Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tammikuun 09 odottajat

Vierailija

Heips. Olen uusi palstalainen täällä ja plussasin viime viikolla ihanan ja odotetun plussan! Laskettu aika olisi näillä näkymin 5.1.2009 :)

Olisiko täällä muita kenellä olisi LA Tammikuussa 09?

Sivut

Kommentit (114)

Vierailija

Itse 26 vuotta ehtinyt tulla täyteen ja kylläpä jännittää kaikki. En tajunnut raskauden oireiluiksi vaan luulin ihan normaaliksi pms oireiluiksi kunnes tajusin että ois pitänyt menkat jo olla viikko sitten. Vasta silloin tajus testin käydä ostaa...Kaikki oli mulle sanonut että tulee kestämään kauan kun pillereitä oli niin kauan syönyt, pääsispä äkkiä heille kertomaan ettei se pillereitten popsiminen pahemmin vaikuttanut raskaaksi tulemiseen!

Mitä oireilua parhaillaan on...no rintoja aristaa niin etten voi edes ilman rintaliivejä nukkuu ja yliherkkyys on mulla varmaan pahin, eilen ennen testin tekoa (niin ei ollut edes puolustusta) purkahdin äänekkäästi itkuun ja löin miehelleni luurin korvaan kun hän ei suostunut selittämään tarkasti minkä takia oli unohtanut maksaa yhden laskun. Itku kesti noin 5 sekuntia vaan onneksi. Tänään meinasin purskahtaa itkuun puhelimessa asiakaspalveluun kun eivät löytäneet pyytämäni kuittia ja verotoimistoon huusin hysteerisesti kun eivät löytäneet kirjettäni. Voi kun tietäis kuka puhelimessa oli että tietäis keneltä pyytää anteeksi...pahoinvointia ei ainakaan vielä..väsymystä riittää...

Vierailija

Ja olen vielä aivan pyörällä päästäni! Kuukausi sitten olin aivan varma, että olen raskaana, nimittäin ehkäisy petti, mutta menkat tulivat sitten ajallaan. Nyt sitten niitä ei kuulunutkaan perjantaina, kuten olisi pitänyt, olin tietysti varma että johtuu stressistä ym. mutta kun niitä ei tähän aamuunkaan mennessä ollut kuulunut, alkoi itää pieni epäilys... Onneksi tuli ostettua pari ylimääräistä testiä silloin kuukausi sitten! Ja vaikka keskellä kirkasta päivää testasin, niin viiva vaan alkoi hahmottua toisen viereen ja tuolla sitä olen käynyt kurkkimassa vessassa! Mieskään ei vielä tiedä, ehti juuri lähteä esikoisen kanssa autolla. Meillä on kolmas lapsukainen siis tulossa, vanhemmat ovat 4 ja 2v. mikäli tämä siis pitää paikkaansa... :) Ja miksei pitäisi, viimeksi en saanut millään edes plussaa kotitesteillä ja vauva vain tuli!

Koneen ääreen kipusin etsimään laskettua aikaa ja sellainen olisi sitten 23.1.

Mutta siis kuitenkin, uskomatonta! Ei edes tunnu yhtään miltään, vaikka yleensä pahoinvointi on alkanut viimeistään testipäivänä. Eikä muutenkaan mitään tuntemuksia, vaikka tietysti nyt olo on aika ällikällä lyöty... Vauva siis pääsi kuitenkin yllättämään ;) Tällä kertaa otamme hötkyilemättä eikä ulkopuolisille kerrota ennenkuin on ihan pakko...

:D eikkuli ja toukka, viikkoja vissiin 4+jotain

Vierailija

Mulla oli kanssa eilen ensimmäinen neuvolakäynti, vauva-lehden laskurista päivällä poiketen ollaan viikolla 7+6. Ei siellä kauheesti mitään uutta tullut (vaikka siis eka raskaus), kun on kuitenkin itse lukenut aika paljon... Oli tietenkin ihan huojentavaa kuulla ammatti-ihmiseltä, että on ihan ok vaikka mulla ei oo kauheesti mitään oireita. Vaan väysymystä ja rintojen kasvamista. Paljon paperihommia. Eka ultra olis 16.6., jollon ollaankin jo sen verran pitkällä (11+1), että ajateltiin sen jälkeen kertoa kavereille ja vanhuksille. Siis jos kaikki vaan on ok. Sitä odotan ihan hulluna, että sais jotain konkreettista varmistusta tälle kaikelle... Töissä kerroin jo ja mäkin oon saanut tosi positiivisen vastaanoton.

Vierailija

Keskenmeno tuli, taas, eilen aamulla. Ei ollut niin kivulias kuin viimeksi...no mutta jokatapauksessa nyt pitää poistua ja jäädä odottelemaan seuraavaa kertaa... :( suuri on suru, mutta elämä jatkuu... :(

Onnea kaikille, joilla raskaus sujuu normaalisti! :)

Vierailija

Joo tosiaan meille myös olisi kolmas lapsi tulossa. Vanhempi tyttö syntynyt 2000 ja nuorempi 2005. Aikaisemmin en muista pelälleeni näin paljon että jotain inhottavaa tapahtuisi kuin nyt....en tiedä mistä johtuu???

Pahoinvointia on jonkin verran mutta ei onneksi pahasti, huomenna viikon lomalle nauttimaan ja rentoutumaan :)

Jos joku osaa tehdä oman ryhmän meille tänne niin olisi tosi kiva, itse olen huono tekemään mitään sellaista.

Nämä sivut tökkivät todella pahasti, en osaa oikein käyttää näitä.

Vierailija

Uskomatonta, mutta sain plussan eilen... En tiedä nauraisinko vai itkisinkö. Olo on ihan "äimänkäkenä".. Ihanaa, vaikka tulossa melko hurjat ajat.

Meillä on neljä lasta, poika -97, poika -00 tyttö -06 ja tyttö -07...ja tuo pienin ipana on vajaa 7kk.

Saanko liittyä joukkoon?

Pikku pirpana vaatii juuri äänekkäästi huomioo,joten tulen illemmalla jatkamaan. Ja esittelupinoon liittymään.

Peppi :x

Vierailija

Minä myös yritän pitää suuta kiinni, mutta tekee mieli koko ajan jollekkin kertoa. Päätimme mieheni kanssa odottaa hänen vanhemmilleen kertomista yli juhannuksen jolloin se 12 viikkoa olisi täynnä.( He eivät edes tiedä meidän yrittäneen lasta ja ovat sitä mieltä että sitten vasta lapset kun on ammatti opiskeltu molemmilla ja vakituinen työ, omakotitalo, kaks koiraa ja kissa ja perunamaa. Miehellä on ammatti ja turvattu työpaikka, minulla ei ole mitään ammatillista koulutusta). Itse olen kertonut äidilleni ja muutamalle ystävälle ja sisaruksilleni. Olen itse perustellut henkilöitä joille olen kertonut raskaudesta, että kerron niille ilouutiset joille kertoisin kuitenkin myös ne huonot uutiset. Todisteena minullakaan ei ole muuta kuin ne kaksi viivaa, mutta pitäisi varmaan se neuvola aika soittaa, kun voi mennä pitkällekkin ajat, kun kesä tulolla. Mitä ekalla neuvola kerralla tehdään ja onko teillä miehet mukana neuvolassa?? :)

Vierailija

Minulla on alkanut tulla nyt hormoniherkkyyttä jota ollut aiemmissakin alkuraskauksissa. Itkettää tuon tuostakin. Nyt meinaa itkettää kun en oikein jaksaisi tehdä mitään ja vielä pari tuntia pitäisi töissä olla. Eikä nuo työt tuosta itsekseen vähene vaan edestä löytää mitä nyt tekemättä jättää.

Erittäin etäisesti tuntuu myös huonoa oloa. Kai se sieltä alkaa tulla hiljalleen.

Mies ilmoitti tänään että hänellä on alkanut tulla lievää vauvakuumetta. Kiva juttu! Ihan tyytyväinen hän oli plussasta kyllä alkaa päälle mutta nyt ilmeisesti on sitten ihan intoutumassa asiaan.

Olen yrittänyt miettiä että menisinkö alkuraskauden ultraan. Onhan se kovasti rauhoittava ja hintansa väärti siinä mielessä. On vaan niin hintava.

Monta uutta plussannutta oli tullut, onnittelut kaikille teille.

Vierailija

Viime perjantaina tein testin ja plussahan se näytti. Laskettuaika on 15.1.09, mutta todennäköisesti mennään noin 10 pv yli, näin ainakin neljässä kuudesta raskaudesta. Tulokas on siis meille seitsemäs. Uutista ei tee mieli julkistaa sukulaisille taikka tuttaville, kun reaktiot ja asenteet on tiedossa. :(

Järki on jo kauan sitten sanonut että riittää, mutta enpä tuosta plussasta ole harmissani. ;) Sen sijaan harmittaa, että viimeisen vuoden aikana olen lahjoittanut ja myynyt suurimman osan vauva-ajan tarvikkeista. :_| No, ei auta muu kuin pitää tarjouksia silmällä... :D

Neuvolaan ehdin jo varata ajan kesäkuun alkuun, terkka tuntui olevan puolestamme hyvin iloinen. :)

rv 5+ risat

Vierailija

3xäippä74 kiitos tuesta. On kiva kuulla että asiat voi olla vielä hyvinkin. Lääkärikin sanoi että älä ole huolissasi en minäkään ole. No huomenna sitten uudet verikokeet ja ultra...toivotaan että jotain näkyis... Näin viime yönä unta: esikoiseni kanssa oltiin auto ajelulla ja meillä oli mukana poika vauva turva kaukalossa.... ja mielestäni olin uudelleenkin jo raskaana...outoa...

Kirjoitan taas huomenna, jos vaan olen kunnossa. Pelottaa vietävästi...pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin....

Olenkin jo miettinyt että jos on tuulimuna niin onneksi on kohdussa, ei munasarjoissa...saan vielä mahdollisuuden...pysyn terveenä...en voi itse asille mitään...

Vierailija

Ja voimia huolten kanssa painiville! Verenvuoto voi joskus johtua jostain muustakin, tosin kyllähän se ainakin alkuviikoilla säväyttää pahemman kerran. Toivotaan, että hälytys olisi kuitenkin ollut turha!

Kotiutui se mieskin viimein, oli mennyt vielä rengas paluumatkalla rikki, eipä ihme että viipyivätkin! Hän ainakin otti uutisen iloisesti vastaan, hänhän meillä on ollut pitempään valmis uuden vauvan tuloon, koko alkuvuoden hokenut että koska vaan... No, onneks mulla on 9kk aikaa :P

Mutta en saata oikein vieläkään uskoa, että menin keskellä kirkasta päivää vessaan, pissasin kuppiin ja tein testin ja ne viivat tulivat ihan kiltisti vaan! Ehkä sen takia että 2. lapsen kohdalla tein ainakin 8 testiä joista ei oikein tulosta tullut.

No, huomenna pitäisi sitten pokkanaamalla mennä töihin. Ja mikä pahinta, perjantaina on illanvietto, jossa olen jo vaarassa paljastua täysin ja kokonaan! MItähän ihmettä sitä keksii. Toivottavasti pahoinvointi ei ala vielä ainakaan kahteen viikkoon (mieluiten ei vielä silloinkaan!), nimittäin sitten pääsen vähäksi aikaa karkuun kesälomalle.

Lapsille ei kerrota ennenkuin asian voi paljastaa muillekin. Tosin yllätyin, kun meidän hoivavietin vallassa oleva 2-vuotias taputteli tänään äidin masua ja totesi että siellä ne vauvat kasvaa... enkä varmasti ole mitään asiaan viittaavaa maininnut ääneen lasten kuullen!

Mutta nyt syömään ja nukkumaan. Voi hyvänen aika, milloin sitä muuten pitäisi neuvolaa varata? Me ollaan muutettu viime kerran jälkeen, ei aavistustakaan mikä täällä on käytäntö. Sen tiedän, että äitipolin hoiviin joudun pitkäaikaissairauteni vuoksi varmaan alkumetreiltä, mutta ei tekisi aivan heti mieli ilmiantaa itseään ammattilaisillekaan.

eikkuli (myöskin kolmannen odottaja, kuten täällä oli joku muukin!)

Vierailija

kiitos kuitenkin kattavasta tietopaketista neuvolaa koskien. Minä eilen jo vähän aloin miettiä, että nyt pittää minun rauhoittua, ku ajattelen ihan liikaa jo kaikkea ja pitäis kuitenkin muistaa se keskenmenonriski. Sitten kuitenkin pitäis muistaa, ettei saa aivan heittää toivoa vaan osata nauttia nyt tästä. huomenna vaihdun viikolle 6, joten sekin on jo eteenpäin!! nyt siis 5+6.

Hirvittää kun juuri aoitin työt ja tuntuu kamalan raskaalta jotenkin nyt. En millään jaksa tehdä 8 tunnin päivää, niin onneksi pomo oli ymmärtäväinen ja teen nyt 4-6 tuntia, 3-5 päivänä viikossa ainakin siihen saakka kunnes olo vähän paranisi...

minun alkuoireita on ollut mahdottoman kipeät ja turvonneet rinnat ja paha olo. Sitten ihan KAMALA väsymys... voisin nukkua koko ajan. olen syönyt kilotolkulla mandariineja niin pysyy ihmisten aikaan hereillä ja ehkä kehtaa sitten 21 mennä jo nukkuun. :) ei puhettakaan nyt, että Suomen MM-jäkis pelejä katseltais kahden aikaan yöllä!!! Kiukkuamista myös löytyy oireiden kategoriaan...itken ja kiukkuan ihan pienistä asioista. Toivottavasti mies jaksaa... :)

Ensi viikolla soittelen neuvolaan... iik, sitten sen ehkä vasta tajuaa, että mihin soppaan tässä lusikkansa on työntänyt! :D

Voimia kaikille alkuodotukseen!! On niin mukava lukea muiden samassa "jamassa" olevien juttuja!

Vierailija

myös voin ilmoittautua mukaan tammikuisiin. Tein tästä raskaudesta 4 testiä kun tuli aika haaleita viivoja mutta siis kuitenkin vaaleabpunaisia:) joka kerta vahvistu viivan väri ja pakko se nyt on vaan uskoa että masusaa kasvaa pikkunen.

Minulla entuudesta 05 ja 07 syntyneet pojat ja nytten alan kyllä haaveilemaan pienestä prinsessasta,, tokihan poikakin on ihan tervettullut :)

LA mulla olis laskurin mukaan 11.1.09. Tänään meinaan soittaa neuvolaan ja varata ajan.

-Lootuskukkanen ja pörriäinen 5+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat