Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäiseksi lapsenne ovat nukkuneet vierellänne

Vierailija

Lainaus:

mulla 8- ja 10-vuotiaat pojat nukkuvat yhä vierellä

yh-mamma

Kommentit (13)

Vierailija

kun söi noin 15-45 minuutin välein tai havahtui muuten itkemään omassa sängyssään. Tähän asti jaksoin nukuttaa omaan sänkyyn, mutta sitten en enää. Nyt poika on 4,5-vuotias ja vaikka sänky on meidän sängyssä kiinni, ei menisi sinne vieläkään millään. Kun kesäloma koittaa, opetellaan uusi tapa nukkua, sillä meillä vanhemmilla alkaa olla ahdasta.

Vierailija

terv yh ja poika 25 viekussa. joskus se haluu silti olla omassa sängyssä. asiat menee sit omalla painollaa kun tulee murkkuiät ja ehkä sulle ap miesystävää jne... meinaan et menee muksut sit omiin sänkyihin

Vierailija

Meillä omassa sängyssä nukkunut aina, tietysti nostettu viereen vauvana syömään ja siihen monesti jäi nukkumaan.

Omaan huoneeseen kun yösyötöt lopetettiin n. 7kk iässä.

Pari vuotiaana lastensänkyyn josta tulee öisin itse meidän väliin. Ei tosin enää joka yö.. Harvoin siihen edes herää kun poika käppäilee väliimme. Ikää nyt 3v 1kk.

Vierailija

Ovat aina nukkuneet vierellä. Suorastaan opetin ne siihen kun oli helpompaa kun vauvoina nukkuivat vierellä.

Toki heillä on omat huoneet, joissa myös tuo sänky. 5vuotias nukahtaisi kyllä helosti sinne,mutta yöllä tulee kuitenkin viereen nukkumaan.

Olen ajatellut tässä lähiaikoina siirtää nukkumaan kyllä omaan huoneeseen.

Vierailija

vauva-aikana siitä, että lapsi nukkuu omassa sängyssään. Meillä oli pullovauva, joten vieressä nukkuminen ei olisi mitenkään helpottanut eloa, päinvastoin. Olisin nukkunut yöni tosi rauhattomasti, kun olisin varmaan jotenkin koko ajan varonut lasta.

Nukkui hyvin ja tyytyväisenä sekä omassa sängyssään että myös omassa huoneessaan. Vähän alta 2-vuotiaana siirtyi isojen sänkyyn ja pikku hiljaa alkoi näm yölliset ravaamiset meidän väliin. Alkuaikoina vielä palauttelin lasta omaan sänkyynsä, mutta nykyisin olen jo tottunut tilanteeseen. En ede aina herää lapsen kömpiessä viereen, eikä viereen tulo ole jokaöistä ja usein tulee vasta aamulla. On nyt kolmevuotias.

Vierailija

Nykyäänkin 4-v. kuopus tulee usein sänkyymme, mutta minä siirryin silloin aina patjalle nukkumaan. En kerta kaikkiaan voi nukkua, jos joku potkii tai huitoo vieressä.

Vierailija

Sen jälkeen ravannut meidän huoneeseen säännöllisesti JOKA YÖ eikä loppua näy vaikka pari kuukautta palautettiin omaan sänkyyn joka yö 50-100 kertaa. Ikää nyt 3.5v. Se mihin totuttaa pienestä asti, ei välttämättä päde myöhemmin..

T. Ennen unikouluihin uskonut

Vierailija

Kaikki söivät öisin vähintään vuoden ikäiseksi ja sen jälkeen osa siirtyi kivutta omiin sänkyihin. Kaksi lasta jatkoi vielä nukkumista vieressä 3-vuotiaaksi.

Vierailija

"Suorastaan opetin ne siihen kun oli helpompaa kun vauvoina nukkuivat vierellä"

Onko se sitten helpompaa kun eivät osaa missään asettua jolleivat ole iholla?

Vierailija

Lainaus:

terv yh ja poika 25 viekussa. joskus se haluu silti olla omassa sängyssä. asiat menee sit omalla painollaa kun tulee murkkuiät ja ehkä sulle ap miesystävää jne... meinaan et menee muksut sit omiin sänkyihin

Uusimmat

Suosituimmat