Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli olisin halunnut kysyä, että onko teistä joku onnistunut saamaan työpaikan Suomesta niin että vielä ulkomailla asuessaan (eli hieman ennen Suomeen muuttoa) olisi hakenut Suomesta työtä ja saanut paikan?

Minä muutan syksyllä takaisin Suomeen ja uusi työpaikka olisi haaveissa. Olen kyllä alalla, missä on melko hyvä työtilanne ja minulla on monta vuotta työkokemusta alalta sekä hyvät paperit koulusta.

Mahtaako olla mitään mahdollisuuksia, jos rupean ennen Suomeen muuttoa laittamaan netissä/sähköpostitse työhakemuksia avoimiin paikkoihin? Mitenköhän haastattelut onnistuu? Puhelimitse/Skype?

Eli jos olet onnistunut tässä, niin kerrotko miten homma eteni.

Kommentit (3)

(Saksalainen) mieheni sai työpaikan ennen Suomeen muuttoa, tosin hän oli käynyt samassa firmassa esittäytymässä joitain kk ennen. Puhelimitse käydyt työhaastattelut eivät ainakaan hänen alallaan (IT) tuntuneet olevan ongelma.

Suurin ongelma on minusta suomalaiset lyhyet irtisanomis- ja hakuajat, työt alkavat yleensä " heti" , eli työtä haettaessa täytyisi jo melkein olla Suomessa, missään ei näy työpaikkailmoituksia tyyliin " ilmoitus kesäkuussa/työnalku elo- tai syyskuussa" . Tämä on minusta vaikeaa (asuntojen kanssa on sama juttu, rasittavaa, huoh).

Vapaata hakemusta (toivon että on oikea termi) mahd. alkamisajankohdan kanssa alan firmaan tai henkilöstövälitykseen voisi myös ajatella?

Onnea työnhakuun!

laitan vielä tännekin viestin, jos et huomannut huhuiluani. Eli laitoin sulle viestiä työ-palstalle, huomasitko? Toivoin yhteydenottoasi. Käyhän vilkaisemassa, toivottavasti kuulen sinusta :-)

Susanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jo etukäteen! Itse aloitin ko. homman viime vuoden marraskuussa, kun muuttomme oli tammikuun lopussa. Liian aikaisin ei kannata aloittaa, ellet pääse käymään haastattelussa. Tulin valituksi Joulukuun alussa netin kautta hakemaani paikkaan käytyäni Suomeen palattuani haastatteluissa. Silti minulle tuli muuton jälkeen työttömyysaikaa Suomessa melkein kaksi kuukautta. Prosessi haastatteluineen vie melkoisesti aikaa, ja itselleni oli tärkeää työllistyä heti, sillä en kuulu työttömyysturvan piiriin Suomessa = en saanut mistään rahaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat