Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Asumme eri asunnoissa, ja on yhteinen lapsi. Ehkä vielä haaveilen yhteen paluusta ja suhteen parantamisesta. Tutustumiseta toiseen uudestaan ja panemalla itsensä likoon suhteen eteen. Mitä mieltä olette? Olenkö ääliö?

Kommentit (15)

Tsemppiä myös teille. Ollaan muuten menossa pariterapiaan=) Ja jos ei tästä tule mitään, niin on ainakin tosissaan yritetty. Niin ei tarvi jälkeenpäin sitä harmitella. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muutin hurjan riidan seurauksena pois kotoa. Lasten takia oli pakko yrittää puhua, vaikka emme olleet puheväleissä. Ensimmäiset viikot menivät siten, että kahden sanan jälkeen olimme ilmiriidoissa. Sitten osasimme jo jutellakin jotakin ja lasten haku menetteli jotenkuten. Seuraavaksi jäin vähän juttelemaan ja juttua riitti pari tuntia ja ehkä illan. Yöksi jäin mieheni luo ekan kerran ehkä noin neljän kuukauden päästä poismuutosta. Silloinkin kestimme toisiamme vian tuon yhden yön ajan. Sitten piti palata jo uuteen asuntoon. Pikkuhiljaa ajanjaksto pidentyivät. Loppujen lopuksi minun asuntoni oli enää vain tuuletuspaikka eli nukuin siellä vain kerran kuukaudessa, kun olimme riidelleet pahemmin. Lopulta muutin epävirallisesti mieheni luo. En uskaltanut luovuttaa asuntoa, koska olihan meillä myrskyisä aika takana. Näin elimme puolisen vuotta ja sitten muutin kirjatkin siten, että olimme koko perhe saman katon alla.

Meidän tapauksesta voisi sanoa, että alkuaikoina emme eritelleet riitaamme ja mitä oli silloin aiemmin tapahtunut. Elimme sitä hetkeä ja miltä nyt tuntuu. Riitojamme ennen eroa olemme käsitelleet vasta paljon myöhemmin sen jälkeen, kun olimme taas oppineet elämään yhdessä. Silloin kelasimme aina välillä, mikä menikään pieleen. Toisaalta välillä sanoimme toisillemme, että ei muistella vaikeita aikoja, jotta emme ala taas riitelemään. Nykyään voimme puhua menneisyydestä ilman riitoja, jos joskus on tarvetta aiheesta puhua.

Antakaa ajan kulua ja harkitkaa ihan vakavissanne jonkinasteista pari/perheterapiaa. Ihan sikis, että jos ja kun suhteenne lähtee käyntiin uudelleen, siinä pienessä odotettavissa olevassa huumassa ne vanhat jutut helposti unohtuu ja sitä ajattelee, että kyllä ne siitä ajankanssa suttaantuu.

Niin vaan ei käy ja yhtäkkiä ne samat eroon johtaneet syyt on edessä taas.

Tsemppiä ja voimia katsoa asioita monelta kantilta!

Ei tullut mitään. Kenelläkään ystäväpiirissä ei ole tullut uusintakierroksesta mitään.

Homma kaatuu aina siihen, mihin alunperinkin ja joskus jopa tulee ihan uusia syitä.

En suosittele.

Jep, me palattiin miehen luo lasten kanssa, mutta lopullisesti erosimme puoli vuotta tästä eteenpäin eli meillä ei ainakaan onnistunut. Vaikka molemmat lupas yrittää ja muuttaa käyttäytymistään, " kuherruskuukautta" kesti ehkä parisen viikkoa ja homma oli taas samalla mallilla kuin ennen eroa :/ ja olen ystäväpiirissänikin pistänyt saman merkille eli että vaikka se vanha suola janottaa, harvoin se on onnistuakseen...

Välitetään toisistamme kuitenkin vielä. Välillä se tulee vaan esille, että kumpikin voisi ehkä olla vielä kiinostunut. Nyt olen jo rohjennut noita ajatuksia kertoa. Olemme menossa la treffeille = ) Sinänsä olisi ihana aloittaa alusta ja tietysti myös ratkoa jossain vaiheessa noita vanhoja ongelmia järkevästi. Sinänsä vaan mietin olenko tyhmä ja kuvittelenko liikaa?? Mies tänään sanoi, että voisi olla ihan hyvä idea, mutta hän haluaa just ehdottomasti vielä miettiä noita vanhoja juttuja, että miten ne saa käsiteltyä ja miten tästä eteenpäin. Tosiaan olisi tarkoitus ihan hitaasti ja rauhalliseti edetä ja kuunnella enemmän toista. Itse olen tästä aika innoissani kuitenkin =D

me erosimme usean vuoden seurustelun jälkeen. toisen naama vain tympi, eikä mitään puhuttavaa enää ollut. Erillään olimme muutaman kuukauden, mutta huomasimme ettemme erossa kyenneet olemaan.

Paljon keskusteluamme huomasimme ettei ero ollut hyvä ratkaisu. Nyt yhteiseloa on takana eron jälkeen jo vuosia ja perhekin on kasvanut. En usko, että enää koskaan eroamme. Siperia on ainakin meitä opettanut rankemman kautta, miten tärkeää toisen kunnioittaminen ja huomioiminen on.

Eli voi onnistua yhteenpaluu.

liitynyt muita osapuolia. Syynä oli käytännön ongelmat ja kommukatiovaikeudet =>joista syntyi pahaa oloa molemmille. Itse sairastuin masenukseen suhteen aikana. Nyt alkaa helpottamaan. ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat