saa miettiä mitä laittaa pojalle päälle...miten se voiki olla näin vaikeaa??

Huhtikuunvauvalle kamalasti tsemppiä!!

Täällä edelleen ootellaan sitä turkkasen lähetettä, hermot kohta menee...mää en tiedä yhtään mistä tuo meillä reagoi, kaikki ku on niin uutta mulle niin enhän mää tajunnu että se vois reagoida päivienki jälkeen jostaki...meni vielä vaikeammaksi....taas on posket punaset ja ihan kuivat halkeilleet samaten pohkeet...ei sitte niin mitään hajua...ja nyt ollaan taas aika lailla kitisevää pikkumiestä....voih....pitäis varmaan lopettaa tuo imettäminen niin auttais varmaan ettimisessä...ja pääsis laihikselle ku ihan turhaa nyt yrittää mitään syömispihtailuja..

Töistä...voi että te mietitte millon alottaa....tässä ollaan jo kohta 9kk tehty vähintään kolme tuntista työpäivää....(ois kyllä voinu jättää tekemättä) ja niin sika kateellisena lukenu teidän äippälomistanne...kaippa sitä kaks viikkoa tuli "lomailtua" synnäriltä palattuani...plääh..ootte kyllä varmaan mun "iloisista" viesteistä nuo työilot saaneet lukeakki...

Eilen mulla kyllä kärvähti niin sanotusti pinna...ärräpäät lenteli ja tuli kyllä tiuskittua vähän turhastaki...mutta ei vaan enää jaksanu mitään ja sitte se vaan purkautu...

ukkokulta tais tulla kotiin sellanen jumputus kuuluu tuolta ulkoa...itekseen ku ajelee niin kuuntelee musiikkia aikas kovaa...monesti saa olla ite pienentämässä toosaa ku mukana on..

Västikselle voimia kans juhliin ja järjestelyihin!! On se kuiteski ihanaa yllättää pikkusta tyttöä! ;) Kiitos taas vaunuiluseurasta...jatketaan samaan malliin...!!

Pitänee varmaan mennä laittamaan pyykit narulle...ei ole vielä sellasta konetta keksitty joka nakkais ne narulle taikka rumpuun ja silitettynä/viikattuna suoraan kaappiin...täällä ois kyllä tilausta sille..makso mitä makso!! Kukahan tuon nurmikonki leikkais...viikate ois kyllä kohta kova sana...

nani kera Jooelin 9kk (oli muuten pikkumies viimes muuttuunu Jooekiksi :DD)

Vierailija

ja juuri sopivaan aikaan.huomenna piti mennä 30v juhliin miehen kanssa KAHDEN.tänään lasten piti jo mennä yökylään mummulaan.mun piti tehdä päivänsankarille avuksi salaatteja jne.

Oltiin suunniteltu miehen kanssa leffailtaa suomi-venäjä pelin jälkeen.

Ja huomenna piti kuntoilla aamulla ja sen jälkeen shoppailla itsemme kipeäksi loppu päivä ennen juhlia..

mutta kuinkas kävikään...

pikkumies oksensi eilen ennen nukkumaanmenoa 22.30.en kuitenkaan oikein noteerannut asiaa,koska hällä on joskus tapana pulauttaa koko vatsalaukkunsa sisältö ilman tautiakin.Mutta mielessä kyllä kävi häivähdys ajatuksesta...

03 sitten oksensi+ripuloi

mutta tämän jälkeen on vain yökkäillyt esim 06,09,10.30,11.30,eli on tullut vain noin lusikallinen vettä vatsasta ulos.

hän joi tuon 9-10.30 välillä 100ml tuttipullosta vettä,ja osmosalia saan ihmetyksekseni menemään lääketruutallisen eli 10ml kerrallaan.esikko ei voinut aikoinaan sietää koko ainetta.ja kamalaahan tuo onkin.

joten yökkäilee välillä,muttei varsinaisesti kyllä oksenna,koska oksennukseksi määritän koko vatsalaukun tyhjentämisen.

Onneksi sain esikon koko päiväksi vanhemmilleni.

aika näyttää mitä tapahtuu..vai oliko se tällainen rauhallinen pöpö vain.

koko talo siivotttu,pyykkiä pesty liiankin kanssa =) käsidesi laulaa jne...

sanoin miehelle ettei harmita tuo viikonloppu edes niinpaljon kuin ehkä olisin kuvitellut.kun ei tämä ole ensimmäinen kerta kun näin käy että joku odotettu meno peruuntuu.voimme sitten viikon tai kahden kuluttua viettää parisuhdeviikonloppua elokuvissa käyden ja shoppaillen.harmi vaan kun tuo on tosi hyvä ystäväni kun täyttää 30vee.muttei voi mitään.

neitiniiskunen ja vatsapöpöinen 8.5kk ukkeli

Vierailija

sivut takkuilee ja samoin mun entinen nimimerkki vauva2006, joten olen sitten nykyään vauva08/07.Kävin kertomassa vauvauutisen joku aika sitten, nyt jo olen kerran neuvolassakin käynyt. Ultraahan saa vielä odotella..ja odottavan aika on niin pitkä. Miten Nani, joko vaikuttaa tärpänneen?

Vierailija

kuten muukin perhe, mutta pakko oli ottaa vähän omaa aikaa. Neidon 5-v syntsät ovat ohi. Onneksi. Vaikka kivaakin on aina, mutta on se sen verran rankka urakka, että ei kovin usein noita järjestäisi. Ja olin taas ylimitoittanut vähän kaikkea, joten tässä uhkaa lihoa mahtaviin mittoihin, jos omalla porukalla tähteitä syödään. Ihanaa oli, että neito tykkäsi ja pikkuveljen unetkin onnistuivat. Pikkumies oli ihmeen rento vierasjoukon keskellä, kunhan aluksi sai äidin sylistä katsella rauhassa. Ihanat lapset!

Esikoinen muuten perjantaina ihmetteli ääneen.. Huokailin alkuillasta sohvalla, ettei millään ehditä tehdä kaikkea valmiiksi, kun erittäin ruokarajoitteiset sukulaiset ilmoittivatkin tulevansa sittenkin paikalle.. No, mies lupasi hoitaa siivoukset, koska minun aikani menee keittiössä. Tyttö kuunteli, että "Eihän se niin yleensä mene". Mies kysyi: "Miten sitten?" " No, äiti tekee kaiken ja sinä teet remonttihommia tai olet koulussa." Tyttökin on huomannut, että meidän työnjako on vähän vääristynyt. Ennen mies teki enemmän sisälläkin, mutta koulu on syönyt niin paljon aikaa/jaksamista, että ei ole paljon sisähommiin hinkunut. No, onneksi oli nyt paljon ja isosti apuna. Myös lastenkutsuilla.

Kiitos Nani tsempeistä! Duhaisena däälläkin ollaa oltu ja käsidesi ahkerassa käytössä.

Ja neitiniiskusen perheelle voimia ja toivottavasti ette ole koko porukka sairastaneet.

Nyt kai on mentävä nukkumaan, kunhan pyykit on ripustettu..

Västis

Vierailija

oltiin eilen neuvolassa.sitä piti vielä jatkaa...

mitat oli 71.5cm ja 8.1kg

pikkumies on nyt niinkuin tuon 8.5kk mutta 8kk neuvola tämä oli.

kasvanyt hyvin pituutta tasaisesti,painoa sais olla enempi.siitä kontrolli 10kk ikäisenä.en kyllä oo moksiskaan.kyllä ne sitä painoa joskus saa. esikkokin oli kontrollissa samaan aikaan kasvunsa kanssa,ja omia käyriään on mennyt,mutta sopusuhtaisesti kasvanut.me ollaan pieniä kaikki =)

Vierailija

saisivat vähitellen saada nämä sivustot toimimaan... heittää koko ajan ulos täältä... ei näytä viestejä... ei anna vastata viesteihin.... kivaa :)

no kuulumisia kuitenkin... elikäs meillä noi ruokakokeilut tahmoo paikallaan ja ei sit millään saada laajennusta ruokavalioon... viljat on out (ainakin riisi, kaura, hirssi, tattari ja maissi)... banaania kokeiltiin lauantaina (pari teelusikallista) ja poika ollut lauantai illasta asti aivan nokkosihottumalla.. banaanista tulisin tähän asti nopein ja laajin reaktio eli taidetaan olla oikeen kunnolla allergisia sille. Viljat ja muut kielletyt (mustikka, omena, persikka) ovat aiheuttaneet ihottuman muutaman päivän viiveellä.

Nyt pitäis kokeilla hirvenlihaa ja guinoaa. SItten onkin muutaman viikon tauko kokeiluissa koska ollaan menossa vehnäaltistukseen ja sitä ennen ei kahteen viikkoon saa antaa uutta ruoka-ainetta.

Alkaa vaan taas harmittamaan tämä pojan allergia kun elokuussa olisi hoitoon lähtö edessä, kun palaan töihin. Ois kiva kun ruokavalio vähän alkaisi laajentumaan, mutta minkäs teet :_|

Nyt tarvii lähtee hakemaan esikoista hoidosta ja sitten ruuan jälkeen maalikauppaan metsästämään sopivaa maalia talon ikkunalaudoituksiin... ei oo muuten sekään helppoa hommaa.. pelkäänpä että tulee taas valittua mielenkiintoisia väriyhdistelmiä :D no niiden kanssa on sitten vaan elettävä seuraavat 30 vuotta ;)

t. huhtikuunvauva

ps. ei oo taas aavistustakaan mihin tämä vastaus menee ?:|

Vierailija

ainakin tähän mennessä pikkumies vaan sairastanut tuon masutaudin,ja to iltayöstähän se alkoi.

ei oksentanut ollenkaan mahalaukullisia,vaan tuollaisia pulautuksia,melkeen vois sanoa lusikallisia.ja nestettä meni perjantaina 8dl,ja tosi vähän tuli paluupostissa.

nukkui sylissä ja sängyssä koko päivän.ei oo ikinä nukkunut sylissä.

lauantaina edelleen väsynyttä poikaa,enää ei tullut yökin yökkiä.ripulia pari kertaa.

söi jo banaania ja pari tl hed.sosetta,enemmänkin olis menny,mutten tohtinu antaa.

kaksi vuorokautta valvoneena olin itse tosi väsynyt.

viime yö nukuttiinkin tosi hyvin =) ripulit herätti aamulla,mutta sen jälkeen uni jatkui.

nyt vaikuttaa varsin pirteältä pikkumieheltä taas =) jee!

Vierailija

taisin olla aika "blondi".miten sitä meneekin lukkoon yhdestä sivuston uusimisesta.

kait näihin tottuu kun aikansa kattoo.aiempi vaikutti paremmalta kun sitä oli jo monet vuodet katsonut,mutta eiköhän tämäkin kohta

Vierailija

Menee valitettavasti into kokonaan ku ei pääse-pääsee-ei viestejä- yms. siis ärsyttävää..

Kävin tänään Jooelin kans korvia näyttämässä ku aina niitä rappaa...ihan vaan

sairaanhoitajalla käytin ja onneksi tosi hyvän näköset korvat oli, ei tietoakaan tulehuksesta..jee!

Edelleen ootetaan sitä saakurin lähetettä päksiin allergiakokeisiin..tääki on ihan syvältä jo...kauanko ne noita vauvojen lähetteitä panttaavat??

Käytiin eilen sitte ostamassa uus telkku...eihän tuossa vanhassa mitään vikaa ois ollu kuitenki aika uus vehje on, mutta ku meille tuli viikko sitte se uus kirjahylly olkkariin niin eihän tuollanen valtava putkitelkkari enää siihen mahtunukkaan...kovasti yritin että tarttetaanko me tänne telkkaria ku makkarissa kuitenki on, mutta niin se kuitenki piti hommata, viikko pärjättiin ilman :DD

Vauva0807: ei ole meillä vielä plussattu :( Meillä on niin turkkasen pitkät ikäerot kaikilla lapsilla joten tähän väliin ois kiva saada aika liki se meidän nelkku! Mutta kyllähän tässä vielä ehtii....Vai että sää ultraa jo oottelet :) aivan ihanaa!! Onnea vielä kerran!

Huhtikuunvauva: täytyy laittaa vinkkisi korvan taakse! Kiitos siitä! Kurja tuollanen vaiva mikä esikollasi on :( toivottavasti se ei ole kovin kivulias!

Neitiniiskuselle tsemppiä! Meillähän ko pöpö viime viikolla ja kaikilla peräjälkeen...bdbd

Västikselle kamalasti jaksuja ja tsemppejä kans viikonlopun juhliin, pidän sulle peukkuja!! Toivottavasti parannnutte lauantaille tai ainaki olisitte parempana...Täällä minäki dudisen...

Täytynee lähteä siivoamaan ku sain tän päivän työtki tehtyä jo :DD jee!! Nurmikkoki oottais leikkaajaa..

Iloista viikonloppua kaikille ja voikaahan kaikki hyvin!

Nani ja Jooel 9kk+6pv

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat