Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heipä hei!

Laitoin uuden aloituksen kun en hokannut mihin minun piti vastata :D Joten tein tällaisen " paniikkiratkaisun" !

Ajattele, yhdeksäs viikko käynnissä! Me kerrottiin vanhemmille, lähetettiin niille videopätkä, jossa uutinen tuli ilmi. Asuvat sen verran kaukana ettei päästy nokakkain kertomaan. Äiti sieltä sitten soitti ihan pökerryksissä uutisesta. Itselle jäi kummallinen olo, toisaalta tosi iloinen, mutta toisaalta haikea kun olo on vielä niin älyttömän epävarma. Kummallista kun ei vieläkään osaa luottaa tähän asiaan eikä hirveesti iloitakaan, toivottavasti se aika tulee!

Mutta, viikko neuvolaan, se on nyt se seuraava etappi.. mulla kans ne vähäisetkin oireet välillä häviää johonkin. Niistä ei kyllä voi tietää mitään. Näin ihan kamalan unen viikonloppuna, missä aloin vuotamaan verta ja tiesin että se on menoa nyt. Hui kamala mikä tunne siinä unessa oli! huomaa että pyörii aikalailla ajatukset tässä asiassa...

Täytyy alkaa miettimään tuota synnytyssairaala-juttua, ei kuulostanut kivalle nuo sinun siskosi kokemukset! Voi, pakko tehdä vähän töitäkin tänään, maanantai tunnetusti taas tökkii... :)

Mutta iloista viikon alkua, palataan pian asiaan!

Kommentit (17)

Voi vitsi että sitä kättärin kutsua saakin odotella! Ajattelin myös että soitan huomenna mikäli ei ole tänään kilahtanut postiluukusta. Taitaa olla tunkua siellä päässä... Mutta ei olisi mikään yllätys jos olisikin sattunut jokin kömmähdys ja meidän tiedot olisi tiellä arvaamattomalla... ;)

Heh, kivaa kun sinäkin olet siirtynyt mammahousuihih! Ajattelin että olenkohan ainut joka jo tässä vaiheessa niitä käyttää.. mukavaa kun maha pyöristyy, ei malttais odottaa että se kasvaa!! Munkin tieto on levinnyt ja työpaikalla tietää lähes kaikki.. että näin!

Mutta infoillaan kun tiedetään kutsusta enemmän, eiköhän sen pian luulisi tulevan! Iloista viikon alkua!!

Voi, että mun teksi myös mieli varata se ultra! Ihana kuulla että ajattelet ihan samoin! mies vähän jarruttelee mutta olisi helpottavaa päästä kurkistamaan jossain vaiheessa onko siellä vielä elämää.. Toivottavasti saat sen jälkeen mielenrauhan, jos sydän nyt sykkii niin ehkä sen jo uskoo... :)

Eikös se seuraava (tai siis eka) kunnallinen ultra ole 12 viikolla? Tuskaisen pitkä aika! Mun oireet myös tosi vähäiset, turvotuskin on vähentynyt. Voihan se olla että kohta varaillaan myös ultraa jos en jaksa odottaa näitä viikkoja.. on tämä ihan älytöntä! Onkohan tämä kaikilla tällaista?

Siinä videolla kerrottiin tästä uutisesta ja näytettiin ultra-kuvaa. Mennään sitten itse perässä myöhemmin. Toivottavasti hieman varmemmalla mielellä!

Rauhallista ultran odottelua!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olen varmasti " ihan pimeä" , mutta varasin itselleni kuitenkin sen uuden ultran. Se on 15.3 eli päivä neuvolan jälkeen. Yritän sanoa itselleni, että se on täysin turha käynti, mutta mua jotenkin vaivaa edelleen se sikiön pienuus ja se, että mun raskausoireet on niin vähäiset. Sano tuohon nyt jotain järkevää...Jos sieltä saisi edes jonkinlaista mielenrauhaa.

Mun vanhemmat nyt siis tietää raskaudesta, mutta esim. siskoille en ole uskaltanut kertoa. Ehkä sitten ultran jälkeen.

Ärsyttävä tuo bussilakko. Se ei onneksi kamalasti vaikuta meihin, kun pääasiallisesti kuljetaan junalla, mutta tiettyihin paikkoihin pääsee vain bussilla kuten vanhemmille ja siskoille.

Mitä laitoitte siihen videoon?

Täällä näytetään menevän aikast samoissa kuin mitä itse menen:) Nyt olisi viikkoja 9+3. Ultrassa näkyi 8+4 viikolla 2.3 cm pikkuinen ihme, jolla sydänkin jo sykki komeasti<3 Eilen kävin neuvolassa ekaa kertaa ja oli ihana kokemus sekin! Varasin myös ajan np-ultraan ja se on 27.3, jolloin viikkoja 12+1 (neuvolatäti sanoi, että suositus np-ultraan on n.12+3) ettei ihan sinne 14 viikolle tarvii odotella, jee :D

On tää niin kummallista ja olen monesti miettinyt kunpa sinne ultraan pääsisi vaikkapa joka viikko ellei useammin....heh, että taitaa aika monella olla samanlaiset ajatukset :))

Oikein ihanaa odotusaikaa teille! Nyt työt kutsuvat :)

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 9+3

Ja hei myös Je_Ni:lle! Ja onnea kovasti, aikamoinen hoitohistoria sinulla, kun olen tuolta lukenut!!

Täällä on eka neuvolakäynti takana ja oli hyvä kokemus! Kuunneltiin myös sydänääniä, ja voi ihmettä ne kuului! :) Nyt taas uskaltaa hieman enemmän uskoa että kyllä siellä vaan elämää on vaikka sitä ei nyt sen kummemmin " tunnekaan" ! Ultraan pitäisi tulla kutsu parin viikon sisällä, ja lääkäriajan sain parin viikon päähän. Jännä juttu että lääkäriaika ja ultra-aika on erikseen?! Johan alkaa näitä käyntejä tulla kalenteriin!

Mutta semmoista kuulumista täältä, tsemppiä paivansade neuvolaan, tulehan sitten kertomaan kuulumisia! =)

Keväistä oloa tähän viikkoon!!

Hei

Hieman huonoja uutisia minulla. Mulla alkoi torstain-perjantain välisenä yönä aivan hirveä oksentelu. Varmaan joku oksennustauti iski. Koko yön oksennettuani oli sitten pakko mennä Jorviin sisälle ja siellä olinkin kolme päivää. Tiputtivat jotain ja muuten vain lepäsin ja yritin toipua. Vauvan tilanteeseen ne eivät ottaneet kantaa enkä nyt sitten tiedä, olisiko tauti siihen vaikuttanut. Joka tapauksessa tosi voipunut ja väsynyt olo. Huomenna tosiaan neuvola ja onneksi minulla on varattuna se ultra keskiviikoksi. Näen ainakin sikiön tilanteen. Kiva, että sinun käyntisi sujui hyvin. Tosi aikaisin neuvolassa teillä kuunneltiin sydänääniä. Harva terkka tekee sitä ennen rv12 enkä itse edes odota sitä. Mihin muuten menet ultraan? Eikös paikka pitänyt valita?

terkkuja

Olipas mukava päivä tänään.Oli tosiaan se ultra ja edullinen oli kyllä verrattuna siihen mielenrauhaan, minkä se toi. Vain 47 euroa. Siellä vauva oli jo IHAN VAUVAN näköinen eikä enää vain sykkivä sydän. Kädet ja jalat liikkui ja aivan kuin olisi vilkuttanut. Oli siis hyvin kestänyt minun sairastamisen. Olipa huojentavaa. neuvolakin oli eilen. Ei muuten terkka saanut musta verta otettua, kun oli kädet sen verran mustelmilla sairaalareissun jälkeen. Onneksi verikokeilla ei ollut kiire. Mäkin valitsin sen kättärin ja odottelen kutsua. Mikäs sun laskettu aika olikaan? Jos satutaan sinne samaa aikaa?

Mutta tänne kuuluu siis nyt oikein hyvää. On muuten jo jotenkin paisunut tuo keskivartalo, mutta tuntuu, että ei taivu oikein enää yhtä notkeasti. Mulla kyllä vaikuttaa varmaan se, että olen tosi pieni vain 155cm eli mulla ei kauheasti ole selkää mahaa varten vaan se pullahtaa aika nopeasti ulos.

Mutta tällaista.

Oletkos saanut sitä kutsua sinne kättärin ultraan? Olen hieman odotellut. Itse en ole vielä saanut. Mulle tulee se 12 täyteen jo ensi viikon torstaina ja sittenhän siinä on sen viikon verran " parasta käyntiaikaa" . Kuinkahan viime tingassa ajoista ilmoittavat. Olisihan se kiva edes viikkoa ennen tietää, että osaa varautua.

Mitkäs muuten tunnelmat?

Täällä on edelleen aika väsynyt olo.

SOITA HETI KÄTTÄRILLE!!!!!! Soitin itse tänään ja mun tietoja ei löytynyt ollenkaan. neuvola ei ollut lähettänyt. Oli pienoinen ongelma, kun niiden ajat menee huhtikuun puoleen väliin saakka ja mulla tulee se 12 täyteen jo torstaina. No, sain ylimääräisen ajan maanantaille ensi viikolle. Olin kyllä aika raivona neuvolalle. Onneksi itse huolehdin asiasta. Mutta sinulle on ehkä käynyt samanlailla, koska sanoivat, että antavat aikoja sitä mukaan, kun lähetteitä tulee ja sinähän kävit neuvolassa jo ennen minua niin sinulle nyt ainakin olisi pitänyt tulla. En siis yhtään miettinyt turhia!

Tulipa sulta viesti tosiaan moneen kertaan...:) Mä katsoin jo tuossa ekassa listauksessa, että " mitä 4 viestiä lisää meidän pinossa, miten mahdollista." Itse asiassa musta 12 viikolle odottelu ei olisi edes kauhean piinallista. Mutta kun katsoin noita virallisia sivuja niin se np-ultra on 12-14 viikoilla eli siihen voi tosiaan olla todella pitkä aika. Joka tapauksessa menen sinne ultraan ensi viikolla ja toivottavasti saan siitä jotain mielenrauhaa.

Tiistaita!

Jännä muuten noita neuvoloiden eri käytäntöjä. Sähän kävit samoilla viikoilla suunnilleen ultrassa+lääkärillä kuin minä. Mulle se terkka totesi, etten sitten lääkärin käyntiä tarvikaan, kun lääkäri on jo tarkistanut. Eli se eka käynti laskettiin riittävän pelkästään. Toisaalta aivan sama mulle, koska noi neuvolan lääkärit on aika surkeita toisin sanoen ei niistä paljon hyötyä ole.

Jep, 12vk jälkeen siirrytään toiselle kolmannekselle! Mä en tiedä, olenko liian hätäinen, mutta ajattelin soitella maanantaina ajan perään, jos se ei postissa tule. Kun terkka sanoi faksaavansa mun tiedot kättärille, joten kun ne ajat kuitenkin sitä mukaan heti antaa niin en ymmärrä viivettä ellei tiedot ole jäänyt terkan pöydälle. Joka tapauksessa niskapoimussa vaan se 12-13 viikkoon parasta aikaa, joten ei siinä kamalasti ole pelivaraa. Kiva, että sunkin maha näkyy. Mä jouduin siirtymään jo mammahousuihin. Kaikki tavalliset housut on niin tiukkoja, ettei mene enää kiinni. Kyllä mä olen nyt kertonut jo aika monelle. Kun se jo kyllä näkyy ja sitten jos ei näy niin mun oksentelu ja väsymys sen paljastaa joka tapauksessa. Ja aika luottavaisin mielin olen ollut sen toisen ultran jälkeen.

Mutta viikon jatkoa!

Voi, että mun teksi myös mieli varata se ultra! Ihana kuulla että ajattelet ihan samoin! mies vähän jarruttelee mutta olisi helpottavaa päästä kurkistamaan jossain vaiheessa onko siellä vielä elämää.. Toivottavasti saat sen jälkeen mielenrauhan, jos sydän nyt sykkii niin ehkä sen jo uskoo... :)

Eikös se seuraava (tai siis eka) kunnallinen ultra ole 12 viikolla? Tuskaisen pitkä aika! Mun oireet myös tosi vähäiset, turvotuskin on vähentynyt. Voihan se olla että kohta varaillaan myös ultraa jos en jaksa odottaa näitä viikkoja.. on tämä ihan älytöntä! Onkohan tämä kaikilla tällaista?

No en ole minäkään kutsua saanut, tämän viikon sisällä sen pitäisi tulla. Kai se täytyy ensi viikolla soitella jos ei ala näkymään. turhauttaa kyllä odotella, hankala viime tipassa järjestellä työasiat. Olo täällä oikeastaan aika hyvä, pientä väsymystä ja janoa ajoittain. Vatsa on alkanut nyt näkymään, ihmeen aikaisessa vaiheessa! Ens tiistaina on lääkäri, saa tietää vähän kohdun koosta ja ehkä kuulla taas sydänäänet...! Toivottavasti! Mutta odotellen kohti 12 viikkoa, jipii! Eikös me sitten siirrytä jo toiselle kolmannekselle, vai miten se nyt meneekään?

Joko moni tietää raskaudesta?

Iloa päivään!!

Voi ei! Kuulostaapa kamalalta tuo sinun tauti! Toivottavasti se pikkuinen on siellä sinnitellyt, kyllä uskon että on!! Hienoa että ultra on jo keskiviikkona, saat tietää mitä sinne kuuluu.

Joo, terkka tuumasi, että ei kuulu välttämättä, mutta että kokeillaan kummiskin. Onneksi kuului, muuten olisin varmasti stressannu senkin edestä! Vaikka tiedänkin ettei ne näin aikaisin välttämättä kuulu. Ultra-aika tulee nyt sitten kättärille, siinä hätäpäissämme päätettiin :) Mutta ihan hyvä näin!

Paljon voimia toipumiseen, tule kertomaan kuulumisia kun niitä tiedät!!

terkuin tiluliinuska

Voi miten upeita uutisia! ! Aivan mahtavaa! Nyt se on sitten aivan todellista ja saat oikeasti alkaa nauttimaan raskaudesta! Ja arvaa, niin täälläkin tuo keskivartalo on paisunut kuin pullataikina. Maha on iltaisin aivan valtava, ei tätä kauaa piilotella löysiin vaatteisiin... =) En minäkään ole pitkä kuin 161, joten kummasti tuo maha täyttää ihan kaiken !

Minä vielä jännitän sitä ultraa. Toivottavasti se pikkuinen olisi kasvanut ihan oikeisiin mittoihin ja vastaisi viikkoja! Ja kaikki olisi muutenkin hyvin! Minä elelen edelleen oireettomana, tosin välillä väsyttää. Mutta muuten teräskunnossa! ;) Niin, se meidän LA on klinikan mukaan 17.10 ja neuvolan mukaan18.10, täsmentyy sitten ulrassa. Olispa hauska osua samoihin aikoihin kättärille , tiedä vaikka synnytellään samoihin aikoihin :D

Mutta nyt vaan odotellaan kutsua, ihanaa loppuviikkoa ja palaillaan pian asiaan!! :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat