Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Taidanpa aloittaa uuden pinon, kun tuo vanha on jo niiiin kaukana.

Ihan ekaksi vauvakuumeesta.. Onhan sitä vähän ilmassa. Osittain siksi, että olisi kiva saada Solille sisko tai veli ja aikaa ei taida olla ihan tuhlattavaksi asti. ;) Silti vielä en kyllä jaksaisi mahdollista raskauspahoinvointia ja vauvaa yhdistelmänä eli pillerit ovat käytössä... Tuo pahoinvointi onkin ainoa asia, mikä arveluttaa, se oli sen verran kokonaisvaltaista viimeksi. Kesällä meillä on häätkin ja olisi aika ikävää oksennella siellä... Jotta jos syksyllä miettisimme asiaa uudelleen...

Pahoinvointia sain harjoitella muutaman päivän tässä, kun sairastuin itse vatsatautiin. Nyt olen kdet kyynärpäitä myöten ristissä ja toivon, että Soli ja mies eivät olisi tartuntaa saaneet... Pesin kyllä käsiäni kuin mielipuoli ja pahimpaan aikaan otin Solin vain syömään.

Triina taisi kysellä tissillä reuhtomisesta. Meillä tuli sama touhu ohjelmaan n. 4 kk:n iässä. Nyt moinen on vähän helpottanut, kun Soli ottaa melkein joka syötöllä torkut... Ja syö siis parin tunnin välein. No, ainakin unta sitten tulee.

Kasperina taisi kertoa, että teillä vaihteeksi itketään... Toivotaan, että helpottaisi välillä. No, meillä välilä itketään, kun Soli ei halua syödä ja äitiä huolestuttaa saako tuo tarpeeksi ruokaa. (Perhanan neuvolantädit) Ja Soli ei siis todellakaan ola nälkäisen oloinen, minä vain olen hysteerinen. No, onneksi suurin osa syötöistä on noita unisyöttöjä, jolloin imutellaan oikein hartaudella.

Noin muuten meillä on oikein isin tyttö. Kun isä on kotona, äidillä ei ole juurikaan tekoa. :) Iskän kanssa on niin mukava mellastaa... Äiti on tylsä ja rauhallinen. Lattialla on kiva leikkiä ja kiskoa koiraa karvoista niin, että otusparka jo vähän väistelee, mutta ei kuitenkaan malta pysyä kauaa poissa leikkimästä... Ja omalla äänellä voi tehdä kaikenlaista kivaa. Erityisen aktiivisesti Soli vainoaa hiuksiani ja silmälasejani. 5 kk:n ikäisellä on hirmuiset näppivoimat... Auts...

Tulkaahan kultaiset taas kertoilemaan, miten sujuu!

-kirahvi ja Soli 5 kk ja pari viikkoa-

Kommentit (14)

meillä edellisellä oli koliikki jo päällä 3vkon ikäisenä, tältä meinattiin jo huokaista.. alko vasta 6vkon ikäsenä ja paljo rajumpana kuin edellisellä!! Toivotaan toki ettei teille masun väänteitä tuliskaa..

Meillä jyllää mahatauti, vanhempi jo parempana mutta pikkunen eilen alko luiruttaan ja mullaki kiertää ja lorisee suolistossa.. kumpa nyt sairastettas kaikki mahollinen ettei sitte lomalla..

Meillä on yöunien alkaminen vakiintunut klo 19 ja muutamana yönä unta on riittänyt melkein kellon ympäri, tosin ruokailuja on tuhkatiheään välillä. En tiedä vaivaisiko nuo hampaat vieläkin, suuhun ei tuo anna katsoa ollenkaan.

Päivisin meillä on kyllä iloisesti kiljahteleva vauva, joka yltää lattialla jo aika pitkälle, liikkuu käsiinsä nojaten taaksepäin ja aika usein päätyy sohvan tai nojatuolin alle jalat jumiin. Hoitopöydällä olo on tahtojen taistelua, nauroin just miehelle, että mulla menee lahkeet noista potkareista solmuun, kun lapsi pyörii siinä pöydällä niin vikkelään. Olen jo siirtynyt housujen pukemiseen sylissä, se sujuu paremmin.

Loppuviikosta olisi hiihtolomareissua luvassa ja tuo autoilu ei ole ihan ykköslaji :( Onneksi ei mitään mahdotonta matkaa ole luvassa, lomaillaan keski-suomessa. Oma matkasänky on mukana, joten yöunet sujuu varmaan ihan entiseen malliin.

Tää meidän oli tasan 4 kk kun kääntyi ihan kunnolla selältä vatsalle, Triinako sitä kyseli? Nykyään näyttää huvittavalta kun punnertaa käsien ja varpaiden varassa kaaressa :) konttausasentoa kai yrittää?

Nyt sauna kutsuu, mukavaa viikkoa kultaisille! Sieltä vauvapuolelta taitaa kohta olla ryntäys tulossa tänne?

Pääsky ja V, 6kk 1vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Soli täytti eilen puoli vuotta. Niin se aika kuluu... Tänään kävimme neuvolassa ja pituutta oli huimat 70 cm ja painoa (ei niin huimat) 7 450g. Tosin pitkin hampain hyväksyntä tuli kuitenkin th:lta, vaika ei nyt ihan ihannepainossa ollakaan. ;)

neiti touhuille kovasti, pyöriskelee, kipeää itse sitteristä pois (valitettavasti), niin tavllisesta kuin bumbostakin... Koiraparka on helisemässä, kun pienet kädet nutuuttaisivat jatkuvasti turkkia. No, osaa tuo onneksi karkuun mennä. Tykkäisi vaan vauvasta niin kovasti, mutta neiti-onneton on vielä niin kovakätinen...

Mutta nyt väsyttää ihan vietävästi. Pitää mennä nukkumaan, että jaksan taas yöllä syötellä. Saas nähdä, miten kiinteät (joiden aloittelu on suunnitelmissa) vaikuttavat uniin... Vaikka en minä valita. On noita huonompiakin nukkujia... ;)

Hyvää yötä ja kaikkea mukavaa kultaisille

-kirahvi ja Soli 6 kk ja päivä-

Olipas mukava lukea muidenkin kuulumisia :) Aika rauhallisin mielin minä _belinda_x:nä olisin koliikin suhteen jos ei vielä mitään merkkejä näy. Signare, meilläkään ei kovin suuria olla, lapset kasvaa kovasti eri tahtiin.

Ja sekin on heti kerrottava, että me Valion kanssa tavattiin kirahvi ja Soli-neiti, suloinen neiti olikin. Vauvat tutkailivat toisiaan kiinnostuneina ja yrittivät puolin ja toisin lähempää maistelututtavuutta ;) Yritin kyllä opastaa Valiota, että tyttöjä ei saa yrittää purra kantapäästä :D

Meillä taidetaan maistella huomenna puuroa, riisisellaista, tulee jo 6½kk täyteen joten kai on jo aika.

Oltiin hiihtoreissulla keskiviikosta lähtien ja hyvin meni. V nukkui kummitädin vierashuoneessa kuin kotonaan, kestovaippailu sujui reissussa mallikkaasti (ei ensimmäistäkään kertistä ollut käytössä) ja ensimmäiset kaksi junamatkaa (samana päivänä vielä) sujuivat äidiltä ja vauvalta hienosti. Mutta ihanaa olla kotona :) Vaippapyykki odottaa pesukoneeseen työntäjää ja jonkinmoinen kasa likapyykkiä on muutenkin. Isommat lapset viettivät rinteessä päivät, lähinnä isin kanssa, mutta kyllä minäkin pari mäkeä laskin. Ei vaan oikein flunssan puolesta olo ollut kehuttava :(

Nyt kotihommiin ja uuden dekkarin kimppuun,

Pääsky ja V

Meillä menee vaihteeksi mukavan tasaisesti ja tapahtumaköyhästi elämä eteenpäin, mikä tuntuu kivalta. Itse aloitin painonvartijat, epäilyttää kyllä voiko tosiaan tehota kun niitä imetyspisteitä on niin paljon. Mutta ekassa punnituksessa se nähdään, ainakaan ohjelman noudattaminen ei tunnu erityisen rankalta.

Meillä poju taitaa alkaa siirtyä yhden imetyksen öihin, viimeyönäkin vain kerran kahdelta syötin ja siitä heti nukkumaan takaisin. Nukkumaan meni kahdeksalta ja aamulla heräsi seitsemältä. Ihanaa! Ja herää yleensä iloisesti jokellellen omasssa sängyssä. Tuntuu äkkiä niin isolta pojalta (ja isohan tuo onkin ainakin fyysisesti). Päivisin meillä imetysvälit vaihtelee 2-4h välein, illalla saatetaan tankata tunnin välein, mutta useimmiten parin tunnin välein. Tissit on aika tyhjän tuntuiset iltaisin, mutta yöimetyksellä taas ihan täynnä. Meillä poika syö tosi nopeasti, noin 5min kestää syönti yleensä. Mutta on tullut sen verran isoksi, että kaipaa rauhallista syöttöpaikkaa, muuten keskittyminen on huonoa. Ja sitä reuhtomista tosiaan harrastetaan välillä, ja välillä suututaan oikein kunnolla, kun maito ei suihkua suoraan suuhun vaan pitäisi imeäkin. Näin varsinkin iltaisin saattaa tulla kiukuttelua. Hampaista ei ole tietoakaan, mutta minun vauvoille ne onkin tulleet vasta joskus 8kk iässä. Ja meillä ei ole käännyttykään vielä, missähän iässä se yleensä tapahtui, olen ihan unohtanut?

Kirahvi, ehkäpä tässä yhdessä syksyllä pohditaan mahdollista perheenlisäystä, nyt on ollut niin ihanaa pojan kanssa, etten tiedä osaako tässä vielä lopettaa. Meidän 6v. ilmoitti minulle juuri, että sitten kun pikkuveli on 2v., seuraava vauva voi syntyä. Nauratti kyllä vähän...

Perjantaina on 4kk neuvolalääkäri, saapa nähdä miten meidän pikku punnus on kasvanut. Uskomatonta, että se pikkuvauva-aika on jo ohi, ja kaikki alle 70cm vaattee olen pakannut pois. Niitä on jo kyselty, enkä tiedä miten ilmottaisin, että luovun niistä vasta kun olen varma että lapsiluku jää tähän. Muutenkin kaikki tuntuvat olevan varmoja, että emme tee lisää lapsia, johtuukohan siitä, että meillä oli niin paljon vastoinkäymisiä tämän mussukan syntymän aikoihin.

terveisin Triina ja poju 4kk

Haukotuksella alkaa tämä aamu. Yömme 3 vk 2 pv ikäisen tytön kanssa ovat menneet hyvin yhdellä syötöllä mutta syönnin jälkeen vauvan unen tuloon menee aikaa. Puolitoista tuntia sängyssä oli pieni tuulimylly; kädet viuhtovat ja pieni röhkii ja äkisee niin että possulaumaksi kuvittelisin jollen näkisi. Kun kurkistan sänkyyn, mustat nappisilmät tuijottavat takaisin. Hereillä hän siis on mutta hyvällä tuulella...valittaa siis en saisi. Mies herää myös näihin röhkimisiin eikä saa unta enää sen jälkeen joten ilmapiiri kotona alkaa olla kovin kireä.

Maanantaina alkaa yksinhuoltajaaikani; mies lähtee 2,5 viikon työmatkalle. Minun on pakko paeta maalle äitini kesäpaikkaan, en usko että selviän tolkuissani kolmen ison koiran ulkoiluista noin pitkää aikaa. Kiva tosin on maallekin mennä; talo on vanha rintamamiestalo jossa on kaikki mukavuudet ja koirille iso piha. Ainoa miinus tilanteessa on, että en ole vielä saanut vauvan tulon keskeyttämiä työprojekteja vamiiksi ja joudun ottamaan koneen mukaan. Olisi ollut niin kiva olla ihan oikeasti lomalla ilman töitä. Tälläkin hetkellä syöksyn heti koneen ääreen kun vauva nukahtaa vaikka ne ajat olisi järkevää käyttää lepäämiseen. Noh, niin makaa kuin petaa, huhtikuun puolivälissä olen taas töistä vapaa ja voin käyttää kaiken aikani vauvan kanssa touhuamiseen, silloinhan hän enemmän alkaa kaivatakin juttuseuraa.

Tyttö on tosiaan tyytyväinen ja vähäitkuinen...olisiko koliikki jo ilmoitellut tässä iässä itsestään, onko liian aikaista huokaista helpotuksesta jos vauvalla ei ole ollut vatsavaivoja??? Vastiketta menee tällä hetkellä noin desi päivässä lisukkeeksi, sitä tulee tarjottua varmuuden vuoksi pari kertaa päivässä jos vauva on rauhaton syönnin jälkeen tai hän on riuhtonut tissit kipeiksi. Kiva olisi jos oma maito riittäisi mutta välillä tuntuu, että tankit ovat niin tyhjät ettei niistä heru yhtään mitään ennun kunnon taukoa.

Olipas zombi kirjoitus, ei ole oikein skarppi olo. Tuulimylly viuhtoo taas vieressä, pitänee mennä ennen kuin kiukustuu. :)

belinda_x

Huhuilen minäkin muita kultaisia... ;)

Täällä jännetupentulehdus pukkaa taas päälle. Nyt hain oikein terveyskeskuksen pääkallonpaiklta kunnon tuen. Jospa vaikka käsi tulisi kuntoon. Viime viikon mahataudin aikana kun en sidettä pitänyt niin kostautuu nyt.

Solilla ovat unet vaihteeksi vähän sekaisin. Neiti heräilee kaiken yötä itkemään enkä kyllä keksi millään mistä kiikastaa. Nukahtaa kyllä tissille, mutta puolen tunnin päästä itkettää kovin. Ja unta ei tule, jollen sihise ja tassuttele uneen... Muutenkin neiti on kaiket yöt ihan kiinni minussa nukkumassa. Vähän jäävät omat unet huonolle. :P

Triina kyseli kääntymisestä... Meillä Soli kääntyi vatsalta selälleen parikuisena, mutta selätä vatsalle vasta vähän vaille viisikisena. Muistaakseni... Vähän tuo muisti on epäluotettava. Mutta eiköhän tuokin ole aika yksilöllistä. Pieniä heittoja tulee suuntaan jos toiseenkin.

Mutta uteliaana odottelen: Mitä kuuluu?

-kirahvi ja Soli 5 kk 2 vkoa 3 pvää-

ja tervehdys kaikille pitkästä aikaa.

Onpas vähän erilailla tekemistä pikkusen kanssa, kun ilman, kun nykyisin ei kerkeä kuin lukemaan viestejä välillä, eikä kirjoittelemaan ollenkaan. Koitan kyllä tsempata siinä asiassa.

Onpas teillä isoja lapsia, kun ne on jo 4 kk iässä melkein 9kg, meinaan kun mun edelliset lapset oli vuoden ikäsenä n. 9 kg. Miten sen kokosia jaksaa kanniskellakaan päivät pitkät? Mun nyytti oli viimeviikolla 1 kk tarkastuksessa 55,5 cm ja 4930g, ettei mikään keijukainen sekään.

Olisinkin ihan pulassa ilman kantoliinaa, kun selkä on ihan romuna vieläkin, pienen hetken kantaa vauvaa niin johan särkee. Ja meidän pikkuista saa kanniskella ihan koko illan, ja melkeen koko aamunkin. Sängyssä pikkuinen ei nuku kuin yöllä ja onneksi silloin nukkuukin ihan hyvin. Päivällä sängyssä kelpaa nukkua noin 5 min. kunnes huuto alkaa. Vaunuissa ulkona kyllä uni maistuu vaikka 5 tuntiakin putkeen, joten ihanaa kun ne kovat pakkaset loppui ja rupesi pääsemään uloskin, meinas jo pää haljeta sisällä.

Toinen paikka missä pikku-ukko nukkuu on auto vai pitäiskö sanoa turvakaukalo, samantien kun on ulkovaatteet päällä ja laitettu kaukaloon ukko sammahtaa ja nukkuu vaikka monta tuntia.

Ja tietenkin kantoliinassa pikkunen vetelee monen tunnin unia, siinäpä se nytkin vetelee unia niin pystyn kirjoittelemaan.

Pitäs joku päivä kokeilla sitä teidän kehumaa kapaloa, josko se toimisi päivälläkin. Kun sais aikaseks..

Kirjoitelkaahan kuulumisia. Belinda mitenkäs sinun pikkuinen jakselee?

niisku ja pikku-ukko huomenna 5 vko

Meillä aika ainakin on kulunut sujuvasti sairasteluun! Ollaan oikein urakalla pidetty yhtä sun toista tautia. Välillä on ollut ihan epätoivoinen olo. Siksipä ei ole täällä näkynyt tai kuulunut.

Vesirokko meni ja flunssaa taaaaaas pukkasi. Jälleen kerran on pikkuneiti antibiooteilla. Niin on kyllä äitikin...

No, jospa helpottaisi. Vauvakuume vaan ei helpota, vaikka väsynyt oonkin. Ehkä vasta syksyllä tai joskus...tai siis eihän tätä asiaa voi kamalasti pitkittää, kun ikää alkaa olla mittarissa aika paljon. Jostain jo luin, että ei näin vanhojen mitään lapsia enää pitäisi pukata. Hmm.

Hilimalle tervetuloa tännepäin, vaikka on sieltä Kanarialta vielä jokunen tovi matkaa...

Muille terveisiä!

Tarkoitin tietysti ryntäystä odotuspuolelta :) imetysdementia haittaa elämää...

Täällä niiskutan koneella ihan säädyttömään aikaan, vauva nukkuisi mutta minä en, koska nenä vuotaa niin. Vauva herää, kun turistelen tuolla makkarissa, joten pakko oli paeta :(

Vauvakin on ollut kuumeessa maanantaista, nyt tosin ei yöllä tuntunut kuumalta. Hiukan silläkin nuha on, mutta epäilen kyllä noita hampaita, kun ei sinne suuhun saa kurkata yhtään ja itku pääsee kun lelu menee suuhun.

Missäs meidän mammat luuraa? Tulkaahan kertomaan miten menee!

Pääsky, dedä dukossa

Siinäpä tervehdyssanat monen viikon edestä!!

Ei oo tullu käytyä täällä nykyään, kuinka se aika meneeki (ja mihin..)

Kaaikille nyyttinsä saanaille, kaikille yhdessä ja jokaiselle erikseen onnitteluni!!

Meillä tänään 4kk täynnä, huimat mitat neuvolasta; 8795g ja 63,5cm.

toissailtana käänty ekaa kertaa masulleen ja hakee konttausasentoa..

Aloin jo kokoamaan matka-apteekkia; viikon päästä matkakuumetta varmaan 2 mittarillista.. Kanaria kutsuu!! (" ,)

Ja joku kyseli vauvakuumeesta.. hmm.. onhan sitä lajinsa..

Pottua, porkkanaa ja kukkakaalia maisteltu, myös maissivelli iltaisin, joku yö menee ilman syöntiä (esim. viime yönä söi vasta 5:ltä) mutta useimmiten kerran imasee maidon ja nukkuu heti perään!

Koliikki-itkut vaihtui hammaskitinään; kamala pullotus alhaalla ikenissä, nyrkillä hankaa ja jyystää niin että kämmenselkä on turvoksissa!

Mutta tulkaapas kaikki kertomaan kuulumisia, yritän minäkin olla aktiivisempi jatkossa..

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa,

En ole jaksanut pyöriä koneella, kun päivät on nykyään täynnä ohjelmaa.

Sissi-tyttö täyttää ensi ma 4kk ja ed.neuvolasta on jo niin pitkä aika, mutta silloin paino n. 7 kg ja oli n. 61 cm pitkä. Pienet makkarat löytyy edelleen reisistä (ne on ihanat!) ja posket on todella pyöreät ,mutta muuten neiti on tosi sopusuhtainen.

Kääntymisiä on kanssa harjoiteltu ja pienellä ponnistelulla ne jo onnistuvatkin.

Meillä syödään peruna-porkkanaa ja mustikkaa, sekä erilaisia 4 kk vellejä.

Unet on vähän sitä sun tätä, paitsi yöunet jotka alkaa klo:20.00-07.00 ,yleensä 1 syöttö välissä.

Eli oikeestaan mikään ei ole muuttunut, kuin se, että ollaan alettu kyläilemään ahkerasti, ettei neiti vierastaisi, jota välillä oli ilmassa.

Tälläisia tänne.

Terv. Helinä ja Sissi

Oli tänään neuvolalääkäri, onneksi ei rokotusta tullut. Ja minä kun ajattelin, että meillä on aikamoinen järkäle, 8,3kg ja 67cm, vaan Hilima kyllä vei voiton painon suhteen. Mutta koska on kasvanut niin mukavasti, jatketaan tästä eteenpäin vielä rintamaidolla ja katsellaan niitä kiinteitä sitten myöhemmin.

No eipä jaksanut pikkumies kauaa kirjoitella minun kanssani, täytyy jatkaa myöhemmin.

Paranemisia kaikille sairaille! Mukavaa että belindalla arki on lähtenyt kivasti sujumaan, toivottavasti ei tulekaan ongelmia, vaikka siinä kuukauden ikäisenä meillä ovat aina virkistyneet vähän.

t. Triina ja pikkumies 4kk

Meidän pikkuneiti (näinkö pitää sanoa!?) oli muutaman päivän vajaa 8kk ja mitat olivat 7740g ja 66cm. Että onko sitten niinku pieni? Kai sitten. Muut ovat olleet isompia aikoinaan, mutta enpä muista kuinka isoja. Nyt on kyllä tämä kuopus alkanut spurtata tämän ruokailun kanssa, että mielenkiinnolla odotan seuraavaa punnitusta ja pituutta.

On se aika jännä juttu, että jotkut on puolet nuorempia, mutta samankokoisia.

Terveiset Afrikan illasta ja hiekkamyrskystä (jota on kestänyt kyllä jo useamman päivän).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat