voiko työssäkäyväkin äiti olla uupunut tai loppu?

Vierailija

kotiäitien lisäksi työssäkäyvä äitikin voi uupua...kaksoisroolissa.

Kommentit (9)

Vierailija

Ainakin minun työssäni on jatkuva paine ja kiire, päälle paljon matkustamista ja vieläpä työpaikkakiusaamista. Siihen päälle pieni lapsi / pienet lapset ja miehen vuorotyö niin paketti on valmis.

Minä sain bönarin kun lapsi oli 2 v. (olin siis töissä, ylempi toimihenkilö). Siihen työuupumukseen lisättynä läheisen kuolema ja oman koiran kuolema oli viimeinen niitti. Meni yli ja valvoin 6 vrk putkeen ennen lääkäriin menoa.

Nyt olen äitiyslomalla ja stressiä aiheuttaa lähinnä taloudelliset asiat, pölyiset kaapin päälliset ja viikon ruokien valinta ;)

Vierailija

...

kaksoisrooli kuluttaa- on latava freesi sekä töissä että kotona- mieen ja lasten takia- sitä unohtaa helposti itsensä hoitamisen

Vierailija

Ja enemmänhän työssäkäyvillä on "aihetta" palaa loppuun kuin kotiäideillä. Kotiäitien "masennukset" on sellaista huomiontavoittelua, kun elämässä ei ole mitään järkevää sisältöä.

Vierailija

Ensin töissä olet muodikas, pirteä ja osaava. Kun pääset töistä, muutut verkkarit päällä raahustavaksi äidiksi, jolla on oltava loputtomiin syliä ja kärsivällisyyttä. Kotona ollessa sentään sai omaa aikaa joka päivä, kun vaan järjesti. Nykyään ei ole mahdollista, kun ei omatunto anna töiden jälkeen olla erossa lapsista. Elämässä ei ole mitään muuta kuin työ ja perhe... Koko ilta menee juostessa ja lapsia passatessa. Viikonloput ja lomat on juhlaa, kun ei ole kiire, ehtii tehdä kaikkia rästitöitäkin kotona ja saa olla lasten kanssa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat