alainen kiusaa

Vierailija

en jaksa olla enää pomo, mun alainen kiusaa mua koko ajan, puhuu pahaa, nolaa, tekee vääriä todistuksia. mitä sallivampi ja kiltimpi olen, sen pahemmin olen tossun ala.

otan loparit (sitä se varmaan toivoo, mut ihan sama)

Kommentit (12)

Vierailija

että manipuloinut ihmisiä puolelleen, on hyvin vahva persoona, varmaan muutkin pelkäävät. Ovela kuin mikä, itse kärsin jo unettomuudesta, verenpaineesta ja vatsahaavasta. Mieluummin vaihdan duunia kuin kärsin enää tässä. Laitan kyllä kirjeen johdolle, miksi irtisanoudun, selitelkööt sitten tuon alaisen kanssa, miksi menettivät ahkeran työntekijän.

Vierailija

Pistä sen korkokengät vessanpönttöön ja pissaa päälle. Laita sen takin taskuun lasagnea tai suihkuta sen takki pahanhajuisella hajuvedellä. Laita sen eväisiin jotain tosi tulista maustetta. Näin mekin koulussa tehtiin jos me ei tykätty jostain.

Vierailija

Onhan sinullakin pomo, laita sen pomon kanssa yhdessä alaisesi järjestykseen. Ilmoita että peli ei vetele ja lopeta nössöily. Jos tekee dokumentteja väärin niin käy jokainen tapaus aina läpi. Ensin suullisesti ja totea että jos jatkuu johtaa kirjalliseen varoitukseen ja mahdollisesti lopputiliin työtehtävien laiminlyönnistä. Olet työnantajan edustaja ja sinulla on työnjohto.-oikeus.

Vierailija

Olisi hyvä myös, jos itse ottaisit ystävällisesti esimiehesi kanssa puheeksi, mitä toivoisit häneltä, vihanpito ja kiusaaminen eivät varmaan tee hänestä parempaa esimiestä vaan entisen esimiehen. Kyllä alaisetkin voivat tukea esimiestään, yhdessä hyvää syntyy.

Miten oma esimiehesi on epäluotettava? minusta esim. kuulostaa hyvältä, että saatte myös itse jotain päättää (priorisoida). Liika työ taas ei kuulosta hyvältä ja seurantataulukot toki pitää tehdä jos se kuuluu yhteisiin sääntöihin

Vierailija

mä olen ilmeisesti se kiusattu ja tää kiusaaja varmasti saanut koulutuksensa jo vauvavaiheessa.

Työssäni olen muuten hyvä, teen tulosta, olen tasapuolinen ja reilu pomo, jostain syystä vain ärsytän tätä alaistani, ehkä muistutan ulkonäölläni häntä jostain lapsuuden traumasta ja nyt on sitten koston paikka

ap

Vierailija

pari päivä sitten kävin oman esimieheni kanssa keskustelun, sain tukea, otin asian puheeksi alaisen kanssa, ja nyt menee jo paremmin, ehken otakaan lopareita!

Vierailija

Siis sehän on kirjallisten huomautuksen paikka jos valehtelee. Entäs jos hän kiusaa omia työkavereitaan? Aijotko olla pomo jolta ei saa tukea, koska pelkäät itse? Järjestä sille potkut.

Vierailija

Minulla on esimies, joka mielestäni on liian nössö. Jotkut alaiset pitävät hänestä paljon, sanovat, että hän on paras mahdollinen esimies.

Ei kuitenkaan minulle. Viihdyn parhaiten semmoisen esimiehen alaisuudessa, johon voin luottaa ja jonka sana pitää. Olen tottunut esimiehiin, jotka kertovat selkeästi, mitä haluavat.

Nykyinen esimieheni syytää meille paljon tehtäviä ja sanoo ympätipyöreästi, että priorisoikaa itse ja teidän on itse suunniteltava, miten selviydytte töistänne. Kivat sille! Seurantataulukkoa, joka yleensä tehdään vuoden alussa, hän ei ole saanut vieläkään tehtyä. Kysyessä hän on hymyillyt kainosti ja selittänyt "ei ole aikaa". Miten meillä sitten pitäisi olla aikaa tehdä meidän työt, jos hänkään ei ehdi tehdä omiaan?

Pidä puolesi alaisesi kanssa. Ehkä hän toivookin sinulta jämäkämpää otetta, että osoittaisit olevasi kiinnostunut siitä, että homma toimii!

Vierailija

"mitä sallivampi ja kiltimpi olen, sen pahemmin olen tossun alla".

Jotkut ihmiset on vaan sellaisia, että ne venyttää niin kauan kuin mahdollista. On esimiehen asia laittaaa rajat, vähän sama juttu kuin lastenkin kanssa: vastuuta ei pidä siirtää alaiselle.

Esimiehen palkka on parempi siksi, että hänelle kuuluu vaativampia (ja monesti myös ikävämpiä) tehtäviä.

Loparit ottamalla osoitat, että et ole esimies ainesta, joten tee palvelus itsellesi ja puutu asiaan. Sinusta on kyllä siihen, kun vaan rupeat (ja muistat, että se on sinun asiasi).

Vierailija

puhu sen alaisen kanssa äläkä täällä netissä vingu.

Yleensä asiat selviät puhumalla. Voi olla, että sillä on vaikeeta himassa tai elämässä muuten ja huomaamattakin purkaa johonkin (suhun).

Eli lyhyesti: ole esimies!

Vierailija

ihan hirveä tyyppi, järkkäili työkaverit puolelleen olemalla heidän silmissään marttyyri, sai hoidettua niin, ettei itsellä juurikaan hommia ja työkaveritkin suojelivate, ettei tarvinnut tehdä hommia, kun oli niin herkkä jne. Kahdenkesken minun, pomonsa, kanssa oli ivallinen hirviö. Heti kun sain kiinni konkreettisesta virheestä/väärinkäytöksestä, annoin kirj. huomautuksen. Nyt on hiukan paremmin aisoissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat