Miten pääsen tästä vihan tunteesta "kakkosnaista" kohtaan?

Vierailija

Mieheni oli minulle uskoton, mutta olemme kuitenkin päättäneet jatkaa avioliittoa. Olemme puhuneet, itkeneet, käyneet perheneuvolassa ja käsitelleet tätä pettämis asiaa joka kantilta. Olen antanut mihelleni anteeksi, koska rakastan häntä niin paljon ja haluan olla loppu elämän hänen kanssaan. Mieheni haluaa myös vanheta kanssani ja on hyvin pahoillaan tapahtuneesta ja katuu tekoja todella syvästi.

Ongelma minun kohdalla kuitenkin on se, että vihaan sitä toista naista todella syvästi, voisin suorastaan tappaa hänet. Nämä tuntemukset välillä kauhistuttavat minua, koska en yleensä toivo kenellekkään ihmiselle pahaa. Tiedän kuka se nainen on, mutta hän ei tiedä, että minä tiedän. En tiedä onko nämä tuntemukset normaaleja, mutta toivon sydämestäni sille naiselle pahaa ja uskon, että jonain päivänä hänelle tapahtuu jotain pahaa; karman laki. Mietityttää miten toinen nainen voi tehdä toiselle naiselle tällaisen tempun (varsinkin kun on kolme pientä lasta). Ainakaan minä naisena en kykenisi moiseen temppuun.

Te, joilla on samanlaisia kokemuksia pettämisestä, ovatko nämä tuntemukset normaaleja? ja ennen kaikkea loppuvatko nämä koskaan? Olisi kiva kuulla teidän kokemuksia.

t. kolmen lapsen äiti

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

kun löysi sen nuoren lapsettoman kakkosnaisen, josta tuli siis ykkösnainen ja äitipuoli lapsilleni. Vihasin ja inhosin aluksi, nyt en enää. Olen ihan neutraali ja aika onnellinenkin, kun pääse vihasta eroon, tulee itsellekin parempi olo. Think positive, vaikka että olette sentään yhdessä ja kriisi ehkä opetti teille jotain itsestänne.

Vierailija

ehkäpä hän sitä elää parhaillaan.. Ja sinä saat mitä tilaat tuolla järjettömällä vihallasi. Viha on erittäin voimakas tunne, joka vie paljon energiaa sinulta. Se tuo pelkästää huonoa mukanaan, kaikesta huolimatta älä anna tapahtuneen pilata tulevaa.

Mennyttä et voi muuttaa, voit elää tätä hetkeä ja tehdä mahdollisuuksien mukaan tulevaisuudesta paremman.

Terkuin eräs, joka olisi voinut jäädä pyörimään omaan katkeruuteensa, mutta tajusi sen olevan vain ja ainoastaan Minuta itseltäni pois.

Vierailija

vihan tunne siirretään sitä vierasta naista kohtaan kun ei jakseta/uskalleta/kyetä kohtaamaan sitä tärkeämpää vihan kohdetta, omaa miestä joka lupasi rakastaa eikä sitten pitänytkään lupaustaan.

ehkä teidän pitäisi vielä selvittää välejänne miehesi kanssa, hän petti sinut ja teidän liittonne, ei se toinen nainen sinun kanssasi naimisissa ole, eikä naisilla ole mitään salaista sisaruutta joka mihinkään velvoittaa.

Vierailija

juu sehän tässä hirvittäkin, kun tämä viha on niin syvää ja haluan edelleen sille naiselle tapahtuvan pahaa. Halusinkin tietää, että miten tästä tunteesta pääsisi eroon. Olen miettinyt, että ottaisin yhteyttä tähän naiseen, mutta mieheni ei pidä tästä ajatuksesta. Toissaalta pitäisikö lähteä jonnekkin yksilöterapiaan uudelleen, jossa voisi näitä vihan tunteita käsitellä. Kiitos kaikille vastanneille ja vastaavan kokeneille voimia eteenpäin menemiseen.

Vierailija

Itse tunnen edelleen suurta inhoa kyseistä naista kohtaa, tunnen hänet ja olen tekemissä ajoittain (oli aikoinaan paras ystäväni).

Itse olen ihmetellyt sitä miten helposti sitä tavallaan tuleekaan annettua miehelle anteeksi, mutta ei naiselle (ystävälle) vaikka me olemme myös hänen kanssaan pohdittu aikoinaan asiaa paljon, mutta tänä päivänä koen hänet joten uhkana, en tiedä miksi,e n halua että hän tulee lähelle miestäni.vaikka itse voin käydä shoppaamssa ja käydä kylässä,mutta jotenkin ahdistaa että hän jäisi mieheni kanssa kaksin samaan huoneeseen, vaikka tapahtuneesta on jo 8 vuotta.

Joten itse ajattelen ettei se tunne koskaan kuole, tai kyllä se varmasti lieventyy, itse en ole tunteunut sellaista että tekisi mieli tappaa tai en toisaalta toivo mitään pahaakaan, sillä hänellä on myös monta lasta ja avioliitto toimii aina ajoittain, tällä hetkellä hyvinkin. Mutta uskon myös että kaikki paha kostautuu ja ei hänelläkään ole elämässä helppoa ollut. Mutta mielessäni kyllä ajattelen ettei hänellä saisi koskaan mennä paremmin kuin minulla, ettei mies rupeaisi ajattelemaan että se toinen olisikin ollut "parempi" vaihtoehto, ehkä tämäkin on jotain katkeruutta.

Itsellä on tosiaan aika ristiriitaisia tunteita, välillä olin monta vuotta etten ollut missään tekemissä mutta sitten taas aloin ystävystyä ja nytkään en tiedä mikä olisi tosiaan järkevää olla ollenkaan tekemisissä vai ollakko enemmän ystävä.. Mutten koskaan voisi olla varma ystävästäni enkä miehestäni , jos joutuisivat kännissä vaikka samaan saunaa lukkojen taakse, että mitä siellä tapahtuisi....

Vierailija

kokemusta on tuosta, että vaimo antaa miehelle anteeksi, ja jopa rukoilee miestä, ettei jätä.

mies nostetaan jalustalle-- on "pikku raukka", joka on joutunut pahan, seksikkään toisen naisen väkisinmakaamaksi-- niinhän te petetyt itsellenne uskottelette.

meidän tapauksessa petetty vaimo palvoo miestään, ja vihaa minua ja ennenkaikkea minun ja sen vaimon miehen yhteistä lasta...

... vaimo ei vaan tiedä, että sama peli jatkuu koko ajan, nyt olemme vain varovaisempia.

suhdetta on pidetty yllä jo 5vuotta, ja hyvin pyyhkii kaikilla osapuolilla:)

Vierailija

En ole ollut vastaavassa tilanteessa, kuten joku arvasikin.

Olen kuitenkin melkein ollut toisella puolella vastaavaa tilannetta joskus. Mies liehitteli ja yritti tehdä jokseenkin kaikkensa saadakseen minut. Lisäksi kertoi harhaanjohtavia asioita sekä yhden ihan suoranaisen valheen, joiden perusteella olisin jotain voinut tehdäkin ihan hyvällä omalla tunnolla. Oikein mitään ei ehtinyt tapahtumaan, mutta kyllä se vähäkin mielestäni oikeuttaisi vaimon suuttumaan. Entä jos olisi ehtinyt tapahtumaan vähän enemmän? Tai olisinkin suostunut jatkamaan asian todellisen laidan selvittyä? Miten vaimon kannalta asiaa olisi muuttanut, jos sen jälkeen olisi jotain tapahtunut, mutta olisin ollut tietoinen vaimosta? Miten se olisi muuttanut tätä miestä tai hänen liittoaan?

En olisi uskonut tuollaista edes tapahtuvan, mutta silloin aloin miettimään. Miksi ulkopuolinen nainen on usein syyllinen, jonka pitäisi kantaa vastuu vieraiden miesten tekemisistä ja liitoista? Onko vieraiden ihmisten liitto todella riippuvainen MINUN päätöksistäni?

Vierailija

koska ketjuun ilmestyi ihan oikeakin toinen nainen, niin haluan tarkentaa tuota omaa viestiäni.

Siksi en koe olevani toinen nainen, koska en ikimaailmassa aloittaisi suhdetta varatun miehen kanssa, seksi on asia erikseen, mutta koskaan enkä ikinä en jäisi "odottamaan", saati sitten tekisi lapsia varatun miehen kanssa.

Ja vaikka varattu mies, jonka kanssa minulla olisi ollut seksiä kerran tai muutaman kerran, jonain päivänä eroaisi, en ikinä huolisi pettäjää miehekseni. Jos mies on voinut minun kanssa pettää nykyistä, miksi ei pettäisi minua taas uuden kanssa. En voisi koskaan luottaa ja siksi en voi ajatella varatun kanssa muuta kuin seksiä. Ja sitäkin vain silloin, kun satun haluamaan miehen sitä ehdottaessa, muussa tapauksessa emme tapaa lainkaan.

Vierailija

Ja todellakin toivoin sille naikkoselle pahaa. Toivoin hänelle käyvän samoin kuin minulle, jos hän joskus avioituu ja saa lapsia. Mietin vielä, että menen itse vamppaamaan hänen miehensä: siinähän saa maistaa omaa lääkettään. Näillä ajatuksilla mässäilin pari vuotta, ainakin, mutta vähitellen noin voimakkaat tunteet laimenivat. Ja vaikka muille naisille en tuollaista voisi todellakaan tehdä, niin tälle naiselle varmaan olisin voinut. Mutta nykyään en siis asiaa ajattele enää juuri lainkaan, ainoastaan tällaiset keskustelut tuovat asian mieleen. Pettämisestä on jo 9 vuotta aikaa, ja yhdessä ollaan miehen kanssa edelleen.

Vierailija

no meidän tapauksessa oli työpaikka juttu ja tasan tarkaan se nainen tiesi, että mieheni on naimisissa ja lapsia. Tunnustan, että meillä meni mieheni kanssa silloin huonosti, pienet lapset, väsynyt äiti, joka ei jaksanut koskaan innostua kotona mistään, puhumattakaan seksistä. Kuitenkaan tämä ei oikeuta pettämiseen, tiedän, tiedän, on niin paljon tätä asiaa puitu perheneuvolassa ja käyty läpi syitä ja seurauksia. Terapiassa puhuttiin kyllä vihasta sitä toista naista kohtaan, mutta tämä oli yllättävää, että tämä on näin voimakasta ja kestää näin pitkään (yli 3 vuotta). Ymmärrän, että pidätte miestäni enemmän syypäänä ja niin myös minäkin, mutta tämä viha sitä naista kohtaan on niin vahva, että välillä ihan itseä hirvittää.

Vierailija

ja todella pohjalla ollaan käyty ja eikä se erokaan kaukana ollut. Pidän miestäni kyllä yhtä syyllisenä, mutta ongelmana onkin se, että tunnen todella syvää vihaa sitä naista kohtaan ja juuri siksi haluaisnkin saada tietää, onko kukaan muu petetyksi joutunut kokenut samaa. Ja kyllä pidän sitä naista yhtä syyllisenä tähän juttuun.

Vierailija

kyllä nämä terapiassa on käyty juurta jaksaen läpi. Kuten sanoin, en pidä sitä naista yksin syypäänä ja se ei ole tämän aloituksen juttu, vaan halusin vaan käsitellä sitä vihantunnetta. Sanotaan lyhyesti näin, että se nainen tarjosi "olkapäätään" juuri silloin kun mieheni sitä eniten tarvitsi.

Mieheni ei koskaan kertonut sille naiselle, että minä tiedän mieheni pettäneen hänen kanssaan. En tiedä miksi mieheni päätyi sellaiseen ratkaisuun, mutta se nainen ei tiedä, että minä tiedän mieheni pettäneen hänen kanssaan.

Vierailija

vaimolla ei mene hyvin koska hänen miehensä on paskiainen.

sulla ei varsinkaan mene hyvin koska olet vapaaehtosesti paskiaisen kanssa vaikka tiedät sen olevan paskiainen joka ei edes kehtaa olla sun kanssa avoimesti.

ei kenenkään teidän lapsista tule menemään hyvin kun kasvavat nuoriksi aikuisiksi ja tajuavat koko vyyhdin ja koittavat sieltä seasta etsiä omaa identiteettiään ja esikuviaan.

lasten puolesta surettaa.

Vierailija

Lainaus:

ja minäkin olen siihen sortunut kerran 2kymppisenä. Mitään en ole katunut niin paljon.

Vierailija - 12.5.2008 21:21 (ID 94002)

kaikki kakkosnaiset on huoria

Vierailija

joku terapia olisi hyvästä. Tuo syö sinua itseäsi hirveästi, joten kannattaisi saada se käsiteltyä myös.

Ihan mahdotonta sanoa kannattaisiko toiseen naiseen olla yhteydessä. Riippuu varmasti paljon persoonista, miten tuo toimisi.

t. 2

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat