Ihmetteletkö jos äiti on kotona siihen asti

Vierailija

kun nuorinkin lapsi aloittaa koulun? Perustele miksi tai miksi et.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ne on yleensä 3 - 5 kertaa viikossa a kolme tuntia. Lisäksi voi olla puistossa ja harrastuksissa.

Ja tiedätkös, on vanhempia, joille lapset ovat tärkeitä.

Vierailija

Minä olen ollut sekä kotona että töissä, eli molemmista on kokemuksia enkä kannata fanaattisesti sen enempää koti- kuin uraäitiyttäkään. Aika aikaa kutakin.

Vierailija

koska aion itsekin olla kotona kunnes kaikki lapset kouluikäisiä. Sen kyllä tiedän omasta kokemuksestani että tälle ratkaisulle riittää ihmettelijöitä, mutta ihan sama minulle mitä muut ajattelevat. Pääasia että tämä ratkaisu sopii meidän perheellemme ja olemme tyytyväisiä.

Ja pakko vielä sanoa tuohon kotonahoidettujen sosiaalisiin taitoihin että esikoinen meillä jo koulussa, oli pienempänä kerhossa 2x3 tuntia viikossa ja sitten puolipäiväeskarissa. Ja sekä eskarissa että koulussa on saanut runsaasti kehuja sosiaalisista taidoistaan. eli tämäkään asia ei ole ihan niin mustavalkoinen kuin monet täällä tuntuvat ajattelevan.

Vierailija

kun joku toteaa esim 3 vuoden tai vaikka 5 vuoden kotiäitiyden olevan niin pitkä aika, miten kukaan jaksaa olla niin pitkään kotona..

oikeasti ajattelen lähes joka päivä, että miten helvetissä jaksan olla vielä neljäkymmentä vuotta töissä nyt kun 25veenä olen viettänyt äitiyslomani lasteni kanssa ja tosiaan tuo nelisenkymmentä vuotta olis vielä työuraa edessä.. vuoden olen nyt taas töissä ollut ja nyt jo puuduttaa kun ei pääse nukkumaan päikkäreitä ja pitää tuntikausia tehdä jotain yhtä asiaa tietokoneella, ulos ei pääse, lounaat maksaa kauheasti eikä voi vaan kotona tehdä jotain hyvää ruokaa....

Vierailija

siis ihmettelen omista lähtökohdistani. Ihmettelen, miten hän on jaksanut ja viitsinyt.

Tietysti, jos äidillä ei ole koulutusta ja vaihtoehtoisesti hän menisi kulin hommiin, niin sitten kotona oleminen ei olisi sen ihmeellisempää.

Ja tietysti, jos äiti on luonteeltaan hyvin laiska ja mukavuudenhaluinen, niin en ihmettelisi. Mikäs siinä kotona on ollessa. Ruoan tekeminenhän on oikein mukavaa, ja kun lapset kasvavat ja leikkivät hyvin yhdessä, niin aikaa jää hyvin paljon ihan vaikka av:lla oloiluun.

Vierailija

Organisaatioiden muutokset on arkipäivää. Muutosta tapahtuu ihan väsyttävyyden asti. harva työ on "vain sitä samaa" montaa vuotta peräkkäin.

Lainaus:

oikeasti ajattelen lähes joka päivä, että miten helvetissä jaksan olla vielä neljäkymmentä vuotta töissä nyt kun 25veenä olen viettänyt äitiyslomani lasteni kanssa ja tosiaan tuo nelisenkymmentä vuotta olis vielä työuraa edessä.. vuoden olen nyt taas töissä ollut ja nyt jo puuduttaa kun ei pääse nukkumaan päikkäreitä ja pitää tuntikausia tehdä jotain yhtä asiaa tietokoneella, ulos ei pääse, lounaat maksaa kauheasti eikä voi vaan kotona tehdä jotain hyvää ruokaa....

Vierailija

Niin minä teen, omassa firmassa kotona, mutten usko että tuollaista työpäivää ihan helpolla mistään saa.

Helsingissä on ihan yleisesti 3 h x 5 krt viikko -kerhoja. Ja miksikö en laita päivähoitoon? Koska kerho on tasokkaampi!

Vierailija

Olen hoitanut neljä lastani kouluikään asti itse, mitä nyt kerhossa kävivät ja jopa kerhon eskarin. Vanhin lapsi on jo koulunsa käynyt, nuorin taas ei ole vielä aloittanut. Hän menee syksyllä eskariin. En minä näe valinnassani mitään ihmeellistä, mutta muut tosiaan näkevät. Eipä tuo minua hetkauta suuntaan tai toiseen, ihan sama, mitä muut asiasta ajattelevat, Lapsemme ovat sosiaalisesti lahjakkaita ja hyvin menestyneet koulussa. Itse olen korkeasti koulutettu ja työelämässä olin ennen esikoisen syntymistä.

Vierailija

Ensinnäkin ajattelen itse, että kouluikää lähestyttäessä lapsen olisi ihan hyvä olla jo ikäistensä kanssa, eikä parin tunnin kerho kerran viikossa oikein riitä tähän.

Toisekseen ihmettelen, miten kukaan nainen haluaa olla niin kauan kotona.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat