Olenko ainoa äiti, joka menee lastensa kanssa vuoristorataan, vesiliukumäkeen ja laskettelemaan?

Vierailija

Siltä se näyttää - kaikissa edellämainituissa yhteyksissä.

Huvipuistossa toiset äidit lähinnä istuskelevat penkillä, kaivelevat eväsrasioita ja pyyhkivät lastensa neniä. Uimahallissa taas toiset äidit kyykkivät lastenaltaalla ja jättävät liukumäet suosiolla isille. Laskettelurinteessä taas en ole äitejä nähnytkään.

Olenko tosiaan ainoa laatuani?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä se isä istuu penkillä. Äidille ostetaan ranneke. Isälle näet tulee pahaolo.

Ja me ei lasketella, eikä meidän uimahalleissa ole liukumäkiä, joten niihin en voi kantaa ottaa.

Vierailija

minä ainakin käyn lasten kanssa huvipuiston laitteissa ja vesiliukumäessä jne. Rakennan myös lasten kanssa majoja, kiipeilen vaikka puissa ja pelaan tietokonepelejä... you name it. Niin ja pitää lisätä, että myös meidän perheen isä tekee näitä juttuja lasten kanssa.

Laskettelemassa en käy, mutta eivät käy meidän lapsetkaan ;)

Vierailija

Mene sinä vaan mutta onko se nyt niin ihmeellistä?

En ole koskaan viihtynyt missään hilavitkuttimissa. Pahaolo niissä tulee. Mukava siellä penkillä on istua ja katsella ihmisiä kiusaamassa itseään.

Vierailija

Meidän lapset on 5 v ja 7 v.

Asuimme vielä viime vuonna Ranskassa ja lapset olivat vuosi sitten siellä hiihtokoulussa yhden viikon puolipäiväisesti. Siellä ei opeteta jalkojen välissä laskettelua ollenkaan, vaan itse tullaan ekasta päivästä asti.

Eivät he enää tänä vuonna mitään viime vuodesta muistaneet. Vasta viidentenä päivänä tuo 5 v oppi tekemään mutkia. Eli ihan alarinteiden sinisiä mentiin, sellaisia, jossa on sompahissit, että pääsi itse ylös.

Vierailija

että monikaan äiti ihan tylsyyttään murjottamassa istuu, aika monilla tulee oikeasti paha olo laitteissa... ja varmaan monet naiset on niin kiinni siinä roolissaan huolehtimassa asioista että tavallaan huomaamattaan antaa miehen esimerkiksi ottaa kivoja rooleja ja ite istuu tosiaan huolehtimassa eväistä..

ite kyllä tykkään esim huvipuistoista ja uimisesta, tosin en liukumäistä mutta muuten puljaamisesta. meillä jaetaan kaikki hommat muutenkin niin tasan että ollaan molemmat menossa mukana.

Vierailija

Mullekin tulee niissä paha olo. Meillä on osa lapsista jo niin isoja, että ne menee pienimmäisen kanssa laitteisiin. Uimahallissa en käy. Mulla ei ole edes uimapukua. Syytä uimattomuuteen en nyt selitä, mutta mies käy senkin edestä lasten kanssa uimassa. Mies myös laskettelee heidän kanssaan. Itse en ole ollut rinteessä koskaan enkä mene. Pulkka- ja kelkkamäessä tykkään olla.

Vierailija

koska oksennan muuten. Hoplopissa yms kyllä menen lasten kanssa koko ajan.

Vesiliukumäkiin menen ilman muuta, jos vain on aikuisille sallittua.

Laskettelurinteissä kyllä mielestäni on paljonkin äitejä lasten kanssa.

Vierailija

Lainaus:

että monikaan äiti ihan tylsyyttään murjottamassa istuu, aika monilla tulee oikeasti paha olo laitteissa... ja varmaan monet naiset on niin kiinni siinä roolissaan huolehtimassa asioista että tavallaan huomaamattaan antaa miehen esimerkiksi ottaa kivoja rooleja ja ite istuu tosiaan huolehtimassa eväistä..

juuri tuo toinen mainitsemasi kohta nostaa niskavillani pystyyn! Vaikka itsehän ne naiset itsensä ahtaaseen rooliin jämäyttävät, ei kai se minulta ole pois...

ap

Vierailija

Minä menen vuoristorataan, jos minulla on ranneke. Viime kesänä pihiys iski, enkä ostanut ranneketta. 8 tunnin Lintsillä istumisen jälkeen alkoi vähän tylsistyttämään... tänä kesänä en tee samaa virhettä.

Minä olen aina vesiliukumäissä. Ne on hauskimpia. Jos jostain syystä lapset tekee jotain muuta, niin minä käyn yksinäni.

Laskettelemassa olimme juuri Ylläksellä viikon. Koska lapset ovat eri-ikäisiä, niin toisen vanhemman piti olla toisen kanssa ja toisen toisen kanssa. Puolilta päivin vaihdettiin, että molemmat vanhemmat pääsivät ihan ylöskin.

Vierailija

eikä lapsen toinen vanhempi pidä yhteyttä, niin eipä paljon jää vaihtoehtoja, kuka sitä lasta vie minnekkin. Toki nautin näistä touhuista itsekkin. :) Käyty 4 vuotiaan kanssa nuo huvipuistot, vesiliukumäet, laskettelurinteet, ratsatsukset ym. ja 4 ulkomaanmatkaa päälle (siis kahdestaan), Mukavaampaahan se on touhata kun istua hapannaamana kotona.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat