*Järjetön* selkäkipu :{

Vierailija

Tää on tietty näitä raskauden tavallisia vaivoja, mutta mulla alkaa konstit loppua. Siis just siinä kohtaa, missä rintaliivit menee, on niin hirveä selkäkipu että tuntuu ettei saa henkeä. Jatkunut tauotta jo muutaman päivän. Ei auta paracetamol, hierontakin vain sen hetken. Mikään asento ei helpota. Mitä hittoa tälle voi tehdä?



Vähitellen alkaa tympimään tää oma olo, varsinkin kun tietää että pahempaa kohti ollaan menossa (nyt rv 27+6) >:-(

Kommentit (4)

Vierailija

Se olikin vähän epäselvästi sanottu. Paras on tehdä se kierto lattialla, mutta onnistuu kyllä sängyssäkin. Aloitus siis kylkimakuulta kädet ristissä niskan takana. Päällimmäinen kyynärpää kiertyy taaksepäin ja sen mukana koko ylävartalo, jolloin tulee kierto rintarankaan. Lantio pysyy paikoillaan. Alempi kyynärpää jää lattiaan. Kannattaa tehdä rauhallisesti useita toistoja.



Gallie rv 36+6

Vierailija

Ihanaa että tää on sellainen vaiva, jolle voi jotain tehdäkin. Neuvolatäti vaan totes viime viikolla että sellaista se raskaana ollessa on, näitä kipuja tulee :/ Täytyy pyytää että pääsisin lääkäriin.



Toi kädet niskan takana ainakin aiheutti ihanan napsahduksen selässä ja nyt hetkellisesti tuntuu että voi taas hengittää. Täytyy kokeilla toiset liikkeet kun suoriudun sänkyyn (ei ihan helppo urakka enää sekään). Mut siis tehdäänkö toi kyljelläänkierto jotenkin sängyn tai sohvan reunalla, eli meneekö joku kyynärpää alemmas tai jotain? Ei ihan selvinnyt...

Vierailija

siltä että voisi olla ns fasettilukko jumissa. Eli se on selkärangan ja rintarangan välissä.



Käy lääkärissä, jos antaisi lähettee fysioterapiaan! Mahallasihan et pysty olemaan, mutta kyljeltään pystyvät tekemään kyllä myös.

Toki myös voisi suositella omt-terapeuttia ( on myös fysioterapeutti). Hän saa varmasti naksautettua lukon auki jos siitä on kyse.

Se tehdää niin että makaat selälläsi, mutta kannattaa toki ensin varmistaa onko raskaus este millään tavalla.

Vierailija

Heips,



Itsellänikin menee usein rintaranka jumiin. Ensiapuna nämä teholiikkeet (fyssarin neuvoja): istuen kädet ristissä niskan takana ohjenna taivuta selkää taaksepäin selkänojaa vasten (ei voi olla liian korkea). Toinen liike on hieman vaikea selittää, mutta tehokas. Kylkimakuulla kädet ristissä niskan takana kierrä yläselkää niin, että päällimmäinen kyynärpää menee lattiaa kohti (ei tarvitse ulottua lattiaan). Jalat ja lantio pysyvät paikallaan. Tee useita rauhallisia toistoja. Näillä liikkeillä saat liikettä jumiutuneeseen rintarankaan. Lisäksi tee seuraava venytys, jos maha ei ole edessä: ota vastakkaisella kädellä vastakkaisen jalan ulkosyrjästä kiinni ja venytä. Venytys tuntuu lapaluun lihaksissa. Voit tehdä lattialla, tuolilla tms soveltaen.



Lisäksi pyydä miestäsi (tai jotain muuta) hieromaan selkääsi. Myös mikrossa lämmitettävästä kaurapussista voi olla suuri apu. Kävellessä yritä olla jännittämättä hartioita liikaa taakse. Toivottavasti tepsii! Muita neuvoja saitkin jo hoitoon menemisestä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat