Sukulaisten puheet...

Vierailija

Kuinka paljon kuuntelette mielipiteitä lastenkasvatuksesta? Sukulaisilta siis. Missä menee raja? Missä menee kipukynnys?

Minulla on nyt totaalisesti mitta täynnä erään sukulaisen mielipiteitä, enkä saa enää millään nieltyä yhtään lisää. Lapsen synttärit lähestyy, enkä todellakaan keksi enää yhtään syytä, miksi kutsuisin hänet niille.

Nielettekö te miten paljon?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Miksei toista siskoasi voisi vapaasti moikata ja tavata? Ovatko kaksosia ja aina yhdessä?

Tuollaisen henkisesti sairaan ihmisen takia olisin valmis rajoittamaan omaa elämääni, siis ettei meidän elämä olisi koko ajan sekaisin hänen takiaan. En kutsuisi kylään, en vastaisi puheluihin, en lukisi tekstiviestejä, sanoisin kaikille muille sukulaisille, että meidän asioista ei hänelle puhuta. Lapsille sanoisin, että "Maija-täti ei osaa käyttäytyä kuten normaalit aikuiset, joten emme voi olla hänen kanssaan nyt tekemisissä. Jos Maija oppii olemaan normaalisti, niin voimme taas häntä tavata."

Vierailija

Enkä hirveästi ajattele noita sanomisia. Meillä on tässä lähipiirissä useampi ihminen, joka on altis neuvomaan, mutta jonka arvomaailma on jo aivan eri kuin meidän. Saatan sanoa aika lyhyesti pelkän faktan "ei nyt jätskiä, on ruoka-aika. Antti ei ole syönyt vielä tänään. Ruuan jälkeen voi ottaa jätskin". Olen siis armoton tiukkapipo-huolehtija-vaikka mikä samoin mieheni on kuulema hirmuvaltias, kun ei anna lastemme juosta ja hyppiä sisällä, ei anna syödä päivät pääksytysten herkkuja ja nakkeja ja limpparia... olemme siis totaalisen kamalia. Ihan sama. Tässä kahdeksassa vuodessa on jo tottunut kaikenlaiseen. Nykyään ei edes jakseta meuhkata miehen kanssa keskenämme, kysymme vaan kyläilyn jälkeen ---- kuulitko? Ja pyöräytämme silmiä.

Vierailija

että hän hakee elämälleen tarkoitusta minun lapsistani. On tosi kiva, että lapseni kiinnostavat muuta sukua, mutta ei heitä nyt elämän pelastajaksi voi valjastaa.

Vierailija

Sano suorat sanat hälle ja katkaise välit. Usko pois, ei lapsi sitä niin paljoa kaipaa, että äitin hermoja kannattaa menettää...

Tsemppiä!

Jos tällä henkilöllä ei vaan yksinkertaisesti ole omaa elämää? Pitäisköhän hänen jotain harrastusta koittaa tms.?

Vierailija

Luen viestit ja tallennan.

Ilmeisesti hän itse on niin sekaisin, että jotenkin uskoo, että kun kirjoittaa nuo väitteensä ylös, niistä tulee tosia. Hän ei oikeasti edes ollut täällä viime vuonna, silti julistaa minun tehneen ja käyttäytyneen niin ja niin.

En tiedä mitä hänen miehensä ajattelee. Vaimo nousee kuudelta tekstailemaan siskolleen ja jatkaa iltayhdeltätoista. Ilmeisesti hän ei ole ollut töissä koko päivänä, istunut kotona hautomassa minun perheeni asioita.

Lapsen kirjakerhokin on näemmä käsitelty. Siis oikeasti. Lapseni ei saisi kuulua Lasten kirjakerhoon. Se on liian kallista ja meidän pitäisi lainata kirjat tädeiltä, eikä ostaa yhtään.

Ap

Vierailija

Hae tyypille lähestymiskieltoa, ihan oikeasti. Tuo on pahemman luokan häirintää ja kotirauhan rikkomista. Voi sua, mitä joudut kokeen. Voimia!

Vierailija

rikosilmoituksen.

Nyt niitä tekstareita vyöryy taas.

Hän on kuulemma soitellut asioistani kolmelle lääkärille ja lakimiehelle, lapsille on haettu jonkin sortin "edunhoitaja" jne.

*********************************************************************************************

Vierailija

*laita rajat ja lujat sellaiset. Esim. kerrot, että teille voi tulla tietyin ehdoin. Kerro ehdot selkeästi. Sinä olet lastesi äiti ja kasvattaja, tee tämä selväksi. Jos siskosi ei suostu asetettuihin ehtoihin, katkaise välit. Kerro, että välit ovat poikki niin kauan, kunnes hän kykenee kunnioittamaan sinua ja perhettäsi.

*jos parjausviestejä tulee, poista ne lukematta. Älä vastaa syytöksiin.

*kerro sukulaisillesi ahdingostasi ja miettikää yhdessä, miten voisitte taivutella siskosi hakemaan itsellensä apua.

*äitisi ja toinen siskosi voivat vierailla teilllä, jos lasten on vaikea mennä heille kyläilemään.

Vierailija

mutta on sellaisessa italialaisessa lakossa eli jähnää ja sekaantuu niin, etten esim. pysty puhumaan omien lasteni kanssa ollenkaan. Saattaa tuoda omat tarjoilut ja kasapäin järjettömiä lahjoja. Muttei siis häiriökäyttäydy varsinaisesti.

Siksi lähetteleekin niitä tekstareita aina käyntiensä päälle... Ja soittelee sukulaisia läpi haukkuen minua ja meitä.

Lapsi takuulla ihmettelee, jos ei häntä näy, mutta oikeasti en nyt enää millään jaksaisi. Alan jo säpsähdellä kännykän viestiäänestä, enkä vastaa puhelimeen. Eli sellainen perusepämiellyttävä olo alkaa olla koko ajan. Pelkään myös, että hän oikeasti sekoaa ihan totaalisesti.

Vierailija

Taitaa olla kyseessä todella lähisukulainen (äiti/anoppi) . Nuo moitteet eivät ole normaaleita, eivä viestitellä monia kymmeniä viestejä.

Voihan toki olla kysesssä joku sellainen joka on todella huolissaan lapsen terveydestä ja ihmettelee sitten toimiasi ehkä juuri ruoan suhteen.

Tuttavasi vaikuttaa vähän mielisairaalta.. kysäseppä joskus :)

Vierailija

Mielipiteitä maailmaan riitää, on oma-asia kuunteleeko niitä.

Itse omaan sukulaisia, muka kasvatusalan" ammattilaisia", joilta mielipiteitä ja neuvoja tulee yhtä mittaan, mutta itse olen ottanut ja sanonutkin että ne joilla on kokemusta kuuntelen mielelläni mutta ne jotka ovat ns. lukeneet kaiken kirjoista ja tulevat neuvomaan (itsekkin olen paljon lukenunt kyseisiä kirjoja) jätän omaan arvoonsa, sillä varmasti 80% äideistä tietää kuinka oikeasti tulee toimia, mutta toimii kuitenkin erilailla monista erisyistä (väsymys on varmaan se suurin syy) tai ei vain jaksa olla kokoajan "täydellinen kasvattaja". Varsinkaan kun lapsia alkaa olla useita, eri asia on mielestäni yhden lapsen kanssa.

Vierailija

Näissä on haukuttu nyt myös jo viimevuotisetkin lapsen synttärit, joilla ko. sukulainen ei edes ollut... Niin minun käytökseni niissä kuin tarjoilutkin, se että olin pyytänyt äitiäni auttamaan tarjoilussa sen verran, että teki gluteenittomia lihapullia (koska vieraissa oli kaksi keliakiaa potevaa) sekä että järjestän niitä lapsen synttäreitä vain luodakseni lapsille suorituspaineita ja saadakseni itse esiintyä...

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat